alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen XM FL 2.5 TD (129KM)

Citroen XM FL 2.5 TD (129KM)Wyświetleń: 3686

Citroen XM FL 2.5 TD (129KM)

Okres produkcji: 1994-2000

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2446
Moc [KM]129
Moment obrotowy [Nm]285
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna201
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]10.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]7.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 10W40
LIlość oleju7.5L
Wymiana olejuco.10.000 km
Wymiana rozrząduco .90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8

Trasa: 4.9

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.1 TD10925012.96.4

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

01

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

KAMIL 04.10.2018
Średnia:
(10.00)
Nie
"Silnik 2.5 TD to najbardziej skomplikowana konstrukcja koncernu PSA. Miał być idealną jednostką, a stał się zmorą, z kilku powodów: -Napinacz paska wielorowkowego, miał być bezobsługowy. Tym czasem musimy stale go kontrolować, gdyż uszkodzenie jego doprowadzi nas do utraty zasilania pompy LHM (w niesprawnym układzie stracimy wszystko od razu, hamulce oraz wspomaganie) zerwany pasek zawija się o koło pasowe zrywając rozrząd. - Mało wydolny układ chłodzenia, nie przemyślany i nie zaprojektowany do tego silnika. Auto ma problemy z prędkościami powyżej 140 km/h, gdyż wzrasta temperatura pracy silnika. Im szybciej jedziemy tym temperatura jest jeszcze większa. - Problemy z obsługą, dostęp do zawieszenia silnika, alternatora, pompy LHM, czy rozrusznika do dramat. Łatwiej i szybciej byłoby wyciągnąć cały silnik. - Brak części zamiennych. Spalanie małe od 4,9 do 5.7 na trasie przy spokojnej jeździe, 8 w cyklu mieszanym. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Cicha praca, duży moment obrotowy, bardzo dobrze przyśpiesza na 3 biegu.
Wady:Trudno dostępność do części, oraz problemy utrzymaniem.
XM/1999/EXLUSIVE