alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI (90KM)

Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI (90KM)Wyświetleń: 16631

Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI (90KM)

Okres produkcji: 1999-2008

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)14.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 10W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch/Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI902151755.1
1.6 HDI1102401835.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 4.9

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 11):
(9.09)
Trwałość silnika
 9.64/10
Niezawodność auta
 8.73/10
Spalanie ON
 9.45/10
Koszty utrzymania
 8.55/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 87

Głosy według opinii:

110

Opinie użytkowników

Marek 24.01.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Od 2010 w posiadaniu, Nigdy nic z nim nie trzeba było robić, wymiana części eksploatacyjnych po odpowiednim przebiegu, oraz płynów i zawieszenia przy pierwszysch oznakach zużycia, i auto nigdy nie zawiodło, Latem pękł dolny wąż od chłodzenia, silnik bez chłodziwa dojechał 14km do mechanika, żadna uszczelka nie cieknie. Bez większych awarii w osprzęcie silnika oprócz wymienionego węża. Ponad 300 tys przejechane i jeszcze fabryczna uszczelka pod głowicą!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Przestronne wnętrze z możliwością całkowitego wyjęcia tylnych siedzeń, niskie koszty utrzymania, niskie spalanie
Wady:Relatywnie drogie części oryginalne, jakość zamienników jeszcze bardziej tragiczna niż w przypadku innych samochodów, brak innych wad
/Xsara Picasso/2002/301000
Piotr 24.11.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"posiadam auto od 8 lat bez większych awarii mimo wieku autko dobrze się prezentuje."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:bezawaryjny
Wady:dość głośny ,nie jest to rakieta ale wystarcza do normalnego poruszania się
2.0hdi 22000km 2002 rok
Kamil 30.06.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik w tym aucie sprawuje się wyśmienicie. Zrobiłem około 120kkm, wymieniana jedynie eksploatacja: paski, filtry, rozrząd. Jedyne awarie po stronie silnika to dwukrotnie pompa paliwa niskiego ciśnienia (nisko koszt naprawy). "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Trwały niezawodny silnik, wysoki moment, niewysiłkowany silnik dzięki czemu niezawodny
Wady:Niska moc, głośno w samochodzie przy prędkości 120kmh, dla Xsary Picasso przydałaby się większa moc z 2L jednostki.
Xsara Picasso / 2003 / 335000km
Mateusz 30.01.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Zdecydowanie polecam autko. 2,5 roku w moim posiadaniu i przez ten czas bez usterek. części eksploatacyjne tanie w zakupie, mimo przebiegu ok 220 k km bez problemów. Jako użytkownik ZDECYDOWANIE POLECAM. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:trwały silnik (odpowiednio serwisowany), duże, pakowne auto z bardzo niskim jak na gabaryty spalaniem.
Wady:szyba kierowcy, bardzo częsta usterka, ale można uznać to za drobnostkę.
Citroen Xsara Picasso 2000 rok
Sebastian 20.05.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Gorąco Polecam Silnik HDI 2.0 90KM. Bezawaryjny, oszczędny, dynamiczny, cichy. Nie bierze oleju i ceny naprawy są niskie. Mam Xsare Picasso od 4 lat, jak kupowałem miał 74000 przebiegu. Teraz ma 123000. Żadnych awarii. 100% zadowolenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Rewelacyjny silnik
Wady:Brak wad
Xsara Picasso 2003 123000km
Łukasz 17.01.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"Dobre auto dla rodziny, wygodnie sie siedzi, wszystko sie widzi z góry"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Duży pojemny, mega wygodny
Wady:glośno w środku
Xsara picasso/1999/2.0 HDI
Awar 12.10.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Posiadam ten samochód od 2.5 roku, przez ktore zrobiłem 30tys. kilometrów. Stan licznika wynosi na dziś 218tys. km, raczej autentyczny. Poza zykłym serwisem/zużyciem padł w zeszłym roku komputer/kalkulator silnika, w tym roku zaczęło się "tłuc" koło pasowe - wymienione."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:wygodny, duży bagażnik
Wady:brak
Xsara picasso 2002 218tys.km
andrzej 08.04.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"dla mnie super mam 4 lata 0 awarii male spalanie polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:bez awarii
Wady:mala moc
2001 200 tys
ryszard 29.03.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"auto posiadam od dwóch lat kupione z przebiegiem 356000km. Obecnie 376000km. Bez zarzutu spalanie na poziomie 5.6 l "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:przestronne rodzinne auto
Wady:brak
xsara 2.0 hdi 2002 376000
greg 24.02.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"autko posiadam 8 lat kupiony z przebiegiem 67 tyś obecnie 300 tyś . żadnych problemów .Silnik ok troszke slabszy ,spalanie na poziomie 6.0 L punkty 9/10"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:wersja exkluziw
Wady:nie stwierdzilem
2.0hdi /2003 /300.000km
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

