alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf III  1.9 TD (75KM)

Volkswagen Golf III 1.9 TD (75KM)Wyświetleń: 4602

Volkswagen Golf III  1.9 TD (75KM)

Okres produkcji: 1991-1999

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]140
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna165
Przyspieszenie (0-100km/h)15.5
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrząduco .90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski pompa Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D641241546.1
1.9 SDI641251565.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 4.9

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(5.25)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 3/10
Spalanie ON
 6/10
Koszty utrzymania
 4/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Juras 29.04.2013
Średnia:
(5.25)
Tak
"Witam miałem golfa z takim silnikiem polecam bardzo tani w eksploatacji ,przez 4 lata urzytkowania i 90 tyś km przebiegu raz wymieniłem chłodnice bo sie rozszczelniła ,i oprucz podstawowych wymian eksploatacyjnych bez awarji .(bardzo żałuje że sprzedałem )"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (3/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:koszty utrzymania .dużo napraw można zrobić samemu .dostepność częśći i ich cena .
Wady:za mała moc silnika.możliwość wystąpienia każdej usterki z racji wieku.
Zafira /1999.180,000

Komentarze użytkowników

+1 #1 Marek 06.01.2016
Srednie spalanie 4.8 dokładnie sprawdzałem podczas zrobienia kilku tyś km. Silnik idealny, poad 400 tyś zrobione i pięknie chodzi. Jedynie blacharka to defekt. Dziś już takich silników i samochodów nie robią.

30.09.2015AdrianTak

Silnik 1Z. Pancerna jednostka. przebieg 360tkm i nie zapowiada się że nagle się zepsuje. najlepsze spalanie... przy mojej jeździe trasa przy 2000obr/min prędkość jakieś 95km/h mój rekord 4,6l/100 z klimą.


07.12.2014TomTak

Co tu pisac silnik super. Turbinke trzeba bylo przeczyscic. a Z buda to psulo sie wszystko od czujnikow po przelaczniki, przekazniki. Jak sie dba to posłuzy dlugo.


11.04.2015Marek WrocławTak

Bardzo Polecam Autko !! Moje ma już 19 lat karoseria się trzyma i nie będę go zmieniał. Znajomych jak wożę są zachwyceni bo dbam o estetykę i wygląda dalej jak z salonu mimo tego ze przejechane ma 350 tyś km. Jedyne co muszę zrobić to po tak dużym przebiegu założyć pokrowce na siedzenie bo już troszkę się wytaly.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

Marek
06.01.2016
+1
Srednie spalanie 4.8 dokładnie sprawdzałem podczas zrobienia kilku tyś km. Silnik idealny, poad 400 tyś zrobione i pięknie chodzi. Jedynie blacharka to defekt. Dziś już takich silników i samochodów nie robią.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.