alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf V 1.9 TDI PD 105KM (BLS)

Volkswagen Golf V 1.9 TDI PD 105KM (BLS)Wyświetleń: 36507

Volkswagen Golf V 1.9 TDI PD 105KM (BLS)

Okres produkcji: 2003-2009

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna187
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.9

Trasa: 5.2

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 SDI7514016.75.4
1.9 TDI9021012.95.4
2.0 TDI1403209.85.4

01.04.2016Tak

"Jeżdżę od nowości Skodą Octavia II z silnikiem 1.9 TDI - do tej pory nie miałem żadnej awarii silnika, wymieniane regularnie - olej Long Life, filtr paliwa, filtr powietrza i filtr oleju co około 30 tys. km zgodnie z zaleceniami serwisu. Jednakże po rozmowach ze znajomymi mechanikami zaleca się wymieniać co 15 tys. km - i tak będę robił. Zamierzam dalej nim jeździć. Polecam wszystkim ten silnik."


04.10.2014SzkodnikTak

Witam Autko jak w podpisie. Rocznik 2004, sprowadzone osobiście (więc nie kręcone) jako 5 latek z przebiegiem 207000. Teraz ma już 300000. Przez ten czas poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem ( przy ~250000)kompletne sprzęgło z dwumasem koszt 1700zł, delikatnie brzęczało, a że wybierałem się w dłuższą trasę wymieniłem profilaktycznie; i zawór EGR koszt 400 zł. Poza tym żadnych innych napraw przy silniku nie robiono. Wersja BKC to najbardziej udana odmiana wsród 105 KM PD. Gorąco polecam."


26.10.2014TomaszTak

"Ogólnie jestem zadowolony ale niestety pompowtryski chodzą dość głośno, zdecydowanie mniejsza kultura w porównaniu do nowych diesli z bezpośrednim wtryskiem. Mam porównanie np z 1,9dCi - francuz zdecydowanie lepiej wygląda pod tym względem. Ogólnie jestem zadowolony bo jednak naprawy są dość tanie, regeneracja turbiny z wymontowaniem 700zł, dwumas+sprzegło+robocizna koło 2,5 tyś, wtrysków jeszcze nie robiłem więc nie wiem."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 88
Średnia (głosów 6):
(8.83)
Trwałość silnika
 9.17/10
Niezawodność auta
 8.67/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

51

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 213

Opinie użytkowników

Marcin 30.10.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Silnik bardzo dobry, polecam wersję BLS czyli tą z filtrem cząstek stałych DPF, przebieg 210 tyś nigdy nie było z nim problemów, nie puszcza najmniejszej chmurki dymu. Spalanie rozsądne, jednak 170km/h+ pali około 9L ropy. Dynamika bardzo dobra, zastanawiam się nad chipem. jest wrażliwy na paliwo, leje tylko shella"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Silnik Elastyczność Spalanie
Wady:
Golf 5/2007/213000
Dawid 25.10.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Jedno z lepszych aut jakimi jeździłem po za drobnymi usterkami nic sie nie popsuło dobra ropa i smigać :D"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Dobre przyspieszenie, układ kierowniczy bardzo precyzyjny, mocne zawieszenie, duzo miejsca nad głową jak na wzrost 192 Silnik BKC najbardziej udany w tym aucie
Wady:Głośna praca silnika, słabe plastiki na drzwiach szybko sie wycierają
Golf V 1.9TDI 105 BKC/2004/220000
dariusz 03.05.2016
Średnia:
(6.25)
Nie
"Golf 5 ogólnie fajny samochód do jazdy niezłe wykończenie i ergonomia no ale niestety nie jest idealny za tą cene są dużo lepsze autka np Peugeot czy Fiat Bravo z rerwelacyjnym JTDm. miałem problemy z turbo i wtryskiwaczami a poza tym jakies drobne awarie."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Tanie częsci, moc ,przyspieszenie,
Wady:Wtryski, głośna praca silnika
wv golf 5
jan 22.01.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Rewelacyjny silnik"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:bezawaryjny
Wady:
Golf V 120 tys km
26.07.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Regularny serwis, dobry jakościowo ON gwarantuje bezawaryjne użytkowanie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:
Wady:
Golf V
<<<12>>>