alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf IV  1.9 TDI (90KM)

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 15558

Volkswagen Golf IV  1.9 TDI (90KM)

Okres produkcji: 1997-2006

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]210
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski pompa Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1102351855.2
1.9 TDI1152851955.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.8

Trasa: 4.9

Średnie: 5.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(9.31)
Trwałość silnika
 9.25/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 75

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

Lucjusz 09.09.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Auto bardzo wygodne , dobrze sie prowadzi niskie spalanie . Silnik prosty, praktycznie bezawaryjny . W zime pali od strzała . Ostatni z tych niezniszczalnych 1.9 TDI 90km na pompie rozdzielaczowej (rotacyjnej) Polecam 100%"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:ekonomiczny, bezawaryjny , pewniak
Wady:brak
golf 4 , 1999 /310tys
Łukasz 05.09.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam Golfika od 8 lat. Spalanie śmieszne:) Przyspieszenie nie jest złe. Bardzo wygodny samochód"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Spalanie, tanie części, trwałość
Wady:brak
2001/2001/248kkm
LS 20.05.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Silnik nie do zajechania. Co ja bym dał aby można było kupić taki silnik jeszcze raz - tylko, że nowy! Jeżdze i jeżdze, zapominam jak wygląda wlew paliwa. Awarie? Owszem (osprzet silnika), ale śmieszne ceny napraw i części. Każdy naprawi. Nie znam lepszego silnika niż 1.9 TDI na VP. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Małe spalanie, Trwały, Niezawodny
Wady:Głośny
GOLF IV 1,9 TDI VP 90, 1999 - 290tys.
Mirosław 01.05.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Auto bardzo dobre pod względem niskiego zużycia paliwa, w miarę wygodne, bardzo dobrze trzyma się drogi. Jeżdżę nim codziennie do pracy i z wielką przyjemnością do niego wsiadam.Niestety ma dość twarde zawieszenie i odczuwa się każdą nierówność drogi, mimo wszystko nie zamieniłbym się na inne auto chyba,że to samo ale nowe :) "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Niskie spalanie, bardzo mała awaryjność, dostępne części, prowadzi się bardzo dobrze
Wady:twarde zawieszenie, głośna praca silnika
golf 4 265000 km

Kod antyspamowy
Odśwież

19.08.2016MichałTak

Genialny silnik. Mankamentem w 5-biegowej skrzyni VW (Passat 1995) przy przebiegu ~300kkm jest ciężko wskakująca jedynka. Z racji wieku wychodzą głupie rzeczy.. np popękane przewody paliwowe, urwana łapa pod poduszką. Można jednak go spokojnie rasować do 140KM bez dymienia


05.03.2016mirekNie

"Cały czas coś i coś tragedia nie wiem czym ludzie sie zachwycają w tych silnikach omijać z daleka Pompo wtryski tragedia one siadają uszkadzają silnik i jest trup!! Nie polecam"


22.01.2016AndrzejTak

Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 23

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.