alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B7 1.6 TDI BlueMotion (105KM)

Volkswagen Passat B7 1.6 TDI BlueMotion (105KM)Wyświetleń: 28405

Volkswagen Passat B7 1.6 TDI BlueMotion (105KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.9

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0TDI1403202104.6
2.0 TDI1703502244.7

09.02.2015MariuszTak

silnik bardzo dobry 5 lat użytkowania żadnych problemów a jeżdże autem w trudnym terenie,górski,zimy.Brak jakich kolwiek awarii ,dynamiczny i oszczędny spala średnio 5L


10.01.2018Paweł WłochalTak

mam go 2,5 roku od lipca 2015 w Rapidzie spaceback w odmianie 105 konnej, obecnie okolo 64000 km. Do tej pory dwa serwisy, pierwszy przy 29000 drugi przy okolo 50000. Spalanie zalezy od temperamentu ale ostatnio zauwazyłem ze najlepiej go trzymac na 2000 obrotów, ponizej tylko z górki ale nigdy pod 1500. Paliwo jakie leje to verva diesel na polskich i czeskich stacjach, oraz x motion na omv w Czechach. 1 y serwis okolo 700 złoty w serwisie w Mlada Boleslav, drugi 1100 w Ultimie Jelenia Góra ale czyszczenie klimy i wymiana filtra paliwa. Spalanie na drogach polsko-czeskiego pogranicza, trasa wałbrzych-Mlada Boleslav 4-4,5 litra na sto km o litr wiecej z 3-4 osobami na pokładzie i w kierunku Wałbrzycha bo bardziej pod górkę. Silnik bądź co bądż krece nawet do czerwonego. Na autostradach w okolicach dozwolonych przepisami odcinkach coś koło 6-7, zalezy od ukształtowania terenu. Jazda ile fabryka dała np: Kępno-Wrocław 8 litrów ale we wrocku w 25 minut :) Oczywiście dane z komputera, rzeczywistość, zawsze do pierwszego odbicia każe sugerowac ze komputer kłami zaniżając od 0,2 do o,8 litra ale srednio wychodzi koło 0,5 litra na 100km przekłamania. Silnik chodzi fajnie tak miedzy 2 a3 tys obrotów. Beż problemu nadązam za 2 litowymi tdi passatami b5 i 160 konnymi alfami 159.Póki co nic się nie dzieje ale do pierwszych wymian już nie daleko. Wolę diesla nawet jeśli wyjde na tzw zero bo oszczednosci na paliwie pojdą w osprzet. Póki co obiecałem ze serwis co rok z wymianami płynów i filtrów, wszystko w aso mimo ze juz po gwarancji. 80% to trasy powyzej 100 km.


20.06.2014AndrzejTak

Bardzo przyjemny silnik. Fakt, że klekocze jak jednostki sprzed 20 lat ale po przejechaniu kilku km łatwo odczuć, że jedzie się nowoczesnym dieslem. Bardzo dobra dynamika pomimo, że użytkuje najsłabszą 75-konną wersję. Silnik jest elastyczny nawet na wyższych biegach. Jak dotąd bez problemów technicznych.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 41
Średnia (głosów 5):
(7.4)
Trwałość silnika
 7.6/10
Niezawodność auta
 6.8/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7.2/10

Głosy według opinii:

41

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 175

Opinie użytkowników

Tomek 18.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Passata z roku 2011. Aktualny przebieg 200 tys. Własnie wyminiłem rozrząd z pompą. Auto bardzo dobre (nie bierze wogóle płynu chłodzącego jak to ktoś pisał, nie dolewam również 1 litra oleju co 15 tys jak to pisze Rafał). Kultura pracy jest bardzo dobra, w kabinie bardzo cicho. Troche sie bałem małego silnika do całkiem sporego auta ale jestem w pełni zadowolony - samochód spełnił moje oczekiwania. Jak do tej pory nic mnie negatywnie nie zaskoczyło w tym samochodzie. Po przesiadce z "francuza" jestem mile zaskoczony komfortem, a przede wszystkim brakiem drobnych awarii, które potrafia doprowadzić do "szewskiej pasji".Polecam!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Silnik, skrzynia biegów, ergonomia, jakośc wykonania
Wady:brak
Passat B7 1,6 tdi bleumotion
kris 25.08.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Aktualnie 330 tys.km. Tylko z egrem był problem. Pasek wymieniony przy 220 tys. Wielkim plusem jest 6 biegów.Skrzynia nadrabia małą moc silnika."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Bezawaryjność i ekonomia
Wady:Troszkę słaby,ale ja wyrosłem z wyścigowania się
Passat B7 1,6 TDI
Konrad 16.07.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Nie będę oceniał auta bo jeżdżę nim bardzo krótko, ale silnik 1.6 TDi to bardzo fajna jednostka. Niby mało koni bo 105, ale 170 konna Insygnia w automacie wydaje się przy 1.6 wołowata i powolna. Świetna kultura pracy, cichutko cyka i mięko, spalanie - chyba się już mniej nie da w relacji pojemność do karoserii. Silnik przy przebiegu 130 tys, suchutki, czyściutki, dynamiczny jak na 105 koni i bez żadnych zastrzeżeń. Pracuje równo i bardzo cicho."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
vw passat/2011/130 tys
Rafał 27.12.2014
Średnia:
(8.00)
Nie
"Wszystko super....ale koni brakuje jak na taką masę , da się jeździć. Tylko jak dostałem zastępczego z serwisu 2.0, to różnica jest kolosalna....za to mój mało pali ok 5,8/5,9 średnie . Minusy jak wszędzie 1 litr oleju co 15000km i strasznie je płyn chłodzący , nawet po serwisowej wymianie chłodnicy i całego układu... Co m-C dolewka....gdzie to idzie...nie wiem."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.1l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Duży , komfortowy, fajnie wyposażony
Wady:Olej, płyn chłodzący , głośny w środku
Passat/2012/75000
Roman 14.11.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Eksploatuję B7 kombi od roku.Rocznik 2011. Bez zarzutu. Spalanie średni przy większości jazd miejskich np. dojazd do pracy 2 km itp. nie przekracza 6l/100km. Na autostradzie przy szybkiej jeździe 140-160km zużył średni 5,44l/100km. Przy delikatnej jeździe na trasie można zejść poniżej 5l/100km. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Niskie zużycie paliwa, komfort jazdy, bezawaryjność, długie okresy międzyprzeglądowe
Wady:brak
VW Passat B7 Kombi/2011/74000km