alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B6 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)

Volkswagen Passat B6 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)Wyświetleń: 44344

Volkswagen Passat B6 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)

Okres produkcji: 2005-2010

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.7

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI10525012.44.7
2.0 TDI1403209.85.9
2.0 TDI1703508.65.6

04.10.2014SzkodnikTak

Witam Autko jak w podpisie. Rocznik 2004, sprowadzone osobiście (więc nie kręcone) jako 5 latek z przebiegiem 207000. Teraz ma już 300000. Przez ten czas poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem ( przy ~250000)kompletne sprzęgło z dwumasem koszt 1700zł, delikatnie brzęczało, a że wybierałem się w dłuższą trasę wymieniłem profilaktycznie; i zawór EGR koszt 400 zł. Poza tym żadnych innych napraw przy silniku nie robiono. Wersja BKC to najbardziej udana odmiana wsród 105 KM PD. Gorąco polecam."


26.10.2014TomaszTak

"Ogólnie jestem zadowolony ale niestety pompowtryski chodzą dość głośno, zdecydowanie mniejsza kultura w porównaniu do nowych diesli z bezpośrednim wtryskiem. Mam porównanie np z 1,9dCi - francuz zdecydowanie lepiej wygląda pod tym względem. Ogólnie jestem zadowolony bo jednak naprawy są dość tanie, regeneracja turbiny z wymontowaniem 700zł, dwumas+sprzegło+robocizna koło 2,5 tyś, wtrysków jeszcze nie robiłem więc nie wiem."


16.05.2019Skoda Octavia IITak

Napiszę tak: Kupiłem Octavię 2 w 2015 roku w ciemno! Po kilku miesiącach dopiero się zainteresowałem co to za silnik. Było to przy przebiegu 170tyś (przy 160tyś wymienona dwumasa) i szok BXE że tak piszą o panewkach że się obracają! o Zgrozo! Teraz przy 270 tyś km mogę powiedzieć silnik trwały jak prawdziwy 1.9 TDI z lat 97! Przez 100 tyś, wymieniłem tylko rozrząd, hamulce i wycieraczki! Wszystko sprawne i chodzi do dziś! Odpukać! Odpukać! Odpukać! Odpala na strzała!, Chodzi spokojniutko, cichutko i równie! Rozmawiałem ze znajomym z Niemiec. Mówił, że dziwi się, że w PL są takie złe opinie o BXE, gdyż u niego uznawane są za jedne z najlepszych wersji, szczególnie po roku 2006. Ja przy swojej wymianem olej i wszystkie filtry co max 13 tyś. Stosuje również ceramizer. Dynamicznie te auto wydaje się jakby miało 130km a nie 105km. Ja bardzo dbam o auto, tzn. Wolno przełączam biegi, nigdy nie jeżdżę po zapaleniu, tylko tak 2,3 minuty po, obroty nie stosuję niskich tylko próbuję trzymać min 2000tyś. i przy 2800, 2900 zmieniam. Oleju nie bierze w ogóle. Może przez 13 tyś spadnie z max to średniego na bagnecie, ale to też nie zawsze. Jedyny minus ale to w przypadku Skody to słychać obroty na wolnych, zdecydowanie głośniej niż DCI. Ogólnie chciałbym napisać, że jestem mega zadowolony z auta i z silnika! Brak jakikolwiek usterek! Odpukać!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 101
Średnia (głosów 13):
(7.87)
Trwałość silnika
 8.23/10
Niezawodność auta
 8.08/10
Spalanie ON
 7.46/10
Koszty utrzymania
 7.69/10

Głosy według opinii:

103

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 176

Opinie użytkowników

Passat B6 23.01.2019
Średnia:
(1.50)
Nie
"Najgorszy szrot jaki jest na rynku. Najgorszy samochód, jakim jeździłem. Po przebiegu 90 tys. km padły : dwumasa, tablica wskaźników, elektryczny fotel, filtr DPF, rozrusznik, zawieszenie przednie i tylne, tapicerka drzwi kierowcy. Na końcu padł silnik BLS. "
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (3/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Żadnych
Wady:VW Passat TDI jest jeżdżącą (dopóki nie padnie głowica, silnik , turbo) wadą. To niemiecki szrot.
2007
Seba_Sosnowiec 25.09.2018
Średnia:
(9.75)
Tak
"Witam Passat Variant 1.9 TDI BXE .Jestem bardzo zadowolony z zakupu silnik BXE według mnie a jestem mechanikiem ma niesłusznie złą sławę bo nie ma żadnej wady z panewkami i wycierającymi wałkami rozrządu,przez 15 lat pracy nigdy w serwisie w którym pracuje (jest to serwis nieautoryzowany VW) nie było przypadku panewek czy wałka w BXE.Auto nie jest torpedą ale za to potrafi być bardzo oszczędne i wbrew pozorom daje radę te 105 km dzięki momentowi obrotowemu. Polecam ten silnik bo jest pancerny i tani w obsłudze osprzęt jak wtryski dwuamasa jest prawie 2X tanszy niż do 2.0 TDI.Podstawa olej filtry co 15 tysięcy lub raz w roku i studzimy zawsze turbo i nie będzie problemów z tym samochodem.Polecam z czystym Sumieniem."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety: komfort ,ilośc miejsca w kabinie,dobre wyposażenie,spalanie ,
Wady:Hamulec ręczny,głośna praca silnika klekot niestety 1.9 tak pracuje.
Passat B6 Variant 2007 r 1.9 TDI BXE przebieg 288 tys
Piotrek 31.03.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Moje trzecie auto i najlepsze !"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Ładnie tłumi nie równości na drodze, jazda nim to dla mnie przyjemność, dużo miejsca za kółkiem i dla pasażerów. Ogólnie fajne auto Polecam. Tylko dbać o wymiany Oleju filtry, i można śmigać.
Wady:Troszkę niskie zawieszenie. Elektryczny hamulec ręczny .
Vw Passat b6 2005r. 1,9 TDI
Pit 23.01.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Polecam naprawdę fajny passat "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Komfort i jak dla mnie fajne auto zrobiłem 60k kilometrów i tylko wymiana oleju filtry no i latam nim wcześniej miałem b5 też był fajny ale b6 to jest jak przepaść dla b5 polecam
Wady:Hymn może ten hamulec ręczny
B6 2008 1.9 bls
XXX 25.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiłem przy przebiegu 83000tys.km.jeż dżę już 5 lat praktycznie bez awaryjnie,rozrz ąd wymieniłem przy 120000tys.Auto dość dynamiczne jak na 105KM,ale na autostradzie brakuje 6.Olej wymieniam regularnie co rok i nie zauważyłem żeby silnik mi brał.Polecam w 100%!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:
Wady:
Volkswagen Passat B6 1.9 TDI (105KM)
<<<123>>>