alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C4 II 1.6 e-HDi 92KM (DV6DTED)

Citroen C4 II 1.6 e-HDi 92KM (DV6DTED)Wyświetleń: 13390

Citroen C4 II 1.6 e-HDi 92KM (DV6DTED)

Okres produkcji: 2010-2015

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]92
Moment obrotowy [Nm]230
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.9
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.4

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi11227011.34.6
1.6 e-HDi11427011.24.4
2.0 HDi1503408.64.9

21.10.2017edekTak

rewelacja, najlepszy diesel


22.07.2018MarcinTak

Silnik rewelacja chyba najmniej palący na rynku,jak na 92KM bardzo dynamiczny zdecydowanie lubiący wyższe obroty.Przejechałem osobiści na nim prawie 70tys i zero problemów.Koszty to jedynie serwis od wymiany do wymiany w granicach 300zł to nie wiele.Spalanie silnika na poziomie 5l i to przy dosyć dynamicznej jeździe,na trasach typu droga szybkiego ruchu prędkość 80-90km/h to nawet potrafi zejść po niżej 4 l a normalnie to 4.5l,miasto wychodzi około 6l.Naprawdę silnik godny polecenia.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 4):
(9.81)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.75/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

Witek 08.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobre auto. Przejechałem nim przez 6,5 roku 140 tyś. km - bezawaryjnie i komfortowo. Wygodne, bagażnik jeden z większych w swojej klasie. Średnie spalanie to ok. 5,3 l. Obecnie przymierzam się do zakupu nowego auta i oglądając wiele różnych modeli w podobnej klasie, muszę przyznać, że C4 to jedno z najlepiej wykończonych aut, a jednocześnie atrakcyjny cenowo. Niestety tego modelu już nie produkują. I nie ma póki co równoważnego następcy. Citroen coś zawalił z polityką produkcyjną."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Dobre spalanie, elastyczny, bezawaryjny przy zalecanej eksploatacji
Wady:nie zauważyłem
C4 1,6 HDI SEDUCTION
Piotr 30.06.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Bardzo dobre auto. Przejechałem nim przez 6 lat 160 tyś. km - bezawaryjnie i komfortowo. Średnie spalanie to ok. 5l. Obecnie przymierzam się do zakupu nowego auta i oglądając wiele różnych modeli w podobnej klasie, muszę przyznać, że C4 to jedno z najlepiej wykończonych aut, a jednocześnie atrakcyjny cenowo. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Wygodne, bezawaryjne, dobrze wykonane
Wady:Mało komfortowe uchwyty i schowki na napoje.
C4/2011/162000
Arek 26.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto jest niesamowite, wygodne, ciche, fajne pływające zawieszenie. Kupiłem auto używane, z przebiegiem 105tyś/km, teraz mam 210tyś/km i auto nie miało ani jednej awarii. Wcześniej jeździłem awaryjnym audi a3 w sportback-u z 2008 roku, sprzedałem i kupiłem dużo lepiej wyposażoną cytrynę z 2012 roku a pieniędzy jeszcze zostało. Ludzie, nie ulegajcie stereotypom na temat francuskich aut. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:
Wady:
2012
Molo 22.02.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Auto kocur ,świetne parametry jezdne ,wnętrze pięknie wykonane ,dobre wyposażenie .Silnik super ,bardzo ładnie i cicho pracuje ,spalanie bardzo niskie nawet w mieście z klimą 5.5 L !!!!!!!!!!!!!Auto nowe więc o usterkach nic nie mogę powiedzieć "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:spalnie bardzo niskie, ładna praca silnika, dość dynamiczny, cicho we wnętrzu
Wady:nie znalazłem
Citroen C4 II 2012 r 36 tyś