alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 II 2.7 V6 HDI (204KM)

Citroen C5 II 2.7 V6 HDI (204KM)Wyświetleń: 5879

Citroen C5 II 2.7 V6 HDI (204KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2721
Moc [KM]204
Moment obrotowy [Nm]440
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna224
Przyspieszenie (0-100km/h)8.0
Spalanie - miasto [l/100km]11.0
Spalanie - trasa [l/100km]6.4
Spalanie - średnie [l/100km]8.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco 20.000km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI1102401915.6
2.0 HDI1403202045.8

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 11.2

Trasa: 6.8

Średnie: 8.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(8.08)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 9.67/10
Spalanie ON
 6.33/10
Koszty utrzymania
 7/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Janusz 01.03.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i z silnika. Dobre osiągi, bardzo wyskoki komfort jazdy, spalanie mogło by być niższe, no ale kupując V6 trudno liczyć na 6l/100km. Kupując naczytałem się o pękających wałach i zacierających się panewkach, rozmawiałem z mechanikiem w ASO Peugeot i ten powiedział mi że w C5 jest wymiana oleju co 20 tys km, a w Peugeot co 30 tys km. Radził szukać samochodu z udokumentowanymi przeglądami co 20 tys km, i tak zrobiłem choć musiałem zapłacić za samochód ok 15% więcej. Zrobiłem nim 80 tys km wymieniłem jeden EGR oraz termostat. Reszta bez usterek. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony niezawodnością, w poprzednim samochodzie niemieckiej produkcji miałem więcej usterek. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:12l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:9.6l/100km

Zalety:Dynamiczny,komfortowy samochód
Wady:wysokie spalanie, trudno znależć dobrego mechanika poza ASO
C5/2008/160 tys km
Paweł 14.10.2015
Średnia:
(8.25)
Tak
"Witam, z mojego punktu widzenia jako szczęśliwego użytkownika, jestem bardzo zadowolony, wysoki standard wykonania, cisza panujaca podczas jazdy. Silnik nie stwarza żadnych problemów. Polecam ten samochód i silnik dla ludzi lubiących komfort w przystepnej cenie !!."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:Wygoda podróżowania, cisza wewnątrz auta, zrywny silnik.
Wady:Koszta servisowe, DPF
Citroen C5 2.7l V6 2008 rok - HydroActive plus
Adam 21.11.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Citroen C5 samochód klasy średniej, choć dla mnie stylistyka oraz komfort podróżowania jak z klasy wyższej. Pojazd dostojny z lekką dynamiczną linią. Środek dopracowany w detalu, bardzo ergonomiczny z wysokiej jakości materiałów. Samochód Świetnie trzyma się drogi prowadzi rewelacyjnie. Duża w tym zasługa silnika 2.7 HDi V6 z dwoma turbosprężarkami. Silnik generuje 440 Nm maksymalengo momentu obrotowego. Pierwsze 3 biegi to miazga wgniata w fotel. Praca tak dużego motoru jest naprawdę cicha do środka pojazdu nie dobiegają żadne niepokojące odgłosy. Spalanie jak na jednostkę 2.7 naprawdę wyważone Średnie trasa-miasto około 8.5litra. Jestem w 100 procentach zadowolony."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:komfort, znaklomita dynamika, rewelacyjne prowazenie
Wady:seryjny DPF, wysokie koszta sewisu
C5 2009r 110 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

21.11.2013adamTak

Silnik rewelacja z maksymalnym momentem obrotowym 440NM. Wynika to z zamontowania dwóch turbosprężarek. Silnik w części wykonany z aluminium co przekłada się na rewelacyjną cichą akustykę oraz pracę silnika. 205 koni mechanicznych doskonale radzi sobie z moim samochodem Citroen C5 choć jego waga to aż 1800 kg jednak nie ma mowy o zamulaniu. Pierwsze trzy biegi miażdżą i czuć moc pod siedzeniem. Niestety silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych. Mówię niestety bo pewnie prędzej czy później spotka mnie awaria z nim związana. Póki co używam oleju nisko popiołowego może to przedłuży jego żywotność. Na minus na pewno wysokie koszta obsługi i serwisu. Ogólnie polecam!!


31.10.2016RafałTak

od 8 lat eksploatuje ten silnik w 407 Coupe. Ja na razie "zero"awarii Przebieg 240 tyś km Przy 200 tyś km wymiana pasków przy 240 tyś km wymiana filtra (koszt w ASO 1600 PLN z wymianą) więc o co tu bić pianę że drogo ? TURBO-spręrzarki i zawór EGR jak na razie bez problemów. Silnik godny polecenie


17.11.2013RafaelloNie

UWAGA na ten silnik, występował w wielu autach a także w jaguarze, największą bolączką jest PĘKAJĄCYCH WAŁ i nie dokupienia panewki !!!'!!!!!!!!!!!!! Nie polecam!!!'!!! Piszę to z rozwagą to mój 3 citroen c6 z tym silnikiem i trzecia wpadka z tym silnikiem!!'!!!!!!!!!!!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.