alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (105KM)

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (105KM)Wyświetleń: 34249

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2008-2013

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5- 7/DSG
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30 507-00
LIlość oleju4.3 L,
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 5

Średnie: 5.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI902301784.5
2.0 TDI1102501934.9

12.12.2014AdamTak

W VV jetta po 50.000 zepsuł się zawór ERG ale wymienili go bezpłatnie mimo, ze auto było po gwarancji bo to podobno jakis fabryczny feler (rok prod. 2009). Poza tym czasami na zimno strasznie wibruje, obroty zwiększają się i zminiejszają same na biegu jałowym co jest denerwujące stojąc po światłami. Innych wad nie zauwazyłem, wystarczająca dynamika i niskie zuzycie pliwa.


29.07.2013KrzysiekTak

Posiadam Golfa 6 z silnikiem 1,6 TDI zrobiłem nim jakieś 25tyś km. Spalanie to w trasie między 3,8-4,5l/100km. Miasto już nie wygląda tak dobrze między 7-8 l/100km.Silnik bardzo dynamiczny, cichy,bezawaryjny,same plusy (na razie oczywiście). Tankuję zwykłe paliwo ale na sprawdzonych dużych stacjach i cieszę się jazdą. Polecam kupić bogatą wersję, drobnostki cieszą . POZDRAWIAM


02.10.2016KamilTak

Kupiłem go z początkiem 2016 r w golf VI Variant z końca 2011, moc 90KM. Gdy mieszkałem w Krakowie i przez 3 miesiące pokonywałem dystans 4 km do pracy, to w końcu wyskoczył DPF. Zgodnie z zaleceniami zrobiłem dłuższy dystans i kontrolka zgasła sama. Teraz robię "dystanse" 18 km do pracy i już się problem nie pojawił. Silnik bardzo dobrze się zbiera w dolnej fazie obrotów. Rewelacyjne spalanie w korkach i ogólnie po mieście do 80 km/h. Jego problem to autostrada. Przy prędkości 80 pali koło 5l +/- jak miasto, to trochę więcej, jak korki, to jeszcze więcej, a jak przelotówka, to nawet ok 4l. Ale autostrada i 140 km/h, to już koło 7 l. Podejrzewam, że wersja 110 KM na trasie pali mniej niż mój. Mam też coś ze zbieżnością, więc też opór toczenia może być minimalnie większy. Ogólnie z silnika jestem na prawdę bardzo zadowolony. Aaa i jeśli ktoś mówi, że mała dynamika, to warto aby dodać, czy mała jak na ten silnik czy ogólnie. Miałem np E46 z 184 KM i tam dynamika była dużo większa, ale to R6. Tu dynamika moim zdaniem jest bardzo ok


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 112
Średnia (głosów 2):
(9.25)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 99

Opinie użytkowników

Tomasz 29.08.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Ogólnie silnik polecam osobom, które nie cienią sobie dynamiki. Przy jeździe spokojnej lub typowo autostradowej 140-150 km/h bez zarzutów spalanie 5,5L . Jednak przy wyprzedaniu brakuje mocy. Mam przebieg 245 tyś na orginalnym sprzęgle,wtryskach oraz dwumasie. Jeśli chodzi jeszcze dokładniej o spalanie to na trasie 1000-1100 na baku."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Małe spalanie,niska awaryjność,kultura pracy silnikia
Wady:Drogi osprzęt,słaba dynamika,
kombi, 1,6 tdi cr,2011,245tyś km
xy 23.11.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"dobry silnik 1,6 tdi cr jest oszczędny (co kto lubi 2,0 tdi cr jest dynamiczniejszy)trasa nawet 1100 kilometrów na jednym baku miasto do 900 kilometrów polecam kombi,bardziej komfortowy niz skoda oktawia,daremny serwi porche swietochłowice i warszawa"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:dobry
Wady:brak
kombi , 1,6 tdi cr ,58tyś km