alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI (90KM)

Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI (90KM)Wyświetleń: 23973

Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI (90KM)

Okres produkcji: 1999-2008

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)14.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch/Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 4.9

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI902151755.1
1.6 HDI1102401835.1

28.07.2013DanielTak

Auto ściągnąłem sobie z Francji 2 lata temu. Trasa Kielce - Warszawa - Kielce, spalanie przy prędkości po trasie przy większości jeździe 110km/h - 4.7L - to była ta płynna i oszczędna jazda. Po mieście obecnie gdy pół Kielc stoi w korku z powodu budowy dróg i przy ciężkiej nodze mam 8.2L. Jestem zadowolony. Mój ojciec po mieście wykręca nim litr mniej więc 7.2L. Powoli muszę myśleć o wymianie sprzęgła a wiem, że to będzie niemały wydatek. Wersja jeszcze bez FAP. Od kupna nic się mechanicznego nie psuje, Turbona ma nieco ponad 70% sprawności wymieniam filtry/oleje. Czego mi brakuje? Mocy/Momentu obrotowego, bo ma jedynie 250Nm gdzie znajomy w Mondeo 2002r 2.0TDCI ma 135KM/320Nm - czuć różnicę, ale to pewnie przez to, że zwykle jeżdżę dużo mocniejszymi autami. Ojciec miał kiedyś dwie 405-tki, Mercedesa 600 i kilka innych aut. Obecnie jest C5 i Renault II 1.5dCi. Kolejnym autem które kupię będzie znów Citroen C5, ale młodszy i również 2.0HDI :-) Polecam!


01.10.2017TadeuszTak

"Posiadam Peugeot 206 2,0 Hdi 90 km przebieg 589tys bez awarii drugi Peugeot to 307 2,0 hdi 110 km przebieg 375 tys bez awarii."


24.01.2015TomaszTak

Oszczędny, stosując eco-driving, na trasie,prędkość do 90km/h auto spaliło poniżej 5l/100km. Rewelacja! Miasto, do 7l/100km. Vanik przywieziony z Belgii, dość dobrze utrzymany technicznie, wymieniona na stałe sprzęgło, bez dwu-masy. Dwa lata już jest w PL. Do dynamiki, daleko, ale autko całkiem dobrze sobie radzi. Ceny części, bardzo przystępne. Będę chuchał i dmuchał aby jak najdłużej kulało się w moich rękach.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 31
Średnia (głosów 12):
(8.96)
Trwałość silnika
 9.58/10
Niezawodność auta
 8.67/10
Spalanie ON
 9.25/10
Koszty utrzymania
 8.33/10

Głosy według opinii:

120

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 98

Opinie użytkowników

Mariusz 15.05.2018
Średnia:
(7.50)
Tak
"POLECAM !!! 286230km-2002r od 11 lat "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Trwały niezawodny silnik
Wady:
Marek 24.01.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Od 2010 w posiadaniu, Nigdy nic z nim nie trzeba było robić, wymiana części eksploatacyjnych po odpowiednim przebiegu, oraz płynów i zawieszenia przy pierwszysch oznakach zużycia, i auto nigdy nie zawiodło, Latem pękł dolny wąż od chłodzenia, silnik bez chłodziwa dojechał 14km do mechanika, żadna uszczelka nie cieknie. Bez większych awarii w osprzęcie silnika oprócz wymienionego węża. Ponad 300 tys przejechane i jeszcze fabryczna uszczelka pod głowicą!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Przestronne wnętrze z możliwością całkowitego wyjęcia tylnych siedzeń, niskie koszty utrzymania, niskie spalanie
Wady:Relatywnie drogie części oryginalne, jakość zamienników jeszcze bardziej tragiczna niż w przypadku innych samochodów, brak innych wad
/Xsara Picasso/2002/301000
Piotr 24.11.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"posiadam auto od 8 lat bez większych awarii mimo wieku autko dobrze się prezentuje."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:bezawaryjny
Wady:dość głośny ,nie jest to rakieta ale wystarcza do normalnego poruszania się
2.0hdi 22000km 2002 rok
Kamil 30.06.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik w tym aucie sprawuje się wyśmienicie. Zrobiłem około 120kkm, wymieniana jedynie eksploatacja: paski, filtry, rozrząd. Jedyne awarie po stronie silnika to dwukrotnie pompa paliwa niskiego ciśnienia (nisko koszt naprawy). "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Trwały niezawodny silnik, wysoki moment, niewysiłkowany silnik dzięki czemu niezawodny
Wady:Niska moc, głośno w samochodzie przy prędkości 120kmh, dla Xsary Picasso przydałaby się większa moc z 2L jednostki.
Xsara Picasso / 2003 / 335000km
Mateusz 30.01.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Zdecydowanie polecam autko. 2,5 roku w moim posiadaniu i przez ten czas bez usterek. części eksploatacyjne tanie w zakupie, mimo przebiegu ok 220 k km bez problemów. Jako użytkownik ZDECYDOWANIE POLECAM. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:trwały silnik (odpowiednio serwisowany), duże, pakowne auto z bardzo niskim jak na gabaryty spalaniem.
Wady:szyba kierowcy, bardzo częsta usterka, ale można uznać to za drobnostkę.
Citroen Xsara Picasso 2000 rok
<<<123>>>