alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5  1.9 TDI (90KM)

Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 16105

Volkswagen Passat B5  1.9 TDI (90KM)

Okres produkcji: 1996-2000

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]202
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)13.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.2

Średnie: 5.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1102351955.4
1.9 TDI1153102005.6

26.01.2016TomNie

Silnik model BXE niestety przy 168 tys. mnie zawiódł - przekręciły się panewki,urwały dwa korbowody i wyskoczyły bokiem. Podobno taka już przypadłość tego silnika.


12.07.2018MacTak

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 razy perzpływomierz, raz zaworek N 75, przy około 300 kkm konieczna była regeneracja alternatora, przy 320 regeneracja rozrusznika i popękane przewody powrotne paliwa. Przy 360 kkm chyba zaczęły delikatnie lać wtryski bo wzrosło spalanie, ale tego to już nie robiłem


21.02.2017CssTak

Posiadam go już prawie 4 lata. Nie jest pierwszej nowości, ale na silnik nie mogę narzekać. W ciągu czterech lat przy silniku wymieniane przewody paliwowe (rozpadły się ze starości) i nic więcej. Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 4):
(9.63)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9.75/10
Koszty utrzymania
 9.75/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 244

Opinie użytkowników

lukas 04.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"mało awaryjny zajebisty blacha super niezawodny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:
Wady:
pasat b5 1999 410000
Kamil 02.01.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Samochód posiadam już 7 lat i nadal robi wrażenie, silnik, turbina nie do zdarcia bardzo ekonomiczny dobrze się prowadzi jest bardzo przestronny trasa w 5 osób z bagażami zawsze w komfortowych warunkach, pewnego razu przewoziłem nawet lodówkę 180 cm, co świadczy o jego pojemności, dwa rowery na płasko w środku to nie problem do tego bagaże. Jeśli cokolwiek wiesz o motoryzacji większość rzeczy możesz wymienić sam. Jedyne co bym chciał żeby było bardziej trwałe to przednie zawieszenie, gdyby jeździł po Autostradach to nie ma problemu ale polskie warunki są inne dlatego warto zainwestować w droższe zestawy ale jeździ się dłużej. Warto wymienić przednie reflektory na soczewki co nieco go odmładza ponieważ sylwetka niczym nie odbiega od nowych modeli. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Niezawodny, Silnik, Turbina nie do zajechania, Przestronny i wygodny, duży bagażnik,
Wady:Wielowahacz
Passat B5 / 1999 / 251264
Mateusz 30.03.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Super samochód. Nie rdzewieje, praktycznie niezniszczalny ;) Raz wjechała mi w bok ciężarówka, zniszczenia tylko zewnętrzne. Tanie części zamienne. Będę jeździł do końca jego dni ;)"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:samochód niemal niezniszczalny, lać i jeździć
Wady:jak na 16 letni samochód wad nie widać
b5/2000/330000
Jacek 03.07.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"wart polecenia, napewno kupiłbym kolejny ale z pewnego źródła, bezawaryjny, mój przebieg 290tyś nie zrobił śladu wewnątrz, "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:małe spalanie, bardzo trwałe wykończenie wnętrza, solidne wykonanie, prostota, intuicyjnie i powtarzalnie umiejscowione wskaźniki, podobnie przełączniki, niezły komfort, trwała niekorozyjna karoseria, dużo tanich zamienników
Wady:wielowahaczowe zawieszenie przednie zbyt niskie przebiegi 15-30tyś naprawa, duże koszty wymiany rozrządu, w wersji 90KM zbyt słaby silnik co wystarcza do poruszania się bez dynamiki, chałasliwy silnik powyżej 110km/h
B5/1999/290000