alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (110KM)

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (110KM)Wyświetleń: 19194

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (110KM)

Okres produkcji: 1997-2006

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]235
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna185
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrząduco 90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101805.5
1.9 TDI1152851955.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.3

Średnie: 6.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 3):
(7.17)
Trwałość silnika
 7.67/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 6.67/10
Koszty utrzymania
 7.33/10

Głosy według opinii:

21

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 36

Opinie użytkowników

Roman 08.03.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
"Raczej zadowolony choć spalanie duże!Reszta w ocenach!"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:w miarę trwałe zawieszenie ,silnik ,osprzęt.dynamiczny,
Wady:Blachy!Korozja wydechu,elektronika,stosunkowo duże spalanie (ciężka noga)
1998r. 456000tyś.
25.03.2013
Średnia:
(4.75)
Nie
"Średnia ocena: (10.00) Yanek 16.12.2012 "Bardzo dynamiczny, bardzo dobre osiągi przy nie dużym spalaniu.Taki wół roboczy ,mam na liczniku już 400 000 tys km to o czymś świadczy .Części w bardzo przyzwoitych pieniądzach ,awaryjność mała a jak już się zdarzy to każdy mechanik sobie poradzi .To jest właśnie przewaga VW nad innymi dziwnymi autami które mają różne dziwne rozwiązania .Ja jestem zadowolony nie narzekam ,auto nie najnowsze ale cóż więcej potrzeba jak nie zawodnego kolegi podróży " Żywotność (10/10) Awaryjność (10/10) Spalanie (10/10) Koszty utrzymania (10/10) Raport spalania według użytkownika Spalanie - miasto: 6.5 l/100km Spalanie - trasa: 4.5 l/100km Średnie spalanie: 6 l/100km Zalety: dynamika, żywotność, tanie cześci, bezproblemowy serwis Wady: zbyt nisko zawieszony silnik, trochę rdzewieje REALNY PRZEBIEG WPISANY PONIŻEJ na 320 000, więc może do 400 000 dojedzie, proszę ne pisać po 10 punktów jeśli auto i silnik rdzewieje, bo to się kupy nie trzyma, aże każdy mechanik sobie z nim radzi to też raczej jest na 50% awaryjności nie na 10 punktów, miałem vw III 1.8 benzynę i więcej nie chcę mieć kłopotów z autami, szczególnie z vw"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:urzytkownik
Wady:rdza, siadające sprzęgło bardzo twarde sprzęgło
Golf 1,9 90KM
16.12.2012
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dynamiczny, bardzo dobre osiągi przy nie dużym spalaniu.Taki wół roboczy ,mam na liczniku już 400 000 tys km to o czymś świadczy .Części w bardzo przyzwoitych pieniądzach ,awaryjność mała a jak już się zdarzy to każdy mechanik sobie poradzi .To jest właśnie przewaga VW nad innymi dziwnymi autami które mają różne dziwne rozwiązania .Ja jestem zadowolony nie narzekam ,auto nie najnowsze ale cóż więcej potrzeba jak nie zawodnego kolegi podróży "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:dynamika, żywotność, tanie cześci, bezproblemowy serwis
Wady:zbyt nisko zawieszony silnik, trochę rdzewieje
320000

Kod antyspamowy
Odśwież

19.06.2016SebaTak

Długo poszukiwane audi!było warto auto zadbane i nie zniszczone!miałem starsze audi z tym silnikiem 1.9tdi nigdy mnie nie zawiódł!bez problemu mogłem pokonywać długie dystanse czy też krótkie bez mniejszych problemów!


22.04.2014RafałTak

Posiadam silnik alh 90km, zakupiłem go jak miał 260000km a teraz widnieje wartość 422400km i silnik chodzi cały czas bez remontów i większych napraw/awarii - raz tylko padł oring w pompie i ciekło paliwo (przebieg 419000) oring wymieniony na nowy (praca w serwisie 10minut koszt 40zł więc awaria drobna). Silnik wykazuje zużycie tylko zimą trochę ciężko odpala - winie wtryski i pompę chyba trzeba będzie się tym zająć. Po za tym spalanie średnie oscyluje w granicach 6, pomimo wieku i przebiegu na autostradach cały czas jeździ 180km/h bez problemów. Turbina, wtryski, dwumasa od nowości w aucie bez napraw. Silnik niezniszczalny, wystarczająco dynamiczny oszczędny i tani w utrzymaniu. Na chwilę obecną jedynie wymiana oleju i paliwo to są koszty związane z silnikiem. Stara szkoła silników = trwałość.


01.04.2016Tak

Jeżdżę od nowości Skodą Octavia II z silnikiem 1.9 TDI - do tej pory nie miałem żadnej awarii silnika, wymieniane regularnie - olej Long Life, filtr paliwa, filtr powietrza i filtr oleju co około 30 tys. km zgodnie z zaleceniami serwisu. Jednakże po rozmowach ze znajomymi mechanikami zaleca się wymieniać co 15 tys. km - i tak będę robił. Zamierzam dalej nim jeździć. Polecam wszystkim ten silnik.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów