alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5 FL 2.0 TDI (136KM)

Volkswagen Passat B5 FL 2.0 TDI (136KM)Wyświetleń: 11799

Volkswagen Passat B5 FL 2.0 TDI (136KM)

Okres produkcji: 2000-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]335
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna211
Przyspieszenie (0-100km/h)9.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski Bosch/Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10

Trasa: 7.5

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1102351885.2
1.9 TDI1303102085.8

01.03.2015piotrTak

Auto z przebiegiem 240000 zero problemow dynamiczne, spalanie w normie okolo 8 litrow miasto okolo 5.5 na trasie tempomat predkosc 120km/h .polecam warte polecenia swietnie trzyma sie drogi kompromis auta sportowego z komfortem felgi 18 cali i profil 40 .przy tym przebiegu brak problemow z dwumasa,zawieszenie orginalne auto z 2009 roku .przebieg orginalny a nie zmniejszany o polowe a pozniej zdziwienie ze auto ma na liczniku niecale 200k na kolach 500k i sie psuje dziekuje.


05.03.2017ZenonTak

Naprawy:75ooo-wym.chłodnicy recylkulacji spalin i turbosprężarki,79800-wymiana głowicy,227000-wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym, 232000-wymiana sprężn i tulei przedniego zawieszenia oraz teleskopów tył,253000-regeneracja turbosprężarki


02.11.2014HowardNie

Po 100tyś pada napęd pompy oleju a wraz z nim turbina a silnik wygląda jak by miał przejechane 500tyś


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 6/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Paweł 14.11.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"Kupiony jak miał 156 kkm z Niemiec - 3 letni, chyba nie kręcony, sam zrobiłem ok 45 kkm, na początku spalanie ok w 6l się mieścił - potem tragedia - 7,5l na trasie ! Decyzja usunąć DPF i EGR !!! cena 1500 zł u człowieka z Częstochowy - tel. 604 119 547 - mądry człowiek nie ten z tych co "kto to Panu tak spieprzył" Dodam że wcześniej, dawno już moc podskoczyła do 160 km i moment do 385 Nm, ale spalanie było jeszcze ok, potem zaczęło rosnąć - wypalał DPFa co 100-200 km. Po usunięciu - ok, spalanie wróciło do normy - udało mi się osiągnąć 5,6l jadąc na trasie Wrocław - Cz-wa. Awaryjność - na razie bez zastrzeżeń ale wywala jakiś błąd "Abgas Werkstat" myślałem że to właśnie DPF ale po usunięciu też się pojawia i znika, podobno może to być efekt tuningu podniesienia mocy, bo podobno przy okazji robi się większą dawkę rozruchową i coś tam komputer wykrywa że jest nie ok. Ogólnie awaryjność ZERO ale nie wiem co jeszcze będzie z tym "Abgas Werkstat". Co można dodać - samochód który zostawia na starcie BMki i inne sportowe bryki, ma teraz pewnie poniżej 8 sek, do 100km/h i jeszcze zrywa przyczepność na 3 biegu a spalanie da się utrzymać poniżej 6 l !!! co więcej chcieć?"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Chyba wszystko jest ok, komfort, teraz spalanie
Wady:DPF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, JAKIŚ błąd "ABGAS WERKSTAT", STARA ORYGINALNA NAWIGACJA !, brak możliwość oddtwarzania płyt CD i MP3, ale to szegóły
B5 rok 2004 Silnik BGW przebieg ok 200 kkm