alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B6 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)

Volkswagen Passat B6 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)Wyświetleń: 47318

Volkswagen Passat B6 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)

Okres produkcji: 2005-2010

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.7

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI11025011.85.7
2.0 TDI1403209.85.6
2.0 TDI1403209.85.9

13.01.2016ManiekNie

najgorszy silnik 1.9 tdi od 2007r. zaczęło się osłabianie konstrukcji tych silników, a w szczególności tego modelu 1.9 TDI BXE. tu nie chodzi o ochronę środowiska tylko o biznes i o jak najszybsze rozlatywanie i psucie się silników. już nigdy nie będą produkować takich samochodów jak mercedes W123 czy 1.9SDI, 1.9TDI 90, 1.9TDI 110 na zwykłej pompie. "


24.11.2018skodaTak

Skoda Octavia przebieg 340tyś silnik BXE. W opinii ekspertów najgorszy silnik 1.9tdi. Moje zdanie jest zupełnie inne! Podniesiona moc ze 105 na 140 koni. Auto na przejechane 340.000 silnik bez wycieków od wymiany do wymiany oleju co 15tyś nie dolewam bo nie potrzeba. Ważne żeby olej wymieniać co 15tyś a nie co 30tyś olej oryginalny Vw do tych silników. Każdy silnik będzie awaryjny jeśli nie będziemy o niego dbać!!!!. Paliwo na shel lub orlen


26.10.2014TomaszTak

"Ogólnie jestem zadowolony ale niestety pompowtryski chodzą dość głośno, zdecydowanie mniejsza kultura w porównaniu do nowych diesli z bezpośrednim wtryskiem. Mam porównanie np z 1,9dCi - francuz zdecydowanie lepiej wygląda pod tym względem. Ogólnie jestem zadowolony bo jednak naprawy są dość tanie, regeneracja turbiny z wymontowaniem 700zł, dwumas+sprzegło+robocizna koło 2,5 tyś, wtrysków jeszcze nie robiłem więc nie wiem."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 107
Średnia (głosów 14):
(7.91)
Trwałość silnika
 8.36/10
Niezawodność auta
 8.14/10
Spalanie ON
 7.43/10
Koszty utrzymania
 7.71/10

Głosy według opinii:

113

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 178

Opinie użytkowników

Passat B6 11.06.2019
Średnia:
(8.50)
Tak
"Passat B6 1.9 300 tyś przejechane i żadnych problemów z silnikiem. Pracuje równo, pali na największych mrozach. Niezawodny i pancerny. Wymienić należało jedynie osprzęt - tj. sprzęgło dwumasowe po 290tyś. Baaaardzo jestem zadowolony ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:
Wady:
2005/300'000
Passat B6 23.01.2019
Średnia:
(1.50)
Nie
"Najgorszy szrot jaki jest na rynku. Najgorszy samochód, jakim jeździłem. Po przebiegu 90 tys. km padły : dwumasa, tablica wskaźników, elektryczny fotel, filtr DPF, rozrusznik, zawieszenie przednie i tylne, tapicerka drzwi kierowcy. Na końcu padł silnik BLS. "
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (3/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Żadnych
Wady:VW Passat TDI jest jeżdżącą (dopóki nie padnie głowica, silnik , turbo) wadą. To niemiecki szrot.
2007
Seba_Sosnowiec 25.09.2018
Średnia:
(9.75)
Tak
"Witam Passat Variant 1.9 TDI BXE .Jestem bardzo zadowolony z zakupu silnik BXE według mnie a jestem mechanikiem ma niesłusznie złą sławę bo nie ma żadnej wady z panewkami i wycierającymi wałkami rozrządu,przez 15 lat pracy nigdy w serwisie w którym pracuje (jest to serwis nieautoryzowany VW) nie było przypadku panewek czy wałka w BXE.Auto nie jest torpedą ale za to potrafi być bardzo oszczędne i wbrew pozorom daje radę te 105 km dzięki momentowi obrotowemu. Polecam ten silnik bo jest pancerny i tani w obsłudze osprzęt jak wtryski dwuamasa jest prawie 2X tanszy niż do 2.0 TDI.Podstawa olej filtry co 15 tysięcy lub raz w roku i studzimy zawsze turbo i nie będzie problemów z tym samochodem.Polecam z czystym Sumieniem."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety: komfort ,ilośc miejsca w kabinie,dobre wyposażenie,spalanie ,
Wady:Hamulec ręczny,głośna praca silnika klekot niestety 1.9 tak pracuje.
Passat B6 Variant 2007 r 1.9 TDI BXE przebieg 288 tys
Piotrek 31.03.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Moje trzecie auto i najlepsze !"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Ładnie tłumi nie równości na drodze, jazda nim to dla mnie przyjemność, dużo miejsca za kółkiem i dla pasażerów. Ogólnie fajne auto Polecam. Tylko dbać o wymiany Oleju filtry, i można śmigać.
Wady:Troszkę niskie zawieszenie. Elektryczny hamulec ręczny .
Vw Passat b6 2005r. 1,9 TDI
Pit 23.01.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Polecam naprawdę fajny passat "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Komfort i jak dla mnie fajne auto zrobiłem 60k kilometrów i tylko wymiana oleju filtry no i latam nim wcześniej miałem b5 też był fajny ale b6 to jest jak przepaść dla b5 polecam
Wady:Hymn może ten hamulec ręczny
B6 2008 1.9 bls
<<<123>>>