alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (130KM)

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (130KM)Wyświetleń: 51699

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (130KM)

Okres produkcji: 2000-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]310
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna208
Przyspieszenie (0-100km/h)9.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8

Trasa: 5.8

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

10.03.2016A6 C5Tak

"Świetny silnik"


20.05.2018MarekTak

Miałem takowy samochód i muszę przyznać, że to bardzo trwała jednostka, szczególną bolączką są zawory EGR!!! aż tak szybko w żadnych dieslach nie siadają, ale są tanie w naprawie i warto zastanowić się nad jego zaślepieniem. :) Dynamika jest wręcz niemalże doskonała, samochód fajnie się kręci, z każdych obrotów. To bzdura że 130 KM były awaryjne, jak ktoś nie dbał to tak miał. Mówią nawet że przy 300 tys to one się dopiero docierają :D na pompowtryski warto uważać, gdyż to drogi w naprawie element, no i dbać o turbinę oraz dwumasę, gdyż te elementy są drogie w każdym dieslu. Silnik zasługuje na legandarną trwałość


29.08.2018SławekTak

Samochód został sprowadzony z Holandii w 2011 Roku i jak Dotąd nie sprawiał żadnych większych Problemów


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 135
Średnia (głosów 18):
(7.68)
Trwałość silnika
 8.22/10
Niezawodność auta
 7.94/10
Spalanie ON
 7.67/10
Koszty utrzymania
 6.89/10

Głosy według opinii:

153

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 392

Opinie użytkowników

andrzej 23.07.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"jestem bardzo zadowolony kupilem 6 lat temu i poza paskiem nic przy zakupie 147 tys obecnie 210 tys pali na dotyk mile przyspeszenie jadac do polski srednie spalanie 4.8/5 na sto auto kupione i eksplatowane w anglii/wyjscie z vakum sie luzuje to ich wada zakleilem to klejem do aluminium sam i spokoj odzyskalem moc i hamulce"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.00l/100km

Spalanie - trasa:4.8/5l/100km

Spalanie - średnie:5.5/6l/100km

Zalety:niezawodny sprzedajacy myslal pewnie ze turbina pada a to byla male pekniecie trojnika gumowego i turbina pracowala na pol gwistka
Wady:elektryczy otwieracz klapy tylnej pada wiec otwieram z kluczyka
vw b5/2003
mirek 27.03.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nie wiem co ludzie kupują.jedno jest pewne mój passat 380000 tyś.Elektryka w pełni sprawna,Silnik ciągnie jak cholera ,bez najmniejszego kopcenia.Turbina po regeneracji, wymieniony w zawieszeniu zostaly drążki kierownicze i jeden wachacz tz. banan.Erg nieco puszcza.Olej od wymiany do wymiany ok. 1,5 l dolewki to standard przy turbinie.Być może to że eksplatowany był głównie na autostradach.choć od 4 lat lata na polskich miejskich drogach wbrew obiegowej opini nie są takie złe."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:wygoda,trwałość,widoczność
Wady:głośność,brak 6 biegu
vw passat b5 fl avx 131Km
Olek 13.11.2016
Średnia:
(2.50)
Nie
"Witam jeżdzę Passatem już 2rok. i tu zaczynaja się schody.... w tym czasie regenerowałem turbine wymieniałem wtryskiwacze intercooler,padł altelnator siadała elektryka falowały obroty przymrugiwały światła ( regulator napięcia) tuleje wachacza pękające spręzyny tył....to zbyt dużo wydatków jak na taki okres czasu nie wspominam juz o normalnych kosztach eksploatacji jak olej filtr itp. niby to 1.9tdi..... powinno byc ok no ale... teraz znowu mechanik straszy że dwumasa już do wymiany ciągle coś się dzieje autko niby fajne ale tylko jak patrzy się na nie z daleka. raczej nie polecam"
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:prestiż
Wady:koszty utrzymania,cena auta,wadliwe wtryski,słaby dwumas
Passat 2003 190000km
Bolek 21.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"VW kupiłem od handlarza. Złoty sedan. Sprowadzony z Belgii ze stanem licznika 143 000km. Może i tak miał. Prawy bok mieł lekko przerysowany ale już naprawiony. Jeżdzę nim już 9 lat i jak do tej pory wymieniłem tylko wahacze z przodu z prawej strony, końcówki drążków kierowniczych, łożysko piasty prawy przód oraz po przebiegu 120 000km klocki hamulcowe [TRW] - założone zaraz po kupnie nowe.Turbina OK, wtryski OK. dwumas i sprzegło OK. zawór EGR trochę już "płacze" ale silnik mocy nie traci. Ale: olej wymieniany max co 12-14tyś. km Castrol 5W/40 no i latek mam już 60+ więc jazda raczej dostojna bez szaleństw ;-)) Obecnie na zegarze Passacik ma 275 000km i śmiga jak złoto. Na autostradzie (Niemcy) "szedł" jeszcze ponad 200km/h a w kwietniu 2016 skończył już 15 latek. Podsumowujac: jak sie dba to sie ma. A i jeszcze jedno: przy kupnie nie należy kierować sie najniższą ceną bo wtedy to dopiero się dokłada kaski... Z uwagi na wiek (samochodu) myślałem o czymś nowszym, ale z sentymentu chyba zostanie u mnie "na dożywocie". Pozdrawiam - Bolek z posiadacz wyśmiewanego często "Wieśwagena"."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:moc, rozsądne spalanie, wygoda i komfort jazdy, trwały, niezawodny, pakowny bagażnik
Wady:niestety spaliny oleju napędowego nieprzyjemne w zapachu... no i pojazd nie jest zbyt cichy.
B5 FL 2001rok silnik AWX 96kW
Piotr 16.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo dobry samochód. sporo nim pojeździłem i nie miałem z nim większych problemów. uwaga na radionawigacje tą z dużym ekranem bo kradną."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:pakowny, komfortowy, oszczedny
Wady:moj edzemplarz pordzewial (nadkola)
kombi/2004/300000
<<<1234>>>