alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 I FL 1.6 HDi 16V (109KM)

Citroen C5 I FL 1.6 HDi 16V (109KM)Wyświetleń: 12002

Citroen C5 I FL 1.6 HDi 16V (109KM)

Okres produkcji: 2004-2008

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 HDI1383202056.0
2.2 HDI1703702256.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 4.8

Średnie: 5.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 4):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Lukasz 28.04.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Witam auto kupiłem w 2012 jako 6 latka z przebiegiem 180000 tys km.Szukałem czegoś dużego na taxi,pewnie byłby vw ale jakimś trafem kupiłem za niewielkie pieniądze cytrynę. Taxi było z doskoku teraz autko ma 286 tys przelotu.Zrobiłem w tym czasie tarcze hamulce przednie tylne (faktycznie trudno rozkręcić)tuleje wahaczy płyny rozrząd ,tyle w temacie eksploatacji. Padło : wysprzeglik 70 zł,klapa nawiewu samemu naprawiłem,wentylator tylko serwis 1200 zł z wymianą własną,zaolejone wtryski - powodem wyklepane podkładki pod wtryskami oraz luźne szpilki trzymające kowadełka koniecznie wkleić na dirko inaczej będzie dalej ciec. Trzeba by powoli zrobić turbinę zaczyna puszczać na uszczelnieniu wałka i czadem stuknie w tylnym zawieszeniu pewnie łożysko belki. Auto kochane użytkowane w mieście intensywnie 7 -8 l trasa 4,7 dodam że usunięto po zakupie fap egr i dodano koników około 40 wiec nawet jedzie. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7-8l/100km

Spalanie - trasa:4.7-6l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:trwałe durze niezawodne
Wady:trochę mało mocy ale po chipsie jest ok
c5 lift
Grzegorz 15.06.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ogolnie polecam autko. Jeśli się o nie dba jest wszystko ok, ja miałem akurat takie szczęście, że po zakupie znalazłem wiele ukrytych wad, które niestety przetrzepały mi kieszeń i własciwie remonty kosztowały mnie połowe wartości auta hehe. Co mi sie bardzo nie podoba to kompletny brak dostępu do klapek nawiewu zza kokpitu, no cokolwiek... niestety demontaz całego kokpitu, a z tego co słyszę z opinii to częsta wada i cały dzień roboty. Drugą sprawą jest turbina- akurat w moim regeneracja ( 800 PLN ) 1 grudnia ...1 czerwca znow sie rozwalila.. trudno określic czy przyczyna leżała w silniku czy w firmie remontujacej turbo, w każdym razie obwody czyszczone, nowy przewod olejowy, nowe filtry, olej i plukany silnik, więc nie wierze w ich bajeczki, że mi syfu napchało z silnika bo jak i skąd, skoro nawet na przewodzie jest sitko? Zawieszenie super sprawa ! auto po nierównościach po prostu płynie, sam dostosowuje twardośc i wysokość w zaleznosci od terenu. Co do elementów wahacza, to nie życze nikomu wymieniać na własną ręke bez prasy i ściagaczy:D komplet przód koszt ok 350 PLN. Co do wadliwości filtra FAP.. to może nie sam FAP jest tu problematyczny co magiczny zbiorniczek z pompką która często lubi przestać działać (no i niestety wymiana całości), lub też jakimś cudem po " niedopaleniu " płyn i resztki ropy dostają się do oleju przez co wzrasta poziom oleju w silniku...( widziałem, że na forach często jest pytanie o to ) moze tez byc temu winny uszkodzony albo " nie nauczony " EGR.... sam w sobie fap niczemu winny, rozbieralny, takze mozna zdjąć opaske i sobie go wyczyscic. Co do wad, obowiazkow.. niestety trzeba rygorystycznie pilnować poziomu oleju w silniku no i o wymianach... producent niby pisze o tych 20 tys... ale osobiscie nie polecam wiecej niż 12-15 tys... koszta wymiany filtra minimalne, bo zmienia się sam wkład, koszt ok 40 PLN Kolejna wada, akurat w moim przypadku to sprzęgło alternatora. Zaczęło się od tego, że coś sie zaczęło tłuc no i szuka, po blachach, pompa itd no i nie wiem..w koncu przy wymianie paska alternatora wyczułem luz rolce alternatora i to było właśnie juz sprzegiełko ( znajduje się w rolce ) no i tu też koszt ok 160 PLN. Kolejna rzecz jaka zaskoczyla mnie okropnie to tylne zaciski, wykonane z aluminium, skręcone śrubą przez cały zasik... po kilku latach element nie do rozkręcenia, niby są otworki, w które można sobie prysnąć żeby puściło, ale cięzka sprawa i graniczy z cudem by to zdjęć bez uszkodzenia, dosłownie śruba skręca się na własnej osi hehe... niestety zacisk na jedną strone to koszt ok 500 PLN, no chyba, ze przyjmą stary do regeneracji to ok 350 PLN ale nie palą się do tego by je przyjmować, mi np nie przyjeli bo " przelotka " wielkości może 2 mm na zewnatrz byla uszkodzona ( przegniła ) a to, że kanały ciekły to nic haha... ściema firm :) no i kompet tarcz i klocków ok 600PLN... takze tak to mniej więcej wygląda z mojej perspektywy :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.2l/100km

