alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (105KM)

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (105KM)Wyświetleń: 24772

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2008-2013

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5- 7/DSG
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30 507-00
LIlość oleju4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo. 210.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI902301784.5
2.0 TDI1102501934.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 5

Średnie: 5.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9.25)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 78

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Tomasz 29.08.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Ogólnie silnik polecam osobom, które nie cienią sobie dynamiki. Przy jeździe spokojnej lub typowo autostradowej 140-150 km/h bez zarzutów spalanie 5,5L . Jednak przy wyprzedaniu brakuje mocy. Mam przebieg 245 tyś na orginalnym sprzęgle,wtryskach oraz dwumasie. Jeśli chodzi jeszcze dokładniej o spalanie to na trasie 1000-1100 na baku."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Małe spalanie,niska awaryjność,kultura pracy silnikia
Wady:Drogi osprzęt,słaba dynamika,
kombi, 1,6 tdi cr,2011,245tyś km
xy 23.11.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"dobry silnik 1,6 tdi cr jest oszczędny (co kto lubi 2,0 tdi cr jest dynamiczniejszy)trasa nawet 1100 kilometrów na jednym baku miasto do 900 kilometrów polecam kombi,bardziej komfortowy niz skoda oktawia,daremny serwi porche swietochłowice i warszawa"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:dobry
Wady:brak
kombi , 1,6 tdi cr ,58tyś km

Kod antyspamowy
Odśwież

20.06.2014AndrzejTak

Bardzo przyjemny silnik. Fakt, że klekocze jak jednostki sprzed 20 lat ale po przejechaniu kilku km łatwo odczuć, że jedzie się nowoczesnym dieslem. Bardzo dobra dynamika pomimo, że użytkuje najsłabszą 75-konną wersję. Silnik jest elastyczny nawet na wyższych biegach. Jak dotąd bez problemów technicznych.


17.01.2015AlanTak

super silnik dobra dynamika dobra elastyczność potrafi się zebrać z piątego biegu przy prędkości 80km/h bez najmniejszego problemu.Auto pa;i nie wiele średnio 5L ,obecnie przebieg 85 tys żadnych problemów.


04.09.2016nikiNie

Śmiech na sali spalanie od 6 w górę. Przy 108tys VW wymienił mi silnik na nowy - powód zerwany rozrząd. Gratuluję VW wspaniałego silnika


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 81

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.