alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 II 2.0 HDI 16V (140KM)

Citroen C5 II 2.0 HDI 16V (140KM)Wyświetleń: 26585

Citroen C5 II 2.0 HDI 16V (140KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna204
Przyspieszenie (0-100km/h)10.6
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI1102401915.6
2.0 HDI1603402105.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.7

Średnie: 6.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 10):
(8.4)
Trwałość silnika
 8.7/10
Niezawodność auta
 8.9/10
Spalanie ON
 8.8/10
Koszty utrzymania
 7.2/10

Głosy według opinii:

100

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 106

Opinie użytkowników

Karol 10.08.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Magiczny silnik, bezawaryjność na bardzo wysokim poziomie! Użytkuję od 2 lat i totalnie nic w nim nie robiłem (prócz wymiany olejów, filtrów...)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:
C5 2010 220.000
Andrzej 30.12.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"auto godne polecenia, mam dwa egzemplarze poliftowe w kombi 2.0hdi, w miarę trzyma cenę więc utrata wartości niewielka jak na francuza"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:komfort, wyposażenie
Wady:duży zwis przedni co utrudnia manewry w mieście, małe światło tylnych drzwi bocznych utrudniające wsiadanie na tylną kanapę
c5 kombi, 2011, 102000km
stefan 17.08.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"poprostu boskie auto, i na innego nie zamienie;) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.9l/100km

Zalety:wygoda, styl, przyjemnosc z jazdy
Wady:narazie nie ma
c5 /2,0hdi/ 2008rok/ 110tys,km
Gustek 03.07.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Najlepszy z Citroenów, które miałem ( 3 Xantie, 2 C5 I generacji, 1C5 II generacji) teraz C5 III generacji - najlepsz, wykonana dużo lepiej, cichy, ekonomiczny silnik( miałem 57 własnych samochodów osobowych różnych marek w ciągu 26 lat) Pozdrawiam miłośników Cytrynek"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:bardzo oszczędny jeśli chodzi o zużycie paliwa, cichy, przestronne kombi, niskie koszty utrzymania
Wady:brak uchwytów na kubki w wygodniejszych miejscach, jeden uchwyt w schowku mało praktyczny, mało wydajna klimatyzacja, mimo, że jest sprawna
2HDI, 140KM 173000km
Ania 20.05.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Na wstępie :-) jestem kobietą!!! Łał BABA na foum!! I nikt juz nie uwierzy :-) Mam C5 z 2008r 2,0 140KM Kombi (dodam,że przez 4lata jezdziłam C5 2002r 2,2 136KM) Ale nowe autko to marzenie...wnętrze super wyciszone,zawieszenie hydro bajka!! Navi i inne udogodnienia rewelacyjne!! Auto bardzo bogato wyposażone,Audi i inne niemieckie marki są daleko w tyle!! Ale jesli chodzi o częsci to juz gorzej :-( ostatnio wymieniałam półoś lewą= 1000zł!!!Ale za taki komfort warto :-) Kupilam równiez nowe letniaczki do mojej perełki Pirelli P7 Cinturato 235/55R17 BAJKA!!"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Auto pełne zalet
Wady:Brak
C5 2008 140000
bogi 04.12.2013
Średnia:
(7.00)
Tak
" autko idealne na dlugie trasy,w miescie tez nie jest zle ,bardzo przydatne dodatki, typu opoznienie zwolnienia hamulca hydraulicznego przy postoju na wzniesieniu,ale przede wszystkim komfort jazdy,w srodku cisza nawe przy wiekszych predkosciach,spalanie w normie jak dla tej masy auta generalnie jestem z niego zadowolony i zona tez."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5/8l/100km

