alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 I FL 1.6 HDi (109KM)

Citroen C5 I FL 1.6 HDi (109KM)Wyświetleń: 10400

Citroen C5 I FL 1.6 HDi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2008

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 HDI1383202056.0
2.2 HDI1703702256.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 4.8

Średnie: 5.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

Lukasz 28.04.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Witam auto kupiłem w 2012 jako 6 latka z przebiegiem 180000 tys km.Szukałem czegoś dużego na taxi,pewnie byłby vw ale jakimś trafem kupiłem za niewielkie pieniądze cytrynę. Taxi było z doskoku teraz autko ma 286 tys przelotu.Zrobiłem w tym czasie tarcze hamulce przednie tylne (faktycznie trudno rozkręcić)tuleje wahaczy płyny rozrząd ,tyle w temacie eksploatacji. Padło : wysprzeglik 70 zł,klapa nawiewu samemu naprawiłem,wentylator tylko serwis 1200 zł z wymianą własną,zaolejone wtryski - powodem wyklepane podkładki pod wtryskami oraz luźne szpilki trzymające kowadełka koniecznie wkleić na dirko inaczej będzie dalej ciec. Trzeba by powoli zrobić turbinę zaczyna puszczać na uszczelnieniu wałka i czadem stuknie w tylnym zawieszeniu pewnie łożysko belki. Auto kochane użytkowane w mieście intensywnie 7 -8 l trasa 4,7 dodam że usunięto po zakupie fap egr i dodano koników około 40 wiec nawet jedzie. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7-8l/100km

Spalanie - trasa:4.7-6l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:trwałe durze niezawodne
Wady:trochę mało mocy ale po chipsie jest ok
c5 lift
Grzegorz 15.06.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ogolnie polecam autko. Jeśli się o nie dba jest wszystko ok, ja miałem akurat takie szczęście, że po zakupie znalazłem wiele ukrytych wad, które niestety przetrzepały mi kieszeń i własciwie remonty kosztowały mnie połowe wartości auta hehe. Co mi sie bardzo nie podoba to kompletny brak dostępu do klapek nawiewu zza kokpitu, no cokolwiek... niestety demontaz całego kokpitu, a z tego co słyszę z opinii to częsta wada i cały dzień roboty. Drugą sprawą jest turbina- akurat w moim regeneracja ( 800 PLN ) 1 grudnia ...1 czerwca znow sie rozwalila.. trudno określic czy przyczyna leżała w silniku czy w firmie remontujacej turbo, w każdym razie obwody czyszczone, nowy przewod olejowy, nowe filtry, olej i plukany silnik, więc nie wierze w ich bajeczki, że mi syfu napchało z silnika bo jak i skąd, skoro nawet na przewodzie jest sitko? Zawieszenie super sprawa ! auto po nierównościach po prostu płynie, sam dostosowuje twardośc i wysokość w zaleznosci od terenu. Co do elementów wahacza, to nie życze nikomu wymieniać na własną ręke bez prasy i ściagaczy:D komplet przód koszt ok 350 PLN. Co do wadliwości filtra FAP.. to może nie sam FAP jest tu problematyczny co magiczny zbiorniczek z pompką która często lubi przestać działać (no i niestety wymiana całości), lub też jakimś cudem po " niedopaleniu " płyn i resztki ropy dostają się do oleju przez co wzrasta poziom oleju w silniku...( widziałem, że na forach często jest pytanie o to ) moze tez byc temu winny uszkodzony albo " nie nauczony " EGR.... sam w sobie fap niczemu winny, rozbieralny, takze mozna zdjąć opaske i sobie go wyczyscic. Co do wad, obowiazkow.. niestety trzeba rygorystycznie pilnować poziomu oleju w silniku no i o wymianach... producent niby pisze o tych 20 tys... ale osobiscie nie polecam wiecej niż 12-15 tys... koszta wymiany filtra minimalne, bo zmienia się sam wkład, koszt ok 40 PLN Kolejna wada, akurat w moim przypadku to sprzęgło alternatora. Zaczęło się od tego, że coś sie zaczęło tłuc no i szuka, po blachach, pompa itd no i nie wiem..w koncu przy wymianie paska alternatora wyczułem luz rolce alternatora i to było właśnie juz sprzegiełko ( znajduje się w rolce ) no i tu też koszt ok 160 PLN. Kolejna rzecz jaka zaskoczyla mnie okropnie to tylne zaciski, wykonane z aluminium, skręcone śrubą przez cały zasik... po kilku latach element nie do rozkręcenia, niby są otworki, w które można sobie prysnąć żeby puściło, ale cięzka sprawa i graniczy z cudem by to zdjęć bez uszkodzenia, dosłownie śruba skręca się na własnej osi hehe... niestety zacisk na jedną strone to koszt ok 500 PLN, no chyba, ze przyjmą stary do regeneracji to ok 350 PLN ale nie palą się do tego by je przyjmować, mi np nie przyjeli bo " przelotka " wielkości może 2 mm na zewnatrz byla uszkodzona ( przegniła ) a to, że kanały ciekły to nic haha... ściema firm :) no i kompet tarcz i klocków ok 600PLN... takze tak to mniej więcej wygląda z mojej perspektywy :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.2l/100km

