alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Primera P12  1.9 dCi (120KM)

Nissan Primera P12 1.9 dCi (120KM)Wyświetleń: 12055

Nissan Primera P12  1.9 dCi (120KM)

Okres produkcji: 2002-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)11.
Spalanie - miasto [l/100km]7.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 DTI1262801986.1
2.2 dCi1383142036.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 5.7

Średnie: 6.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 8):
(6.72)
Trwałość silnika
 6.25/10
Niezawodność auta
 7.13/10
Spalanie ON
 7.88/10
Koszty utrzymania
 5.63/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 159

Głosy według opinii:

53

Opinie użytkowników

paweł 03.11.2017
Średnia:
(1.00)
Nie
"beznadziejny psuje się na każdym kroku jak żaden inny odradzam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (1/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:nigdy więcej tego auta odradzam każdemu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wady:nigdy więcej tego auta odradzam każdemu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2004 1.9 dci
Maciej 02.02.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Moj ma 330 tys 2003 r.i chodzi jak pszczółka jest to 1.9 dci czyli konstrukcja renault . Każdy jak dbać tak ma olej jest wymieniany max 12 tys. Był elf 5w30 a teraz od dwóch wymiana 5w40 valvoline "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:Tani w eksploatacji
Wady:Jakieś tam są zależy kto czego oczekuje
Primera 2003r. 330 tys
Piotr 25.09.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"Witam Auto bardzo solidne, aktualny przebieg 255000 i do tej pory trafiały mi się tylko drobne naprawy - typu świeca lub jakiś czujnik. Auto niestety jest dość głośne. Komfort jazdy - bardziej jak w wozie drabiniastym, słychać każdą najechaną nierówność. Ale mnie to auto jeszcze nie zawiodło na 6 lat użytkowania. Auto jest genialne pod względem gabarytów, bogatego wyposażenia i do tego masz to wszystko w bardzo przystępnej cenie. Polecam."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:ceny części, cena samego pojazdu
Wady:wymiana żżarówki to koszmar
p12, kombi, 2005, 255000 km
Marek 06.05.2016
Średnia:
(6.75)
Nie
"Auto dobrze wyposażone i komfortowe. Bardzo mało pali i jest dość dynamiczny. Niestety powyżej 200 tys. przebiegu te silniki są awaryjne i często się sypią panewki itp. ogólnie nieopłacalna naprawa silnika i pozostaje wymiana na inny. Często zapycha się zawór EGR i ulega awarii turbina. Zawieszenie przednie też niestety nie jest trwałe. Z plusów jeszcze rzadko psująca się elektronika."
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:wygodny, dobre wyposażenie nawet w standardzie, ekonomiczny i dynamiczny, elektronika
Wady:silnik dość awaryjny, nietrwałe przednie zawieszenie
primera p12/2003/215 000
Grzegorz 29.12.2015
Średnia:
(5.50)
Nie
"Gdyby nie silniki renault f9q - samochód był by super. Jestem po zatarciu silnika - i koszt naprawy przekroczył 5.5 tys zł. Samo auto godne polecenia."
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wygląd, małe spalanie, kamera cofania
Wady:silnik
Hatchback/2004
Adam 05.12.2015
Średnia:
(6.75)
Tak
"Mimo negatywnych opinii w mediach i " doświadczonych" mechaników z różnych ASO, jest to przyzwoity motor, cichy , mało spala, trzeba pilnować wymiany płynów i filtrów, jak ma czysto i świeże płyny, chodzi jak " żyleta " przejechane 190tys bez żadnej awarii . Moje zdanie to tylko lać paliwo i jeździć ; - ) A wszystkie rady Specjalistów wysokiej klasy traktować z przymrużeniem oka. "
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:wygodne auto
Wady:drogi serwis i słabe przednie zawieszenie
Nissan Primera kombi 2003
Maniek 27.07.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik pracuje dynamicznie, spalanie ok jak na taką dużą budę"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Jak za te pieniądze to fajne autko
Wady:Silnik Renowki choć narazie bez problemów
Primera 1,9 dCi Kombi 207tyś
Fabio 28.02.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"nie zanotowałem żadnej wpadki tym autem,dużo słyszałem o awaryjności tej jednostki jak dotąd przebieg 180tys i nic się nie dzieje.Może ludzie katują te auta ja jezdżę oszczędnie i w miarę spokojnie ale bez przesady wykonuje przeglądy co 15tys oleje filtry .Silnik pracuje bardzo dobrze pali od strzała,kultura pracy na dobrym poziomie,spalanie niskie .Auto ogólnie bardzo przyjemne i komfortowe."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:silnik nie sparawia problemów jest oszczędny i bezawaryjny,spalanie na dobrym poziomie ,auto wygodne
Wady:jak dla mnie to nie ma
Primera Kombi 2004r 180tys

Kod antyspamowy
Odśwież

29.03.2014BOOBNie

Jak silnik ma pewne wady ? ale wystarczy dbać o jednostkę a odwdzięczy się z nawiązka NIE zależy mi na dobrej opinii jednostki i samochodu ,,,dlaczego ,,, zaraz by wzrosła cena bo motłoch się rzuci do kupowania a jak wiadomo zawsze na osiłków czeka NIESPODZIANKA !!! nie polecam kupowania auta z tym silnikiem !!! będziecie mieli same problemy !! na tym silniku trzeba się znać !! tak trzeba się znać !!DLATEGO JESTEM SPOKOJNY !!!


23.09.2014MonikaNie

Meganka II 2003r.1,9DCI Jeśli miałeś awarie turbosprężarki, tu ją znajdziesz http://olx.pl/oferta/turbina-renault-megane-ii-scenik-laguna-ii-1-9-dci-CID5-ID77w2t.html#8e952ffaad


31.03.2014KOALATak

SUPER JEDNOSTKA jedna z lepszych na rynku wiem co piszę !!! dbajcie o ten silnik a będziecie się cieszyć jego zaletami 1,9 dCi TO NAPRAWDĘ DOBRY SILNIK


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 25

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.