alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (105KM)

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (105KM)Wyświetleń: 28667

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2008-2013

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5- 7/DSG
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30 507-00
LIlość oleju4.3 L,
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI902301784.5
2.0 TDI1102501934.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 5

Średnie: 5.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 96
Średnia (głosów 2):
(9.25)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 88

Opinie użytkowników

Tomasz 29.08.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Ogólnie silnik polecam osobom, które nie cienią sobie dynamiki. Przy jeździe spokojnej lub typowo autostradowej 140-150 km/h bez zarzutów spalanie 5,5L . Jednak przy wyprzedaniu brakuje mocy. Mam przebieg 245 tyś na orginalnym sprzęgle,wtryskach oraz dwumasie. Jeśli chodzi jeszcze dokładniej o spalanie to na trasie 1000-1100 na baku."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Małe spalanie,niska awaryjność,kultura pracy silnikia
Wady:Drogi osprzęt,słaba dynamika,
kombi, 1,6 tdi cr,2011,245tyś km
xy 23.11.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"dobry silnik 1,6 tdi cr jest oszczędny (co kto lubi 2,0 tdi cr jest dynamiczniejszy)trasa nawet 1100 kilometrów na jednym baku miasto do 900 kilometrów polecam kombi,bardziej komfortowy niz skoda oktawia,daremny serwi porche swietochłowice i warszawa"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:dobry
Wady:brak
kombi , 1,6 tdi cr ,58tyś km

Kod antyspamowy
Odśwież

10.01.2018Paweł WłochalTak

mam go 2,5 roku od lipca 2015 w Rapidzie spaceback w odmianie 105 konnej, obecnie okolo 64000 km. Do tej pory dwa serwisy, pierwszy przy 29000 drugi przy okolo 50000. Spalanie zalezy od temperamentu ale ostatnio zauwazyłem ze najlepiej go trzymac na 2000 obrotów, ponizej tylko z górki ale nigdy pod 1500. Paliwo jakie leje to verva diesel na polskich i czeskich stacjach, oraz x motion na omv w Czechach. 1 y serwis okolo 700 złoty w serwisie w Mlada Boleslav, drugi 1100 w Ultimie Jelenia Góra ale czyszczenie klimy i wymiana filtra paliwa. Spalanie na drogach polsko-czeskiego pogranicza, trasa wałbrzych-Mlada Boleslav 4-4,5 litra na sto km o litr wiecej z 3-4 osobami na pokładzie i w kierunku Wałbrzycha bo bardziej pod górkę. Silnik bądź co bądż krece nawet do czerwonego. Na autostradach w okolicach dozwolonych przepisami odcinkach coś koło 6-7, zalezy od ukształtowania terenu. Jazda ile fabryka dała np: Kępno-Wrocław 8 litrów ale we wrocku w 25 minut :) Oczywiście dane z komputera, rzeczywistość, zawsze do pierwszego odbicia każe sugerowac ze komputer kłami zaniżając od 0,2 do o,8 litra ale srednio wychodzi koło 0,5 litra na 100km przekłamania. Silnik chodzi fajnie tak miedzy 2 a3 tys obrotów. Beż problemu nadązam za 2 litowymi tdi passatami b5 i 160 konnymi alfami 159.Póki co nic się nie dzieje ale do pierwszych wymian już nie daleko. Wolę diesla nawet jeśli wyjde na tzw zero bo oszczednosci na paliwie pojdą w osprzet. Póki co obiecałem ze serwis co rok z wymianami płynów i filtrów, wszystko w aso mimo ze juz po gwarancji. 80% to trasy powyzej 100 km.


29.11.2013MarekTak

Do auta typu kompakt idealny silnik.Niskie spalanie i wystarczające osiągi.Zapotrzebowanie na paliwo w znacznym stopniu zależy też od stylu jazdy.Ostra jazda podnosi spalanie nawet o 3 litry w mieście i około 2 w trasie.Stosując zasady eco driving można w mieście (bez dużych korków) zejść do 6 litrów.Co do trwałości DPF-u nie mogę nic powiedzieć ze względu na mały przebieg (45 tys).


09.02.2015MariuszTak

silnik bardzo dobry 5 lat użytkowania żadnych problemów a jeżdże autem w trudnym terenie,górski,zimy.Brak jakich kolwiek awarii ,dynamiczny i oszczędny spala średnio 5L


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.