alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B6  2.0 TDI (140KM)

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI (140KM)Wyświetleń: 22964

Volkswagen Passat B6  2.0 TDI (140KM)

Okres produkcji: 2005-2010

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna209
Przyspieszenie (0-100km/h)9.8
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2007 roku
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski Bosch lub Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.8

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1052501885.6
2.0 TDI1203201995.9

07.06.2013ZibiTak

Jeżdżę 2.0 DID (TDI) w M grandis, sygn BSY -zrobiłem 40k km - żadnych mikropęknięć - nikt z eksploatujących Mitsubishi nie zgłaszał takich awarii. Ten model BSY montowany jest także w VW Touran. Blok silnika jest robiony w Niemczech (żeliwo z niemieckiej huty). Gorzej z tymi z Polkowic! Jak na razie nie mogę narzekać. Bierze 1litr oleju na 12-15k km -to jak na diesla niedużo. Parametry lepsze od 1,9TDI i ciszej pracuje Co do turbosprężarki, to w każdym modelu diesla ze zmienną geometrią zachodzi zabrudzenie jej przez sadzę (węgiel) i z czasem może dojść do przycięcia (zablokowania) Dlatego ważny jest styl jazdy. Trzeba zmieniać biegi powyżej 2,5 k obr/min żeby turbo pracowało w pełnym zakresie swoich skrajnych wychyleń a od czasu do czasu pogonić silnik na wysokich obrotach 3-4 tyś. 2/3 czasu można jeździć oszczędnie na niskich obrotach 1/3 na wyższych. wtedy sadza zostanie przedmuchana z układu i jest dobre smarowanie olejem. Po odpaleniu- nie gazować, max do 2tys obr/min a po zmianie biegu dopiero przekroczyć 2,5-3.0k. Po ostrej jeździe zwolnić przed zatrzymaniem ( na luzie dojechać ) i chwile odczekać żeby turbina wyhamowała. Przy takiej technice turbina wytrzyma i 300tyś.


05.03.2017ZenonTak

Naprawy:75ooo-wym.chłodnicy recylkulacji spalin i turbosprężarki,79800-wymiana głowicy,227000-wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym, 232000-wymiana sprężn i tulei przedniego zawieszenia oraz teleskopów tył,253000-regeneracja turbosprężarki


10.06.2013TomaszTak

Silnik 2.0 TDI, 140 KM, kod BKD, rok prod. 2007, przejechałem na razie 104.000 km, silnik głośniejszy niż mój poprzedni 1.9 TDI 110 KM, spalanie zauważalnie większe niż 1.9 TDI, dynamika przeciętna z plusem (uwzględniam masę auta), ogólna ocena pozytywna ale bez szału, oleju nie bierze, blok i głowica nie pękły (podobno od 2007 roku już były poprawione), turobsprężarki produkcji rumuńskiej marnej jakości - musiałem swoją poddać całkowitej regeneracji przy 98.000 km (spadki mocy, tryby awaryjne, gwizdy), mimo przestrzegania zaleceń co do jej użytkowania (nie gazować na zimnym, chłodzić po jeździe, nie uprawiać PSJ). Obecnie wszystko OK. Niedługo termin na wymianę rozrządu (120.000 km, zalecana wcześniej).


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 69
Średnia (głosów 4):
(7.19)
Trwałość silnika
 7.25/10
Niezawodność auta
 7.25/10
Spalanie ON
 8.25/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

22

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 170

Opinie użytkowników

Sławek 17.04.2018
Średnia:
(3.50)
Nie
"Padł silnik po przekroczeniu 250 tys kupiony od handlarza napewno był kręcony wsadziłem kupę kasy a i tak poszedł na części plbo już miałem dosyć spalanie i komfort ok ale jak już to albo cr albo 1.9 105 "
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (2/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wsumie ich brak no może komfort w srodku
Wady:Pompowtryski turbina głowica i blacharka
Passat b6 2.0 PD 250tys
Kris 29.10.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Tylko CR 170 koni "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Cicha praca silnika CR w porównaniu z poprzednikiem, 170 koni w połączeniu z dsg daje frajdę Małe spalanie
Wady:Na razie nie zauważyłem
Passat b6 2009 170 koni dsg
Arek 28.03.2017
Średnia:
(6.50)
Nie
"Autko fajne komfortowe, ale nawet przepalona żarówka (żarnik) to wyzwanie dla mechanika i te hamulce pompa turbina blacharka po 230 tyś. To już wrak, ale to chyba zmora współczesnych produktów - (po 2000r) - jednorazówki... co prawda ma już 10 lat a na tak długo nie był przewidziany..."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:5.9l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:ergonomia komfort podrużowania
Wady:koszty eksploatacji awaryjność
Passat B6 2.0 TDI 140 KM Kombi
arek 15.06.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"p0lecam ale nie na pompowtryskach tylko comonrlaj mam ijestem bardzo zadowolony "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:
Wady:
b6 2008