alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Primera P12  1.9 dCi (120KM)

Nissan Primera P12 1.9 dCi (120KM)Wyświetleń: 9367

Nissan Primera P12  1.9 dCi (120KM)

Okres produkcji: 2002-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)11.
Spalanie - miasto [l/100km]7.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 DTI1262801986.1
2.2 dCi1383142036.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 5.5

Średnie: 6.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 7):
(7.54)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 8.86/10
Koszty utrzymania
 6.29/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 157

Głosy według opinii:

52

Opinie użytkowników

Maciej 02.02.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Moj ma 330 tys 2003 r.i chodzi jak pszczółka jest to 1.9 dci czyli konstrukcja renault . Każdy jak dbać tak ma olej jest wymieniany max 12 tys. Był elf 5w30 a teraz od dwóch wymiana 5w40 valvoline "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:Tani w eksploatacji
Wady:Jakieś tam są zależy kto czego oczekuje
Primera 2003r. 330 tys
Piotr 25.09.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"Witam Auto bardzo solidne, aktualny przebieg 255000 i do tej pory trafiały mi się tylko drobne naprawy - typu świeca lub jakiś czujnik. Auto niestety jest dość głośne. Komfort jazdy - bardziej jak w wozie drabiniastym, słychać każdą najechaną nierówność. Ale mnie to auto jeszcze nie zawiodło na 6 lat użytkowania. Auto jest genialne pod względem gabarytów, bogatego wyposażenia i do tego masz to wszystko w bardzo przystępnej cenie. Polecam."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:ceny części, cena samego pojazdu
Wady:wymiana żżarówki to koszmar
p12, kombi, 2005, 255000 km
Marek 06.05.2016
Średnia:
(6.75)
Nie
"Auto dobrze wyposażone i komfortowe. Bardzo mało pali i jest dość dynamiczny. Niestety powyżej 200 tys. przebiegu te silniki są awaryjne i często się sypią panewki itp. ogólnie nieopłacalna naprawa silnika i pozostaje wymiana na inny. Często zapycha się zawór EGR i ulega awarii turbina. Zawieszenie przednie też niestety nie jest trwałe. Z plusów jeszcze rzadko psująca się elektronika."
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:wygodny, dobre wyposażenie nawet w standardzie, ekonomiczny i dynamiczny, elektronika
Wady:silnik dość awaryjny, nietrwałe przednie zawieszenie
primera p12/2003/215 000
Grzegorz 29.12.2015
Średnia:
(5.50)
Nie
"Gdyby nie silniki renault f9q - samochód był by super. Jestem po zatarciu silnika - i koszt naprawy przekroczył 5.5 tys zł. Samo auto godne polecenia."
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wygląd, małe spalanie, kamera cofania
Wady:silnik
Hatchback/2004
Adam 05.12.2015
Średnia:
(6.75)
Tak
"Mimo negatywnych opinii w mediach i " doświadczonych" mechaników z różnych ASO, jest to przyzwoity motor, cichy , mało spala, trzeba pilnować wymiany płynów i filtrów, jak ma czysto i świeże płyny, chodzi jak " żyleta " przejechane 190tys bez żadnej awarii . Moje zdanie to tylko lać paliwo i jeździć ; - ) A wszystkie rady Specjalistów wysokiej klasy traktować z przymrużeniem oka. "
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:wygodne auto
Wady:drogi serwis i słabe przednie zawieszenie
Nissan Primera kombi 2003
Maniek 27.07.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik pracuje dynamicznie, spalanie ok jak na taką dużą budę"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Jak za te pieniądze to fajne autko
Wady:Silnik Renowki choć narazie bez problemów
Primera 1,9 dCi Kombi 207tyś
Fabio 28.02.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"nie zanotowałem żadnej wpadki tym autem,dużo słyszałem o awaryjności tej jednostki jak dotąd przebieg 180tys i nic się nie dzieje.Może ludzie katują te auta ja jezdżę oszczędnie i w miarę spokojnie ale bez przesady wykonuje przeglądy co 15tys oleje filtry .Silnik pracuje bardzo dobrze pali od strzała,kultura pracy na dobrym poziomie,spalanie niskie .Auto ogólnie bardzo przyjemne i komfortowe."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:silnik nie sparawia problemów jest oszczędny i bezawaryjny,spalanie na dobrym poziomie ,auto wygodne
Wady:jak dla mnie to nie ma
Primera Kombi 2004r 180tys

Kod antyspamowy
Odśwież

30.03.2014PiotrekTak

Posiadam Scenica 2 2005r. 1.9 dci, jak do tej pory wymieniłem: egr 250 zł , naprawa licznika 200 zł, wymiana łożyska tył 240 zł , wymiana szczotek alternatora 150 zl. Samochód z przebiegiem 127 tyś. Jak widać nie ma dramatu. Oczywiście wymiana oleju co 10 tyś wraz z filtrem powietrza oraz oleju, reszta filtrów co 20 tyś. Tak dbasz tak masz.


09.12.2013WiesiekNie

Niestety miałem Grand Scenica 2005 rok i padł mi silnik przy 168 tys dokładnie obróciły się panewki .Dodatkowo międzyczasie przy przebiegu 125 tys uszkodzone dwa wtryski koszt wymiany w serwisie 3200 zł !!! Jak by nie te poważne usterki to silnik byłby bardzo dobry ,to znaczy dobra dynamika ,spalanie niskie ,bardzo cichy i elastyczny .Niestety bardzo awaryjny i drogi w serwisie .


31.03.2014KOALATak

SUPER JEDNOSTKA jedna z lepszych na rynku wiem co piszę !!! dbajcie o ten silnik a będziecie się cieszyć jego zaletami 1,9 dCi TO NAPRAWDĘ DOBRY SILNIK


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 24

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.