alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Primera P12 2.2 Di (126KM)

Nissan Primera P12 2.2 Di (126KM)Wyświetleń: 8404

Nissan Primera P12 2.2 Di (126KM)

Okres produkcji: 2002-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2184
Moc [KM]126
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna198
Przyspieszenie (0-100km/h)10.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W40
LIlość oleju5.2 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1202701955.7
2.2 dCi1383142036.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5.3

Średnie: 6.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(7.5)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 6/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Tadek 18.12.2014
Średnia:
(7.50)
Tak
"Silnik Japoński rewelka na łańcuchu zero problemów,osprzęt też nie zawodzi.Spalanie to zależy od stylu jazdy ale średni połyka 6.5L zawieszenie to chyba słaby punkt tego auta, już robiłem dwa razy koszty nie wielkie ale dodatkowo trzeba było robić zbieżność .Komfort na wysokim poziomie,awaryjność praktycznie zerowa po za drobiazgami ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:bardzo dynamiczny i trwały silnik, przyzwoite spalanie, komfort podróży
Wady:słabe zawieszenie
Nissan Primera 2003r 215tys

Komentarze użytkowników

0 #1 ANDRZEJ 23.11.2016
SUPER AUTO Z DROBNYMI WADAMI

25.01.2015zimnyzimn yTak

Moja almera przejechala 286tys km kilometrow bez awarii turbiny, wtryskiwaczy. Bardzo dobry silnik. 7l w miescie, poza ok5-5,5l. Dynamika jest do dyskusji. Dla mnie wystarczajaca. Gorzej zachwuje sie dynamika po wlaczeniu klimy.


13.10.2013WojtekTak

Dobry silnik ,nie maiłem z nim kompletnie żadnych problemów .Przejechałem ponad 100 tyś km i tylko lałem ropę .Poprzedni właściciel twierdził że też nie robił przy nim nic . Średnie spalanie na poziomie 6-6.5 L .japońskie silniki podobno sa nie zawodne .


28.01.2014Adam Tak

Diesel 2.2 DI 114km X-Trial to dobra jednostka , nie zanotowałem żadnej awarii po przejechaniu 90 tys km ,spalanie jak na takie auto rewelacja średnio 7 L .Jego minus to głośna praca i klekotanie na wolnych obrotach .Natomiast silnik pracuje ładnie, równo i jest bardzo elastyczny .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

ANDRZEJ
23.11.2016
0
SUPER AUTO Z DROBNYMI WADAMI

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.