alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Qashqai I 2.0 dCi (150KM)

Nissan Qashqai I 2.0 dCi (150KM)Wyświetleń: 15425

Nissan Qashqai I 2.0 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2007-2013

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna194
Przyspieszenie (0-100km/h)9.5
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju7.4 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1062401705.2
1.5 dCi1102401745.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 6.3

Średnie: 7.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 7/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 36

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Michał 29.01.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Bardzo dobry silnik diesla, dobre osiągi, duży komfort podróżowania przy 4-rech osobach, trochę gorzej przy 5-ciu. Rewelacyjna skrzynia automatyczna - płynność i szybkość zmiany biegów jak na lata produkcji. Spalanie miasto 9-10, autostrada 7-8 zależnie od prędkości i obciazenia, trasa 6-7. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Silnik, skrzynia automatyczna, napęd 4x4, ilość miejsca w kabinie dla 4-rech osób, wyciszenie przy większych autostradowych , niska utrata wartości
Wady:Ilość w kabinie dla 5-ciu osób, czasami wielkość bagażnika, obsługa i gadżety w porównaniu z renaultem
I / 2008 / 162000
Sebastian 24.01.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
"Wydając ponad 100 tyś oczekujmy coś więcej niż klima ,felgi itd . Otrzymujemy świetny samochód napęd 4x4 , silnik dynamiczny i bardzo elastyczny , świetne wyposażenie ,super pozycja za kierownicą ,układ jezdny rewelka.150 KM daje dużo radości z jazdy ,auto po prostu fruwa ,trzeba się przyzwyczaić .Spalanie przy przyzwoitej jeździe po mieście 8.5L średnio 7L.Przy dynamicznej jeździe spalanie wzrasta nawet po wyżej 10.L"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:bardzo dobry silnik, napęd na 4-koła, dobra widocznosć, świetny układ jezdny, j
Wady:mały bagażnik, drogi w zakupie i serwisowaniu
Nissan Qashqai 2008 rok 112 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

29.06.2013MaciejTak

jeżdżę takim autem od 2ch lat, z silnikiem i filtrem 0 problemów,wymiana oleju po 30tyś km., jednak mi komputer pokazywał konieczność wymiany już po 14tyś km. i to uznaję za wadę bo generują się koszta. Jeżeli chodzi o dynamikę to nie ma mam żadnych zastrzeżeń. Wyprzedzanie planktonu na 4 biegu przy 80-120km/h to czysta przyjemność. Przy spokojnej jeździe można odbić się o wynik deklarowany przez producenta, przy dynamicznej 8 litrów co przy tej masie auta i mocy silnika uważam za ok. Ja polecam ten silnik frajda z jazdy gwarantowana :-)


19.05.2014karolTak

silnik godny polecenia mocy pod dostatkiem,ładna równa praca można rzec że praktycznie nie słychać go we wnętrzu auta.Spalanie uzależnione od stylu jazdy ale średnio 7L jak dla mnie to dobry wynik.Żadnych problemów od nowości tylko wymiany olejów.


18.03.2015MateoTak

nie ma lepszego Diesla na rynku,wiem co piszę bo miałem ich chyba ze 20,i każdy zawodził po przejechaniu 150tys,ten ma 170tys i po za wymianami olejów nigdy nic się nie działo.Silnik super elastyczny świetnie wchodzi na obroty,bardzo dynamiczny a przy tym oszczędny.Nie ma obaw o rozrząd bo jest łańcuch.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 29

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.