alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 II 2.7 V6 HDI (204KM)

Citroen C5 II 2.7 V6 HDI (204KM)Wyświetleń: 5481

Citroen C5 II 2.7 V6 HDI (204KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2721
Moc [KM]204
Moment obrotowy [Nm]440
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna224
Przyspieszenie (0-100km/h)8.0
Spalanie - miasto [l/100km]11.0
Spalanie - trasa [l/100km]6.4
Spalanie - średnie [l/100km]8.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco 20.000km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI1102401915.6
2.0 HDI1403202045.8

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 11.2

Trasa: 6.8

Średnie: 8.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(8.08)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 9.67/10
Spalanie ON
 6.33/10
Koszty utrzymania
 7/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Janusz 01.03.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i z silnika. Dobre osiągi, bardzo wyskoki komfort jazdy, spalanie mogło by być niższe, no ale kupując V6 trudno liczyć na 6l/100km. Kupując naczytałem się o pękających wałach i zacierających się panewkach, rozmawiałem z mechanikiem w ASO Peugeot i ten powiedział mi że w C5 jest wymiana oleju co 20 tys km, a w Peugeot co 30 tys km. Radził szukać samochodu z udokumentowanymi przeglądami co 20 tys km, i tak zrobiłem choć musiałem zapłacić za samochód ok 15% więcej. Zrobiłem nim 80 tys km wymieniłem jeden EGR oraz termostat. Reszta bez usterek. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony niezawodnością, w poprzednim samochodzie niemieckiej produkcji miałem więcej usterek. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:12l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:9.6l/100km

Zalety:Dynamiczny,komfortowy samochód
Wady:wysokie spalanie, trudno znależć dobrego mechanika poza ASO
C5/2008/160 tys km
Paweł 14.10.2015
Średnia:
(8.25)
Tak
"Witam, z mojego punktu widzenia jako szczęśliwego użytkownika, jestem bardzo zadowolony, wysoki standard wykonania, cisza panujaca podczas jazdy. Silnik nie stwarza żadnych problemów. Polecam ten samochód i silnik dla ludzi lubiących komfort w przystepnej cenie !!."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:Wygoda podróżowania, cisza wewnątrz auta, zrywny silnik.
Wady:Koszta servisowe, DPF
Citroen C5 2.7l V6 2008 rok - HydroActive plus
Adam 21.11.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Citroen C5 samochód klasy średniej, choć dla mnie stylistyka oraz komfort podróżowania jak z klasy wyższej. Pojazd dostojny z lekką dynamiczną linią. Środek dopracowany w detalu, bardzo ergonomiczny z wysokiej jakości materiałów. Samochód Świetnie trzyma się drogi prowadzi rewelacyjnie. Duża w tym zasługa silnika 2.7 HDi V6 z dwoma turbosprężarkami. Silnik generuje 440 Nm maksymalengo momentu obrotowego. Pierwsze 3 biegi to miazga wgniata w fotel. Praca tak dużego motoru jest naprawdę cicha do środka pojazdu nie dobiegają żadne niepokojące odgłosy. Spalanie jak na jednostkę 2.7 naprawdę wyważone Średnie trasa-miasto około 8.5litra. Jestem w 100 procentach zadowolony."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:komfort, znaklomita dynamika, rewelacyjne prowazenie
Wady:seryjny DPF, wysokie koszta sewisu
C5 2009r 110 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

31.10.2016RafałTak

od 8 lat eksploatuje ten silnik w 407 Coupe. Ja na razie "zero"awarii Przebieg 240 tyś km Przy 200 tyś km wymiana pasków przy 240 tyś km wymiana filtra (koszt w ASO 1600 PLN z wymianą) więc o co tu bić pianę że drogo ? TURBO-spręrzarki i zawór EGR jak na razie bez problemów. Silnik godny polecenie


17.11.2013RafaelloNie

UWAGA na ten silnik, występował w wielu autach a także w jaguarze, największą bolączką jest PĘKAJĄCYCH WAŁ i nie dokupienia panewki !!!'!!!!!!!!!!!!! Nie polecam!!!'!!! Piszę to z rozwagą to mój 3 citroen c6 z tym silnikiem i trzecia wpadka z tym silnikiem!!'!!!!!!!!!!!!


21.11.2013adamTak

Silnik rewelacja z maksymalnym momentem obrotowym 440NM. Wynika to z zamontowania dwóch turbosprężarek. Silnik w części wykonany z aluminium co przekłada się na rewelacyjną cichą akustykę oraz pracę silnika. 205 koni mechanicznych doskonale radzi sobie z moim samochodem Citroen C5 choć jego waga to aż 1800 kg jednak nie ma mowy o zamulaniu. Pierwsze trzy biegi miażdżą i czuć moc pod siedzeniem. Niestety silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych. Mówię niestety bo pewnie prędzej czy później spotka mnie awaria z nim związana. Póki co używam oleju nisko popiołowego może to przedłuży jego żywotność. Na minus na pewno wysokie koszta obsługi i serwisu. Ogólnie polecam!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.