alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf V 1.9 TDI PD 105KM (BLS)

Volkswagen Golf V 1.9 TDI PD 105KM (BLS)Wyświetleń: 38321

Volkswagen Golf V 1.9 TDI PD 105KM (BLS)

Okres produkcji: 2003-2009

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna187
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.9

Trasa: 5.2

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 SDI7514016.75.4
1.9 TDI9021012.95.4
2.0 TDI1403209.85.4

24.11.2018skodaTak

Skoda Octavia przebieg 340tyś silnik BXE. W opinii ekspertów najgorszy silnik 1.9tdi. Moje zdanie jest zupełnie inne! Podniesiona moc ze 105 na 140 koni. Auto na przejechane 340.000 silnik bez wycieków od wymiany do wymiany oleju co 15tyś nie dolewam bo nie potrzeba. Ważne żeby olej wymieniać co 15tyś a nie co 30tyś olej oryginalny Vw do tych silników. Każdy silnik będzie awaryjny jeśli nie będziemy o niego dbać!!!!. Paliwo na shel lub orlen


04.10.2014SzkodnikTak

Witam Autko jak w podpisie. Rocznik 2004, sprowadzone osobiście (więc nie kręcone) jako 5 latek z przebiegiem 207000. Teraz ma już 300000. Przez ten czas poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem ( przy ~250000)kompletne sprzęgło z dwumasem koszt 1700zł, delikatnie brzęczało, a że wybierałem się w dłuższą trasę wymieniłem profilaktycznie; i zawór EGR koszt 400 zł. Poza tym żadnych innych napraw przy silniku nie robiono. Wersja BKC to najbardziej udana odmiana wsród 105 KM PD. Gorąco polecam."


01.10.2018GrzegorzNie

Przy 210 tys. pierwszy raz robione wtryski. Przy okazji okazało się, że gniazda są już "rozwalone". Przy 260 tys.drugi raz robione wtryski. Przy 271 tys., trzeci raz i przy okazji dowiedziałem się że wałek rozrządu będzie do wymiany. Inny fachowiec to samo powiedział. Auta oczywiście już się pozbyłem... Nowego właściciela czeka poważny remont.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 90
Średnia (głosów 6):
(8.83)
Trwałość silnika
 9.17/10
Niezawodność auta
 8.67/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

51

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 215

Opinie użytkowników

Marcin 30.10.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Silnik bardzo dobry, polecam wersję BLS czyli tą z filtrem cząstek stałych DPF, przebieg 210 tyś nigdy nie było z nim problemów, nie puszcza najmniejszej chmurki dymu. Spalanie rozsądne, jednak 170km/h+ pali około 9L ropy. Dynamika bardzo dobra, zastanawiam się nad chipem. jest wrażliwy na paliwo, leje tylko shella"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Silnik Elastyczność Spalanie
Wady:
Golf 5/2007/213000
Dawid 25.10.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Jedno z lepszych aut jakimi jeździłem po za drobnymi usterkami nic sie nie popsuło dobra ropa i smigać :D"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Dobre przyspieszenie, układ kierowniczy bardzo precyzyjny, mocne zawieszenie, duzo miejsca nad głową jak na wzrost 192 Silnik BKC najbardziej udany w tym aucie
Wady:Głośna praca silnika, słabe plastiki na drzwiach szybko sie wycierają
Golf V 1.9TDI 105 BKC/2004/220000
dariusz 03.05.2016
Średnia:
(6.25)
Nie
"Golf 5 ogólnie fajny samochód do jazdy niezłe wykończenie i ergonomia no ale niestety nie jest idealny za tą cene są dużo lepsze autka np Peugeot czy Fiat Bravo z rerwelacyjnym JTDm. miałem problemy z turbo i wtryskiwaczami a poza tym jakies drobne awarie."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Tanie częsci, moc ,przyspieszenie,
Wady:Wtryski, głośna praca silnika
wv golf 5
jan 22.01.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Rewelacyjny silnik"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:bezawaryjny
Wady:
Golf V 120 tys km
26.07.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Regularny serwis, dobry jakościowo ON gwarantuje bezawaryjne użytkowanie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:
Wady:
Golf V
<<<12>>>