alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf III 1.9 TD 75KM (AAZ)

Volkswagen Golf III 1.9 TD 75KM (AAZ)Wyświetleń: 6813

Volkswagen Golf III 1.9 TD 75KM (AAZ)

Okres produkcji: 1991-1999

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]140
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna165
Przyspieszenie (0-100km/h)15.5
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrząduco 90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski pompa Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 5.8

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D6412418.66.1
1.9 SDI6412517.65.2
1.9 TDI11023510.55.2

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 3):
(4.17)
Trwałość silnika
 4.67/10
Niezawodność auta
 3.67/10
Spalanie ON
 4.33/10
Koszty utrzymania
 4/10

Głosy według opinii:

21

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Adam 24.05.2018
Średnia:
(7.25)
Tak
"Przez 4 lata golf kombi z tym silnikiem był u mnie autem rodzinny. Jeździła nim głównie moja żona, która nie lubiła go za toporne wnętrze i średnie osiągi. Ja ujeżdżałem go na wakacyjnych wypadach w trasie, gdy był zapakowany po dach, a na dachu stały jeszcze 2 rowery. Osiągów nie miał szczególnych, ale zawsze dojechał i wrócił na miejsce i za to go przez 60tys. przebiegu cenię. pozbyłem się go, gdy miał 320tyś na liczniku i trochę żałowałem, bo brava 1,9 jtd może i dynamiczna, ale nie była tak pakowna i twarda w użytkowaniu jak vw. O awaryjności czy korozji lepiej nie wspominać."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Prosta konstrukcja, dużo tanich części. Auto pakowne, twarde i niezawodne.
Wady:Przeciętne osiągi. Przy dłuższej jeździe z prędkością ponad 120km/h na autostradzie widać było ubytek 200-300ml oleju.
golf III kombi, 1999, 320000
Władysław 08.01.2018
Średnia:
(0.00)
Nie
"Samochód który jest prosty jak konstrukcja cepa, przeciętny kierowca ogarnie. Lecz samochód który ma przejechane zbyt wiele już nie jest aż tak dobry. Problemy z odpalanie, w pracą silnika, brak wygody. Polecam ten samochód rolnikom lub osobom mieszkających na wsiach do przewozu ziemniaków. Tak to nie polecam SZMELCWAGENA toporne samochód, i nie jest war takich pieniędzy nie wiem czemu w PL jest starszny bóm na te SZMELCWAGENy jak by nie było innych np, TOYOTA, PEUGEOT,CIROEN czy MAZDA, kupisz taniej i jeszcze lepiej wyposażone."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.9l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:Prosty jak cep
Wady:Kłopoty z wszystkim nie ma szans przejechać na jednym zbiornikó bez jakich kolwiek problemów Cefale liczniki Gebels wyeksploatuje z 500 000km i do PL że ma z 160 000 max 250 000km
1994 895 550
Juras 29.04.2013
Średnia:
(5.25)
Tak
"Witam miałem golfa z takim silnikiem polecam bardzo tani w eksploatacji ,przez 4 lata urzytkowania i 90 tyś km przebiegu raz wymieniłem chłodnice bo sie rozszczelniła ,i oprucz podstawowych wymian eksploatacyjnych bez awarji .(bardzo żałuje że sprzedałem )"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (3/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:koszty utrzymania .dużo napraw można zrobić samemu .dostepność częśći i ich cena .
Wady:za mała moc silnika.możliwość wystąpienia każdej usterki z racji wieku.
Zafira /1999.180,000