alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 90KM (AHU/AHH)

Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 90KM (AHU/AHH)Wyświetleń: 17807

Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 90KM (AHU/AHH)

Okres produkcji: 1996-2000

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]202
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)13.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.2

Średnie: 5.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI11023511.45.4
1.9 TDI11531010.75.6
2.5 TDI1503109.96.8

30.09.2015AdrianTak

Silnik 1Z. Pancerna jednostka. przebieg 360tkm i nie zapowiada się że nagle się zepsuje. najlepsze spalanie... przy mojej jeździe trasa przy 2000obr/min prędkość jakieś 95km/h mój rekord 4,6l/100 z klimą


13.09.2013JareckiTak

Z mojego garażu i 12 lat obserwacji: TDI 90KM na pompie w Golfie III przejechałem 240 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów(o turbo i paliwo trzeba dbać). TDI 101KM pompowtryski w Golfie IV przejechałem 200 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu i raz świece), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów,sprzęgło dwumasowe - ZERO problemów(chyba że ktoś zawsze musi być pierwszy z pod świateł, jedynka 4 tys.obr i strzał...) Pompowtrysk lepiej pali przy mrozach (-15 i mniej) od TDI na pompie. Polecam, oby nie zajechane... a takich niestety jest najwięcej. Przed kupnem najlepiej sprawdzić: kompresję, korekcję dawki na wtryskach i turbo


18.08.2013MariuszTak

Ja mam golf 3 z pierwszym tdi jaki wyszedł czyli 1z 90km i powiem ze silnik jest nie do zajechania ma przechulane 300000km i chodzi jak zegarek napewno karoseria predzej padnie niż tdi.polecam spalanie około 5,6l niejest źle jak na ten przebieg


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 4):
(9.63)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9.75/10
Koszty utrzymania
 9.75/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 244

Opinie użytkowników

lukas 04.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"mało awaryjny zajebisty blacha super niezawodny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:
Wady:
pasat b5 1999 410000
Kamil 02.01.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Samochód posiadam już 7 lat i nadal robi wrażenie, silnik, turbina nie do zdarcia bardzo ekonomiczny dobrze się prowadzi jest bardzo przestronny trasa w 5 osób z bagażami zawsze w komfortowych warunkach, pewnego razu przewoziłem nawet lodówkę 180 cm, co świadczy o jego pojemności, dwa rowery na płasko w środku to nie problem do tego bagaże. Jeśli cokolwiek wiesz o motoryzacji większość rzeczy możesz wymienić sam. Jedyne co bym chciał żeby było bardziej trwałe to przednie zawieszenie, gdyby jeździł po Autostradach to nie ma problemu ale polskie warunki są inne dlatego warto zainwestować w droższe zestawy ale jeździ się dłużej. Warto wymienić przednie reflektory na soczewki co nieco go odmładza ponieważ sylwetka niczym nie odbiega od nowych modeli. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Niezawodny, Silnik, Turbina nie do zajechania, Przestronny i wygodny, duży bagażnik,
Wady:Wielowahacz
Passat B5 / 1999 / 251264
Mateusz 30.03.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Super samochód. Nie rdzewieje, praktycznie niezniszczalny ;) Raz wjechała mi w bok ciężarówka, zniszczenia tylko zewnętrzne. Tanie części zamienne. Będę jeździł do końca jego dni ;)"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:samochód niemal niezniszczalny, lać i jeździć
Wady:jak na 16 letni samochód wad nie widać
b5/2000/330000
Jacek 03.07.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"wart polecenia, napewno kupiłbym kolejny ale z pewnego źródła, bezawaryjny, mój przebieg 290tyś nie zrobił śladu wewnątrz, "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:małe spalanie, bardzo trwałe wykończenie wnętrza, solidne wykonanie, prostota, intuicyjnie i powtarzalnie umiejscowione wskaźniki, podobnie przełączniki, niezły komfort, trwała niekorozyjna karoseria, dużo tanich zamienników
Wady:wielowahaczowe zawieszenie przednie zbyt niskie przebiegi 15-30tyś naprawa, duże koszty wymiany rozrządu, w wersji 90KM zbyt słaby silnik co wystarcza do poruszania się bez dynamiki, chałasliwy silnik powyżej 110km/h
B5/1999/290000