alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B6 1.9 TDI (105KM)

Volkswagen Passat B6 1.9 TDI (105KM)Wyświetleń: 38672

Volkswagen Passat B6 1.9 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2005-2010

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 5.6

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0TDI1203201995.9
2.0 TDI1403202095.6

26.10.2014TomaszTak

"Ogólnie jestem zadowolony ale niestety pompowtryski chodzą dość głośno, zdecydowanie mniejsza kultura w porównaniu do nowych diesli z bezpośrednim wtryskiem. Mam porównanie np z 1,9dCi - francuz zdecydowanie lepiej wygląda pod tym względem. Ogólnie jestem zadowolony bo jednak naprawy są dość tanie, regeneracja turbiny z wymontowaniem 700zł, dwumas+sprzegło+robocizna koło 2,5 tyś, wtrysków jeszcze nie robiłem więc nie wiem."


01.04.2016Tak

"Jeżdżę od nowości Skodą Octavia II z silnikiem 1.9 TDI - do tej pory nie miałem żadnej awarii silnika, wymieniane regularnie - olej Long Life, filtr paliwa, filtr powietrza i filtr oleju co około 30 tys. km zgodnie z zaleceniami serwisu. Jednakże po rozmowach ze znajomymi mechanikami zaleca się wymieniać co 15 tys. km - i tak będę robił. Zamierzam dalej nim jeździć. Polecam wszystkim ten silnik."


17.08.2018TadeuszTak

Autko kupiłem 4 letnie po leasingu i bałem się tego ale okazało się że zupełnie niepotrzebnie.Teraz ma już 10 lat i spisuje się rewelacyjnie, wymieniam tylko części eksploatacyjne, do tej pory żadnej awarii!!! Właśnie wymieniłem sprzęgło chociaż mechanik twierdził że mogę jeszcze pojeździć i okazało się, że było bez dwumasy - koszt całkowity 900 zł. Olej wymieniam co rok czyli co ok 10 tys km. Pewnie, że jest to trochę toporne auto ale naprawdę oszczędne i niezawodne. Mam kombi i zdziwiłem się ile może pomieścić ten bagażnik!!! Drugie auto mam octavię i jest przepaść między nimi ale to inna klasa auta. Naprawdę szczerze polecam!!1


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 89
Średnia (głosów 12):
(8.4)
Trwałość silnika
 8.83/10
Niezawodność auta
 8.67/10
Spalanie ON
 7.83/10
Koszty utrzymania
 8.25/10

Głosy według opinii:

102

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 174

Opinie użytkowników

Seba_Sosnowiec 25.09.2018
Średnia:
(9.75)
Tak
"Witam Passat Variant 1.9 TDI BXE .Jestem bardzo zadowolony z zakupu silnik BXE według mnie a jestem mechanikiem ma niesłusznie złą sławę bo nie ma żadnej wady z panewkami i wycierającymi wałkami rozrządu,przez 15 lat pracy nigdy w serwisie w którym pracuje (jest to serwis nieautoryzowany VW) nie było przypadku panewek czy wałka w BXE.Auto nie jest torpedą ale za to potrafi być bardzo oszczędne i wbrew pozorom daje radę te 105 km dzięki momentowi obrotowemu. Polecam ten silnik bo jest pancerny i tani w obsłudze osprzęt jak wtryski dwuamasa jest prawie 2X tanszy niż do 2.0 TDI.Podstawa olej filtry co 15 tysięcy lub raz w roku i studzimy zawsze turbo i nie będzie problemów z tym samochodem.Polecam z czystym Sumieniem."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety: komfort ,ilośc miejsca w kabinie,dobre wyposażenie,spalanie ,
Wady:Hamulec ręczny,głośna praca silnika klekot niestety 1.9 tak pracuje.
Passat B6 Variant 2007 r 1.9 TDI BXE przebieg 288 tys
Piotrek 31.03.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Moje trzecie auto i najlepsze !"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Ładnie tłumi nie równości na drodze, jazda nim to dla mnie przyjemność, dużo miejsca za kółkiem i dla pasażerów. Ogólnie fajne auto Polecam. Tylko dbać o wymiany Oleju filtry, i można śmigać.
Wady:Troszkę niskie zawieszenie. Elektryczny hamulec ręczny .
Vw Passat b6 2005r. 1,9 TDI
Pit 23.01.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Polecam naprawdę fajny passat "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Komfort i jak dla mnie fajne auto zrobiłem 60k kilometrów i tylko wymiana oleju filtry no i latam nim wcześniej miałem b5 też był fajny ale b6 to jest jak przepaść dla b5 polecam
Wady:Hymn może ten hamulec ręczny
B6 2008 1.9 bls
XXX 25.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiłem przy przebiegu 83000tys.km.jeż dżę już 5 lat praktycznie bez awaryjnie,rozrz ąd wymieniłem przy 120000tys.Auto dość dynamiczne jak na 105KM,ale na autostradzie brakuje 6.Olej wymieniam regularnie co rok i nie zauważyłem żeby silnik mi brał.Polecam w 100%!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:
Wady:
Volkswagen Passat B6 1.9 TDI (105KM)
Sebastian 16.05.2017
Średnia:
(5.50)
Nie
"Auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło przez pierwsze 25 tysięcy kilometrów (w momencie kupna miał przejechane 227 000 km) Niestety później pasmo porażek i dosyć częstych wizyt u mechanika związanych z wałkiem rozrządu, obracającymi się panewkami i wadliwymi pompowtryskiwaczami. Jako całokształt osobiście nie polecam, chociaż komfort prowadzenia pojazdu oceniam w skali 1-10 na 10."
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Auto dobrze trzyma się drogi
Wady:
B6 1.9 TDI/2006 rok/260 000 km
<<<123>>>