alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 II 2.0 HDI 16V (140KM)

Citroen C5 II 2.0 HDI 16V (140KM)Wyświetleń: 28709

Citroen C5 II 2.0 HDI 16V (140KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna204
Przyspieszenie (0-100km/h)10.6
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.7

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI1102401915.6
2.0 HDI1603402105.7

24.02.2018JacekTak

mam 2,0 HDI 136 KM w C4 Picasso . Przejechałem już 310 tys km , przy silniku kompletnie nic nie robiłem , wymiana oleju co 15 do max 20 tys km . Dwumasa wymieniona przy 250 tys km cały komplet . Spalanie najmniejsze 5.5 największe 8,5 litra . Teraz zauważyłem kapanie oleju z uszczelniacza na wale więc wymiana pewna ale zrobię to wraz z wymianą rozrządu . Wg mnie najlepszy silnik jaki miałem , żadnych awarii , sam nim zrobiłem 160 tys km . Największa awaria auta ? rozsypane łożysko w skrzyni biegów przy 250 tys km , kupiłem używaną za 600 zł i od razy wymiana dwumasy . Remont skrzyni 2400 zł


17.09.2017Fabian Tak

Najlepszy silnik jak jest obecnie na rynku totalnie bezawaryjny mam go w C5 wersja Kombi silnik idealnie dopasowany do wielkości auta.Moc i dynamika na bardzo dobrym poziomie przyspieszenie bardzo dobre,silnik pięknie pracuje równo i cicho.Autem osobiście zrobiłem 170tys kupiłem przy 96tys z Francji wymieniłem rozrząd po 230 tys i to wszystko żadnych awarii,przepraszam jeszcze dolewka płynu w ASO do FAP-a .Zerow wycieków zero problemów z turbiną,z fapem,dwumasem itd jestem pod wrażeniem tego silnika i nie chcę innego.Spalanie w granicach 6L miasto 8-9L i to bez żadnego oszczędzania.Francja elegancja żadnych TDi-ków .Pozdrawiam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 31
Średnia (głosów 10):
(8.4)
Trwałość silnika
 8.7/10
Niezawodność auta
 8.9/10
Spalanie ON
 8.8/10
Koszty utrzymania
 7.2/10

Głosy według opinii:

100

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 107

Opinie użytkowników

Karol 10.08.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Magiczny silnik, bezawaryjność na bardzo wysokim poziomie! Użytkuję od 2 lat i totalnie nic w nim nie robiłem (prócz wymiany olejów, filtrów...)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:
C5 2010 220.000
Andrzej 30.12.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"auto godne polecenia, mam dwa egzemplarze poliftowe w kombi 2.0hdi, w miarę trzyma cenę więc utrata wartości niewielka jak na francuza"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:komfort, wyposażenie
Wady:duży zwis przedni co utrudnia manewry w mieście, małe światło tylnych drzwi bocznych utrudniające wsiadanie na tylną kanapę
c5 kombi, 2011, 102000km
stefan 17.08.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"poprostu boskie auto, i na innego nie zamienie;) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.9l/100km

Zalety:wygoda, styl, przyjemnosc z jazdy
Wady:narazie nie ma
c5 /2,0hdi/ 2008rok/ 110tys,km
Gustek 03.07.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Najlepszy z Citroenów, które miałem ( 3 Xantie, 2 C5 I generacji, 1C5 II generacji) teraz C5 III generacji - najlepsz, wykonana dużo lepiej, cichy, ekonomiczny silnik( miałem 57 własnych samochodów osobowych różnych marek w ciągu 26 lat) Pozdrawiam miłośników Cytrynek"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:bardzo oszczędny jeśli chodzi o zużycie paliwa, cichy, przestronne kombi, niskie koszty utrzymania
Wady:brak uchwytów na kubki w wygodniejszych miejscach, jeden uchwyt w schowku mało praktyczny, mało wydajna klimatyzacja, mimo, że jest sprawna
2HDI, 140KM 173000km
Ania 20.05.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Na wstępie :-) jestem kobietą!!! Łał BABA na foum!! I nikt juz nie uwierzy :-) Mam C5 z 2008r 2,0 140KM Kombi (dodam,że przez 4lata jezdziłam C5 2002r 2,2 136KM) Ale nowe autko to marzenie...wnętrze super wyciszone,zawieszenie hydro bajka!! Navi i inne udogodnienia rewelacyjne!! Auto bardzo bogato wyposażone,Audi i inne niemieckie marki są daleko w tyle!! Ale jesli chodzi o częsci to juz gorzej :-( ostatnio wymieniałam półoś lewą= 1000zł!!!Ale za taki komfort warto :-) Kupilam równiez nowe letniaczki do mojej perełki Pirelli P7 Cinturato 235/55R17 BAJKA!!"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Auto pełne zalet
Wady:Brak
C5 2008 140000
<<<12>>>