alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (130KM)

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (130KM)Wyświetleń: 34397

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (130KM)

Okres produkcji: 2000-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]310
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna208
Przyspieszenie (0-100km/h)9.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km
Wymiana rozrząduco .90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902021845.4
1.9 TDI1102351955.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 5.8

Średnie: 6.4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 16):
(7.48)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 7.88/10
Spalanie ON
 7.44/10
Koszty utrzymania
 6.63/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 316

Głosy według opinii:

133

Opinie użytkowników

Olek 13.11.2016
Średnia:
(2.50)
Nie
"Witam jeżdzę Passatem już 2rok. i tu zaczynaja się schody.... w tym czasie regenerowałem turbine wymieniałem wtryskiwacze intercooler,padł altelnator siadała elektryka falowały obroty przymrugiwały światła ( regulator napięcia) tuleje wachacza pękające spręzyny tył....to zbyt dużo wydatków jak na taki okres czasu nie wspominam juz o normalnych kosztach eksploatacji jak olej filtr itp. niby to 1.9tdi..... powinno byc ok no ale... teraz znowu mechanik straszy że dwumasa już do wymiany ciągle coś się dzieje autko niby fajne ale tylko jak patrzy się na nie z daleka. raczej nie polecam"
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:prestiż
Wady:koszty utrzymania,cena auta,wadliwe wtryski,słaby dwumas
Passat 2003 190000km
Bolek 21.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"VW kupiłem od handlarza. Złoty sedan. Sprowadzony z Belgii ze stanem licznika 143 000km. Może i tak miał. Prawy bok mieł lekko przerysowany ale już naprawiony. Jeżdzę nim już 9 lat i jak do tej pory wymieniłem tylko wahacze z przodu z prawej strony, końcówki drążków kierowniczych, łożysko piasty prawy przód oraz po przebiegu 120 000km klocki hamulcowe [TRW] - założone zaraz po kupnie nowe.Turbina OK, wtryski OK. dwumas i sprzegło OK. zawór EGR trochę już "płacze" ale silnik mocy nie traci. Ale: olej wymieniany max co 12-14tyś. km Castrol 5W/40 no i latek mam już 60+ więc jazda raczej dostojna bez szaleństw ;-)) Obecnie na zegarze Passacik ma 275 000km i śmiga jak złoto. Na autostradzie (Niemcy) "szedł" jeszcze ponad 200km/h a w kwietniu 2016 skończył już 15 latek. Podsumowujac: jak sie dba to sie ma. A i jeszcze jedno: przy kupnie nie należy kierować sie najniższą ceną bo wtedy to dopiero się dokłada kaski... Z uwagi na wiek (samochodu) myślałem o czymś nowszym, ale z sentymentu chyba zostanie u mnie "na dożywocie". Pozdrawiam - Bolek z posiadacz wyśmiewanego często "Wieśwagena"."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:moc, rozsądne spalanie, wygoda i komfort jazdy, trwały, niezawodny, pakowny bagażnik
Wady:niestety spaliny oleju napędowego nieprzyjemne w zapachu... no i pojazd nie jest zbyt cichy.
B5 FL 2001rok silnik AWX 96kW
Piotr 16.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo dobry samochód. sporo nim pojeździłem i nie miałem z nim większych problemów. uwaga na radionawigacje tą z dużym ekranem bo kradną."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:pakowny, komfortowy, oszczedny
Wady:moj edzemplarz pordzewial (nadkola)
kombi/2004/300000
Grzesiek 22.07.2016
Średnia:
(4.75)
Nie
" nie polecam!!! ciągle coś sie psuje. wtryskiwacze,falujace obroty,odcinające się turbo,awarie elektroniki, szybko padające zawieszenie. koszty utrzymania "starego Passata" są duże! przereklamowany!"
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety: komfort
Wady:koszty utrzymania,usterki,wadliwe wtryskiwacze
Passat FL 130km
Radek 31.05.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Witam. Jestem właścicielem Passata B5.5 FL 2004 1.9 TDI 130 od 2014 roku. Ogólnie jestem z niego zadowolony i jak narazie bez większych problemów.Kilka razy odbyłem nim podróż z UK do PL i spowrotem .Na trasie spisuje się znakomicie. Spalaniem nie odbiega wcale daleko od nowoczesnych silników diesla montowanych w nowych autach. Mam tutaj na myśli 4.5 litra/ 100 km przy prędkości 110/120 km/h. Śmiałem się gdy to przeliczyłem z MPG ( up to 55/60)Jestem dość wymagający jeśli chodzi o ciszę w kabinie. I tutaj niestety nie pochwalę paska. U mnie i nie tylko bo zauważyłem to też w passacie mojego kolegi , skrzypi tapicerka zwłaszcza w rogach przy przedniej szybie.Ja upycham tam kawałki twardszej gąbki(w kolorze tapicerki) a inni widziałem nawet wkładają filc. U mnie zdarza się to tylko w niskich temperaturach poniżej 10stopni Celsjusza.Strasznie działa mi to na nerwy. Mam wersje Highline ale brakuje mi tam np tempomatu. Jeżdżąc na długie trasy to jest ogromna wygoda. Od momentu zakupu auta wymienione w nim zostały prawie wszystkie zamki w drzwiach gdyż mikrostyki sypały się jak domy w Armenii. Również zamek w klapie bagażnika był wymieniany. Przednie lampy mają tendencje do zmiany koloru po latach. Potrzebna jest polerka by mogły być przezroczyste. Zawieszenie miękkie i wygodne. Trzyma się drogi. Wspomaganie mogło by być lżejsze przy kręceniu kierownicą czasami bolą ręce. Może to moja pompa odmawia posłuszeństwa. Ogólnie auto oceniam na b.dobre i szczerze polecam. Pozdrawiam użytkowników passerati. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Dużo miejsca na nogi.Duża wygodna tylna kanapa.Ładna linia nadwozia. Oszczędny silnik. Pojemny bagażnik.
Wady:Tapicerka skrzypi i trzeszczy zwłaszcza w niskich temperaturach. Mikrostyki w zamkach psują się na potęgę. Ja wymieniałem już prawie wszystkie u siebie. Głośna praca silnika ale do przyzwyczajenia.
2004 1.9 TDI 130 BHP
Robert 14.05.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nie wiem skąd biorą się negatywne opinie o Passacie b5. Fakt, że wiele aut ma kręcone liczniki. Jeśli ktoś trafi na taki egzemplarz trudno się dziwić że jest zawiedziony. Mikrostyki w zamkach zaczęły wariować ale po zdemontowaniu i konserwacji wszystko działa jak należy. Zawieszenie może przerażać (wersja 4motion - wielowachacz przód i tył) ale przejechałem narazie 15tys. km i nic nie stuka. Silnik 130KM daje radę ale przydało by się czasem więcej (masa wł. 1600 kg). Nie polecam go do jazdy po mieście (masa-spalanie, wielkość nadwozia,specyfika użytkowania diesla). Idealny na trasę - skrzynia 6 biegowa, wysoki moment obrotowy. Spalanie w porównaniu do ośki niewiele większe ale trakcja i prowadzenie - bezcenne. Auto na śliskiej powierzchni potrafi ruszyć jak z procy. Do tego dochodzi b. dobre wyposażenie łącznie z webasto załączanym zdalnie. Wiem że każda marka ma jakiś lepszy lub gorszy wyrób, i tu np. passat b6 można by uznać za porażkę, ale zależy jak się trafi. Ja jestem zadowolony."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:7.3l/100km

