alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (110KM)

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (110KM)Wyświetleń: 22510

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (110KM)

Okres produkcji: 1997-2006

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]235
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna185
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrząduco 90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.3

Średnie: 6.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101805.5
1.9 TDI1152851955.1

01.04.2016Tak

Jeżdżę od nowości Skodą Octavia II z silnikiem 1.9 TDI - do tej pory nie miałem żadnej awarii silnika, wymieniane regularnie - olej Long Life, filtr paliwa, filtr powietrza i filtr oleju co około 30 tys. km zgodnie z zaleceniami serwisu. Jednakże po rozmowach ze znajomymi mechanikami zaleca się wymieniać co 15 tys. km - i tak będę robił. Zamierzam dalej nim jeździć. Polecam wszystkim ten silnik.


04.10.2014SzkodnikTak

Witam Autko jak w podpisie. Rocznik 2004, sprowadzone osobiście (więc nie kręcone) jako 5 latek z przebiegiem 207000. Teraz ma już 300000. Przez ten czas poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem ( przy ~250000)kompletne sprzęgło z dwumasem koszt 1700zł, delikatnie brzęczało, a że wybierałem się w dłuższą trasę wymieniłem profilaktycznie; i zawór EGR koszt 400 zł. Poza tym żadnych innych napraw przy silniku nie robiono. Wersja BKC to najbardziej udana odmiana wsród 105 KM PD. Gorąco polecam.


08.08.2014KarolTak

posiadam sharana 1.9 115KM bardzo dynamiczny nawet do 4 biegu. Zero problemów nawet na ekodieslu w zimie pali w ciągu sekundy. Jedyny mankament to drogie wymiany rozrządu, ale za to przy bardzo oszczędnej jeździe potrafię spalić tylko 3,9 L/100km ( nie śpieszyło się i jechałem około 80km/h) zdecydowanie polecam!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 38
Średnia (głosów 3):
(7.17)
Trwałość silnika
 7.67/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 6.67/10
Koszty utrzymania
 7.33/10

Głosy według opinii:

21

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 41

Opinie użytkowników

Roman 08.03.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
"Raczej zadowolony choć spalanie duże!Reszta w ocenach!"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:w miarę trwałe zawieszenie ,silnik ,osprzęt.dynamiczny,
Wady:Blachy!Korozja wydechu,elektronika,stosunkowo duże spalanie (ciężka noga)
1998r. 456000tyś.
25.03.2013
Średnia:
(4.75)
Nie
"Średnia ocena: (10.00) Yanek 16.12.2012 "Bardzo dynamiczny, bardzo dobre osiągi przy nie dużym spalaniu.Taki wół roboczy ,mam na liczniku już 400 000 tys km to o czymś świadczy .Części w bardzo przyzwoitych pieniądzach ,awaryjność mała a jak już się zdarzy to każdy mechanik sobie poradzi .To jest właśnie przewaga VW nad innymi dziwnymi autami które mają różne dziwne rozwiązania .Ja jestem zadowolony nie narzekam ,auto nie najnowsze ale cóż więcej potrzeba jak nie zawodnego kolegi podróży " Żywotność (10/10) Awaryjność (10/10) Spalanie (10/10) Koszty utrzymania (10/10) Raport spalania według użytkownika Spalanie - miasto: 6.5 l/100km Spalanie - trasa: 4.5 l/100km Średnie spalanie: 6 l/100km Zalety: dynamika, żywotność, tanie cześci, bezproblemowy serwis Wady: zbyt nisko zawieszony silnik, trochę rdzewieje REALNY PRZEBIEG WPISANY PONIŻEJ na 320 000, więc może do 400 000 dojedzie, proszę ne pisać po 10 punktów jeśli auto i silnik rdzewieje, bo to się kupy nie trzyma, aże każdy mechanik sobie z nim radzi to też raczej jest na 50% awaryjności nie na 10 punktów, miałem vw III 1.8 benzynę i więcej nie chcę mieć kłopotów z autami, szczególnie z vw"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:urzytkownik
Wady:rdza, siadające sprzęgło bardzo twarde sprzęgło
Golf 1,9 90KM
16.12.2012
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dynamiczny, bardzo dobre osiągi przy nie dużym spalaniu.Taki wół roboczy ,mam na liczniku już 400 000 tys km to o czymś świadczy .Części w bardzo przyzwoitych pieniądzach ,awaryjność mała a jak już się zdarzy to każdy mechanik sobie poradzi .To jest właśnie przewaga VW nad innymi dziwnymi autami które mają różne dziwne rozwiązania .Ja jestem zadowolony nie narzekam ,auto nie najnowsze ale cóż więcej potrzeba jak nie zawodnego kolegi podróży "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:dynamika, żywotność, tanie cześci, bezproblemowy serwis
Wady:zbyt nisko zawieszony silnik, trochę rdzewieje
320000