alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5  1.9 TDI (90KM)

Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 15300

Volkswagen Passat B5  1.9 TDI (90KM)

Okres produkcji: 1996-2000

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]202
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)13.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.2

Średnie: 5.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1102351955.4
1.9 TDI1153102005.6

25.02.2015AdamoTak

1.9 TDI w wersji AFN z turbiną ze zmienną geometrią. Moc 110 km ( wg mnie mocniejszy). Silnik pracował kulturalnie i bezawaryjnie, jak dla mnie miał aksamitne brzmienie. Teraz jeżdzę Focusem z 2006 roku 1.8 TDCI (115 km) z 2006 i moje stare Audi A4 B5 jawi mi się jako limuzyna.


30.09.2015AdrianTak

Silnik 1Z. Pancerna jednostka. przebieg 360tkm i nie zapowiada się że nagle się zepsuje. najlepsze spalanie... przy mojej jeździe trasa przy 2000obr/min prędkość jakieś 95km/h mój rekord 4,6l/100 z klimą.


05.03.2016mirekNie

"Cały czas coś i coś tragedia nie wiem czym ludzie sie zachwycają w tych silnikach omijać z daleka Pompo wtryski tragedia one siadają uszkadzają silnik i jest trup!! Nie polecam"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 4):
(9.63)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9.75/10
Koszty utrzymania
 9.75/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 244

Opinie użytkowników

lukas 04.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"mało awaryjny zajebisty blacha super niezawodny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:
Wady:
pasat b5 1999 410000
Kamil 02.01.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Samochód posiadam już 7 lat i nadal robi wrażenie, silnik, turbina nie do zdarcia bardzo ekonomiczny dobrze się prowadzi jest bardzo przestronny trasa w 5 osób z bagażami zawsze w komfortowych warunkach, pewnego razu przewoziłem nawet lodówkę 180 cm, co świadczy o jego pojemności, dwa rowery na płasko w środku to nie problem do tego bagaże. Jeśli cokolwiek wiesz o motoryzacji większość rzeczy możesz wymienić sam. Jedyne co bym chciał żeby było bardziej trwałe to przednie zawieszenie, gdyby jeździł po Autostradach to nie ma problemu ale polskie warunki są inne dlatego warto zainwestować w droższe zestawy ale jeździ się dłużej. Warto wymienić przednie reflektory na soczewki co nieco go odmładza ponieważ sylwetka niczym nie odbiega od nowych modeli. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Niezawodny, Silnik, Turbina nie do zajechania, Przestronny i wygodny, duży bagażnik,
Wady:Wielowahacz
Passat B5 / 1999 / 251264
Mateusz 30.03.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Super samochód. Nie rdzewieje, praktycznie niezniszczalny ;) Raz wjechała mi w bok ciężarówka, zniszczenia tylko zewnętrzne. Tanie części zamienne. Będę jeździł do końca jego dni ;)"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:samochód niemal niezniszczalny, lać i jeździć
Wady:jak na 16 letni samochód wad nie widać
b5/2000/330000
Jacek 03.07.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"wart polecenia, napewno kupiłbym kolejny ale z pewnego źródła, bezawaryjny, mój przebieg 290tyś nie zrobił śladu wewnątrz, "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:małe spalanie, bardzo trwałe wykończenie wnętrza, solidne wykonanie, prostota, intuicyjnie i powtarzalnie umiejscowione wskaźniki, podobnie przełączniki, niezły komfort, trwała niekorozyjna karoseria, dużo tanich zamienników
Wady:wielowahaczowe zawieszenie przednie zbyt niskie przebiegi 15-30tyś naprawa, duże koszty wymiany rozrządu, w wersji 90KM zbyt słaby silnik co wystarcza do poruszania się bez dynamiki, chałasliwy silnik powyżej 110km/h
B5/1999/290000