alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B7 1.6 TDI BlueMotion (105KM)

Volkswagen Passat B7 1.6 TDI BlueMotion (105KM)Wyświetleń: 29471

Volkswagen Passat B7 1.6 TDI BlueMotion (105KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.9

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI14032010.04.6
2.0 TDI1703508.84.7

29.11.2013MarekTak

Do auta typu kompakt idealny silnik.Niskie spalanie i wystarczające osiągi.Zapotrzebowanie na paliwo w znacznym stopniu zależy też od stylu jazdy.Ostra jazda podnosi spalanie nawet o 3 litry w mieście i około 2 w trasie.Stosując zasady eco driving można w mieście (bez dużych korków) zejść do 6 litrów.Co do trwałości DPF-u nie mogę nic powiedzieć ze względu na mały przebieg (45 tys).


04.09.2016nikiNie

Śmiech na sali spalanie od 6 w górę. Przy 108tys VW wymienił mi silnik na nowy - powód zerwany rozrząd. Gratuluję VW wspaniałego silnika


29.07.2013KrzysiekTak

Posiadam Golfa 6 z silnikiem 1,6 TDI zrobiłem nim jakieś 25tyś km. Spalanie to w trasie między 3,8-4,5l/100km. Miasto już nie wygląda tak dobrze między 7-8 l/100km.Silnik bardzo dynamiczny, cichy,bezawaryjny,same plusy (na razie oczywiście). Tankuję zwykłe paliwo ale na sprawdzonych dużych stacjach i cieszę się jazdą. Polecam kupić bogatą wersję, drobnostki cieszą . POZDRAWIAM


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 43
Średnia (głosów 5):
(7.4)
Trwałość silnika
 7.6/10
Niezawodność auta
 6.8/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7.2/10

Głosy według opinii:

41

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 175

Opinie użytkowników

Tomek 18.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Passata z roku 2011. Aktualny przebieg 200 tys. Własnie wyminiłem rozrząd z pompą. Auto bardzo dobre (nie bierze wogóle płynu chłodzącego jak to ktoś pisał, nie dolewam również 1 litra oleju co 15 tys jak to pisze Rafał). Kultura pracy jest bardzo dobra, w kabinie bardzo cicho. Troche sie bałem małego silnika do całkiem sporego auta ale jestem w pełni zadowolony - samochód spełnił moje oczekiwania. Jak do tej pory nic mnie negatywnie nie zaskoczyło w tym samochodzie. Po przesiadce z "francuza" jestem mile zaskoczony komfortem, a przede wszystkim brakiem drobnych awarii, które potrafia doprowadzić do "szewskiej pasji".Polecam!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Silnik, skrzynia biegów, ergonomia, jakośc wykonania
Wady:brak
Passat B7 1,6 tdi bleumotion
kris 25.08.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Aktualnie 330 tys.km. Tylko z egrem był problem. Pasek wymieniony przy 220 tys. Wielkim plusem jest 6 biegów.Skrzynia nadrabia małą moc silnika."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Bezawaryjność i ekonomia
Wady:Troszkę słaby,ale ja wyrosłem z wyścigowania się
Passat B7 1,6 TDI
Konrad 16.07.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Nie będę oceniał auta bo jeżdżę nim bardzo krótko, ale silnik 1.6 TDi to bardzo fajna jednostka. Niby mało koni bo 105, ale 170 konna Insygnia w automacie wydaje się przy 1.6 wołowata i powolna. Świetna kultura pracy, cichutko cyka i mięko, spalanie - chyba się już mniej nie da w relacji pojemność do karoserii. Silnik przy przebiegu 130 tys, suchutki, czyściutki, dynamiczny jak na 105 koni i bez żadnych zastrzeżeń. Pracuje równo i bardzo cicho."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
vw passat/2011/130 tys
Rafał 27.12.2014
Średnia:
(8.00)
Nie
"Wszystko super....ale koni brakuje jak na taką masę , da się jeździć. Tylko jak dostałem zastępczego z serwisu 2.0, to różnica jest kolosalna....za to mój mało pali ok 5,8/5,9 średnie . Minusy jak wszędzie 1 litr oleju co 15000km i strasznie je płyn chłodzący , nawet po serwisowej wymianie chłodnicy i całego układu... Co m-C dolewka....gdzie to idzie...nie wiem."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.1l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Duży , komfortowy, fajnie wyposażony
Wady:Olej, płyn chłodzący , głośny w środku
Passat/2012/75000
Roman 14.11.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Eksploatuję B7 kombi od roku.Rocznik 2011. Bez zarzutu. Spalanie średni przy większości jazd miejskich np. dojazd do pracy 2 km itp. nie przekracza 6l/100km. Na autostradzie przy szybkiej jeździe 140-160km zużył średni 5,44l/100km. Przy delikatnej jeździe na trasie można zejść poniżej 5l/100km. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Niskie zużycie paliwa, komfort jazdy, bezawaryjność, długie okresy międzyprzeglądowe
Wady:brak
VW Passat B7 Kombi/2011/74000km