alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM (DW10TD)

Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM (DW10TD)Wyświetleń: 27419

Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM (DW10TD)

Okres produkcji: 1999-2008

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)14.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch/Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 4.9

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi9021512.15.1
1.6 HDi11024010.85.1

08.10.2018JakubTak

Silnik bardzo dobrze się sprawuje. W 406 trochę za słaby, ale daje radę. Zero awarii, nie ma dużych wymagań co do serwisu. Polecam.


28.09.2017TomaszTak

Przez 6 lat, i 100tyś km wymieniłem 3 razy koło pasowe (ok250zł) oraz co roku oleje i filtry, raz wszystkie poduszki silnika i nic więcej, żadnych awarii. Zawsze odpala, pali 6,5 w mieście, na trasie 4,5.


04.02.2019XsaraTak

"Silnik rewelacja. Mało awaryjny jak się dba o układ paliwa (częste wymiany filtra paliwa). Trochę mało mocy, ale moment nadrabia. Można naprawić w garażu (sam robiłem pompę wtryskową, zawory ciśnienia i rozrząd). Przeczy opinii o francuzach. Po 15 lata silnik suchy, nie bierze oleju, mało pali. Tylko polecić. Części też w przyzwoitych cenach. To chyba jeden z najlepszych silników common rail. Mój na wtrysku SIEMENS."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 32
Średnia (głosów 12):
(8.96)
Trwałość silnika
 9.58/10
Niezawodność auta
 8.67/10
Spalanie ON
 9.25/10
Koszty utrzymania
 8.33/10

Głosy według opinii:

120

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 99

Opinie użytkowników

Mariusz 15.05.2018
Średnia:
(7.50)
Tak
"POLECAM !!! 286230km-2002r od 11 lat "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Trwały niezawodny silnik
Wady:
Marek 24.01.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Od 2010 w posiadaniu, Nigdy nic z nim nie trzeba było robić, wymiana części eksploatacyjnych po odpowiednim przebiegu, oraz płynów i zawieszenia przy pierwszysch oznakach zużycia, i auto nigdy nie zawiodło, Latem pękł dolny wąż od chłodzenia, silnik bez chłodziwa dojechał 14km do mechanika, żadna uszczelka nie cieknie. Bez większych awarii w osprzęcie silnika oprócz wymienionego węża. Ponad 300 tys przejechane i jeszcze fabryczna uszczelka pod głowicą!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Przestronne wnętrze z możliwością całkowitego wyjęcia tylnych siedzeń, niskie koszty utrzymania, niskie spalanie
Wady:Relatywnie drogie części oryginalne, jakość zamienników jeszcze bardziej tragiczna niż w przypadku innych samochodów, brak innych wad
/Xsara Picasso/2002/301000
Piotr 24.11.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"posiadam auto od 8 lat bez większych awarii mimo wieku autko dobrze się prezentuje."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:bezawaryjny
Wady:dość głośny ,nie jest to rakieta ale wystarcza do normalnego poruszania się
2.0hdi 22000km 2002 rok
Kamil 30.06.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik w tym aucie sprawuje się wyśmienicie. Zrobiłem około 120kkm, wymieniana jedynie eksploatacja: paski, filtry, rozrząd. Jedyne awarie po stronie silnika to dwukrotnie pompa paliwa niskiego ciśnienia (nisko koszt naprawy). "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Trwały niezawodny silnik, wysoki moment, niewysiłkowany silnik dzięki czemu niezawodny
Wady:Niska moc, głośno w samochodzie przy prędkości 120kmh, dla Xsary Picasso przydałaby się większa moc z 2L jednostki.
Xsara Picasso / 2003 / 335000km
Mateusz 30.01.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Zdecydowanie polecam autko. 2,5 roku w moim posiadaniu i przez ten czas bez usterek. części eksploatacyjne tanie w zakupie, mimo przebiegu ok 220 k km bez problemów. Jako użytkownik ZDECYDOWANIE POLECAM. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:trwały silnik (odpowiednio serwisowany), duże, pakowne auto z bardzo niskim jak na gabaryty spalaniem.
Wady:szyba kierowcy, bardzo częsta usterka, ale można uznać to za drobnostkę.
Citroen Xsara Picasso 2000 rok
<<<123>>>