alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI (170KM)

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI (170KM)Wyświetleń: 28794

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI (170KM)

Okres produkcji: 2005-2010

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]170
Moment obrotowy [Nm]350
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna223
Przyspieszenie (0-100km/h)8.6
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.0-4.7 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.2

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1052501885.6
2.0 TDI1203201995.9

23.01.2015DarekTak

"przebieg 147 tys rok 2012 serwisowany żadnych problemów,jak czytam te opinie to mi sie przypomina moje A4 wcześniejsze same problemy,ale obecnie złego słowa nie mogę powiedzieć.Silnik 177KM to nie 140KM i tu jest ogromna różnica pod względem dynamiki,elastyczności i komfortu jazdy.Super silnik ale w tej wersji."


10.02.2015WaldiTak

"same plusy,niskie spalanie wystarczająca moc dobra dynamika,i po za serwisem żadnych wydatków,Awaryjność zerowa."


06.09.2017KasperTak

"posiadałem 2 lata samochód z tym silnikiem. Jednostka genialna, dopóki nie zacznie sprawiać problemów. zrobiłem nim 40k kilometrów (stan przy zakupie 120k). niesamowita dynamika i kultura działania, podatność na chip tuning (ze 140 do 170KM), oszczędny (średnio 7L, w trasie potrafił zejść poniżej 5L/100). Niestety po przekroczeniu 140 tyś. km zaczęły pojawiać się pewne problemy. Zaczęło się od wymiany wtrysków, następnie doszedła uszkodzona turbina, zapchany dpf i w końcu wykryto pęknięcie głowicy przy 160tys. km. regeneracja nie była możliwa, a koszt wymiany wysoki. Ciężko mi było się rozstać z tym samochodem."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 44
Średnia (głosów 9):
(9.25)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 9.78/10
Spalanie ON
 9.11/10
Koszty utrzymania
 8.78/10

Głosy według opinii:

90

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 106

Opinie użytkowników

Krzysiek 20.11.2017
Średnia:
(7.75)
Tak
"Samochód posiadam praktycznie od roku.... i tak samochód mega komfortowy do podróży czasami przejadę po 500 km i czuje że śmiało mogę wracać przez kolejne 500 km. DSG super sprawa bardzo wygodna rzecz polecam wszystkim troszkę droga w utrzymaniu chodzi mi wymiany oleju ale naprawdę warto do momentu do kiedy się nie zepsuje bo wtedy z bardzo super mega wygodnego samochodu robi się udręka którą odczuje nasz portfel... na szczęście mnie to nie dopadło i mam nadzieję że tak już zostanie pomimo przebiegu 266 tys. km. Ponadto przez rok wymieniłem biksesnony, i ciekł mi simernikg od silnika. Po wymianie i naprawie jak na razie wszystko działa i jeździ. Silnik w połączeniu z DSG dość dynamiczny, mi w zupełności wystarczy i uważam, że nie wykorzystuje pełnego potencjału ale fajne jest to że kiedy potrzeba mocy wciskam i lece... ogólnie polecam samochód bardzo popularny wygodny ceny utrzymania mogłyby być mniejsze ale da się jakoś przeżyć... "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.4l/100km

Spalanie - trasa:6.4l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:
Wady:
B6 DSG/2010/266000
Daniel 20.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Świetne auto, super silnik. Serdecznie polecam. DSG bez żadnych problemów. Common rail nie bierze ani kropli oleju. POLECAM bo zrobili naprawdę super silnik."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Dynamika, Komfort, Dużo miejsca
Wady:Ledy tylnych lamp
CBBB(common rail, dsg)/2009/240 000
WIESIEK 31.03.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód bardzo mnie zaskoczył bardzo komfortowy,wyciszony super przyśpiesza mało pali jestem zachwycony.Mam dsg 380 tyś bez napraw wymieniam olej dynamicznie co 70 tyś,i(KOSZT 750 ZŁ NA PODKARPACIU). Wtryski wymienione w akcji serwisowej salon za 0 z.ł Przy 270 TYŚ Wymieniony zabierak pompki olejowej na moje życzenie koszt zabieraka salon 12 zł !!! ,Robocizna Z kolegą po tym passacie kiedyś w przyszłość następny na pewno,i tylko z tym silnikiem i komfortowym dsg koszty utrzymania daje ful gwiazdek, choć wymiana oleju w dsg jest droga to jest co 70 tyś km"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:trwałość,niesamowity komfort i wykonanie,SPALANIE PRZY TAK MOCNYM SILNIKU
Wady:ORYGINALNE WTRYSKI ALE SALON WYMIENIA ZA DARMO AkCJA SERWISOWA,
380000
WIESIEK 31.03.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód bardzo mnie zaskoczył bardzo komfortowy,wyciszony super przyśpiesza mało pali jestem zachwycony.Mam dsg 380 tyś bez napraw wymieniam olej dynamicznie co 70 tyś,i(KOSZT 750 ZŁ NA PODKARPACIU). Wtryski wymienione w akcji serwisowej salon za 0 z.ł Przy 270 TYŚ Wymieniony króciec pompki na moje życzenie koszt króćca salon 12 zł- !!! ,Robocizna Z kolegą po tym passacie kiedyś w przyszłość następny na pewno,i tylko z tym silnikiem i komfortowym dsg koszty utrzymania daje ful gwiazdek, choć wymiana oleju w dsg jest droga to jest co 70 tyś km"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:trwałość,niesamowity komfort i wykonanie,SPALANIE PRZY TAK MOCNYM SILNIKU
Wady:ORYGINALNE WTRYSKI ALE SALON WYMIENIA ZA DARMO AkCJA SERWISOWA,
380000
Krzysiek 09.04.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Autko idealne, po małej modyfikacji wady fabrycznej z Common Rail, które okazało się wielką porażką. Dziś śmigam na zwykłej pompie oleju i jestem spokojny. Co do tylniej klapy kombi to pokazują się wykwity rdzy przy oświetleniu tablicy, lampy i światła stopu, reszta auta czysta, serwis powiedział że ten model tak ma i gdyby wykwity pokazały się na pełnym elemencie zrobili by gwarancyjnie- głupota."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:komfort, cisza, przyspieszenie, niezawodnosć
Wady:blacharka, common rail
comfortline/ 2006/2.0 TDI
<<<12>>>