alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf IV  1.9 TDI (130KM)

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (130KM)Wyświetleń: 8374

Volkswagen Golf IV  1.9 TDI (130KM)

Okres produkcji: 1997-2006

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]310
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)9.6
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrząduco .90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101805.5
1.9 TDI1102351855.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 6

Średnie: 6.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 69

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Adi 27.04.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dynamiczny i oszczędny silnik, idealny na trasę, nie chce się wysiadać."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Dynamika, niezawodność, 6 biegów
Wady:Hałas na zewnątrz auta, Długo się rozgrzewa w zimie
Golf ASZ/2003/230tys.

Kod antyspamowy
Odśwież

22.05.2016TomTak

Audi A4 B7 kupiłem. Były oczywiście 2-litrowe w tej cenie ale zdecydowałem sie własnie na ten silnik. Nieważne że kultura słaba że głośniejszy ale za to nic a nic sie nie psuje. Wymieniam filtry i oleje i w trase. Nie zawiódł mnie ani razu. Dla porównania żonie kupiłem Forda Mondeo 2013r. z przebiegiem 63000km (teraz ma 70000) 1.6 diesel i samochód już dwa razy stał w serwisie a raz laweta zwiozła go z drogi. Audi zrobiłem bezawaryjnie 153000km, a Fordem 7000km z ciagłymi problemami. Polecam silnik 1.9 TDI/PD !!!!!!


22.04.2014RafałTak

Posiadam silnik alh 90km, zakupiłem go jak miał 260000km a teraz widnieje wartość 422400km i silnik chodzi cały czas bez remontów i większych napraw/awarii - raz tylko padł oring w pompie i ciekło paliwo (przebieg 419000) oring wymieniony na nowy (praca w serwisie 10minut koszt 40zł więc awaria drobna). Silnik wykazuje zużycie tylko zimą trochę ciężko odpala - winie wtryski i pompę chyba trzeba będzie się tym zająć. Po za tym spalanie średnie oscyluje w granicach 6, pomimo wieku i przebiegu na autostradach cały czas jeździ 180km/h bez problemów. Turbina, wtryski, dwumasa od nowości w aucie bez napraw. Silnik niezniszczalny, wystarczająco dynamiczny oszczędny i tani w utrzymaniu. Na chwilę obecną jedynie wymiana oleju i paliwo to są koszty związane z silnikiem. Stara szkoła silników = trwałość.


10.06.2013krzysiekTak

mam seata ibize 2000r silnik 1,9tdi 90 km ALH,sprowadzilem z austri,ksiazka od zera do 241 tys()kupiony w tamtym roku,zero awari jakiejkolwiek,wymienilem tylko rozrz i dobre filtry wstawilem i samochod jezdzi jakby mial iewiele przejechane,nawet nie zakopci na czarno gdy jest zimny i zastany,jak dla mnie dynamiczny,na utostraach plyne,nie mozna powiedziec ze jest wolny itp,a spalanie na poziomie 5 litrow do 6 w miescie a trasa 4.jestem zdumiony ta jednostka i polecam baardzo,dobrze dbany z pewnoscia bedzie sluzyl do pol miliona km.dla mnie rewelka;)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 32

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.