alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C4 II 1.6 e-HDi 92KM (DV6DTED)

Citroen C4 II 1.6 e-HDi 92KM (DV6DTED)Wyświetleń: 12590

Citroen C4 II 1.6 e-HDi 92KM (DV6DTED)

Okres produkcji: 2010-2015

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]92
Moment obrotowy [Nm]230
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.9
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.4

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi11227011.34.6
1.6 e-HDi11427011.24.4
2.0 HDi1503408.64.9

22.07.2018MarcinTak

Silnik rewelacja chyba najmniej palący na rynku,jak na 92KM bardzo dynamiczny zdecydowanie lubiący wyższe obroty.Przejechałem osobiści na nim prawie 70tys i zero problemów.Koszty to jedynie serwis od wymiany do wymiany w granicach 300zł to nie wiele.Spalanie silnika na poziomie 5l i to przy dosyć dynamicznej jeździe,na trasach typu droga szybkiego ruchu prędkość 80-90km/h to nawet potrafi zejść po niżej 4 l a normalnie to 4.5l,miasto wychodzi około 6l.Naprawdę silnik godny polecenia.


21.10.2017edekTak

rewelacja, najlepszy diesel


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 4):
(9.81)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.75/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

Witek 08.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobre auto. Przejechałem nim przez 6,5 roku 140 tyś. km - bezawaryjnie i komfortowo. Wygodne, bagażnik jeden z większych w swojej klasie. Średnie spalanie to ok. 5,3 l. Obecnie przymierzam się do zakupu nowego auta i oglądając wiele różnych modeli w podobnej klasie, muszę przyznać, że C4 to jedno z najlepiej wykończonych aut, a jednocześnie atrakcyjny cenowo. Niestety tego modelu już nie produkują. I nie ma póki co równoważnego następcy. Citroen coś zawalił z polityką produkcyjną."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Dobre spalanie, elastyczny, bezawaryjny przy zalecanej eksploatacji
Wady:nie zauważyłem
C4 1,6 HDI SEDUCTION
Piotr 30.06.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Bardzo dobre auto. Przejechałem nim przez 6 lat 160 tyś. km - bezawaryjnie i komfortowo. Średnie spalanie to ok. 5l. Obecnie przymierzam się do zakupu nowego auta i oglądając wiele różnych modeli w podobnej klasie, muszę przyznać, że C4 to jedno z najlepiej wykończonych aut, a jednocześnie atrakcyjny cenowo. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Wygodne, bezawaryjne, dobrze wykonane
Wady:Mało komfortowe uchwyty i schowki na napoje.
C4/2011/162000
Arek 26.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto jest niesamowite, wygodne, ciche, fajne pływające zawieszenie. Kupiłem auto używane, z przebiegiem 105tyś/km, teraz mam 210tyś/km i auto nie miało ani jednej awarii. Wcześniej jeździłem awaryjnym audi a3 w sportback-u z 2008 roku, sprzedałem i kupiłem dużo lepiej wyposażoną cytrynę z 2012 roku a pieniędzy jeszcze zostało. Ludzie, nie ulegajcie stereotypom na temat francuskich aut. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:
Wady:
2012
Molo 22.02.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Auto kocur ,świetne parametry jezdne ,wnętrze pięknie wykonane ,dobre wyposażenie .Silnik super ,bardzo ładnie i cicho pracuje ,spalanie bardzo niskie nawet w mieście z klimą 5.5 L !!!!!!!!!!!!!Auto nowe więc o usterkach nic nie mogę powiedzieć "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:spalnie bardzo niskie, ładna praca silnika, dość dynamiczny, cicho we wnętrzu
Wady:nie znalazłem
Citroen C4 II 2012 r 36 tyś