alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf III 1.9 TDI (110KM)

Volkswagen Golf III 1.9 TDI (110KM)Wyświetleń: 3568

Volkswagen Golf III 1.9 TDI (110KM)

Okres produkcji: 1991-1999

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]235
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna193
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrząduco 90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski pompa Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D641241546.1
1.9 SDI641251565.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.8

Trasa: 4.5

Średnie: 5.3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 3):
(9.92)
Trwałość silnika
 9.67/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

richard 07.11.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo fajne auto "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:pojemny bagaznik
Wady:zadnych
golf 3 1996 282 000
Karol 03.09.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"Krótko mówiąc, niezniszczalny, zrobiłem gofrem 250tkm. Jedyna rzecz, która nie wytrzymała tego przebiegu to sprzęgło i głupi króciec wody (w zamienniku za 15pln)"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:Małe spalanie, dość dobra dynamika
Wady:tu jest problem :-P
Golf III hb/ 420tkm (tak mówi licznik)
Rafał 30.12.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jeden z lepszych silników montowanych w golfie III. Najmocniejsze TDI :D"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Dynamiczny, oszczędny, prosty w naprawie
Wady:długo sie gdzieje w okresie zimowym
Golf III Variant1996280tys km

Kod antyspamowy
Odśwież

31.12.2015rafałTak

silnik jak na przestarzały niezawodny,bezawaryiny niech się schowają te nowe modele pompowtrysku


18.09.2016AxelTak

Witam, posiadam od kilku lat Seata Toledo I z 1995r, 1,9 TDI, mało pali, jeżdze i jeżdze, zero wycieków i kopcenia,jeśli są awarie to drobnostki (np. silniczek płynu wycieraczek, lub włącznik świateł,klamki zacinające się), jedyna poważniejsza awaria jaka się przytrafiła to przepływomierz po ponad 20 latach, no i ba blacharka leci, i lakier się"zużył" heh. Ogólnie duże auto w środku wygodne, pojemne, bagażnika nie trzeba chwalić - duuuży! no i spalanie świetne w zależności od nogi i rodzaju trasy od 2,9 do 4,4 l w trasie, miasto i machanie lewarkiem biegów od 4,6 do 6 l. Zadowolenie duże jak na takie stare auto - poprostu służy wiernie.


25.02.2015AdamoTak

1.9 TDI w wersji AFN z turbiną ze zmienną geometrią. Moc 110 km ( wg mnie mocniejszy). Silnik pracował kulturalnie i bezawaryjnie, jak dla mnie miał aksamitne brzmienie. Teraz jeżdzę Focusem z 2006 roku 1.8 TDCI (115 km) z 2006 i moje stare Audi A4 B5 jawi mi się jako limuzyna.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów