alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (90KM)

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (90KM)Wyświetleń: 9949

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (90KM)

Okres produkcji: 2008-2013

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]230
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna178
Przyspieszenie (0-100km/h)12.9
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30 507-00
LIlość oleju4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4.5

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI1052501894.9
2.0 TDI1102501934.9

02.10.2016KamilTak

"Kupiłem go z początkiem 2016 r w golf VI Variant z końca 2011, moc 90KM. Gdy mieszkałem w Krakowie i przez 3 miesiące pokonywałem dystans 4 km do pracy, to w końcu wyskoczył DPF. Zgodnie z zaleceniami zrobiłem dłuższy dystans i kontrolka zgasła sama. Teraz robię "dystanse" 18 km do pracy i już się problem nie pojawił. Silnik bardzo dobrze się zbiera w dolnej fazie obrotów. Rewelacyjne spalanie w korkach i ogólnie po mieście do 80 km/h. Jego problem to autostrada. Przy prędkości 80 pali koło 5l +/- jak miasto, to trochę więcej, jak korki, to jeszcze więcej, a jak przelotówka, to nawet ok 4l. Ale autostrada i 140 km/h, to już koło 7 l. Podejrzewam, że wersja 110 KM na trasie pali mniej niż mój. Mam też coś ze zbieżnością, więc też opór toczenia może być minimalnie większy. Ogólnie z silnika jestem na prawdę bardzo zadowolony. Aaa i jeśli ktoś mówi, że mała dynamika, to warto aby dodać, czy mała jak na ten silnik czy ogólnie. Miałem np E46 z 184 KM i tam dynamika była dużo większa, ale to R6. Tu dynamika moim zdaniem jest bardzo ok "


17.10.2014RobertTak

"Na liczydle juz 170000. Awarie silnika BRAK . Jedyna usterka to sprężarka klimy. Wymiana poza ASO 1000 zl w ASO 2600 . Spalanie srednie 5,5 "


07.02.2018JanNie

Było fajnie dopóki nie wypłynęła afera dieselgate.. Po tzw. "akcji serwisowej" moja fabia 1.6tdi z przebiegiem 48 tys. km to kupa złomu. Auto przestało przyspieszać, pali ok. 1,5 l więcej na setkę, silnik klekocze jak stary polonez na ubogiej mieszance, a jazda poza miastem polega na wciskaniu pedału gazu do dechy i czekaniu na reakcję. Nie dajcie się namówić na aktualizację oprogramowania! Nigdy więcej nie kupię samochodu z koncernu VAG. To najwięksi oszuści jakich znam.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 47

Opinie użytkowników

GTX 10.09.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"super na miasto, troche brakuje mocy na trasie"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:bezawaryjny, superekonomiczny
Wady:mało mocy
Golf Variant 2012 / 65 tyś