alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf IV  1.9 TDI (90KM)

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 16494

Volkswagen Golf IV  1.9 TDI (90KM)

Okres produkcji: 1997-2006

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]210
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski pompa Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1102351855.2
1.9 TDI1152851955.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.8

Trasa: 4.9

Średnie: 5.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 4):
(9.31)
Trwałość silnika
 9.25/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 76

Opinie użytkowników

Lucjusz 09.09.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Auto bardzo wygodne , dobrze sie prowadzi niskie spalanie . Silnik prosty, praktycznie bezawaryjny . W zime pali od strzała . Ostatni z tych niezniszczalnych 1.9 TDI 90km na pompie rozdzielaczowej (rotacyjnej) Polecam 100%"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:ekonomiczny, bezawaryjny , pewniak
Wady:brak
golf 4 , 1999 /310tys
Łukasz 05.09.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam Golfika od 8 lat. Spalanie śmieszne:) Przyspieszenie nie jest złe. Bardzo wygodny samochód"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Spalanie, tanie części, trwałość
Wady:brak
2001/2001/248kkm
LS 20.05.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Silnik nie do zajechania. Co ja bym dał aby można było kupić taki silnik jeszcze raz - tylko, że nowy! Jeżdze i jeżdze, zapominam jak wygląda wlew paliwa. Awarie? Owszem (osprzet silnika), ale śmieszne ceny napraw i części. Każdy naprawi. Nie znam lepszego silnika niż 1.9 TDI na VP. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Małe spalanie, Trwały, Niezawodny
Wady:Głośny
GOLF IV 1,9 TDI VP 90, 1999 - 290tys.
Mirosław 01.05.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Auto bardzo dobre pod względem niskiego zużycia paliwa, w miarę wygodne, bardzo dobrze trzyma się drogi. Jeżdżę nim codziennie do pracy i z wielką przyjemnością do niego wsiadam.Niestety ma dość twarde zawieszenie i odczuwa się każdą nierówność drogi, mimo wszystko nie zamieniłbym się na inne auto chyba,że to samo ale nowe :) "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Niskie spalanie, bardzo mała awaryjność, dostępne części, prowadzi się bardzo dobrze
Wady:twarde zawieszenie, głośna praca silnika
golf 4 265000 km

Kod antyspamowy
Odśwież

10.03.2016A6 C5Tak

Świetny silnik


21.06.2014RafałTak

Posiadam Toledo 1L z silnikiem 1.9 TDI 1Z 90km 354235 tyś km. Jestem bardzo zadowolony z tego silnika. Niskie spalanie, dynamika jazdy jest też nie zła jak na tą moc. Awarie jakie były to rozszczelniła się pompa wtryskowa, którą wymieniłem na drugą. Poza wymianami filtrów, oleju i rozrządu nic się nie dzieje. Polecam


01.04.2014AlojzyTak

1.9 AVF 130 HP w Passacie B5FL 2005r. Znakomita dynamika (mieszkam w górach), bezproblemowe palenie na każdym mrozie, warunek dbanie o układ paliwowy i akumulator, na 190 tys. czyszczenie turbiny (zaklejona).Wady: burcząca osłona plastikowa nad silnikiem i "traktor", przy skrzyni 6 straszna turbodziura na niskich obrotach na 2 biegu(zejście do dwójki, zejście z obrotów i start pod górę - jest rzeźnia). Z niepokojących objawów to leje dość mocno z okolicy nad kolektorem dolotowi a pokrywą zaworów. Temat do uszczelnienia. Zuzycie paliwa: jeżdżę głównie po Nowym Sączu: 6,5-6.8 lato. Zimą do 7,5 l/100. Trasa do 5.5-8l przy super ciśnięciu w okolicach 160-180km/h. Inaczej na 55 litrów przelatuję 1100 trasa długa i 780-870 miasto.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.