Zalety:Dynamika, Moc, spalanie, rozbieralny FAP, zawieszenie
Wady:Aluminiowe zaciski hamulcowe, klapki nawiewu,
Citroen C5 II/2005/1.6HDI
Paweł 01.04.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Rocznik 2006. Ja jeżdżę tym autem od jesieni 2008 roku. Przebieg do chwili obecnej 180 kkm. Z Poważniejszych napraw to wymiana koła dwumasowego przy 140kkm. i nieco później łożysko koła tylnego. Nie uważam aby C5 1,6 hdi należał do szczególnie awaryjnych. Np. poza uzupełnieniem dodatku eolys nic przy FAP-ie nie robiłem. A tym Fapem ludzi się straszy. Jak ktoś od czasu do czasu jedzie tzw. trasą to nic złego się z nim nie nie dzieje."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Bardzo wygodny, Ponadprzeciętnie wyposażony, Hydroaktywne zawieszenie (dla mnie rewelacja)
Wady:Słaby lakier nadwozia.
C5 1,6 hdi 2006
Ramzes 05.01.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"Bardzo wygodny oraz komfortowy samochód ,silnik 1.6 jak dla mnie jest wystarczający dość dynamiczny aczkolwiek wyżyłowany.Na razie mam przejechane 165 tyś nic się nie dzieje ,mam filtr FAP nie mam z nim problemu dolewka na serwisie płynu i normalne wypalanie na trasie .Co do dynamiki jest na dobrym poziomie ,bez problemu wyprzedzimy na trasie TIRA i mamy jeszcze sporo mocy ,na światłach też się spokojnie zbierzemy .Spalanie bardzo przyzwoite na trasie można przy spokojnej jeździe zejść nawet po niżej 5 L. Auto oraz silnik jest do tej pory bezawaryjny ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:duzy komfort, dobre wyposażenie, niskie spalanie, brak awarii
Wady:trudnosć w parkowaniu, zła widoczność do tyłu
C5 Hatchback 2007 r 165 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

07.09.2016alusNie

Niestety ale muszę podzielić się opinią... Otóż podczas jazdy tłok ot tak wywalił dziurę w bloku silnika - efekt: laweta i konieczność wymiany. Przebieg był ok. 200k, rozrząd sprawny, wszystko inne sprawne. Podejrzenie padło na lejące wtryski (po diagnozie - 2 były niesprawne, musiały lać mocniej mieszankę, co spowodowało przegrzanie i awarię, choć jednostka centralna niczego nie meldowała...). Zaletą jest duża dostępność silników, z całkiem dobrymi cenami (ok. 2k kosztuje blok używanego silnika z przebiegiem ok. 100k km. Denerwujący jest filtr FAP, który potrafi zgłosić zapchanie pomimo, że komputer wskazuje, że nic takiego się nie dzieje (czyli czujnik musi czasem wariować). Bardzo szybko można "skończyć" dwumasę i sprzęgło - przy nieumiejętnej jeździe. Kultura pracy fajna - mam porównanie wieloletnie z silnikami TDI i tutaj jest ciszej i sprawniej. Te silniki powinny jednak być w pojemności co najmniej 2.0 przy dużych samochodach. 1.6 lepsze może do np. Peuteota 206/207 ale na pewno nie do 3008/5008.


03.01.2016PawełTak

"Volvo V50".Sam silnik sprawuje się idealnie! trzeba pamiętać o dobrym oleju (lałem Motul C2 EcoClean) gorzej z DPF ale wywaliłem przy190kkm (950zl) przeprogr.sterownik i chodzi nawet lepiej niż z DPF!! polecam zabieg! Pozatym spalanie w trasie eko(do 110km)-4,0, 150km-5,2, po mieście nie śmigam więc nie powiem.Turbo i dwumasa narazie bez awarii. Wymiana rozrządu po220kkm! ok.tys (INA) naprawdę jeśli chodzi o koszty utrzymania to znikome.


30.11.2013SebaTak

Silnik bardzo dynamiczny spokojnie sobie radzi z dużym kombi 407 .Niskie spalanie , no może miasto to jakieś 7.5 L ale trzeba wziąć pod uwagę że to jednak auto kombi i ciężki .Mam przejechane 171 tys nie maiłem awarii podzespołów silnika ,turbina Garetta świetnie sobie brak wycieków ,jedyny mankament który powoli daje się we znaki to FAP .Jedyna rada to usuniecie ,na razie jeżdżę do puki nie stanę gdzieś .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.