alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Primera P12 1.9 dCi (120KM)

Nissan Primera P12 1.9 dCi (120KM)Wyświetleń: 16973

Nissan Primera P12 1.9 dCi (120KM)

Okres produkcji: 2002-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)11.
Spalanie - miasto [l/100km]7.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 5.7

Średnie: 6.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 DTI1262801986.1
2.2 dCi1383142036.1

27.09.2013Pablo Nie

a u mnie obróciła się panewka, oraz egr. lepiej benzyne niz tego diesla.


16.11.2013LeszekTak

U mnie bez problemów przebieg 179 tys Grand Scenic 2005 r mam go od nowości , nie przesilony ,regularnie serwisowany . Bardzo ważna rzecz przy tym silniku tankowanie na dobrych stacjach najlepiej na jednej ( ja tankuję na BP ) w miarę do pełna ,nie jeździć do rezerwy żeby nie dostało się coś do pompy .Druga rzecz wymiana na czas oleju i filtrów co 20 tyś KM ( serwis zaleca co 30 ja wcześniej ) a nade wszystko co drugą wymianę filtr paliwa .Nie szarżować i przeciążać silnika , nie wyłączać zaraz po szybkiej jeździe i tyle. Oto przepis na zdrowego diesla ,nie miałem żadnych przygód tgz lawetowych ,jak dla mnie auto bardzo dobre i mało awaryjne .Spalanie miasto 7-8 L trasa 5-6 L


04.11.2016RogerTak

Laguna z 2004 roku regularnie rozrzady co 120 tys, olej co 10 tys i nikt do silnika przez te 12 lat nie zaglądał , turbina od nowości, wtryski i dwumasa - choc wydaje mi sie ze powoli trzeba będzie sie przymierzyć do wymiany(trzesie troche) , smiesza mnie opinie ludzi którzy kupują lagune z zagranicy z ,,bursztynowa ' gałaką biegów z przebiegiem 200 tys - hehe ja mam 300 tys i skóra na gałce w oryginale to ila ma ta z bursztynową , zmieniać olej co 10 tys i latać . Nigdy pedału gazu nie oszczedzałem autostrada 180 i spalanie w granicach 8 litrów , w miescie potrafi do 9 zależy jakie odcinki , a w eco tak do 100 spokojnie 5.6 litra . Pozdrawiam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 26
Średnia (głosów 8):
(6.72)
Trwałość silnika
 6.25/10
Niezawodność auta
 7.13/10
Spalanie ON
 7.88/10
Koszty utrzymania
 5.63/10

Głosy według opinii:

53

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 162

Opinie użytkowników

paweł 03.11.2017
Średnia:
(1.00)
Nie
"beznadziejny psuje się na każdym kroku jak żaden inny odradzam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (1/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:nigdy więcej tego auta odradzam każdemu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wady:nigdy więcej tego auta odradzam każdemu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2004 1.9 dci
Maciej 02.02.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Moj ma 330 tys 2003 r.i chodzi jak pszczółka jest to 1.9 dci czyli konstrukcja renault . Każdy jak dbać tak ma olej jest wymieniany max 12 tys. Był elf 5w30 a teraz od dwóch wymiana 5w40 valvoline "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:Tani w eksploatacji
Wady:Jakieś tam są zależy kto czego oczekuje
Primera 2003r. 330 tys
Piotr 25.09.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"Witam Auto bardzo solidne, aktualny przebieg 255000 i do tej pory trafiały mi się tylko drobne naprawy - typu świeca lub jakiś czujnik. Auto niestety jest dość głośne. Komfort jazdy - bardziej jak w wozie drabiniastym, słychać każdą najechaną nierówność. Ale mnie to auto jeszcze nie zawiodło na 6 lat użytkowania. Auto jest genialne pod względem gabarytów, bogatego wyposażenia i do tego masz to wszystko w bardzo przystępnej cenie. Polecam."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:ceny części, cena samego pojazdu
Wady:wymiana żżarówki to koszmar
p12, kombi, 2005, 255000 km
Marek 06.05.2016
Średnia:
(6.75)
Nie
"Auto dobrze wyposażone i komfortowe. Bardzo mało pali i jest dość dynamiczny. Niestety powyżej 200 tys. przebiegu te silniki są awaryjne i często się sypią panewki itp. ogólnie nieopłacalna naprawa silnika i pozostaje wymiana na inny. Często zapycha się zawór EGR i ulega awarii turbina. Zawieszenie przednie też niestety nie jest trwałe. Z plusów jeszcze rzadko psująca się elektronika."
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:wygodny, dobre wyposażenie nawet w standardzie, ekonomiczny i dynamiczny, elektronika
Wady:silnik dość awaryjny, nietrwałe przednie zawieszenie
primera p12/2003/215 000
Grzegorz 29.12.2015
Średnia:
(5.50)
Nie
"Gdyby nie silniki renault f9q - samochód był by super. Jestem po zatarciu silnika - i koszt naprawy przekroczył 5.5 tys zł. Samo auto godne polecenia."
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wygląd, małe spalanie, kamera cofania
Wady:silnik
Hatchback/2004
<<<12>>>