alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Qashqai I 1.6 dCi (130KM)

Nissan Qashqai I 1.6 dCi (130KM)Wyświetleń: 7028

Nissan Qashqai I 1.6 dCi (130KM)

Okres produkcji: 2007-2013

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)10.9
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1062401705.2
1.5 dCi1102401745.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.8

Trasa: 4.6

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9.13)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Artur 03.02.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"polecam to autko idealne zarówno do jazdy miejskiej jak i poza miastem, dynamiczne wygodne dobrze trzyma sie drogi, przyzwoite spalanie choć nie takie jak pokazują foldery :)) niemiła niespodziana przy wymianie filtra paliwa holendernie drogi średnio 260zł dla porównania niemal identyczny do Xtraila kosztuje 50zł , do tego umiejscowienie filtra pyłkowego kabiny masakra :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Dynamiczny, wygodny, ładny, przyzwoite spalanie
Wady:Drogi filtr paliwa
Qashqai I 1.6 dCi 4x4
Maciej 12.02.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"świetny silnik,jak by nie to że jest DPF to można stwierdzić że idealny,pisze o dpf bo w 70% użytkuje w mieście i mam obawy że się w końcu zapcha.Jak do tej pory same superlatywy,niskie spalanie,świetna dynamika dobra elastyczność i żadnych usterek.Auto wyśmienite pod każdym względem,super sie go prowadzi dobra widoczność,dobra pozycja za kierownićą."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:wszystko,silnik dynamiczny,małło pali
Wady:mało miejsca w tylnym rzędzie,mały bagażnik ,cena wymiany oleju -serwis,DPF
2012r 87tys

Kod antyspamowy
Odśwież

22.01.2017TomTak

Jeżdżę trzeci miesiąc i jestem mega zadowolony. Silnik dynamiczny i oszczędny. Jak dla mnie bajer...


15.01.2015PiotrTak

Świetny silnik, to że Mercedes zdecydował się na montaż w C-klasie mówi samo za siebie. Samochód kupiłem pod koniec 2011r. właśnie się po mału szykuje do przeglądu 90 tyś. W tym czasie poza płynami eksploatycyjnymi i klockami w zeszłym roku przepaliła mi się żarówka oświetlająca bagażnik. Czego chcieć więcej ?


01.11.2014adamTak

Silnik jest montowany w Mercedesach od 2014r klasa C. Wygląda na to że, Mercedes to kolejna niemiecka firma, która sama nie umie opracować i produkować dobrych silników disla. Opel montuje fiatoskie disle JTD dając swój znaczek CDTI. Ford Montuje silniki od Peugota HDI dając swój znaczek TDCI. Mercedes kupuje od Reno silniki 1.5 dci oraz 1.6 dci.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów