alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Qashqai I 1.5 dCi (106KM)

Nissan Qashqai I 1.5 dCi (106KM)Wyświetleń: 18707

Nissan Qashqai I 1.5 dCi (106KM)

Okres produkcji: 2007-2013

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]106
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.4

Trasa: 5.3

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1102401745.3
1.6 dCi1303201895.1

09.09.2017WładysławTak

"Mój 1,5 dci w Meganie II zrobił już u mnie 180tys km, u poprzedniego właściciela 100tys km. Silnik bardzo cichy, przyspieszenie jest fajne szczególnie na wyższych biegach 4, 5 a szczególnie zaskoczyło mnie że bardzo ładnie ciągnie na szóstym biegu od 110km/h do 170, dalej już spalanie mocno idzie w górę i wolniej przyspiesza do tych 195. Olej i filtr oleju (firmy mann) wymieniam co 10-12 tys km, cały czas castrol edge turbo diesel 5W40, jak do tej pory się sprawdza, turbina gwizda od początku, ale to przypadłość nie tylko mojego egzemplarza. Zapobiegawczo wymieniłem panewki korbowodowe łańcuch i pompę oleju przy 240tys km, ale stare nie były podobno jeszcze jakoś mocno zniszczone. Renault dalej montuje ten motor do wielu nowych modeli, Talismanów, GrandSceniców, Megan i innych, więc musi to być już silnik dopracowany, skoro 16 lat go produkują, a to przemawia za tym żeby kiedyś kupić znowu pojazd 1,5 dci. Póki co, mam nadzieję że pochwalę ten motor też przy przebiegu 340tys km."


10.01.2015JacekTak

"Miałem auto od nowości. Silnik 105 KM bez filtra cząstek stałych chodził jak zegarek. Zrywny i żwawy motor. Dobrze sprzęgnięty ze skrzynią fajnie sobie radził z całym samochodem. Wymiany oleju i materiałów eksploatacyjnych co rok lub przy przebiegu 12000-15000 km. Nie było żadnych problemów z zapalaniem w zimie czy tym podobnych problemów. Pojemny bagażnik i sporo miejsca w środku. Teraz planuje kupić coś większego ale nie wiem czy to będzie Renault czy coś od konkurencji. Pozdrawiam"


02.12.2013zbymaszTak

"Bardzo dobry silnik,śr zużycie paliwa 5,6l/100km. Wymieniam olej,filtr oleju,powietrza co 15000km.Zero problemów.Polecam."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 32
Średnia (głosów 5):
(8.95)
Trwałość silnika
 9.6/10
Niezawodność auta
 9.2/10
Spalanie ON
 9.4/10
Koszty utrzymania
 7.6/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 49

Opinie użytkowników

piotr 28.10.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"model 2011 po lifcie , super autko"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:b.dobry silnik, komfort
Wady:drogie serwisowanie w ASO
Qashqai/2011
Adam's 23.09.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Bardzo małe spalanie. Trochę słabe przyspieszenie, po wlaniu lepszego paliwa zdecydowana poprawa dynamiki."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Niskie spalanie, komfort jazdy
Wady:Drogie części
Nissan Qashqai/2007/205000
29.05.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"15 DCI 2010 r Samochód pomimo małej objetości rewelacyjny do miasta jak i w długie trasy (BYLISMY 2 RAZY W GRECJI,WŁOCHY,CHORWACJA,HISZPANIA) Zdecydowanie Polecam "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:spalanie,komfort jazdy,wentylacja,
Wady:drogi w zakupie
2010/ 85000km
Adam 17.04.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super auto mam go pięć lat i nigdy mnie nie zawiódł,między czasie wymieniłem tylko części zawieszenia (wahacz cały 120zł ) oleje filtry tarcze kocki (800zł) i teraz przymierzam się do rozrządu.Auto totalnie bezawaryjne,mało palące,komfortowe i nowoczesne.Silnik jest dynamiczny i bardzo oszczędny jak na wielkość auta to można mówić o jeździe na kropelce.Auto przyspiesza rewelacyjnie,we wnętrzu cicho i przyjaźnie.bardzo dobre auto "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:bardzo dobra pozycja za kierownicą,silnik dynamiczny i oszczędny,niskie spalanie,tani serwis
Wady:nie ma
2008 156tys
Tomek 09.10.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Bardzo fajne miejskie auto ,pisze że miejskie bo ja używam go w mieście i di tego celu go zakupiłem .Wyższy przez co dobrze sprawuje się na krawężnikach ,torach tramwajowych a najlepiej w zimie jak są bruzdy śnieżne . Silnik 1.5 dci o mocy 105 KM w zupełności wystarczający do użytku w mieście jak również na trasie ,nie powala dynamiką ale jest wzorowa ,najlepszą cecha tego silnika jest spalanie miasto t granice 6.5 L bez korków spokojnie można zejść po niżej 6L.Obecnie przebieg 87 tyś i zero problemów .Wymiany cześci użytkowych taki jak tarcze ,klocki ,filtry ,oleje i tyle ( nie są tanie )"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:idealne auto na nasze nierówności, dobry silnik cichy, niskie spalanie
Wady:drogi serwis, drogie auto w zakupie
Nissan Qashqai 1.5 dci 209 r 87 tyś km