alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C4 I 1.6 HDI 16V 110KM (DV6TED4)

Citroen C4 I 1.6 HDI 16V 110KM (DV6TED4)Wyświetleń: 19535

Citroen C4 I 1.6 HDI 16V 110KM (DV6TED4)

Okres produkcji: 2004-2008

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.8

Trasa: 4.7

Średnie: 5.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi9021513.94.7
2.0 HDi13632010.55.4

21.10.2013Kazik Nie

Ze względu na FAP niestety nie polecam tego silnika ,mam go w Citroen C4 Picasso i po 168 tyś/km zaczęły się problemy ,tryb awaryjny czyszczenie w serwisie i potem znowu to samo ,mam serdecznie już dość .Może ten silnik nie byłby zły gdyby nie ten FAP .mam dwa wyjścia wycinka 1200zł lub nowy w serwisie koszt około 3000 zł .Szkoda bo auto całkiem fajne dobre wyposażeni ,wygląd i inne bajery ,ale nie będę niewolnikiem ładności,auto służy do jazdy a nie oglądania go .


16.08.2018Eda Tak

Witam Mam ten motor w 307 kombi. Fabrycznie trochę słaby jak na 1500kg masy pojazdu, ale sprawę rozwiązało wgranie mapy 130 KM. Trzeba uważać na turbinę, a właściwie na jej smarowanie, silnik gaszony po 60 sekundach a nie od razu, wymiana oleju co 10000 km, a co 100 tysięcy wąż od smarowania trzeba tylko wywalić z niego takie dwa sitka. Dwumas wywalił poprzedni właściciel, także mam z głowy. Jeśli leje się dobrej jakości paliwo i dba o smarowanie turbo - silnik jest bezobsługowy. Średnie spalanie jakie mi pokazuje przy 50/50% miasto/trasa to 5.5 litra a więc wynik bardzo dobry. POLECAM!


17.08.2018KarolTak

Polecam. Kupiłem jako trzylatka sprowadzony z Francji, wersja z miechami - wymieniane dwa razy. Jak ktoś kupił z przebiegiem 220 tysięcy i po 5 tysiącach wszystko mu padło to zastanów się ile faktycznie było przejechane... Przebieg w moim aucie 339 tysięcy, z silnikiem nic się nie dzieje. Jeden wtryskiwacz nieco odbiega od reszty ale mieści się w tolerancji. Olej Valvoline ENV C2 5w30, filtry Purflux/Knecht wymiana co 10 tys. km, paliwa co drugą wymianę oleju, tak tak, nie ma co żałować. Paliwo tyko na sprawdzonych stacjach a nie u wujka Zenka za stodołą czy zlane z ciągników... Eolys do FAP dolewałem 2 razy. FAP Oryginalny, podobnie jak koło dwumasowe i turbina. Sitko z przewodu smarowania turbiny wyrzucone. Z autem nic się nie dzieje mimo obiegowych opinii o awaryjności "zrobotyzowanej" skrzyni MCP. Silnik nieco słaby do 7 - osobowego auta ale za to spalanie super. Auto jak i silnik nie nadają się do dynamicznej jazdy a skrzynia jest ospała. Jak dbasz tak masz i oczywiście pewny przebieg. Ceny części akceptowalne, silnik montowany w Volvo, Ford więc z serwisowaniem nie ma żadnego problemu. Niech ktoś nie pisze bzdur, jak nie pasuje weźcie TDi - powodzenia.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 4):
(8.75)
Trwałość silnika
 9.25/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 8.75/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Piotr 25.07.2018
Średnia:
(9.75)
Tak
"Goraco polecam. C4 z 2011."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Same zalety
Wady:Brak wad
230.000
Julian 05.04.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"Citroen c4 1,6 hdi 110 km "
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:nie ma ich wiele
Wady:Mam odwieczny problem z kontrolka wtrysku, zapala sie i gaśnie
c4 2006
Bodo 09.06.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Jeżdżę już 6 lat bezproblemowo, wymiana płynów, filtrów, zawieszenie tylne trochę głośne,ale jak do tej pory pezproblemowo. Skrzynia 6 zautomatyzowana. Straszne opinie o niej ale to chyba nieudacznicy lub konkurencja tak źle o niej pisze. Trzeba się nauczyć nią jeździć i wtedy jest ekstra jazda bez szarpnięć i problemów o których nieuki piszą. C4 jest ekstra golf 5 to wsiowy samochód w porównaniu z C4. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Cichy, elastyczny, mało pali, bezproblemowy zimą zawsze zapala
Wady:dobre jakościowo paliwo i olej w silniku, głośne tylne zawieszenie na dziurach
C4/2007/90000
29.05.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik 1.6hdi 109 km.Mam go od 115 tyś .Przejechałem 43tyś .Dynamiczny ,cichy oszczędny FAP żadnych problemów. Kolega stanął obok mnie swoim golfem 5 tdi mojego silnika nie było słychać a klekot obok masakra !!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.0l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:cichy oszczędny, bezawaryjny
Wady:brak
citroen c4