alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (115KM)

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (115KM)Wyświetleń: 10991

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (115KM)

Okres produkcji: 1997-2006

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]285
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduco 90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.7

Trasa: 6

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101805.5
1.9 TDI1102351855.2

28.04.2013Tak

tdi 90km w b5 przebieg ponad 310 tkm rocznik 2000, auto od nowości w rodzinie, praktycznie zero awarii poza końcówkami wtrysków które zaczęły lać, egr i przepływomierze m. dynamika może nie powala ale przynajmniej auto nie stoi co kilka miesięcy na warsztacie a i o jakość paliwa specjalnie bać się nie trzeba, o tym silniku mam bardzo dobrą opinię i mogę każdemu go polecić tyle tylko że trzeba wybierać z głową, silniki typu jtd, cdi hdi itd są lata świetlne na tdi, szkoda że wycofano je z produkcji.


26.12.2015MarianTak

Posiadam silnik AXR w jednych rękach od 10 lat i zrobione prawie 200 tyś km.... tylo wymiany oleju obowiązkowo co 15 tyś - odpowiedni do pompowtrysków i rozrząd kompletny w ASO co 60 tyś km i żadnych innych napraw !!!!


22.04.2014RafałTak

Posiadam silnik alh 90km, zakupiłem go jak miał 260000km a teraz widnieje wartość 422400km i silnik chodzi cały czas bez remontów i większych napraw/awarii - raz tylko padł oring w pompie i ciekło paliwo (przebieg 419000) oring wymieniony na nowy (praca w serwisie 10minut koszt 40zł więc awaria drobna). Silnik wykazuje zużycie tylko zimą trochę ciężko odpala - winie wtryski i pompę chyba trzeba będzie się tym zająć. Po za tym spalanie średnie oscyluje w granicach 6, pomimo wieku i przebiegu na autostradach cały czas jeździ 180km/h bez problemów. Turbina, wtryski, dwumasa od nowości w aucie bez napraw. Silnik niezniszczalny, wystarczająco dynamiczny oszczędny i tani w utrzymaniu. Na chwilę obecną jedynie wymiana oleju i paliwo to są koszty związane z silnikiem. Stara szkoła silników = trwałość.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 36
Średnia (głosów 2):
(9.25)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

Ja 21.08.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik rewelacja!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Tani w utrzymaniu i b. niezawodny.
Wady:Korozja przednich błotników - są tanie jakby co :)
golf 1.9 tdi 115 hp
Piotr 15.04.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Świetny samochód tani w utrzymaniu i dość wystarczająco wyposażony jak na samochód produkowany masowo"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:
Wady:
Golf 4 2000r 262428km