11.05.2013Tak

2.0 HDi 110 KM z samego początku produkcji - Citroen Xantia II. W tej chwili ok 270 000 km i sprawuje się w porządku. Brak dwumasowego koła zamachowego, turbina sterowana zaworem upustowym a nie zmienna geometrią. Najprostsza mozliwa pompa wysokiego ciśnienia Bosch CP1. Możliwość odłączenia EGRa. Silnik bardzo oszczędny w połączeniu ze skrzynią ML5 - w trasie spalanie średnie ok 4.3-4.4 l/100 km w aucie które waży puste ponad 1.5 tony. Na autostradzie do 140 km/h da się zmieścić w 5.0 l/100 km. Jedyna powazna sprawa jaka była robiona z silnikiem to wymiana pompy wysokiego ciśnienia bo po ok 200 000 km siała opiłkami. Naprawa wykonana prewencyjnie, pompa przełożona z jakiegoś rozbitka. Bardzo dobra dynamika i elastyczność. Silnik w wersji 90 i 110 KM godny polecenia. Mocniejsze wersje są dużo bardziej awaryjne: układ wtryskowy Siemensa (ok 3-4 krotnie droższe koszty naprawy), koło dwumasowe i turbina sterowana zmienną geometrią oraz filtry FAP.


28.07.2013DanielTak

Auto ściągnąłem sobie z Francji 2 lata temu. Trasa Kielce - Warszawa - Kielce, spalanie przy prędkości po trasie przy większości jeździe 110km/h - 4.7L - to była ta płynna i oszczędna jazda. Po mieście obecnie gdy pół Kielc stoi w korku z powodu budowy dróg i przy ciężkiej nodze mam 8.2L. Jestem zadowolony. Mój ojciec po mieście wykręca nim litr mniej więc 7.2L. Powoli muszę myśleć o wymianie sprzęgła a wiem, że to będzie niemały wydatek. Wersja jeszcze bez FAP. Od kupna nic się mechanicznego nie psuje, Turbona ma nieco ponad 70% sprawności wymieniam filtry/oleje. Czego mi brakuje? Mocy/Momentu obrotowego, bo ma jedynie 250Nm gdzie znajomy w Mondeo 2002r 2.0TDCI ma 135KM/320Nm - czuć różnicę, ale to pewnie przez to, że zwykle jeżdżę dużo mocniejszymi autami. Ojciec miał kiedyś dwie 405-tki, Mercedesa 600 i kilka innych aut. Obecnie jest C5 i Renault II 1.5dCi. Kolejnym autem które kupię będzie znów Citroen C5, ale młodszy i również 2.0HDI :-) Polecam!


14.04.2014BartekTak

Auto posiadam 7 lat(przebieg ok 450tys) przez ten czas w silniku wymienilem tylko czujnik podcisnienia turbo i przepływomierz. Silnik dosyc trwały. W trasie spalanie przy 100kmh wychodzi kolo 5l, w ruchu mieszanym 6-6,5. Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 27

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.