alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Almera N16 2.2 Di (110KM)

Nissan Almera N16 2.2 Di (110KM)Wyświetleń: 9011

Nissan Almera N16 2.2 Di (110KM)

Okres produkcji: 2000-2002

Wersje nadwozia: hatchback sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2184
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]230
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna185
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ oleju10W40
LIlość oleju5.2 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 5

Średnie: 5.9

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

13.10.2013WojtekTak

Dobry silnik ,nie maiłem z nim kompletnie żadnych problemów .Przejechałem ponad 100 tyś km i tylko lałem ropę .Poprzedni właściciel twierdził że też nie robił przy nim nic . Średnie spalanie na poziomie 6-6.5 L .japońskie silniki podobno sa nie zawodne .


22.09.2017Michał S.Tak

Posiadam go od miesiąca silnik dynamiczny od 1500 obr. ,inne przełożenia biegów poprzednio jeździłem GOLF 2 1,6 TD (nawet na 4 w rondo wchodzi ) ,tu trzeba czesto redukować najlepiej na dwa , była z dołu dziura pomogło wymiana filtra powietrza , mycie obudowy filtra i siatki przed przepływomierzem , mankament czujnik wstecznego dostepny tylko w serwisie ok 500zł kawałek plastiku fi 33 z dwiema blaszkami , w moim modelu uszkodzone lusterko prawe góra dół , tylna wycieraczka zadziałała tylko raz , lewy przedni słupek wrzody na karoserii , POLECAM


05.06.2016RobertNie

Kupiłem to niedawno... Muszę powiedzieć że ten silnik to katastrofa. Dla kogoś kto zawsze jeździł benzyniakiem jazda tym czymś to udręka. Jak wyjedziesz komuś i zapomnisz o biegu, to zapomnij że to coś pojedzie. Ty masz "pełen" a koleś z tyłu myśli "co za baran nie dość że wyjechał pod nos to jeszcze nie depnie..." Jak minie 2000 to faktycznie jedzie ale trzeba się uczyć na nowo jeździć. Niby się zbiera ale tylko między 2-4tyś, mieszasz biegami w kółko, zapomnij o dojeżdżaniu do skrzyżowania na czwórce, czasem nawet trójka jest za wysoka. Moja benzynka nie miała 3lV6 jak ktoś może pomyśleć a tylko 1.6l 16V 88KM też japończyk - mogłem jeździć nią 40km/h na piątce i nawet przyspieszała od tej prędkości bez zmiany biegów. Tu się fajnie jedzie na autostradzie - 140km/h. Miałem kiedyś Opla Combo 1.3cdti był dynamiczniejszy też miał gigantyczną turbodziurę ale to przecież 1.3 no ale nie jechał 180 tylko 140...


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 4):
(9.38)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9.25/10
Spalanie ON
 9.75/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

Adrian 07.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Niestety takich nowych aut już nie robią, dlatego jeżdżę tym aż się nie rozsypie ;) blacha bo silnik wiele przetrwa pomimo przebiegu powyżej 350 tys km nie dymi, ładnie się zbiera. Trochę ciężko pali w przedziale temperatur od 10-0 stopni ale ten typ tak ma , co dziwne przy minus 30 pali od strzała. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:koszty utrzymania,spalanie, bezawaryjność.
Wady:Korozja, opłaty OC-duża pojemność.
n16/2000/350kkm
Bartek 22.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Moja Alka mimo przebiegu 320tyś dalej mało pali, po rozgrzaniu silnik działa równo i cicho (jak na diesla), 50 tyś przejechane w ciągu roku. Wszystko działa jak należy. Bardzo tanie utrzymanie, mogę polecić każdemu kto dużo jeździ ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Tani w utrzymaniu
Wady:Korozja nadwozia
Nissan Almera N16, 2,2 Di 110KM
Samnita 07.12.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Egzemplarz 14 letni nie jest już tak świetny jak nowy, ale to wciąż mocne i ładne auto. Bolączki to układ paliwowy i korozja nadwozia."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Moc, Układ kierowniczy, Niskie spalanie, Komfort
Wady:Korozja nadwozia, Układ paliwowy, Zawieszenie
Nissan Almera 2.2 Di 2000 292000
Krzysiek 02.05.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Autko rewelacyjne. Przejechałem 75 kkm w 4 lata i wymieniłem osłony przegubów, klocki i tarcze. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Spalanie, wygoda
Wady:zbyt miękkie zawieszenie
Almera 2,2 Di 2001, przebieg 178000