alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Almera Tino FL 2.2 dCi (112KM)

Nissan Almera Tino FL 2.2 dCi (112KM)Wyświetleń: 4779

Nissan Almera Tino FL 2.2 dCi (112KM)

Okres produkcji: 2003-2006

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2184
Moc [KM]112
Moment obrotowy [Nm]235
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]8.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W40
LIlość oleju5.4L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 6

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 dCi1363041876.6

06.11.2013KonradTak

Dobry japoński silnik bez wad .Nissan X-Trial auto pół terenowe spisuje sie dobrze njedynym mankamentem jest spalanie niestety bardzo wysoki nawet 13 L przy krótkich odcinkach ,jak ktoś szuka auta na dojazdy kilkukilometrowe to nie polecam ,ja kupiłem dlatego że mam teren górski i chodziło mi o wyższy prześwit i napęd na cztery koła .Pod tym względem spisuje się bardzo dobrze ,barak awarii silni dynamiczny dobrze się zbiera .Coś za coś ,jestem zadowolony


29.03.2015Michał Tak

"dCi Nissana z 2005 roku to japońska konstrukcja poprawiona przez Renault. Mój Nissan ma obecnie 305 000 km przejechane. Ma 136 KM. W opisie silnika w tym artykule jest ewidentny błąd!!! Renault ma w swojej ofercie silnik 2,2 dCi ale z Nissanowskim wspólne jest tylko oznaczenie silnika i pojemność!!! Nissan rozrząd ma na łańcuchu, Renault na pasku. Chyba żadna część/żaden element silnika nie jest wymienny pomiędzy tymi dwoma jednostkami. Nie ma tutaj sytuacji jak w silnikach TDI gdzie wiele wiele marek korzysta z tego samego silnika i części pasują od Seata do VW, Mitsubishi, Skody itp. Co do trwałości Nissanowego 2,2 dCi to jak już napisałem mój przejechał ponad 300 tys. km. na tym od nowości jest w Polsce a ja jestem jego 3 właścicielem. Przy przebiegu ok 270 tys. wymieniłem sprzęgło - 1500 zł z czego połowa kwoty to robocizna. Rok później przy 285 tys. padło koło dwumasowe. Znów kosztowna robocizna i cena dwumasy - części 1300 zł robota 500 zł. Przy okazji wyszło na jaw, że rozrząd jest już zużyty - wyciągnięty ponad miarę łańcuch, pęknięta obudowa aluminiowa rozrządu... Części drogie jak to przy rozrządach łańcuchowych - 1500 zł plus wymiana kilka stówek. Wymieniłem także zawór SCV (auto ciężko zaczynało zapalać i wyrzucało check engine na tablicy rozdzielczej) za 360 zł robocizna 0 zł bo sam to zrobiłem. Na dzień dzisiejszy zaczynam słyszeć świst turbiny i znowu pewnie szykują się koszta. Panowie i Panie jak sami widzicie auto trochę kasy wyciągnęło z budżetu domowego ale je lubię. Rzeczy, które wymieniłem to elementy eksploatacyjne, po prostu osiągnęły swój kres wytrzymałości i należało je zastąpić nowymi. Silnik oleju nie bierze (od początku jeździ na syntetyku), zapala w największych nawet mrozach, ma moc i odpowiedni zapas momentu obrotowego. jego minusem jest brak fachowców znających Nissana i silnik 2,2 dCi. Już kilka warsztatów na nim się wyłożyło, pomimo, że jeździ ich sporo po drogach - Primera, Almera, X-trail, to niewielu mechaników wie co i jak należy przy nich zrobić."


04.09.2013SebaTak

Primera przebieg 195 tys i zero problemów ,trochę wycieków oleju ale nie groźnych .Problem wystąpił z pompą wtryskową przy 156 tys okazało się że to wina paliwa była regenerowana. Do dziś tylko olej i filtry wymieniam .Silnik bardzo dynamiczny zdecydowanie lepszy na dłuższych odcinkach niż do miasta .Spalanie na dobrym poziomie średnio 6.5


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(8.5)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Mateusz 07.04.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"Silnik mocny, dynamiczny, bezawaryjny. Godny polecenia."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:dobra dynamika jazdy, niskie spalanie, prezyzyjna skrzynia biegów, dobra widoczność, przestronny
Wady:zawór SCV, EGR
Nissan almera tino 2,2 DCI 112KM 203tys.