alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 130KM (AVF/AWX)

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 130KM (AVF/AWX)Wyświetleń: 54565

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 130KM (AVF/AWX)

Okres produkcji: 2000-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]310
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna208
Przyspieszenie (0-100km/h)9.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8

Trasa: 5.8

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

28.08.2013KubaTak

"Mam ten silnik w Octavi I generacji, zbliżam się do 500 tysi i nic się z silnikiem nie dzieje, ciągnie równo nie kopci. Jedyne co zaczyna się pojawiać to dwumas (niestety), przy ruszaniu już nieźle się autko trzęsie... Auto to typowy wół roboczy i nie bede już go dalej naprawiał... Kupie sobie coś innego, oczywiście z TYM silnikiem !!!"


03.12.2017JackTak

Swietny silnik ale kupno takiego z przebiegiem niższym niz 300tys jest obecnie nie możliwe. Na ogół maja 450-500tys oczywiscie skrecone na 220tys... Sam silnik jak sie dba wytrzyma i 800tys km. Moj ma 301tys i jest w super stanie pompowtryski korekcje jak nowe , turbo nie ma żadnego luzu, Trzeba uważac w tych silnikach na olej ma byc 5w40/5w30 z norma 505.01 pod pompowtryski! wymiana co max 15tys km inaczej siadaja wałki rozrzadu i popychacze. Zeby pompki działały długo lac dobre paliwo (i olej) oraz stosować cos do ich smarowania olej 2T lub specjalne preparaty ja stosuje Kleen flo smar do ropy, wymieniac filtr paliwa co 40tys km, nie jezdzic na rezerwie, nie katować na zimnym a wytrzyma naprawde długo. Czesci dosc tanie: dwumas 1450zł, rozrzad z pompa 430zł. Podatny na chip tuning wersja AVF z 6b skrzynia (ma mocniejsze sprzegło niz 5b) kreci sie na 165KM/370nm


04.03.2014SławomirTak

"jeżdżę moim passatem b5 fl 2003 rok i mimo ze to mój pierwszy diesel to muszę szczerze powiedzieć ze jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i jeżeli może to komuś pomóc w dokonaniu zakupu dobrego samochodu to jak najbardziej polecam vw passata"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 146
Średnia (głosów 18):
(7.68)
Trwałość silnika
 8.22/10
Niezawodność auta
 7.94/10
Spalanie ON
 7.67/10
Koszty utrzymania
 6.89/10

Głosy według opinii:

153

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 403

Opinie użytkowników

andrzej 23.07.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"jestem bardzo zadowolony kupilem 6 lat temu i poza paskiem nic przy zakupie 147 tys obecnie 210 tys pali na dotyk mile przyspeszenie jadac do polski srednie spalanie 4.8/5 na sto auto kupione i eksplatowane w anglii/wyjscie z vakum sie luzuje to ich wada zakleilem to klejem do aluminium sam i spokoj odzyskalem moc i hamulce"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.00l/100km

Spalanie - trasa:4.8/5l/100km

Spalanie - średnie:5.5/6l/100km

Zalety:niezawodny sprzedajacy myslal pewnie ze turbina pada a to byla male pekniecie trojnika gumowego i turbina pracowala na pol gwistka
Wady:elektryczy otwieracz klapy tylnej pada wiec otwieram z kluczyka
vw b5/2003
mirek 27.03.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nie wiem co ludzie kupują.jedno jest pewne mój passat 380000 tyś.Elektryka w pełni sprawna,Silnik ciągnie jak cholera ,bez najmniejszego kopcenia.Turbina po regeneracji, wymieniony w zawieszeniu zostaly drążki kierownicze i jeden wachacz tz. banan.Erg nieco puszcza.Olej od wymiany do wymiany ok. 1,5 l dolewki to standard przy turbinie.Być może to że eksplatowany był głównie na autostradach.choć od 4 lat lata na polskich miejskich drogach wbrew obiegowej opini nie są takie złe."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:wygoda,trwałość,widoczność
Wady:głośność,brak 6 biegu
vw passat b5 fl avx 131Km
Olek 13.11.2016
Średnia:
(2.50)
Nie
"Witam jeżdzę Passatem już 2rok. i tu zaczynaja się schody.... w tym czasie regenerowałem turbine wymieniałem wtryskiwacze intercooler,padł altelnator siadała elektryka falowały obroty przymrugiwały światła ( regulator napięcia) tuleje wachacza pękające spręzyny tył....to zbyt dużo wydatków jak na taki okres czasu nie wspominam juz o normalnych kosztach eksploatacji jak olej filtr itp. niby to 1.9tdi..... powinno byc ok no ale... teraz znowu mechanik straszy że dwumasa już do wymiany ciągle coś się dzieje autko niby fajne ale tylko jak patrzy się na nie z daleka. raczej nie polecam"
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:prestiż
Wady:koszty utrzymania,cena auta,wadliwe wtryski,słaby dwumas
Passat 2003 190000km
Bolek 21.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"VW kupiłem od handlarza. Złoty sedan. Sprowadzony z Belgii ze stanem licznika 143 000km. Może i tak miał. Prawy bok mieł lekko przerysowany ale już naprawiony. Jeżdzę nim już 9 lat i jak do tej pory wymieniłem tylko wahacze z przodu z prawej strony, końcówki drążków kierowniczych, łożysko piasty prawy przód oraz po przebiegu 120 000km klocki hamulcowe [TRW] - założone zaraz po kupnie nowe.Turbina OK, wtryski OK. dwumas i sprzegło OK. zawór EGR trochę już "płacze" ale silnik mocy nie traci. Ale: olej wymieniany max co 12-14tyś. km Castrol 5W/40 no i latek mam już 60+ więc jazda raczej dostojna bez szaleństw ;-)) Obecnie na zegarze Passacik ma 275 000km i śmiga jak złoto. Na autostradzie (Niemcy) "szedł" jeszcze ponad 200km/h a w kwietniu 2016 skończył już 15 latek. Podsumowujac: jak sie dba to sie ma. A i jeszcze jedno: przy kupnie nie należy kierować sie najniższą ceną bo wtedy to dopiero się dokłada kaski... Z uwagi na wiek (samochodu) myślałem o czymś nowszym, ale z sentymentu chyba zostanie u mnie "na dożywocie". Pozdrawiam - Bolek z posiadacz wyśmiewanego często "Wieśwagena"."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:moc, rozsądne spalanie, wygoda i komfort jazdy, trwały, niezawodny, pakowny bagażnik
Wady:niestety spaliny oleju napędowego nieprzyjemne w zapachu... no i pojazd nie jest zbyt cichy.
B5 FL 2001rok silnik AWX 96kW
Piotr 16.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo dobry samochód. sporo nim pojeździłem i nie miałem z nim większych problemów. uwaga na radionawigacje tą z dużym ekranem bo kradną."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:pakowny, komfortowy, oszczedny
Wady:moj edzemplarz pordzewial (nadkola)
kombi/2004/300000
<<<1234>>>