alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Qashqai I 1.6 dCi (130KM)

Nissan Qashqai I 1.6 dCi (130KM)Wyświetleń: 10471

Nissan Qashqai I 1.6 dCi (130KM)

Okres produkcji: 2007-2013

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)10.9
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.8

Trasa: 4.6

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1062401705.2
1.5 dCi1102401745.3

12.02.2015MaciejTak

"rewelak,nigdy wcześniej nie jeździłem tak dynamicznym i oszczędnym dieselm.Bardzo wysoka kultura pracy,cicho we wnetrzu.Jestem szczęśliwym kierowcą ."


03.02.2014OloTak

Najlepszy diesel jaki miałem ,wysoki moment obrotowy ,dobra dynamika ,spalanie przy mocy 130 KM rewelka .Silnik bardzo elastyczny ,cichy ,bardzo dobra kultura pracy . Co do trwałości nie bardzo jest co pisać bo przebieg 65 tyś .


12.06.2017KubaNie

Tragedia 140 tyś wymieniony łańcuch rozrządu bo silnik tłuk się jak stary klekot z lat 80tych, dobrze źle gdzieś nie przeskoczył, 5 tyś później uszczelka pod głowicą!! Samochód serwisowany od początku do dziś oleje wszystko na czas. Koszt tylko tych dwóch napraw 5 tyś złotych. Dziękuję ostatni diesel od Renault.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 2):
(9.13)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

Artur 03.02.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"polecam to autko idealne zarówno do jazdy miejskiej jak i poza miastem, dynamiczne wygodne dobrze trzyma sie drogi, przyzwoite spalanie choć nie takie jak pokazują foldery :)) niemiła niespodziana przy wymianie filtra paliwa holendernie drogi średnio 260zł dla porównania niemal identyczny do Xtraila kosztuje 50zł , do tego umiejscowienie filtra pyłkowego kabiny masakra :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Dynamiczny, wygodny, ładny, przyzwoite spalanie
Wady:Drogi filtr paliwa
Qashqai I 1.6 dCi 4x4
Maciej 12.02.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"świetny silnik,jak by nie to że jest DPF to można stwierdzić że idealny,pisze o dpf bo w 70% użytkuje w mieście i mam obawy że się w końcu zapcha.Jak do tej pory same superlatywy,niskie spalanie,świetna dynamika dobra elastyczność i żadnych usterek.Auto wyśmienite pod każdym względem,super sie go prowadzi dobra widoczność,dobra pozycja za kierownićą."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:wszystko,silnik dynamiczny,małło pali
Wady:mało miejsca w tylnym rzędzie,mały bagażnik ,cena wymiany oleju -serwis,DPF
2012r 87tys