alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Crafter I 2.5 TDI PD 109KM (BJK)

Volkswagen Crafter I 2.5 TDI PD 109KM (BJK)Wyświetleń: 2515

Volkswagen Crafter I 2.5 TDI PD 109KM (BJK)

Okres produkcji: 2006-2012

Wersje nadwozia: furgon platforma

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2461
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna147
Przyspieszenie (0-100km/h)
Spalanie - miasto [l/100km]14.1
Spalanie - trasa [l/100km]9.5
Spalanie - średnie [l/100km]11.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju9.0.L
Wymiana olejuco 40.000 lub 2 lata
Wymiana rozrządu

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 0

Trasa: 0

Średnie: 12

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(5)
Żywotność
 4/10
Awaryjność
 4/10
Spalanie
 8/10
Koszty utrzymania
 4/10

Głosy według opinii:

01

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

CRAFTER 35 13.05.2019
Średnia:
(5.00)
Nie
"Jeżeli masz pieniądze i czas jeździć po warsztatach to polecam. Ogólnie silnik słaby i pod względem wykonania i mocy. 109 koni trochę mało. Do zakupu nie powiem skusil mnie silnik który myślałem że to ulepszony z starego dobrego Lt35 motor. To tej pory silnik przeszedł kapitalny remont honowanie bloku nowe tłoki pierścienie korbowody głowica itp. Jego główny problem to był olej którego brał średnio 1l na 100km. Po remoncie na razie spokój ale powiem szczerze oddajcie auto do serwisu który już robił ten silnik i się na tym zna. Dlaczego? Pierwszy serwis powiedział że to wina Dpf drugi wału i naciagneli mnie na koszty nowego silnika a auto jak olej brało tak brał. Można było się domislic że to wina pierścieni ale okazało się że tuleju cylindra są w bardzo złym stanie i same pierścienie nie pomogą. Może pechowo trafiłem. Ogólnie oprócz silnika autko jest ok. Kupiłem go z pewnej hurtowni w której woził art. spożywcze z automatyczną skrzynia. Myślałem że to strzał w kolano ale na razie skrzynia śmiga i nie ma żadnych z nią problemów tylko jak dla mnie to trochę późno zmienia biegi tak do 2800 3000 tys obr. ale pod ciężarem nie ma problemu. Ogólnie jak silnik nie bierze oleju i ma moc to nic tylko brać i jeździć póki nie zacznie brać "
Żywotność
 (4/10)
Awaryjność
 (4/10)
Spalanie
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:12l/100km

Zalety:Przestroność ładowność wygląd komfort
Wady:Awaryjność silnik Rdza
2008 260tys