alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Qashqai I 1.6 dCi (130KM)

Nissan Qashqai I 1.6 dCi (130KM)Wyświetleń: 11594

Nissan Qashqai I 1.6 dCi (130KM)

Okres produkcji: 2007-2013

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)10.9
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.8

Trasa: 4.6

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1062401705.2
1.5 dCi1102401745.3

03.10.2013CarlosTak

Moj Nissan Qashqai piękny i modny z super nowoczesnym silnikiem.Jednostka bardzo elastyczna, z niskim poziomem spalania w mieście średnio 6.5 litra w trasie około 5 litrów na 100km. Maksymalny moment obrotowy jest bardzo wysoki jak dla tej pojemności bo wynosi 320 NM. Dodatkowo muszę wspomnieć,że silnik wcale nie brzmi jak tradycyjny Diesel z jego nieodłącznym klekotem.Dźwięk jest słabo słyszalny i nieodczuwalny wewnątrz pojazdu. Reasumując gorąco polecam ten silnik."


12.06.2017KubaNie

Tragedia 140 tyś wymieniony łańcuch rozrządu bo silnik tłuk się jak stary klekot z lat 80tych, dobrze źle gdzieś nie przeskoczył, 5 tyś później uszczelka pod głowicą!! Samochód serwisowany od początku do dziś oleje wszystko na czas. Koszt tylko tych dwóch napraw 5 tyś złotych. Dziękuję ostatni diesel od Renault.


12.02.2015MaciejTak

"rewelak,nigdy wcześniej nie jeździłem tak dynamicznym i oszczędnym dieselm.Bardzo wysoka kultura pracy,cicho we wnetrzu.Jestem szczęśliwym kierowcą ."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 2):
(9.13)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

Artur 03.02.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"polecam to autko idealne zarówno do jazdy miejskiej jak i poza miastem, dynamiczne wygodne dobrze trzyma sie drogi, przyzwoite spalanie choć nie takie jak pokazują foldery :)) niemiła niespodziana przy wymianie filtra paliwa holendernie drogi średnio 260zł dla porównania niemal identyczny do Xtraila kosztuje 50zł , do tego umiejscowienie filtra pyłkowego kabiny masakra :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Dynamiczny, wygodny, ładny, przyzwoite spalanie
Wady:Drogi filtr paliwa
Qashqai I 1.6 dCi 4x4
Maciej 12.02.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"świetny silnik,jak by nie to że jest DPF to można stwierdzić że idealny,pisze o dpf bo w 70% użytkuje w mieście i mam obawy że się w końcu zapcha.Jak do tej pory same superlatywy,niskie spalanie,świetna dynamika dobra elastyczność i żadnych usterek.Auto wyśmienite pod każdym względem,super sie go prowadzi dobra widoczność,dobra pozycja za kierownićą."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:wszystko,silnik dynamiczny,małło pali
Wady:mało miejsca w tylnym rzędzie,mały bagażnik ,cena wymiany oleju -serwis,DPF
2012r 87tys