alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI (90KM)

Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI (90KM)Wyświetleń: 15797

Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI (90KM)

Okres produkcji: 1999-2008

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)14.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 10W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch/Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI902151755.1
1.6 HDI1102401835.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 5

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 10):
(9.1)
Trwałość silnika
 9.6/10
Niezawodność auta
 8.7/10
Spalanie ON
 9.4/10
Koszty utrzymania
 8.7/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 73

Głosy według opinii:

100

Opinie użytkowników

Piotr 24.11.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"posiadam auto od 8 lat bez większych awarii mimo wieku autko dobrze się prezentuje."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:bezawaryjny
Wady:dość głośny ,nie jest to rakieta ale wystarcza do normalnego poruszania się
2.0hdi 22000km 2002 rok
Kamil 30.06.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik w tym aucie sprawuje się wyśmienicie. Zrobiłem około 120kkm, wymieniana jedynie eksploatacja: paski, filtry, rozrząd. Jedyne awarie po stronie silnika to dwukrotnie pompa paliwa niskiego ciśnienia (nisko koszt naprawy). "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Trwały niezawodny silnik, wysoki moment, niewysiłkowany silnik dzięki czemu niezawodny
Wady:Niska moc, głośno w samochodzie przy prędkości 120kmh, dla Xsary Picasso przydałaby się większa moc z 2L jednostki.
Xsara Picasso / 2003 / 335000km
Mateusz 30.01.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Zdecydowanie polecam autko. 2,5 roku w moim posiadaniu i przez ten czas bez usterek. części eksploatacyjne tanie w zakupie, mimo przebiegu ok 220 k km bez problemów. Jako użytkownik ZDECYDOWANIE POLECAM. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:trwały silnik (odpowiednio serwisowany), duże, pakowne auto z bardzo niskim jak na gabaryty spalaniem.
Wady:szyba kierowcy, bardzo częsta usterka, ale można uznać to za drobnostkę.
Citroen Xsara Picasso 2000 rok
Sebastian 20.05.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Gorąco Polecam Silnik HDI 2.0 90KM. Bezawaryjny, oszczędny, dynamiczny, cichy. Nie bierze oleju i ceny naprawy są niskie. Mam Xsare Picasso od 4 lat, jak kupowałem miał 74000 przebiegu. Teraz ma 123000. Żadnych awarii. 100% zadowolenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Rewelacyjny silnik
Wady:Brak wad
Xsara Picasso 2003 123000km
Łukasz 17.01.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"Dobre auto dla rodziny, wygodnie sie siedzi, wszystko sie widzi z góry"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Duży pojemny, mega wygodny
Wady:glośno w środku
Xsara picasso/1999/2.0 HDI
Awar 12.10.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Posiadam ten samochód od 2.5 roku, przez ktore zrobiłem 30tys. kilometrów. Stan licznika wynosi na dziś 218tys. km, raczej autentyczny. Poza zykłym serwisem/zużyciem padł w zeszłym roku komputer/kalkulator silnika, w tym roku zaczęło się "tłuc" koło pasowe - wymienione."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:wygodny, duży bagażnik
Wady:brak
Xsara picasso 2002 218tys.km
andrzej 08.04.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"dla mnie super mam 4 lata 0 awarii male spalanie polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:bez awarii
Wady:mala moc
2001 200 tys
ryszard 29.03.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"auto posiadam od dwóch lat kupione z przebiegiem 356000km. Obecnie 376000km. Bez zarzutu spalanie na poziomie 5.6 l "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:przestronne rodzinne auto
Wady:brak
xsara 2.0 hdi 2002 376000
greg 24.02.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"autko posiadam 8 lat kupiony z przebiegiem 67 tyś obecnie 300 tyś . żadnych problemów .Silnik ok troszke slabszy ,spalanie na poziomie 6.0 L punkty 9/10"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:wersja exkluziw
Wady:nie stwierdzilem
2.0hdi /2003 /300.000km
Seba 29.10.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"Samochód posiadam już 4 lata kupowałem z przebiegiem 127 tyś obecnie 187 tyś średnio rocznie robię około 15 tyś . Ja osobiście nie maiłem żadnych problemów ,wcześniejszy właściciel regularnie wymieniał oleje filtry i podzespoły typu hamulce ,przeguby łożyska itd .Silnik do dziś sprawuję się dobrze ,jest wystarczający jak na masę auta ,spalanie na poziomie 6.5 L .Jak na diesla z takim przebiegiem to wydaję się trafiony w dziesiątkę. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.4l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:widoczność, wsiadanie, wyposażenie, spalanie, brak awarii
Wady:mały bagażnik
Citroen Picasso 2006 r 187 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

18.08.2013JanuszTak

Silnik 2.0 HDI o pojemności 1997 cm3 to wyłącznie konstrukcja francuska. Silniki te firma Peugeot zaczęła montować w swoich samochodach w 1998 roku jeszcze przed nawiązaniem współpracy o którą zabiegał Ford. Pisanie, że silnik 2.0 HDI o pojemności 1997 cm3 to wspólna konstrukcja Peugeot i Forda to kłamstwo. Ford nawiązał współpracę z grupą PSA (Peugeot, Citroen) bo sam nie był w stanie skonstruować dobrego dizla. Niemiecka propaganda tego nigdy nie napisze.


11.05.2013Tak

2.0 HDi 110 KM z samego początku produkcji - Citroen Xantia II. W tej chwili ok 270 000 km i sprawuje się w porządku. Brak dwumasowego koła zamachowego, turbina sterowana zaworem upustowym a nie zmienna geometrią. Najprostsza mozliwa pompa wysokiego ciśnienia Bosch CP1. Możliwość odłączenia EGRa. Silnik bardzo oszczędny w połączeniu ze skrzynią ML5 - w trasie spalanie średnie ok 4.3-4.4 l/100 km w aucie które waży puste ponad 1.5 tony. Na autostradzie do 140 km/h da się zmieścić w 5.0 l/100 km. Jedyna powazna sprawa jaka była robiona z silnikiem to wymiana pompy wysokiego ciśnienia bo po ok 200 000 km siała opiłkami. Naprawa wykonana prewencyjnie, pompa przełożona z jakiegoś rozbitka. Bardzo dobra dynamika i elastyczność. Silnik w wersji 90 i 110 KM godny polecenia. Mocniejsze wersje są dużo bardziej awaryjne: układ wtryskowy Siemensa (ok 3-4 krotnie droższe koszty naprawy), koło dwumasowe i turbina sterowana zmienną geometrią oraz filtry FAP.


25.07.2014BłażejTak

Polecam. Bardzo dobry silnik. Doskonale się sprawdza na trasie jak i w mieście. Naprawdę warto kupić auto z tym silnikiem.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 27

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.