alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (105KM)

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (105KM)Wyświetleń: 26320

Volkswagen Golf VI 1.6 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2008-2013

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5- 7/DSG
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30 507-00
LIlość oleju4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo. 210.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI902301784.5
2.0 TDI1102501934.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 5

Średnie: 5.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9.25)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 82

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Tomasz 29.08.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Ogólnie silnik polecam osobom, które nie cienią sobie dynamiki. Przy jeździe spokojnej lub typowo autostradowej 140-150 km/h bez zarzutów spalanie 5,5L . Jednak przy wyprzedaniu brakuje mocy. Mam przebieg 245 tyś na orginalnym sprzęgle,wtryskach oraz dwumasie. Jeśli chodzi jeszcze dokładniej o spalanie to na trasie 1000-1100 na baku."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Małe spalanie,niska awaryjność,kultura pracy silnikia
Wady:Drogi osprzęt,słaba dynamika,
kombi, 1,6 tdi cr,2011,245tyś km
xy 23.11.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"dobry silnik 1,6 tdi cr jest oszczędny (co kto lubi 2,0 tdi cr jest dynamiczniejszy)trasa nawet 1100 kilometrów na jednym baku miasto do 900 kilometrów polecam kombi,bardziej komfortowy niz skoda oktawia,daremny serwi porche swietochłowice i warszawa"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:dobry
Wady:brak
kombi , 1,6 tdi cr ,58tyś km

Kod antyspamowy
Odśwież

25.02.2014ZbigniewTak

Masa samochodu jak i niski wspolczynnik oporu powietrza wplywaja znacznie na spalanie. Olbrzymi plus, przy spokojnej jezdzie z elementami ECO-driving'u :autostrada- 900km srednia predkosc 91km/h- 4,7 l/100km, 900km srednia predkosc 110km/h 5,1 l/100km. Dom-praca, droga gminna spokojna jazda okolo 80km/h na odcinku 20km spalanie okolo 3,3l/100km. W miesiacu srednie spalanie na poziomie 4,3l/100km.(opony zimowe, letnie nie byly jeszcze monotwane). Skrzynia manualna 5 biegowa. Czy 6-cio biegowa powinna byc montowana, nie jestem przekonany, przelozenia sa wystarczajaco dlugie aby przy ciaglej jezdie 140km/h silnik nie wylecial z ramy a momentalne spalanie na plaskim odcinku wahalo sie w granicach 5,2-5,6 l/100km Dynamika siwetna jednak powyzej 130km/h zaczyna wraznie wolniej przyspieszac, stad odjete pol gwiazdki. Trwalosci niestety po 6000km nie mozna dokladnie ocenic, puki co wszystko dziala idealnie.


26.01.2016DużyTak

Kolego Rafale ja w swoim Golfie VI 1.6 TDI CR 105 KM wymieniłem rozrząd przy przebiegu 200 tys i pasek jak i rolki były już w bardzo złym stanie wiec nie ma co trzymać rozrządu do tych wspomnianych przez serwis 210 tys . Dwumasa mi się posypała przy przebiegu 200 tys , ogólnie polecam ten silniczek tylko brakuje trochę mocy ale bardzo łatwo z niego wyciągnąć 130 koni ale największą wadą jest skrzynia 5 biegowa :/


29.08.2016TomaszTak

W moim Golfie VI 1,6 TDI CR 105 KM rozrząd przy 211 tyś. Aktualnie przebieg 245 tyś na orginalnym sprzęgle,dwumasie i wtryskach czyli całkiem niezły wynik.Spalanie trasa do 5,5 miasto 6. Dynamika ok ale przy wyprzedzaniu sporo brakuje. Ogólnie polecam.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 88

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.