alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C6 2.7 V6 HDI 208KM (DT17BTED4)

Citroen C6 2.7 V6 HDI 208KM (DT17BTED4)Wyświetleń: 5495

Citroen C6 2.7 V6 HDI 208KM (DT17BTED4)

Okres produkcji: 2005-2012

Wersje nadwozia: fastback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2721
Moc [KM]208
Moment obrotowy [Nm]440
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]12
Spalanie - trasa [l/100km]6.8
Spalanie - średnie [l/100km]8.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju5.5-5.8 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 12.7

Trasa: 7.7

Średnie: 10

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 HDi1703709.66.6
3.0 V62404508.57.4

02.03.2014BacławTak

Mało popularny silnik a szkoda ,bo może była by większa dostępność do części .Silnik dobrej klasy ,duża moc bardzo dobry moment obrotowy wszystko to przekłada się na bardzo dobrą dynamikę oraz elastyczność .Spalanie również jak na takiego smoka jest dobra średnio 8 L ..Problemów nie mam żadnych z tą jednostką , na liczniku obecnie 179 tyś .Polecam ale zdecydowanie na dalsze trasy wtedy można poczuć dokładnie jego możliwości i frajdę z jazdy


21.11.2013adamTak

Silnik rewelacja z maksymalnym momentem obrotowym 440NM. Wynika to z zamontowania dwóch turbosprężarek. Silnik w części wykonany z aluminium co przekłada się na rewelacyjną cichą akustykę oraz pracę silnika. 205 koni mechanicznych doskonale radzi sobie z moim samochodem Citroen C5 choć jego waga to aż 1800 kg jednak nie ma mowy o zamulaniu. Pierwsze trzy biegi miażdżą i czuć moc pod siedzeniem. Niestety silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych. Mówię niestety bo pewnie prędzej czy później spotka mnie awaria z nim związana. Póki co używam oleju nisko popiołowego może to przedłuży jego żywotność. Na minus na pewno wysokie koszta obsługi i serwisu. Ogólnie polecam!!


22.02.2017PiotrNie

Auto z fajna dynamika lecz producent nie przewidzial awaryjnosci walu korbowego!!!Silnik po uszkodzeniu walu jest praktyczpnie caly do remontu i ciagnie po portfelu ponieważ czesci są bardzo drogie...


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 3):
(6.5)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 7.33/10
Spalanie ON
 6/10
Koszty utrzymania
 4.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Darek 26.05.2015
Średnia:
(6.50)
Tak
"Bardzo wygodny i dynamiczny inny niż wszystkie inne autka na drodze"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:12l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:10l/100km

Zalety:Super wygodny ,niezawodny ,dynamiczny i nie tuzinkowy jak inne Audi czy BMW
Wady:Mały bagażnik
C6 2.7 HDI /2009
Adam 12.03.2014
Średnia:
(7.75)
Tak
"Auto przejechało 98000 km - u mnie 53 000 ( kupiłem roczne demo). Silnik podobnie jak cały C6 rewelacyjny. Spalanie zgodne z instrukcją: 13/8/10. Olej wymieniam co 10-15000. Wg mnie samochód prawie idealny, w utrzymaniu niewiele droższy od kilku innych które posiadałem."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:13l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:10l/100km

Zalety:komfort, styl
Wady:cena nabycia
C6/2007/98000
Zbigniew 18.10.2013
Średnia:
(5.25)
Tak
"Auto dla indywidualistów nie dla wszystkich ,jednym sie podoba innym nie koniecznie . na pewno to nie auto kryzys ,tu się nie nie sprawdza spalania które jest dość spore średnio 10 L .Dość kosztowne w serwisie ,niestety kilka bardzo problematycznych rzeczy między innymi filtr cząstek stałych (obecnie auto jedzie na wycięcie filtra ) niestety taki jego urok .Jeżeli szukasz auta innego niż wszystkie to polecam ,jeżeli liczysz się z groszem to nawet nie próbuj no chyba że od pierwszego właściciela z pełną dokumentacją ."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:13l/100km

Spalanie - trasa:7.2l/100km

Spalanie - średnie:10l/100km

Zalety:niesamowity komfort, super wyposażenie, nituzinkowy wyglą, mocny silnik
Wady:awaria filtra cząstek stałych, szwankuje elektronika, spalanie, drogie części
Citroen C6 2007 r 179 tyś km