Zalety:Dynamika, Moc, spalanie, rozbieralny FAP, zawieszenie
Wady:Aluminiowe zaciski hamulcowe, klapki nawiewu,
Citroen C5 II/2005/1.6HDI
Paweł 01.04.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Rocznik 2006. Ja jeżdżę tym autem od jesieni 2008 roku. Przebieg do chwili obecnej 180 kkm. Z Poważniejszych napraw to wymiana koła dwumasowego przy 140kkm. i nieco później łożysko koła tylnego. Nie uważam aby C5 1,6 hdi należał do szczególnie awaryjnych. Np. poza uzupełnieniem dodatku eolys nic przy FAP-ie nie robiłem. A tym Fapem ludzi się straszy. Jak ktoś od czasu do czasu jedzie tzw. trasą to nic złego się z nim nie nie dzieje."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Bardzo wygodny, Ponadprzeciętnie wyposażony, Hydroaktywne zawieszenie (dla mnie rewelacja)
Wady:Słaby lakier nadwozia.
C5 1,6 hdi 2006
Ramzes 05.01.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"Bardzo wygodny oraz komfortowy samochód ,silnik 1.6 jak dla mnie jest wystarczający dość dynamiczny aczkolwiek wyżyłowany.Na razie mam przejechane 165 tyś nic się nie dzieje ,mam filtr FAP nie mam z nim problemu dolewka na serwisie płynu i normalne wypalanie na trasie .Co do dynamiki jest na dobrym poziomie ,bez problemu wyprzedzimy na trasie TIRA i mamy jeszcze sporo mocy ,na światłach też się spokojnie zbierzemy .Spalanie bardzo przyzwoite na trasie można przy spokojnej jeździe zejść nawet po niżej 5 L. Auto oraz silnik jest do tej pory bezawaryjny ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:duzy komfort, dobre wyposażenie, niskie spalanie, brak awarii
Wady:trudnosć w parkowaniu, zła widoczność do tyłu
C5 Hatchback 2007 r 165 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

17.07.2014GrzegorzTak

Polecam ten silnik. Byłem swoją C5-tką na urlopie w Grecji z rodziną. W obie strony zrobiłem w sumie 4700km. Silnik sprawował się bez jakichkolwiek zastrzeżeń.Średnie spalanie wyniosło wg komputera 5,9 l/100km, co przy masie auta 1,5 t, 4 osobach na pokładzie,zapełnionym bagażniku,działającej klimie i prędkościach w trasie rzędu 120-140km/h uważam za b.dobry wynik. Silnik 1.6 HDI 110KM jest elastyczny i ma dobrze dobrane przełożenia skrzyni, co powoduje że sprawnie radzi sobie z masą auta.


18.12.2014WojciechTak

Jeżdżę Citroenen C4 Picasso z silnikiem 1.6 HDi 110 KM, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Auto zakupiłem nowe, w serwisie Citroena w maju 2007 i używam do dzisiaj. Po zakończeniu okresu gwarancyjnego dalsze serwisowanie auta odbywa się w prywatnym warsztacie, tylko przez jednego mechanika. Nikt inny nigdy nie dotykał tego auta poza "moim" zaufanym majstrem. Do chwili obecnej przejechałem 125 tyś km, auto jest serwisowane co 17-18 tyś km. Do chwili obecnej nic poważnego nigdy się nie zdarzyło. Zawsze jest w czas wykonane wszystko co nakazuje producent, nowymi i autoryzowanymi częściami (niekoniecznie oryginałami). Zdarzyły się za to drobne awarie jak: po 33 tyś jeszcze na gwarancji wymieniono napęd rozrządu, po 50 tyś czujnik różnicy ciśnienia spalin dla filtra FAP, po 100 tyś na moje żądanie wymieniono przewód olejowy smarowania turbodoładowarki. Podczas serwisu przy przebiegi 125 tyś (wczoraj), stwierdzono po podłączeniu do komputera że FAP niedrożny jest w 42% i po najbliższej jeździe autostradowej jego stan poprawi się (auto ostatnio używane było wyłącznie w mieście). Silnik nadal w pełni sprawny, bez najmniejszych wycieków, dynamiczny, oszczędny, trochę za słaby dla takich gabarytów auta. Reasumując: należy przeprowadzać regularny serwis przy użyciu porządnych materiałów i dobrego oleju. Polecam wahającym się


12.11.2013inżTak

A ja mam w C4 silnik 1.6 HDi 110 KM oznaczenie "9HY" który nie ma koła 2-masowego i filtra FAP, spełniając jednocześnie normę EURO 4. Naprawdę polecam, 100 tys km i brak problemów


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.