alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (130KM)

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (130KM)Wyświetleń: 47548

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (130KM)

Okres produkcji: 2000-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]310
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna208
Przyspieszenie (0-100km/h)9.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 5.8

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902021845.4
1.9 TDI1102351955.4

03.12.2017KamilTak

Kupilem Passata w 2011 roku jako 9 letniego, z przebiegiem 287 tys, obecnie mam ponad 400 tys. auto posiadam wiec 7 lat. Do tego czasu wymienilem 2 razy rozrzad, alternator, klocki z tarczami, zawieszenie bylo robione raz koszt 1200 zl, do tego zacisk hamulca, akumulator, swiece zarowe. Zero awarii typu laweta, albo zeby auto nie moglo jechac. Olej wymieniany max do 15 tys, Dwumas pewnie oryginalny, tak jak turbo. Nie mam dpfa, jezdze obecnie glownie po miescie, zero problemow, wczesniej czeste trasy po 1500 km, wiec to co diesel lubi najbardziej. Trudno mi sie odniesc do innego auta, ale uwazam ze ten silnik to top 3 !! Spalanie 6.4 wedlug tankowania, Najwieksze jakie uzsykalem to podroz 2000 km, 4 osoby i bagaznik do pelna, wyszlo 7.4. Jedyny problem to taki ze aut z niskim przebiegiem obecnie prawie nie ma, a jak sa to kosztuja naprawde duzo, znalazlem auto na niemieckiej stronie z przebiegiem 100 tys, oryginalny, za 8000€ Ja osobiscie polecam, to co zaoszczedzilem na paliwie, na pewno nie wydalem na naprawe. Szkoda tylko ze pseudo ekologia zabila dobre silniki, to co wyszlo po 1.9 Tdi, czyli 2.0 Tdi, chyba kazdy wie


28.08.2013KubaTak

"Mam ten silnik w Octavi I generacji, zbliżam się do 500 tysi i nic się z silnikiem nie dzieje, ciągnie równo nie kopci. Jedyne co zaczyna się pojawiać to dwumas (niestety), przy ruszaniu już nieźle się autko trzęsie... Auto to typowy wół roboczy i nie bede już go dalej naprawiał... Kupie sobie coś innego, oczywiście z TYM silnikiem !!!"


20.05.2018MarekTak

Miałem takowy samochód i muszę przyznać, że to bardzo trwała jednostka, szczególną bolączką są zawory EGR!!! aż tak szybko w żadnych dieslach nie siadają, ale są tanie w naprawie i warto zastanowić się nad jego zaślepieniem. :) Dynamika jest wręcz niemalże doskonała, samochód fajnie się kręci, z każdych obrotów. To bzdura że 130 KM były awaryjne, jak ktoś nie dbał to tak miał. Mówią nawet że przy 300 tys to one się dopiero docierają :D na pompowtryski warto uważać, gdyż to drogi w naprawie element, no i dbać o turbinę oraz dwumasę, gdyż te elementy są drogie w każdym dieslu. Silnik zasługuje na legandarną trwałość


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 118
Średnia (głosów 17):
(7.57)
Trwałość silnika
 8.12/10
Niezawodność auta
 7.94/10
Spalanie ON
 7.53/10
Koszty utrzymania
 6.71/10

Głosy według opinii:

143

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 380

Opinie użytkowników

mirek 27.03.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nie wiem co ludzie kupują.jedno jest pewne mój passat 380000 tyś.Elektryka w pełni sprawna,Silnik ciągnie jak cholera ,bez najmniejszego kopcenia.Turbina po regeneracji, wymieniony w zawieszeniu zostaly drążki kierownicze i jeden wachacz tz. banan.Erg nieco puszcza.Olej od wymiany do wymiany ok. 1,5 l dolewki to standard przy turbinie.Być może to że eksplatowany był głównie na autostradach.choć od 4 lat lata na polskich miejskich drogach wbrew obiegowej opini nie są takie złe."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:wygoda,trwałość,widoczność
Wady:głośność,brak 6 biegu
vw passat b5 fl avx 131Km
Olek 13.11.2016
Średnia:
(2.50)
Nie
"Witam jeżdzę Passatem już 2rok. i tu zaczynaja się schody.... w tym czasie regenerowałem turbine wymieniałem wtryskiwacze intercooler,padł altelnator siadała elektryka falowały obroty przymrugiwały światła ( regulator napięcia) tuleje wachacza pękające spręzyny tył....to zbyt dużo wydatków jak na taki okres czasu nie wspominam juz o normalnych kosztach eksploatacji jak olej filtr itp. niby to 1.9tdi..... powinno byc ok no ale... teraz znowu mechanik straszy że dwumasa już do wymiany ciągle coś się dzieje autko niby fajne ale tylko jak patrzy się na nie z daleka. raczej nie polecam"
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:prestiż
Wady:koszty utrzymania,cena auta,wadliwe wtryski,słaby dwumas
Passat 2003 190000km
Bolek 21.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"VW kupiłem od handlarza. Złoty sedan. Sprowadzony z Belgii ze stanem licznika 143 000km. Może i tak miał. Prawy bok mieł lekko przerysowany ale już naprawiony. Jeżdzę nim już 9 lat i jak do tej pory wymieniłem tylko wahacze z przodu z prawej strony, końcówki drążków kierowniczych, łożysko piasty prawy przód oraz po przebiegu 120 000km klocki hamulcowe [TRW] - założone zaraz po kupnie nowe.Turbina OK, wtryski OK. dwumas i sprzegło OK. zawór EGR trochę już "płacze" ale silnik mocy nie traci. Ale: olej wymieniany max co 12-14tyś. km Castrol 5W/40 no i latek mam już 60+ więc jazda raczej dostojna bez szaleństw ;-)) Obecnie na zegarze Passacik ma 275 000km i śmiga jak złoto. Na autostradzie (Niemcy) "szedł" jeszcze ponad 200km/h a w kwietniu 2016 skończył już 15 latek. Podsumowujac: jak sie dba to sie ma. A i jeszcze jedno: przy kupnie nie należy kierować sie najniższą ceną bo wtedy to dopiero się dokłada kaski... Z uwagi na wiek (samochodu) myślałem o czymś nowszym, ale z sentymentu chyba zostanie u mnie "na dożywocie". Pozdrawiam - Bolek z posiadacz wyśmiewanego często "Wieśwagena"."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:moc, rozsądne spalanie, wygoda i komfort jazdy, trwały, niezawodny, pakowny bagażnik
Wady:niestety spaliny oleju napędowego nieprzyjemne w zapachu... no i pojazd nie jest zbyt cichy.
B5 FL 2001rok silnik AWX 96kW
Piotr 16.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo dobry samochód. sporo nim pojeździłem i nie miałem z nim większych problemów. uwaga na radionawigacje tą z dużym ekranem bo kradną."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:pakowny, komfortowy, oszczedny
Wady:moj edzemplarz pordzewial (nadkola)
kombi/2004/300000
Grzesiek 22.07.2016
Średnia:
(4.75)
Nie
" nie polecam!!! ciągle coś sie psuje. wtryskiwacze,falujace obroty,odcinające się turbo,awarie elektroniki, szybko padające zawieszenie. koszty utrzymania "starego Passata" są duże! przereklamowany!"
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety: komfort
Wady:koszty utrzymania,usterki,wadliwe wtryskiwacze
Passat FL 130km
<<<1234>>>