alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 I FL 2.2 HDI (170KM)

Citroen C5 I FL 2.2 HDI (170KM)Wyświetleń: 4140

Citroen C5 I FL 2.2 HDI (170KM)

Okres produkcji: 2004-2008

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2179
Moc [KM]170
Moment obrotowy [Nm]370
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna225
Przyspieszenie (0-100km/h)8.7
Spalanie - miasto [l/100km]8.1
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI1102401905.4
2.0 HDI1383202056.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.7

Trasa: 5.5

Średnie: 6.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 7/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Jan 19.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Super wózek poprostu rakieta Biturbo to największa frajda z jazdy,najpierw włącza się pierwsze turbo potem druga i auto po prostu frunie.Nigdy nie maiłem auta z silnikiem o tak wielkiej kulturze pracy,począwszy od niskich biegów skończywszy na mocnych przyspieszeniach i jeździe autostradowej.Spalanie o dziwo przy takiej masie i silniku średnio 6.5L nawet Golf mały więcej pali na mieście .Auto ma Fap ale żadnych problemów i oznaka zużycia nie widać,zawiesznie hydraulika żadnych problemów.Mit o francuzach można schować miedzy książki ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:bardzo dobra kultura pracy silnika, podówjna turbina daje frajdę z jazdy, spalnie bardzo niskie, wyposażenie, zawieszenie hydrauliczne
Wady:parkowanie w mieście
C5 Break 2006r 185tys

Kod antyspamowy
Odśwież

12.04.2017ikatTak

ok


25.12.2014AdrianTak

98KW Bardzo fajny silnik - cicha praca i bezawaryjny. Po 160 - książkowo wymiana rozrządu. Dwumasy nie miałem potrzeby wymieniać. Co 80 tyś trzeba uzupełnić eloys. Ponoć co drugi dolewkę wymiana FAPa ale nie dawał o sobie znać więc nie miałem potrzeby wymieniać.


10.06.2017AndrzejNie

oceniam silnik 2.2 w peugeocie 807. wg papierów ma moc 128 KM. problemy z FAP. cały czas się podtyka . liczne problemy z elektroniką sterującą silnikiem (komputery) oraz z tak zwanymi elektrovanami - elektro-pneumatycznymi zaworami - w tym sielniku jest ich aż 6!) tej zimy padły świece żarowe. zbieram się do remontu ale podobno wymiana jest bardzo trudna i może skończyć się wymianą głowicy. raz robiłem koło dwumasowe. silnik jest chimeryczny - raz jedzie przeciętnie a raz po prostu wyrywa asfalt. prawdopodobnie winna jest słaba zawodna elektronika sterująca. natomiast jak idzie - to idzie . samochód 1800 kg - dynamika niesamowita. zbiera się jak mały samochód z wielkim silnikiem. daje przyjemność z jazdy ale jest bardzo awaryjny i niepewny


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.