alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Primera P12  2.2 dCi (138KM)

Nissan Primera P12 2.2 dCi (138KM)Wyświetleń: 6601

Nissan Primera P12  2.2 dCi (138KM)

Okres produkcji: 2002-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2184
Moc [KM]138
Moment obrotowy [Nm]314
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna203
Przyspieszenie (0-100km/h)10.2
Spalanie - miasto [l/100km]8.1
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W40
LIlość oleju5.4L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1202701955.7
2.2 DTI1262801986.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.7

Trasa: 5.3

Średnie: 6.3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(9.63)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

Lukasz 12.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Zajebisty silnik, ekonomiczny trwały zero problemów. Moj nissan jest juz troche poobijany ale jezdze nim do konca. sprzegło mialo wysiasc 15000km temu, poprostu takie jest w tym modelu. Wymieniam plyny jak nalezy, zero problemow, zadnych wyciekow. super auto!!! polecam kazdemu. Mialem juz kilka VW itp, są daleko daleko z niezawodnościa za Nissanem!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:duze auto, duzo miejsca
Wady:wyglad nie powala
2.2 dci 2004
Adam 03.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Rocznik 2004 kupiłem z przebiegiem 245 tys jeżdżę już 2 rok do tej pory nie narzekam. nie bierze oleju nawet po tylu kilometrach a co was czeka to standardowe obsługi czyli wymiana oleju, płynów, klocków hamulcowych. Większy wydatek to tarcze przód i amortyzatory, trzeba było wymienić bo jeszcze były oryginalne. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:niezawodny, komfortowy, dobra dynamika polecam jak najbardziej
Wady:
kombi/2004/270tys
Artur 06.09.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"rewelka"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
primera 2002 260tys
Szymon 11.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"dobre auto silnik japoński na łańcuchu nie do zdarcia,ludzie myslą że to silnik renówki i to jego bul.Ja kupiłem go z przebiegiem 190tys teraz ma 250 tys i zamiata jak nowy.Możecie wierzyć lub nie ale nic przy nim nie robiłem tylko tankuję i jazda.Kultura pracy na bardzo dobrym poziomie,dynamika i przyspieszenie bardzo dobre,nie ma co szukać złego w tym modelu.Auto jest bardzo wygodne dobrze wyposażone dobre na trasy.Polecam "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:pozytywne odczucia z jazdy,komfort na dobrym poziomie,silnik dynamiczny z dobrym przyspieszeniem
Wady:nie ma
2007r 250tys

Komentarze użytkowników

0 #2 Daniel 02.10.2017
Witam mam Primerę P12 2.2 dci [łańcuch] polecam auto bez awaryjne przyprowadziłem z Francji z przebiegiem 157 tyś wymieniam olej co 10tyś filtry i w drogę.POLECAM
0 #1 Dewey 29.07.2017
Hi admin, i must say you have high quality
articles here. Your website should go viral. You need initial traffic
only. How to get it? Search for; Mertiso's tips go viral

Feel free to surf to my web site: 94Harrison: https://JacobBigg.blogspot.com

18.03.2014RafałTak

2.2 DCI 136 KM Almera Tino,jestem zadowolony żadnych usterek a przebieg 186 tys .Bardzo dynamiczny i żwawy motor ,nie wiem skąd to oznaczenie dci jak to silnik Japońskie .Dodam że silnik ma rozrząd na łańcuchu .Spalanie w normie średnio 6L,warty polecenia jako bezawaryjny .


28.02.2014MarianTak

Bardzo dynamiczny i mocny silnik ,co do awaryjności ja osobiście nie miałem , ale użytkuję go 4 rok zrobiłem 70 tyś obecnie przebieg 196 tyś .Spalanie niskie tylko na trasie 6L miasto można czasami dostać szoku nawet 11 L to zdecydowanie za dużo .Potwierdzam silnik trwały ,mocny idealny na trasy do szybszej jazdy na 6-biegu .


29.03.2015Michał Tak

"dCi Nissana z 2005 roku to japońska konstrukcja poprawiona przez Renault. Mój Nissan ma obecnie 305 000 km przejechane. Ma 136 KM. W opisie silnika w tym artykule jest ewidentny błąd!!! Renault ma w swojej ofercie silnik 2,2 dCi ale z Nissanowskim wspólne jest tylko oznaczenie silnika i pojemność!!! Nissan rozrząd ma na łańcuchu, Renault na pasku. Chyba żadna część/żaden element silnika nie jest wymienny pomiędzy tymi dwoma jednostkami. Nie ma tutaj sytuacji jak w silnikach TDI gdzie wiele wiele marek korzysta z tego samego silnika i części pasują od Seata do VW, Mitsubishi, Skody itp. Co do trwałości Nissanowego 2,2 dCi to jak już napisałem mój przejechał ponad 300 tys. km. na tym od nowości jest w Polsce a ja jestem jego 3 właścicielem. Przy przebiegu ok 270 tys. wymieniłem sprzęgło - 1500 zł z czego połowa kwoty to robocizna. Rok później przy 285 tys. padło koło dwumasowe. Znów kosztowna robocizna i cena dwumasy - części 1300 zł robota 500 zł. Przy okazji wyszło na jaw, że rozrząd jest już zużyty - wyciągnięty ponad miarę łańcuch, pęknięta obudowa aluminiowa rozrządu... Części drogie jak to przy rozrządach łańcuchowych - 1500 zł plus wymiana kilka stówek. Wymieniłem także zawór SCV (auto ciężko zaczynało zapalać i wyrzucało check engine na tablicy rozdzielczej) za 360 zł robocizna 0 zł bo sam to zrobiłem. Na dzień dzisiejszy zaczynam słyszeć świst turbiny i znowu pewnie szykują się koszta. Panowie i Panie jak sami widzicie auto trochę kasy wyciągnęło z budżetu domowego ale je lubię. Rzeczy, które wymieniłem to elementy eksploatacyjne, po prostu osiągnęły swój kres wytrzymałości i należało je zastąpić nowymi. Silnik oleju nie bierze (od początku jeździ na syntetyku), zapala w największych nawet mrozach, ma moc i odpowiedni zapas momentu obrotowego. jego minusem jest brak fachowców znających Nissana i silnik 2,2 dCi. Już kilka warsztatów na nim się wyłożyło, pomimo, że jeździ ich sporo po drogach - Primera, Almera, X-trail, to niewielu mechaników wie co i jak należy przy nich zrobić."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

Daniel
02.10.2017
0
Witam mam Primerę P12 2.2 dci [łańcuch] polecam auto bez awaryjne przyprowadziłem z Francji z przebiegiem 157 tyś wymieniam olej co 10tyś filtry i w drogę.POLECAM
Dewey
29.07.2017
0
Hi admin, i must say you have high quality
articles here. Your website should go viral. You need initial traffic
only. How to get it? Search for; Mertiso's tips go viral

Feel free to surf to my web site: 94Harrison: https://JacobBigg.blogspot.com

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.