Spalanie - trasa:6.3/7 l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:cisza w srodku, dynamika i komfort jazdy, niskie spalanie, zawieszenie hydroactive+ jest doskonale, wyglad-linia nadwozia
Wady:padlo kolo dwumasowe, drobny wyciek spod pompy wysokiego cisnienia
C5/2010/exclusive/55000 km
Lucas 06.06.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Bardzo wygodny i komfortowy samochod na jazdy w trase (szkoda ze nie mam automatu) Silnik wystarczajaco mocny, spalanie jak na takie duze auto OK. Samochod bezawaryjny. Przejechalem 120.000 km bez zadnej awarii. Teraz mam przeglad do wymiany jest lewy przedni wahacz (zaliczylem w zimie taka dziure w drodze, ze ten WAHACZ TO NAJMNIESZY WYMIAR KARY JAKI MOGL MNIE SPOTKAC. Wnetrze przyjemne dobrze spasowane nic nie skrzypi."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Nieprzecietny komfort zawieszenia, Zawieszenie bardzo trwale i daje mozliwosc podnoszenia pojazdu na nierownosciach.
Wady:Zbyt szybkie brudzenie sie tapicerki siedzenia kierowcy. Troche za malo miejsca z tylu (mam ponad 185 wzrostu)
C5Exslusive/kombi/2,0 HDI 160 KM/2010/120000km
ST 27.05.2013
Średnia:
(7.00)
Tak
"Rewelacyjny samochód w trasy, komfort zawieszenia wspaniały. Środek sprawia wrażenie bardziej luksusowego niż przestronnego. Kierowca jest "zabudowany" a nie siedzi jak na środku kartofliska. Miejsca nie brakuje, ale przy dużych wymiarach zewnętrznych, poprzednia C5 mieściła nieco więcej. Silnik elastyczny i dynamiczny. Wersja na sprężynach jest również komfortowa, ma inną charakterystykę tłumienia. Przy Lagunie III, nawet C5 na sprężynach to przepaść w komforcie ( na plus C5)."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.8l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:Kofmort zawieszenia, stylistka, elastyczny i wystarczająco mocny silnik., Materiały wykończeniowe
Wady:Ciężko się manewruje i parkuje w mieście - trudno wyczuć wymiary zewnętrzne. Cięzko działające sprzęgło.
C5 2.0 2.0HDI/2010/49000
Adam 26.05.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"ten samochód jest po prostu ładny: elegancki a zarazem drapieżny i sportowy. Wysoko osadzone przednie światła i duża atrapa przednia sprawiają że zwraca i przyciąga uwagę na drodze. Niestety w mieście nie jest łatwy w prowadzeniu, brakuje mu zwrotności, są ograniczenia widoczności, szczególnie przez prawą szybę (przeszkadza słupek środkowy, trzeba się pochylać żeby zobaczyć prawą stronę jezdni). To jest typowy samochód w trasy - rozpędzić się, wrzucić szóstkę, ustawić tempomat i płynąć w ciszy. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:linia nadwozia a przede wszystkim zawieszenie hydroactive. Bez tego zawieszenia kupowanie C5 raczej mija się z celem, Solidne silniki HDI
Wady:widoczność na boki. Wersja exclusive posiada parktronic przód/ty
C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 HDI 2008/2009 117000km
14.02.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"W końcu żabojady zrobiły samochód na najwyższym poziomie .Mówię tu o wyglądzie,bardzo ładnym środku ,super zawieszeniu i chyba najlepszym na rynku silniku diesla (miałem ich kilka więc wiem co mówię ) .Auto prowadzi się perfekcyjnie super zawieszenie ale jakie miało by być w końcu to cytryna. Niestety jest i jeden mankament samochód nadaje się jedynie na trasy .Tam spełni się całkowicie dla samego silnika i frajdy z jazdy dla kierowcy .Miasto to udręka duży przód ciężko zaparkować ,i frajda z jazy żadna .Jak na takie gabaryty bardzo ekonomiczny i dynamiczny ! taki powinien być diesel , gorąco polecam .."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.2l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:niskie spalanie, duzy komfort podróży, super zawieszenie, pojemny bagażnik, idealny dla dużej rodziny, super wyposażenie
Wady:glośno w kabinie przy niskich obrotach, nie do miasta duże spalanie problem z parkowaniem
Citroen C5 III 2.0 HDI FAP 140KM (od 2008)

Kod antyspamowy
Odśwież

17.09.2017Fabian Tak

Najlepszy silnik jak jest obecnie na rynku totalnie bezawaryjny mam go w C5 wersja Kombi silnik idealnie dopasowany do wielkości auta.Moc i dynamika na bardzo dobrym poziomie przyspieszenie bardzo dobre,silnik pięknie pracuje równo i cicho.Autem osobiście zrobiłem 170tys kupiłem przy 96tys z Francji wymieniłem rozrząd po 230 tys i to wszystko żadnych awarii,przepraszam jeszcze dolewka płynu w ASO do FAP-a .Zerow wycieków zero problemów z turbiną,z fapem,dwumasem itd jestem pod wrażeniem tego silnika i nie chcę innego.Spalanie w granicach 6L miasto 8-9L i to bez żadnego oszczędzania.Francja elegancja żadnych TDi-ków .Pozdrawiam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.