alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 I FL 2.2 HDI (170KM)

Citroen C5 I FL 2.2 HDI (170KM)Wyświetleń: 3628

Citroen C5 I FL 2.2 HDI (170KM)

Okres produkcji: 2004-2008

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2179
Moc [KM]170
Moment obrotowy [Nm]370
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna225
Przyspieszenie (0-100km/h)8.7
Spalanie - miasto [l/100km]8.1
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI1102401905.4
2.0 HDI1383202056.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.7

Trasa: 5.5

Średnie: 6.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 7/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Jan 19.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Super wózek poprostu rakieta Biturbo to największa frajda z jazdy,najpierw włącza się pierwsze turbo potem druga i auto po prostu frunie.Nigdy nie maiłem auta z silnikiem o tak wielkiej kulturze pracy,począwszy od niskich biegów skończywszy na mocnych przyspieszeniach i jeździe autostradowej.Spalanie o dziwo przy takiej masie i silniku średnio 6.5L nawet Golf mały więcej pali na mieście .Auto ma Fap ale żadnych problemów i oznaka zużycia nie widać,zawiesznie hydraulika żadnych problemów.Mit o francuzach można schować miedzy książki ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:bardzo dobra kultura pracy silnika, podówjna turbina daje frajdę z jazdy, spalnie bardzo niskie, wyposażenie, zawieszenie hydrauliczne
Wady:parkowanie w mieście
C5 Break 2006r 185tys

Kod antyspamowy
Odśwież

08.03.2015krzysztofTak

dynamiczny i kulturalny silnik, spalenie przy płynnej jeździe w mieście 7/7,5 w trasie przy dość dynamicznej jeździe 6,3/6,6. po 60.000 tysiącach zero problemów, wymaga dobrego oleju i dobrego paliwa, z c5 to jak z piękną kobietą trzeba po prostu dbać, ale ile przyjemności. polecam


28.05.2014FranzTak

obecnie przebieg 245 tyś i kompletnie żadnych problemów,silnik bardzo dynamiczny idealny na trasę.Co do utrzymania jak dla mnie jest bardzo dobrze bo po za tankowaniem nic nie robiłem(oczywiście wymiany oleju). Auto użytkuje 4-rok praktycznie tylko trasa Polska -Francja spalanie przy prędkościach 140-160 6.5L .


18.02.2015JanuszTak

bardzo pozytywne wrażenia z jazdy autem z tym silnikiem,Peugeot 508 2.2 HDI 204KM przebieg 130tys,Auto praktycznie jeździ po trasach średnio spala od 57-6.5L ,dynamika oraz kultura pracy na najwyższym poziomie.Duzym plusem jest wysoka kultura pracy i cicha praca silnika.Przy dużych prędkościach praktycznie nie słychać silnika w aucie.Od 3 lat użytkuje przebieg 130tys i zero problemów.Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.