alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B6 1.9 TDI (105KM)

Volkswagen Passat B6 1.9 TDI (105KM)Wyświetleń: 35139

Volkswagen Passat B6 1.9 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2005-2010

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 5.5

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0TDI1203201995.9
2.0 TDI1403202095.6

04.10.2014SzkodnikTak

Witam Autko jak w podpisie. Rocznik 2004, sprowadzone osobiście (więc nie kręcone) jako 5 latek z przebiegiem 207000. Teraz ma już 300000. Przez ten czas poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem ( przy ~250000)kompletne sprzęgło z dwumasem koszt 1700zł, delikatnie brzęczało, a że wybierałem się w dłuższą trasę wymieniłem profilaktycznie; i zawór EGR koszt 400 zł. Poza tym żadnych innych napraw przy silniku nie robiono. Wersja BKC to najbardziej udana odmiana wsród 105 KM PD. Gorąco polecam."


01.04.2016Tak

"Jeżdżę od nowości Skodą Octavia II z silnikiem 1.9 TDI - do tej pory nie miałem żadnej awarii silnika, wymieniane regularnie - olej Long Life, filtr paliwa, filtr powietrza i filtr oleju co około 30 tys. km zgodnie z zaleceniami serwisu. Jednakże po rozmowach ze znajomymi mechanikami zaleca się wymieniać co 15 tys. km - i tak będę robił. Zamierzam dalej nim jeździć. Polecam wszystkim ten silnik."


13.01.2016ManiekNie

najgorszy silnik 1.9 tdi od 2007r. zaczęło się osłabianie konstrukcji tych silników, a w szczególności tego modelu 1.9 TDI BXE. tu nie chodzi o ochronę środowiska tylko o biznes i o jak najszybsze rozlatywanie i psucie się silników. już nigdy nie będą produkować takich samochodów jak mercedes W123 czy 1.9SDI, 1.9TDI 90, 1.9TDI 110 na zwykłej pompie. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 84
Średnia (głosów 11):
(8.27)
Trwałość silnika
 8.73/10
Niezawodność auta
 8.55/10
Spalanie ON
 7.64/10
Koszty utrzymania
 8.18/10

Głosy według opinii:

92

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 169

Opinie użytkowników

Piotrek 31.03.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Moje trzecie auto i najlepsze !"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Ładnie tłumi nie równości na drodze, jazda nim to dla mnie przyjemność, dużo miejsca za kółkiem i dla pasażerów. Ogólnie fajne auto Polecam. Tylko dbać o wymiany Oleju filtry, i można śmigać.
Wady:Troszkę niskie zawieszenie. Elektryczny hamulec ręczny .
Vw Passat b6 2005r. 1,9 TDI
Pit 23.01.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Polecam naprawdę fajny passat "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Komfort i jak dla mnie fajne auto zrobiłem 60k kilometrów i tylko wymiana oleju filtry no i latam nim wcześniej miałem b5 też był fajny ale b6 to jest jak przepaść dla b5 polecam
Wady:Hymn może ten hamulec ręczny
B6 2008 1.9 bls
XXX 25.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiłem przy przebiegu 83000tys.km.jeż dżę już 5 lat praktycznie bez awaryjnie,rozrz ąd wymieniłem przy 120000tys.Auto dość dynamiczne jak na 105KM,ale na autostradzie brakuje 6.Olej wymieniam regularnie co rok i nie zauważyłem żeby silnik mi brał.Polecam w 100%!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:
Wady:
Volkswagen Passat B6 1.9 TDI (105KM)
Sebastian 16.05.2017
Średnia:
(5.50)
Nie
"Auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło przez pierwsze 25 tysięcy kilometrów (w momencie kupna miał przejechane 227 000 km) Niestety później pasmo porażek i dosyć częstych wizyt u mechanika związanych z wałkiem rozrządu, obracającymi się panewkami i wadliwymi pompowtryskiwaczami. Jako całokształt osobiście nie polecam, chociaż komfort prowadzenia pojazdu oceniam w skali 1-10 na 10."
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Auto dobrze trzyma się drogi
Wady:
B6 1.9 TDI/2006 rok/260 000 km
mirek 17.01.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"nie ma do czego się przyczepić choć słyszałem opinie ''złe'' o silniku seri BXE że są awaryjne na wale 'panewki' 'ale przejechałem nim 183tyś.i naraże sobie chwalę i oby tak dalej "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:wygodny dobrze trzyma się drogi
Wady:raczej nie ma
b6 2007 kombi passat
<<<123>>>