alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 I FL 2.2 HDI (170KM)

Citroen C5 I FL 2.2 HDI (170KM)Wyświetleń: 4441

Citroen C5 I FL 2.2 HDI (170KM)

Okres produkcji: 2004-2008

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2179
Moc [KM]170
Moment obrotowy [Nm]370
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna225
Przyspieszenie (0-100km/h)8.7
Spalanie - miasto [l/100km]8.1
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI1102401905.4
2.0 HDI1383202056.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.7

Trasa: 5.5

Średnie: 6.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 7/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Jan 19.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Super wózek poprostu rakieta Biturbo to największa frajda z jazdy,najpierw włącza się pierwsze turbo potem druga i auto po prostu frunie.Nigdy nie maiłem auta z silnikiem o tak wielkiej kulturze pracy,począwszy od niskich biegów skończywszy na mocnych przyspieszeniach i jeździe autostradowej.Spalanie o dziwo przy takiej masie i silniku średnio 6.5L nawet Golf mały więcej pali na mieście .Auto ma Fap ale żadnych problemów i oznaka zużycia nie widać,zawiesznie hydraulika żadnych problemów.Mit o francuzach można schować miedzy książki ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:bardzo dobra kultura pracy silnika, podówjna turbina daje frajdę z jazdy, spalnie bardzo niskie, wyposażenie, zawieszenie hydrauliczne
Wady:parkowanie w mieście
C5 Break 2006r 185tys

Kod antyspamowy
Odśwież

02.08.2015radekTak

dobry silnik


19.06.2017PhilTak

Świetny silnik. Mocny, elastyczny baaaaardzo ekonomiczny. Zdarzyło mi się, że jechałem z Warszawy na Węgry. Podczas całej drogi miałem tylko kilka krótkich fragmentów drogi wielopasmowej, na której można było pogonić. Reszta to były typowe polskie, słowackie i węgierskie drogi gdzie co chwila była jakaś miejscowość z radarem. Akurat mi się nie spieszyło dlatego jechałem bardzo zgodnie z przepisami. Na całej trasie z tankowaniem za Radomiem spaliłem w silniku 2,2 GT (204 KM) masa własna 1,7 T prawie 5,9 l/100km. Oczywiście są samochody bardziej oszczędne ale ważące o kilkaset kg mniej. Z kolei w ubiegłym tygodniu spieszyłem się do Drezna to przy bardzo szybkiej jeździe autostradami 180-200 km/h spalanie wynosiło 8,4 l/100 km. Samochód mam już 3 lata, przejechałem nim ponad 100 000 km, a jedyne usterki jakie mi się przytrafiły to jedna automatyczna klamka i po 80 000 przepaliła mi się żarówka. Żadnych problemów ze skrzynią biegów czy innymi elementami jezdnymi.


25.12.2014AdrianTak

98KW Bardzo fajny silnik - cicha praca i bezawaryjny. Po 160 - książkowo wymiana rozrządu. Dwumasy nie miałem potrzeby wymieniać. Co 80 tyś trzeba uzupełnić eloys. Ponoć co drugi dolewkę wymiana FAPa ale nie dawał o sobie znać więc nie miałem potrzeby wymieniać.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.