alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B6 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)

Volkswagen Passat B6 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)Wyświetleń: 52717

Volkswagen Passat B6 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)

Okres produkcji: 2005-2010

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.7

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI11025011.85.7
2.0 TDI1403209.85.6
2.0 TDI1403209.85.9

24.11.2018skodaTak

Skoda Octavia przebieg 340tyś silnik BXE. W opinii ekspertów najgorszy silnik 1.9tdi. Moje zdanie jest zupełnie inne! Podniesiona moc ze 105 na 140 koni. Auto na przejechane 340.000 silnik bez wycieków od wymiany do wymiany oleju co 15tyś nie dolewam bo nie potrzeba. Ważne żeby olej wymieniać co 15tyś a nie co 30tyś olej oryginalny Vw do tych silników. Każdy silnik będzie awaryjny jeśli nie będziemy o niego dbać!!!!. Paliwo na shel lub orlen


17.08.2018TadeuszTak

Autko kupiłem 4 letnie po leasingu i bałem się tego ale okazało się że zupełnie niepotrzebnie.Teraz ma już 10 lat i spisuje się rewelacyjnie, wymieniam tylko części eksploatacyjne, do tej pory żadnej awarii!!! Właśnie wymieniłem sprzęgło chociaż mechanik twierdził że mogę jeszcze pojeździć i okazało się, że było bez dwumasy - koszt całkowity 900 zł. Olej wymieniam co rok czyli co ok 10 tys km. Pewnie, że jest to trochę toporne auto ale naprawdę oszczędne i niezawodne. Mam kombi i zdziwiłem się ile może pomieścić ten bagażnik!!! Drugie auto mam octavię i jest przepaść między nimi ale to inna klasa auta. Naprawdę szczerze polecam!!1


16.05.2019Skoda Octavia IITak

Napiszę tak: Kupiłem Octavię 2 w 2015 roku w ciemno! Po kilku miesiącach dopiero się zainteresowałem co to za silnik. Było to przy przebiegu 170tyś (przy 160tyś wymienona dwumasa) i szok BXE że tak piszą o panewkach że się obracają! o Zgrozo! Teraz przy 270 tyś km mogę powiedzieć silnik trwały jak prawdziwy 1.9 TDI z lat 97! Przez 100 tyś, wymieniłem tylko rozrząd, hamulce i wycieraczki! Wszystko sprawne i chodzi do dziś! Odpukać! Odpukać! Odpukać! Odpala na strzała!, Chodzi spokojniutko, cichutko i równie! Rozmawiałem ze znajomym z Niemiec. Mówił, że dziwi się, że w PL są takie złe opinie o BXE, gdyż u niego uznawane są za jedne z najlepszych wersji, szczególnie po roku 2006. Ja przy swojej wymianem olej i wszystkie filtry co max 13 tyś. Stosuje również ceramizer. Dynamicznie te auto wydaje się jakby miało 130km a nie 105km. Ja bardzo dbam o auto, tzn. Wolno przełączam biegi, nigdy nie jeżdżę po zapaleniu, tylko tak 2,3 minuty po, obroty nie stosuję niskich tylko próbuję trzymać min 2000tyś. i przy 2800, 2900 zmieniam. Oleju nie bierze w ogóle. Może przez 13 tyś spadnie z max to średniego na bagnecie, ale to też nie zawsze. Jedyny minus ale to w przypadku Skody to słychać obroty na wolnych, zdecydowanie głośniej niż DCI. Ogólnie chciałbym napisać, że jestem mega zadowolony z auta i z silnika! Brak jakikolwiek usterek! Odpukać!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 111
Średnia (głosów 14):
(7.91)
Trwałość silnika
 8.36/10
Niezawodność auta
 8.14/10
Spalanie ON
 7.43/10
Koszty utrzymania
 7.71/10

Głosy według opinii:

