alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf V 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BMM)

Volkswagen Golf V 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BMM)Wyświetleń: 9184

Volkswagen Golf V 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BMM)

Okres produkcji: 2003-2008

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)9.8
Spalanie - miasto [l/100km]7.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8

Trasa: 6

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 SDI7514016.75.4
1.9 TDI9021012.95.4
2.0 TDI1703508.26.4

19.06.2014WojtekNie

Turan 2.0 tdi 2007r najgorszy silnik diesla!!!! nikomu nie polecam przy 56tyskm poszła glowica 68tyskm siadła turbina spalanie 9.5l miasto 6.5 trasa z klima 110-120kmh"


24.11.2015Jacek. Tak

Posiadam Mitsubishi Grandis 2.0 TDI 140km. Samochod idealny dla rodziny ,silnik dynamiczny.Jedyny Problem to FILTER czastek stalych koszt(9.600zl. netto) nie ma zamiennikow. Po zatym Auto pierwsza Liga.AAA bym zapomnial ten silnik troge glosno pracuje ale jak to dizel. Jak wspominalem na poczatku to jest Mitsubishi przy jakich kolwiek naprawach trzeba sie trzymac za kieszen,ale Auto odwdziecza sie fajna elastyczna,komfortowa jazda.


19.06.2016JarekTak

Od nowosci posiadalem b6 z 2006 roku żadnych problemow z silnikim w zawieszeniu przy dynamiczej jezdzie tylko po 150k skrzypialy gumy wachaczy. Po przebiegu 230k zaczał mocno rdzewiec przy listwach i został sprzedany. Z powodu b.duzej ceny b8 Kupiłem ponownie passata b7 2013 i jestem zadowolony."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 22
Średnia (głosów 2):
(6.38)
Trwałość silnika
 6/10
Niezawodność auta
 6.5/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 5.5/10

Głosy według opinii:

11

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 46

Opinie użytkowników

GOLF 5 19.05.2019
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Golf V 2.0 TDI BMM, silnik 8v z pompo-wtryskiwaczami boscha. Jednostka bardzo dynamiczna, a zarazem oszczędna. Jednostka nie zachwyca kulturą pracy, nie jest to co prawda stary 1.9 TDI 1Z/ASV ale w porównaniu z silnikami na CR bardziej go słychać co mi osobiście zupełnie nie przeszkadza. Przebieg 250 tyś, jedyna awarja to uszczelniacze między turbo a kolektorem i świece żarowe tak po za tym zero problemów z wtryskami, DPF, EGRem, turbo itp. Jak ktoś kupi trupa z półmilionowym przebiegiem w dodatku po wypadku to się nie dziwie że ma problemy. Polecam pod warunkiem że znamy przebieg i wiemy na sto procent że jest to 8-zaworowa wersja na pompowtryskach boscha. PS: w opisie jest błąd, 2.0 tdi o oznaczeniu bmm to wersja 8 zaworowa a nie 16.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:dynamiczny silnik, niskie spalanie, brak awarii
Wady:kultura pracy, drogie części eksploatacyjne
Rocznik / Przebieg:2008/250000
Paweł 22.02.2017
Średnia:
(3.25)
Nie
Opinia: niestety zawiodłem się na marce WV kupując golfa słabe zawieszenie, rdza, problemy z motorem 2.0 tdi o ktorych wszędzie głośno....... i auto kosztuje tyle kasy.. przyspieszenie ogólnie fajne spalanie bez szału no ale trwałym to auto ciężko nazwać.
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (3/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:przyspieszenie
Wady:komfort,silnik,rdza,cena
Rocznik / Przebieg:Golf 5 Goal