alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf III  1.9 TD (75KM)

Volkswagen Golf III 1.9 TD (75KM)Wyświetleń: 6529

Volkswagen Golf III  1.9 TD (75KM)

Okres produkcji: 1991-1999

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]140
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna165
Przyspieszenie (0-100km/h)15.5
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrząduco 90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski pompa Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 5.8

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D641241546.1
1.9 SDI641251565.2

04.04.2016Kamil/łódzkieTak

Silnik 1,9TDi 90km z turbiną bez zmiany geometrii łopatek naprawdę jest wart polecenia. Skoda octavia jaką mam ma obecnie 16 lat i od nowości jest w mojej rodzinie. Sprawuje się dokonale, 330 tys na liczniku. Turbinę wymieniłem dawno, najbardziej wadliwą część sinika - przepływomierz też dość dawno. Poza tym OK. pali mało - od 3,9 do 5,7 - zależy od stylu jazdy. Obecnie brakuje trochę koników względem nowszych TDi. Nieskomplikowana konstrukcja, mało elektroniki, możliwość naprawienia czegoś samemu i ten słynny klekot... to jest to, za co ja uwielbiam ten silnik!!! Polecam 100%


12.07.2018MacTak

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 razy perzpływomierz, raz zaworek N 75, przy około 300 kkm konieczna była regeneracja alternatora, przy 320 regeneracja rozrusznika i popękane przewody powrotne paliwa. Przy 360 kkm chyba zaczęły delikatnie lać wtryski bo wzrosło spalanie, ale tego to już nie robiłem


26.01.2016TomNie

Silnik model BXE niestety przy 168 tys. mnie zawiódł - przekręciły się panewki,urwały dwa korbowody i wyskoczyły bokiem. Podobno taka już przypadłość tego silnika.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 3):
(4.17)
Trwałość silnika
 4.67/10
Niezawodność auta
 3.67/10
Spalanie ON
 4.33/10
Koszty utrzymania
 4/10

Głosy według opinii:

21

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Adam 24.05.2018
Średnia:
(7.25)
Tak
"Przez 4 lata golf kombi z tym silnikiem był u mnie autem rodzinny. Jeździła nim głównie moja żona, która nie lubiła go za toporne wnętrze i średnie osiągi. Ja ujeżdżałem go na wakacyjnych wypadach w trasie, gdy był zapakowany po dach, a na dachu stały jeszcze 2 rowery. Osiągów nie miał szczególnych, ale zawsze dojechał i wrócił na miejsce i za to go przez 60tys. przebiegu cenię. pozbyłem się go, gdy miał 320tyś na liczniku i trochę żałowałem, bo brava 1,9 jtd może i dynamiczna, ale nie była tak pakowna i twarda w użytkowaniu jak vw. O awaryjności czy korozji lepiej nie wspominać."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Prosta konstrukcja, dużo tanich części. Auto pakowne, twarde i niezawodne.
Wady:Przeciętne osiągi. Przy dłuższej jeździe z prędkością ponad 120km/h na autostradzie widać było ubytek 200-300ml oleju.
golf III kombi, 1999, 320000
Władysław 08.01.2018
Średnia:
(0.00)
Nie
"Samochód który jest prosty jak konstrukcja cepa, przeciętny kierowca ogarnie. Lecz samochód który ma przejechane zbyt wiele już nie jest aż tak dobry. Problemy z odpalanie, w pracą silnika, brak wygody. Polecam ten samochód rolnikom lub osobom mieszkających na wsiach do przewozu ziemniaków. Tak to nie polecam SZMELCWAGENA toporne samochód, i nie jest war takich pieniędzy nie wiem czemu w PL jest starszny bóm na te SZMELCWAGENy jak by nie było innych np, TOYOTA, PEUGEOT,CIROEN czy MAZDA, kupisz taniej i jeszcze lepiej wyposażone."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.9l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:Prosty jak cep
Wady:Kłopoty z wszystkim nie ma szans przejechać na jednym zbiornikó bez jakich kolwiek problemów Cefale liczniki Gebels wyeksploatuje z 500 000km i do PL że ma z 160 000 max 250 000km
1994 895 550
Juras 29.04.2013
Średnia:
(5.25)
Tak
"Witam miałem golfa z takim silnikiem polecam bardzo tani w eksploatacji ,przez 4 lata urzytkowania i 90 tyś km przebiegu raz wymieniłem chłodnice bo sie rozszczelniła ,i oprucz podstawowych wymian eksploatacyjnych bez awarji .(bardzo żałuje że sprzedałem )"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (3/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:koszty utrzymania .dużo napraw można zrobić samemu .dostepność częśći i ich cena .
Wady:za mała moc silnika.możliwość wystąpienia każdej usterki z racji wieku.
Zafira /1999.180,000