113

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 181

Opinie użytkowników

Passat B6 11.06.2019
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Passat B6 1.9 300 tyś przejechane i żadnych problemów z silnikiem. Pracuje równo, pali na największych mrozach. Niezawodny i pancerny. Wymienić należało jedynie osprzęt - tj. sprzęgło dwumasowe po 290tyś. Baaaardzo jestem zadowolony ;)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2005/300'000
Passat B6 23.01.2019
Średnia:
(1.50)
Nie
Opinia: Najgorszy szrot jaki jest na rynku. Najgorszy samochód, jakim jeździłem. Po przebiegu 90 tys. km padły : dwumasa, tablica wskaźników, elektryczny fotel, filtr DPF, rozrusznik, zawieszenie przednie i tylne, tapicerka drzwi kierowcy. Na końcu padł silnik BLS.
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (3/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Żadnych
Wady:VW Passat TDI jest jeżdżącą (dopóki nie padnie głowica, silnik , turbo) wadą. To niemiecki szrot.
Rocznik / Przebieg:2007
Seba_Sosnowiec 25.09.2018
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Witam Passat Variant 1.9 TDI BXE .Jestem bardzo zadowolony z zakupu silnik BXE według mnie a jestem mechanikiem ma niesłusznie złą sławę bo nie ma żadnej wady z panewkami i wycierającymi wałkami rozrządu,przez 15 lat pracy nigdy w serwisie w którym pracuje (jest to serwis nieautoryzowany VW) nie było przypadku panewek czy wałka w BXE.Auto nie jest torpedą ale za to potrafi być bardzo oszczędne i wbrew pozorom daje radę te 105 km dzięki momentowi obrotowemu. Polecam ten silnik bo jest pancerny i tani w obsłudze osprzęt jak wtryski dwuamasa jest prawie 2X tanszy niż do 2.0 TDI.Podstawa olej filtry co 15 tysięcy lub raz w roku i studzimy zawsze turbo i nie będzie problemów z tym samochodem.Polecam z czystym Sumieniem.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety: komfort ,ilośc miejsca w kabinie,dobre wyposażenie,spalanie ,
Wady:Hamulec ręczny,głośna praca silnika klekot niestety 1.9 tak pracuje.
Rocznik / Przebieg:Passat B6 Variant 2007 r 1.9 TDI BXE przebieg 288 tys
Piotrek 31.03.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Moje trzecie auto i najlepsze !
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Ładnie tłumi nie równości na drodze, jazda nim to dla mnie przyjemność, dużo miejsca za kółkiem i dla pasażerów. Ogólnie fajne auto Polecam. Tylko dbać o wymiany Oleju filtry, i można śmigać.
Wady:Troszkę niskie zawieszenie. Elektryczny hamulec ręczny .
Rocznik / Przebieg:Vw Passat b6 2005r. 1,9 TDI
Pit 23.01.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Polecam naprawdę fajny passat
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Komfort i jak dla mnie fajne auto zrobiłem 60k kilometrów i tylko wymiana oleju filtry no i latam nim wcześniej miałem b5 też był fajny ale b6 to jest jak przepaść dla b5 polecam
Wady:Hymn może ten hamulec ręczny
Rocznik / Przebieg:B6 2008 1.9 bls
XXX 25.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Kupiłem przy przebiegu 83000tys.km.jeż dżę już 5 lat praktycznie bez awaryjnie,rozrz ąd wymieniłem przy 120000tys.Auto dość dynamiczne jak na 105KM,ale na autostradzie brakuje 6.Olej wymieniam regularnie co rok i nie zauważyłem żeby silnik mi brał.Polecam w 100%!!!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:Volkswagen Passat B6 1.9 TDI (105KM)
Sebastian 16.05.2017
Średnia:
(5.50)
Nie
Opinia: Auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło przez pierwsze 25 tysięcy kilometrów (w momencie kupna miał przejechane 227 000 km) Niestety później pasmo porażek i dosyć częstych wizyt u mechanika związanych z wałkiem rozrządu, obracającymi się panewkami i wadliwymi pompowtryskiwaczami. Jako całokształt osobiście nie polecam, chociaż komfort prowadzenia pojazdu oceniam w skali 1-10 na 10.
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Auto dobrze trzyma się drogi
Wady:
Rocznik / Przebieg:B6 1.9 TDI/2006 rok/260 000 km
mirek 17.01.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: nie ma do czego się przyczepić choć słyszałem opinie ''złe'' o silniku seri BXE że są awaryjne na wale 'panewki' 'ale przejechałem nim 183tyś.i naraże sobie chwalę i oby tak dalej
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:wygodny dobrze trzyma się drogi
Wady:raczej nie ma
Rocznik / Przebieg:b6 2007 kombi passat
Kuba 09.06.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Auto użytkowałem przez 3,5 roku. Nigdy nie było awarii, wymieniłem tylko sprzęgło, przewód paliwowy oraz poszczegolne elementy zawieszenia. Wbrew temu co piszą, auto nie brało oleju.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Niezawodność, wspaniałe spalanie
Wady:Słabe sprzęgło, mało mocy z takiego silnika, brak 6 biegu
Rocznik / Przebieg:B6 2008r 1.9 TDI Bluemotion
Adrian 02.06.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Ogolnie autko polecil bym kazdemu ze wzgledu eksploatacji jednakze moc tego silnika nie powala na nogi... :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:B6 1.9 TDI
<<<12>>>