Zalety:Prowadzenie, obszerność wnętrza i komfort podróżowania, trakcja, hamulce, umiarkowane koszty utrzymania.
Wady:Problemy z wszechobecnymi mikrostykami w zamkach, utleniające się chromowane relingi (wersja kombi)
VW Passat B5FL 1,9 AVF 4motion HL Kombi
PIOTR TURYSTA 17.04.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"VW PASSAT B5 1.9TDI 130 konny 2005r.Trasa 63 MPG(4,5litra) ,miasto 38 MPG(7,4litra) ,mieszana 50 MPG(5,65litra) ,czyli b.dobrze.Mam te autko od listopada 2015 i miałem tylko problem z termostatem,przepalonymi żarówkami,jest w wersji high line,wygodnie byłem nim w szwajcarji /polsce i powrotem do UK,tempomat super sprawa,podgrzewane skórzane fotele również na długie trasy super,wyciszenie dobre,wymieniłem zaraz po zakupie tarcze ATM i klocki BREMBO na przut i ty bo wiedzialem przy zakupie ze sa lipne,koszt 140funtów nie za duzo. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.4l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:duzy wygodny ,spalanie ,miejsce na fotelik stylu po srodku
Wady:lampka niedziela podświetlenie nóg podczas wsiadania i wysiadanie
PASSAT B5/2005/1.9TDI
Mateusz 05.02.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Kupiłem w lipcu 2015 r. passata sedan b5 fl 1.9 tdi 130 km z automatem (tiptronic). Auto wspaniałe !!! Mówię szczerze. Miałem audi a6 c5, peugota 307, forda focusa MKI (tez fajny), ale z passeratti jest bardzo zadowolony. Zrobiłem 25000 km w 8 m-ce. Wymieniłem rozrząd, oleje i to wszystko. W zawieszeniu nic nie puka nic nie stuka. Automat nie szarpie. Zgodzę się z tym co piszą inni że o auto trzeba dbać i kupić zadbane. Ja kupiłem od dziadka (1934 rocznik !!! był jedynym właścicielem). Ja osobiście wszystkie wymiany robię na czas (oleje itp). Pojechałem tym autem do Chorwacji i wróciłem jestem mega zadowolony. Jeśli ktoś mam pytania podam email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Dodam że swojego Passata szukałem ponad 6 miesięcy i zobaczyłem ponad 100 tych samochodów i uważam że bardzo bardzo rzadko trafia się "ciekawy" egzemplarz. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Wykonanie wnętrza, trwałość, niezawodność, dostęp do część, PRAWIE WSZYSTKO JEST JEGO ZALETĄ
Wady:Niestety przy automacie spalanie jest wysokie zimą w mieście nawet ok 9-10l. Na rynku jest bardzo dużo samochodu tzw składaków i trudno znalęść idealny egzemplarz
Passat b5 fl/2002/202000
macin 22.01.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"jestem zadowolony z mojego passka ale ja myślę że wszystko zależy od tego jak dbasz jak jeżdzisz ile osób jezdzi od kogo kupiłeś jakie on kupujesz ile osób ci go zazdrości itd.... Pozdrawiam."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:
Wady:
passat b5 fl kombi 2002 lift
grzesiek 15.09.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"2004 r. Kombi, silnik AVF 6 bieg, 131 koni ( mapa i strojenie komputera na 140 KM i 350 NM). Bardzo pozytywne auto. Masa miejsca dynamika super.Stylistyka ok, kierunkowskazy w lusterkach, ciemne szyby, kolor srebrny i grafitowe felgi 16 cali. Zawieszenie miekkie ale się trzyma. 12000 km i nic odpukać nie stuka. Wymiana chlodnicy, rozrzadu, oleju, przewodów wysokiego ciśnienia od klimy, tarcze klocki tył no i wszystkie możliwe filtry. Poza tym super. Goła wersja ale z potwierdzonym przebiegiem 210000 km. Jestem bardzo zadowolony. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Masa miejsca, zadowalająca dynamika, bezawaryjny, pewne prowadzenie, na raziie zaskakuje pozytywnie bezawaryjnoscia choc na forach roznie to pisza, cicho do 120 KM/h we wnetrzu, mniejsze spalanie po zmianie mapy paliwa na 140 KM i 350 NM., t, spalanie 6 l czy to do 70km/h czy to 140km/h. Wypas, przy 160mk/h spalanie ponad 8l duza roznica a tylko 20 km wiecej
Wady:klekot ale mozna sie przyzwyczaic, drogie czesci poki co mnie to omija, no i ten wielowahacz oby wytrzymal jak najdluzej
B5FL kombi,2004r, 212000 km,
<<<12>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 Lester 24.11.2016
Hej. Strona co jakiś czas nie działa, dlaczego ?

