alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (110KM)

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (110KM)Wyświetleń: 18395

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (110KM)

Okres produkcji: 1997-2006

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]235
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna185
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km
Wymiana rozrząduco .90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101805.5
1.9 TDI1152851955.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.3

Średnie: 6.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(7.17)
Trwałość silnika
 7.67/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 6.67/10
Koszty utrzymania
 7.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 36

Głosy według opinii:

21

Opinie użytkowników

Roman 08.03.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
"Raczej zadowolony choć spalanie duże!Reszta w ocenach!"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:w miarę trwałe zawieszenie ,silnik ,osprzęt.dynamiczny,
Wady:Blachy!Korozja wydechu,elektronika,stosunkowo duże spalanie (ciężka noga)
1998r. 456000tyś.
25.03.2013
Średnia:
(4.75)
Nie
"Średnia ocena: (10.00) Yanek 16.12.2012 "Bardzo dynamiczny, bardzo dobre osiągi przy nie dużym spalaniu.Taki wół roboczy ,mam na liczniku już 400 000 tys km to o czymś świadczy .Części w bardzo przyzwoitych pieniądzach ,awaryjność mała a jak już się zdarzy to każdy mechanik sobie poradzi .To jest właśnie przewaga VW nad innymi dziwnymi autami które mają różne dziwne rozwiązania .Ja jestem zadowolony nie narzekam ,auto nie najnowsze ale cóż więcej potrzeba jak nie zawodnego kolegi podróży " Żywotność (10/10) Awaryjność (10/10) Spalanie (10/10) Koszty utrzymania (10/10) Raport spalania według użytkownika Spalanie - miasto: 6.5 l/100km Spalanie - trasa: 4.5 l/100km Średnie spalanie: 6 l/100km Zalety: dynamika, żywotność, tanie cześci, bezproblemowy serwis Wady: zbyt nisko zawieszony silnik, trochę rdzewieje REALNY PRZEBIEG WPISANY PONIŻEJ na 320 000, więc może do 400 000 dojedzie, proszę ne pisać po 10 punktów jeśli auto i silnik rdzewieje, bo to się kupy nie trzyma, aże każdy mechanik sobie z nim radzi to też raczej jest na 50% awaryjności nie na 10 punktów, miałem vw III 1.8 benzynę i więcej nie chcę mieć kłopotów z autami, szczególnie z vw"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:urzytkownik
Wady:rdza, siadające sprzęgło bardzo twarde sprzęgło
Golf 1,9 90KM
16.12.2012
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dynamiczny, bardzo dobre osiągi przy nie dużym spalaniu.Taki wół roboczy ,mam na liczniku już 400 000 tys km to o czymś świadczy .Części w bardzo przyzwoitych pieniądzach ,awaryjność mała a jak już się zdarzy to każdy mechanik sobie poradzi .To jest właśnie przewaga VW nad innymi dziwnymi autami które mają różne dziwne rozwiązania .Ja jestem zadowolony nie narzekam ,auto nie najnowsze ale cóż więcej potrzeba jak nie zawodnego kolegi podróży "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:dynamika, żywotność, tanie cześci, bezproblemowy serwis
Wady:zbyt nisko zawieszony silnik, trochę rdzewieje
320000

Kod antyspamowy
Odśwież

17.01.2016SławekTak

znakomity motor. Ostatni Mohikanin w dieslach. Mój w VW Passacie 3BG 1.9AVN 320 Nm. Najlepszy tdi w tej klasie. Mam go 10lat i 223tys km bez awarii. Olej co 12 tys 505.01 oraz 100% filtrów. Tak trzymać...


21.06.2014RafałTak

Posiadam Toledo 1L z silnikiem 1.9 TDI 1Z 90km 354235 tyś km. Jestem bardzo zadowolony z tego silnika. Niskie spalanie, dynamika jazdy jest też nie zła jak na tą moc. Awarie jakie były to rozszczelniła się pompa wtryskowa, którą wymieniłem na drugą. Poza wymianami filtrów, oleju i rozrządu nic się nie dzieje. Polecam


27.09.2013jaroTak

1.9 tdi 90 ps bardzo polecam silnik tani w eksplatacji , tanie czesci małe spalanie. mój sharan ma przejechanie orginalnie 260 ntys. km ciągne nim lawete i jestem prze zadowolony . jedyny problem to turbina ale padła mi przy przebiegu 220 tys. km takze nie jest tak zle .. !!!! pozdrawiam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 27

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów