alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Primera P12 2.2 Di (126KM)

Nissan Primera P12 2.2 Di (126KM)Wyświetleń: 8993

Nissan Primera P12 2.2 Di (126KM)

Okres produkcji: 2002-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2184
Moc [KM]126
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna198
Przyspieszenie (0-100km/h)10.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W40
LIlość oleju5.2 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1202701955.7
2.2 dCi1383142036.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5.3

Średnie: 6.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(7.5)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 6/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Tadek 18.12.2014
Średnia:
(7.50)
Tak
"Silnik Japoński rewelka na łańcuchu zero problemów,osprzęt też nie zawodzi.Spalanie to zależy od stylu jazdy ale średni połyka 6.5L zawieszenie to chyba słaby punkt tego auta, już robiłem dwa razy koszty nie wielkie ale dodatkowo trzeba było robić zbieżność .Komfort na wysokim poziomie,awaryjność praktycznie zerowa po za drobiazgami ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:bardzo dynamiczny i trwały silnik, przyzwoite spalanie, komfort podróży
Wady:słabe zawieszenie
Nissan Primera 2003r 215tys

Komentarze użytkowników

0 #1 ANDRZEJ 23.11.2016
SUPER AUTO Z DROBNYMI WADAMI

25.08.2015BartekTak

Silnik, ogólnie oszczędny i dynamiczny. Jestem dynamicznym kierowcą, szybko ruszam, gwałtownie hamuje, kiedy mogę to butuję. Silnik po załączeniu się turbiny (ok. 2000obr) leci jak burza, jak na to auto. Czasami jadę ekonomicznie po trasie, spalanie w granicach 5,5-6l, ale po przejechaniu 100KM już wyprzedzanie było utrudnione, czuć było zamulenie silnika. Przy dynamicznej jeździe (2000-3000obr) turbina reaguje szybko, a samochód ładnie się zbiera, dodam że co jakiś czas "przepalam silnik" na ok 4000obr. Silnik do cichych nie należy (można się przyzwyczaić), ale pracuje równo, sprawia wrażenie niezawodnego. Do tej pory (z tego co mi wiadomo) została wymieniona pompa vp44, przy 240000km, oraz części typowo eksploatacyjne. Z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik. Pozdrawiam.


28.01.2014Adam Tak

Diesel 2.2 DI 114km X-Trial to dobra jednostka , nie zanotowałem żadnej awarii po przejechaniu 90 tys km ,spalanie jak na takie auto rewelacja średnio 7 L .Jego minus to głośna praca i klekotanie na wolnych obrotach .Natomiast silnik pracuje ładnie, równo i jest bardzo elastyczny .


22.09.2017Michał S.Tak

Posiadam go od miesiąca silnik dynamiczny od 1500 obr. ,inne przełożenia biegów poprzednio jeździłem GOLF 2 1,6 TD (nawet na 4 w rondo wchodzi ) ,tu trzeba czesto redukować najlepiej na dwa , była z dołu dziura pomogło wymiana filtra powietrza , mycie obudowy filtra i siatki przed przepływomierzem , mankament czujnik wstecznego dostepny tylko w serwisie ok 500zł kawałek plastiku fi 33 z dwiema blaszkami , w moim modelu uszkodzone lusterko prawe góra dół , tylna wycieraczka zadziałała tylko raz , lewy przedni słupek wrzody na karoserii , POLECAM


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

ANDRZEJ
23.11.2016
0
SUPER AUTO Z DROBNYMI WADAMI

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.