Take a look at my webpage ... Jerzy Majs: http://madre-inwestycje.co.pl

05.05.2013Tak

u mnie 322tkm i wciąż rośnie, silnik 1.9tdi 90KM 1995r. (Audi A4), przelatałem nim 100tkm i jak narazie bez problemów - odgłos silnika kojarzy się z ciągnikiem ale bezawaryjność jest ogromnym plusem, o siągach myślę że nie warto pisać ;) Następna też A4 1.9TDi ----ONLY AUDI---- Pozdrawiam i zachęcam wszystkich do kupna aut z tym silnikiem:)


15.06.2013PawełTak

Nie ma prostszego w obsłudze silnika. Odrobina wiedzy plus walizka dobrych kluczy i o mechanikach można zapomnieć. Wprawna diagnostyka pozwala zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy. Silnik wzdłuż czyli rozrząd to sama przyjemność. Koszt remontu (panewki, pierścienie, głowica i uszczelki) tańsze niż komplet pompowtrysków i silnik starczy lekko na kolejne 400 000 km lub więcej. No i zwiększanie mocy w przyzwoitej cenie. Tylko Diesla trzeba znać i umieć nim jeździć a nigdy nie zawiedzie!!!


13.09.2013JareckiTak

Z mojego garażu i 12 lat obserwacji: TDI 90KM na pompie w Golfie III przejechałem 240 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów(o turbo i paliwo trzeba dbać). TDI 101KM pompowtryski w Golfie IV przejechałem 200 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu i raz świece), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów,sprzęgło dwumasowe - ZERO problemów(chyba że ktoś zawsze musi być pierwszy z pod świateł, jedynka 4 tys.obr i strzał...) Pompowtrysk lepiej pali przy mrozach (-15 i mniej) od TDI na pompie. Polecam, oby nie zajechane... a takich niestety jest najwięcej. Przed kupnem najlepiej sprawdzić: kompresję, korekcję dawki na wtryskach i turbo.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

Lester
24.11.2016
0
Hej. Strona co jakiś czas nie działa, dlaczego ?

Take a look at my webpage ... Jerzy Majs: http://madre-inwestycje.co.pl

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 71

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów