alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C6 2.7 V6 HDI (208KM)

Citroen C6 2.7 V6 HDI (208KM)Wyświetleń: 4120

Citroen C6 2.7 V6 HDI (208KM)

Okres produkcji: 2005-2012

Wersje nadwozia: fastback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2721
Moc [KM]208
Moment obrotowy [Nm]440
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]12
Spalanie - trasa [l/100km]6.8
Spalanie - średnie [l/100km]8.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju5.5-5.8 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 HDI1703702176.6
3.0 HDI2404502357.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 12.7

Trasa: 7.7

Średnie: 10

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 3):
(6.5)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 7.33/10
Spalanie ON
 6/10
Koszty utrzymania
 4.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Darek 26.05.2015
Średnia:
(6.50)
Tak
"Bardzo wygodny i dynamiczny inny niż wszystkie inne autka na drodze"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:12l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:10l/100km

Zalety:Super wygodny ,niezawodny ,dynamiczny i nie tuzinkowy jak inne Audi czy BMW
Wady:Mały bagażnik
C6 2.7 HDI /2009
Adam 12.03.2014
Średnia:
(7.75)
Tak
"Auto przejechało 98000 km - u mnie 53 000 ( kupiłem roczne demo). Silnik podobnie jak cały C6 rewelacyjny. Spalanie zgodne z instrukcją: 13/8/10. Olej wymieniam co 10-15000. Wg mnie samochód prawie idealny, w utrzymaniu niewiele droższy od kilku innych które posiadałem."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:13l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:10l/100km

Zalety:komfort, styl
Wady:cena nabycia
C6/2007/98000
Zbigniew 18.10.2013
Średnia:
(5.25)
Tak
"Auto dla indywidualistów nie dla wszystkich ,jednym sie podoba innym nie koniecznie . na pewno to nie auto kryzys ,tu się nie nie sprawdza spalania które jest dość spore średnio 10 L .Dość kosztowne w serwisie ,niestety kilka bardzo problematycznych rzeczy między innymi filtr cząstek stałych (obecnie auto jedzie na wycięcie filtra ) niestety taki jego urok .Jeżeli szukasz auta innego niż wszystkie to polecam ,jeżeli liczysz się z groszem to nawet nie próbuj no chyba że od pierwszego właściciela z pełną dokumentacją ."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:13l/100km

Spalanie - trasa:7.2l/100km

Spalanie - średnie:10l/100km

Zalety:niesamowity komfort, super wyposażenie, nituzinkowy wyglą, mocny silnik
Wady:awaria filtra cząstek stałych, szwankuje elektronika, spalanie, drogie części
Citroen C6 2007 r 179 tyś km

Kod antyspamowy
Odśwież

21.11.2013adamTak

Silnik rewelacja z maksymalnym momentem obrotowym 440NM. Wynika to z zamontowania dwóch turbosprężarek. Silnik w części wykonany z aluminium co przekłada się na rewelacyjną cichą akustykę oraz pracę silnika. 205 koni mechanicznych doskonale radzi sobie z moim samochodem Citroen C5 choć jego waga to aż 1800 kg jednak nie ma mowy o zamulaniu. Pierwsze trzy biegi miażdżą i czuć moc pod siedzeniem. Niestety silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych. Mówię niestety bo pewnie prędzej czy później spotka mnie awaria z nim związana. Póki co używam oleju nisko popiołowego może to przedłuży jego żywotność. Na minus na pewno wysokie koszta obsługi i serwisu. Ogólnie polecam!!


31.10.2017AdamNie

Auto super, silnik w miarę dynamiczny, nawet mało pali w mieście a na trasie bez różnicy czy jadę 90 czy 120 km/h. Super skrzynia biegów z którą nie miałem zadnych problemów (trzeba pamiętać o wymianie filtra). Niestety silnik mnie zawiódł. Remont trwał długo, kosztował 8 tys zł i już nigdy nie wybiorę 2.7 diesla. Ponoć ten 3.0 o wiele lepszy.


17.11.2013RafaelloNie

UWAGA na ten silnik, występował w wielu autach a także w jaguarze, największą bolączką jest PĘKAJĄCYCH WAŁ i nie dokupienia panewki !!!'!!!!!!!!!!!!! Nie polecam!!!'!!! Piszę to z rozwagą to mój 3 citroen c6 z tym silnikiem i trzecia wpadka z tym silnikiem!!'!!!!!!!!!!!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.