alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 II 2.0 HDI 16V 140KM (DW10BTED4)

Citroen C5 II 2.0 HDI 16V 140KM (DW10BTED4)Wyświetleń: 31053

Citroen C5 II 2.0 HDI 16V 140KM (DW10BTED4)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna204
Przyspieszenie (0-100km/h)10.6
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.7

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 HDi17037010.06.7
1.6 HDi10924013.55.7
2.0 HDi13632011.66.2

28.08.2018MarcoNie

silnik totalny francuski złom, nie kupować i nie oglądać, po kilku latach te samochody nie nadają się do niczego


28.11.2018JacekTak

Marco z całym szacunkiem dla Ciebie pewnie VW co pracuje jak c-330 to wyznacznik trwałości.. Myślę że raczej nie miałeś do czynienia z żadnym silnikiem z PSA bo tylko tacy wyrażają takie opinie jak Twoja.. Ja ze swojej strony powiem na ten temat coś odwrotnego: mam obecnie 4-tego citroena i jak dla mnie silniki diesla z PSA to silniki o dużej kulturze pracy, trwałe (silnik 2.0 HDI DW10ATED nazwał bym niezniszczalnym) dynamiczne i oszczędne w spalaniu. 4 citroenami przejechałem łącznie ponad 500000 km i nigdy żaden z nich nie "stanął" na trasie a poza wymianą świec żarowych w 1 przypadku nie dotknąłem się w tych silnikach do niczego. Dodam jeszcze że 2 z nich kupowałem z przebiegiem powyżej 220000km (realnym). Obecnie mam zamiar kupić jakiegoś dostawczaka i oczywiście najważniejszym kryterium jest dla mnie silnik - 2.0 HDI 16V i takiego będę szukał.


29.08.2018KrzysztofTak

Najpierw do poprzednika: Marco, idź chwalić silniki VAG a nie opluwasz coś, czego nie miałeś. Oleju nie wymieniałeś, wiesz co to filtr? Wiesz co to porządne paliwo a nie od dziadka zza stodoły,,, Silnik fajny, bezawaryjny, jak dbasz tak masz frajerze. Kupiłeś trupa i myślałeś, że Niemiec płakał jak sprzedawał tak? Kpina. Szczerze polecam.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 32
Średnia (głosów 10):
(8.4)
Trwałość silnika
 8.7/10
Niezawodność auta
 8.9/10
Spalanie ON
 8.8/10
Koszty utrzymania
 7.2/10

Głosy według opinii:

100

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 108

Opinie użytkowników

Karol 10.08.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Magiczny silnik, bezawaryjność na bardzo wysokim poziomie! Użytkuję od 2 lat i totalnie nic w nim nie robiłem (prócz wymiany olejów, filtrów...)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:
C5 2010 220.000
Andrzej 30.12.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"auto godne polecenia, mam dwa egzemplarze poliftowe w kombi 2.0hdi, w miarę trzyma cenę więc utrata wartości niewielka jak na francuza"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:komfort, wyposażenie
Wady:duży zwis przedni co utrudnia manewry w mieście, małe światło tylnych drzwi bocznych utrudniające wsiadanie na tylną kanapę
c5 kombi, 2011, 102000km
stefan 17.08.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"poprostu boskie auto, i na innego nie zamienie;) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.9l/100km

Zalety:wygoda, styl, przyjemnosc z jazdy
Wady:narazie nie ma
c5 /2,0hdi/ 2008rok/ 110tys,km
Gustek 03.07.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Najlepszy z Citroenów, które miałem ( 3 Xantie, 2 C5 I generacji, 1C5 II generacji) teraz C5 III generacji - najlepsz, wykonana dużo lepiej, cichy, ekonomiczny silnik( miałem 57 własnych samochodów osobowych różnych marek w ciągu 26 lat) Pozdrawiam miłośników Cytrynek"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:bardzo oszczędny jeśli chodzi o zużycie paliwa, cichy, przestronne kombi, niskie koszty utrzymania
Wady:brak uchwytów na kubki w wygodniejszych miejscach, jeden uchwyt w schowku mało praktyczny, mało wydajna klimatyzacja, mimo, że jest sprawna
2HDI, 140KM 173000km
Ania 20.05.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Na wstępie :-) jestem kobietą!!! Łał BABA na foum!! I nikt juz nie uwierzy :-) Mam C5 z 2008r 2,0 140KM Kombi (dodam,że przez 4lata jezdziłam C5 2002r 2,2 136KM) Ale nowe autko to marzenie...wnętrze super wyciszone,zawieszenie hydro bajka!! Navi i inne udogodnienia rewelacyjne!! Auto bardzo bogato wyposażone,Audi i inne niemieckie marki są daleko w tyle!! Ale jesli chodzi o częsci to juz gorzej :-( ostatnio wymieniałam półoś lewą= 1000zł!!!Ale za taki komfort warto :-) Kupilam równiez nowe letniaczki do mojej perełki Pirelli P7 Cinturato 235/55R17 BAJKA!!"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Auto pełne zalet
Wady:Brak
C5 2008 140000
<<<12>>>