alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Primera P12 2.2 Di (126KM)

Nissan Primera P12 2.2 Di (126KM)Wyświetleń: 10133

Nissan Primera P12 2.2 Di (126KM)

Okres produkcji: 2002-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2184
Moc [KM]126
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna198
Przyspieszenie (0-100km/h)10.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W40
LIlość oleju5.2 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1202701955.7
2.2 dCi1383142036.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5.7

Średnie: 7.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 2):
(7.75)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

mariusz 16.02.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Jezdziem wieloma samochodami, ale jeden z lepszych silnikow, od wymiany do wymiany nie bierze oleju. Zrobiem juz 270 000 i silnik bez awaryjny tylko na czas wymienic olej to docignie do 500 000 bez problemu.Spalanie okolo 7 litrow. Zima po 2 tygodniach przerwy pali bez problemu,Koszty utrzymania bardzo niskie.Inne silnik.i nissana moga sie chowac"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Duzy przestrony. Jak sie rozbuja to nawet bmw i audi siada na trasie.
Wady:zawieszenie czesto drobne rzeczy do wymiany, ale to przez nasze drogi
kombi/2002
Tadek 18.12.2014
Średnia:
(7.50)
Tak
"Silnik Japoński rewelka na łańcuchu zero problemów,osprzęt też nie zawodzi.Spalanie to zależy od stylu jazdy ale średni połyka 6.5L zawieszenie to chyba słaby punkt tego auta, już robiłem dwa razy koszty nie wielkie ale dodatkowo trzeba było robić zbieżność .Komfort na wysokim poziomie,awaryjność praktycznie zerowa po za drobiazgami ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:bardzo dynamiczny i trwały silnik, przyzwoite spalanie, komfort podróży
Wady:słabe zawieszenie
Nissan Primera 2003r 215tys

Komentarze użytkowników

0 #1 ANDRZEJ 23.11.2016
SUPER AUTO Z DROBNYMI WADAMI

25.08.2015BartekTak

Silnik, ogólnie oszczędny i dynamiczny. Jestem dynamicznym kierowcą, szybko ruszam, gwałtownie hamuje, kiedy mogę to butuję. Silnik po załączeniu się turbiny (ok. 2000obr) leci jak burza, jak na to auto. Czasami jadę ekonomicznie po trasie, spalanie w granicach 5,5-6l, ale po przejechaniu 100KM już wyprzedzanie było utrudnione, czuć było zamulenie silnika. Przy dynamicznej jeździe (2000-3000obr) turbina reaguje szybko, a samochód ładnie się zbiera, dodam że co jakiś czas "przepalam silnik" na ok 4000obr. Silnik do cichych nie należy (można się przyzwyczaić), ale pracuje równo, sprawia wrażenie niezawodnego. Do tej pory (z tego co mi wiadomo) została wymieniona pompa vp44, przy 240000km, oraz części typowo eksploatacyjne. Z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik. Pozdrawiam.


22.09.2017Michał S.Tak

Posiadam go od miesiąca silnik dynamiczny od 1500 obr. ,inne przełożenia biegów poprzednio jeździłem GOLF 2 1,6 TD (nawet na 4 w rondo wchodzi ) ,tu trzeba czesto redukować najlepiej na dwa , była z dołu dziura pomogło wymiana filtra powietrza , mycie obudowy filtra i siatki przed przepływomierzem , mankament czujnik wstecznego dostepny tylko w serwisie ok 500zł kawałek plastiku fi 33 z dwiema blaszkami , w moim modelu uszkodzone lusterko prawe góra dół , tylna wycieraczka zadziałała tylko raz , lewy przedni słupek wrzody na karoserii , POLECAM


13.10.2013WojtekTak

Dobry silnik ,nie maiłem z nim kompletnie żadnych problemów .Przejechałem ponad 100 tyś km i tylko lałem ropę .Poprzedni właściciel twierdził że też nie robił przy nim nic . Średnie spalanie na poziomie 6-6.5 L .japońskie silniki podobno sa nie zawodne .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

ANDRZEJ
23.11.2016
0
SUPER AUTO Z DROBNYMI WADAMI

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.