alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B7 1.6 TDI BlueMotion (105KM)

Volkswagen Passat B7 1.6 TDI BlueMotion (105KM)Wyświetleń: 26983

Volkswagen Passat B7 1.6 TDI BlueMotion (105KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.9

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0TDI1403202104.6
2.0 TDI1703502244.7

17.11.2017asdNie

1,6 TDI, CADDY III, - to tragedia, wysokie spalanie - chyba, że ktoś na czwórce jedzie nonstop 50km/h to może mało pali, przy 90 tyś padł EGR - koszt 3 tys. !!! Nigdy więcej vieswagena. Śednie spalanie - miasto przy delkiatnej jeździe 7,8 (jak lekko przycisnę to ponad 9), trasa V 90 km/h spalanie 6,3l, trasa V 120 km/h spalanie 7,2 l (jazda solo bez pasażera i bagażu, ciśnienie opon prawidłowe :-), jazda ekspresówką - czyli bez hamowania i rozpędzania, dystans ponad 200km)


20.06.2014AndrzejTak

Bardzo przyjemny silnik. Fakt, że klekocze jak jednostki sprzed 20 lat ale po przejechaniu kilku km łatwo odczuć, że jedzie się nowoczesnym dieslem. Bardzo dobra dynamika pomimo, że użytkuje najsłabszą 75-konną wersję. Silnik jest elastyczny nawet na wyższych biegach. Jak dotąd bez problemów technicznych.


23.07.2017Restio.plTak

Silnik 1.6tdi nie posiada koła dwumasowego ! Idealnie nadaje sie do fachowego tuningu, uzyskane przyrosty mocy oscylują w okolicy140KM i 290Nm co powoduje ze jazda staje sie przyjemnością. Ten sam silnik w najnowszych VW Passatach fabrycznie zestrojony jest na poziomie 120KM przejechane ponad 130tys bez najmniejszej awarii - Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 41
Średnia (głosów 5):
(7.4)
Trwałość silnika
 7.6/10
Niezawodność auta
 6.8/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7.2/10

Głosy według opinii:

41

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 173

Opinie użytkowników

Tomek 18.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Passata z roku 2011. Aktualny przebieg 200 tys. Własnie wyminiłem rozrząd z pompą. Auto bardzo dobre (nie bierze wogóle płynu chłodzącego jak to ktoś pisał, nie dolewam również 1 litra oleju co 15 tys jak to pisze Rafał). Kultura pracy jest bardzo dobra, w kabinie bardzo cicho. Troche sie bałem małego silnika do całkiem sporego auta ale jestem w pełni zadowolony - samochód spełnił moje oczekiwania. Jak do tej pory nic mnie negatywnie nie zaskoczyło w tym samochodzie. Po przesiadce z "francuza" jestem mile zaskoczony komfortem, a przede wszystkim brakiem drobnych awarii, które potrafia doprowadzić do "szewskiej pasji".Polecam!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Silnik, skrzynia biegów, ergonomia, jakośc wykonania
Wady:brak
Passat B7 1,6 tdi bleumotion
kris 25.08.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Aktualnie 330 tys.km. Tylko z egrem był problem. Pasek wymieniony przy 220 tys. Wielkim plusem jest 6 biegów.Skrzynia nadrabia małą moc silnika."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Bezawaryjność i ekonomia
Wady:Troszkę słaby,ale ja wyrosłem z wyścigowania się
Passat B7 1,6 TDI
Konrad 16.07.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Nie będę oceniał auta bo jeżdżę nim bardzo krótko, ale silnik 1.6 TDi to bardzo fajna jednostka. Niby mało koni bo 105, ale 170 konna Insygnia w automacie wydaje się przy 1.6 wołowata i powolna. Świetna kultura pracy, cichutko cyka i mięko, spalanie - chyba się już mniej nie da w relacji pojemność do karoserii. Silnik przy przebiegu 130 tys, suchutki, czyściutki, dynamiczny jak na 105 koni i bez żadnych zastrzeżeń. Pracuje równo i bardzo cicho."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
vw passat/2011/130 tys
Rafał 27.12.2014
Średnia:
(8.00)
Nie
"Wszystko super....ale koni brakuje jak na taką masę , da się jeździć. Tylko jak dostałem zastępczego z serwisu 2.0, to różnica jest kolosalna....za to mój mało pali ok 5,8/5,9 średnie . Minusy jak wszędzie 1 litr oleju co 15000km i strasznie je płyn chłodzący , nawet po serwisowej wymianie chłodnicy i całego układu... Co m-C dolewka....gdzie to idzie...nie wiem."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.1l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Duży , komfortowy, fajnie wyposażony
Wady:Olej, płyn chłodzący , głośny w środku
Passat/2012/75000
Roman 14.11.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Eksploatuję B7 kombi od roku.Rocznik 2011. Bez zarzutu. Spalanie średni przy większości jazd miejskich np. dojazd do pracy 2 km itp. nie przekracza 6l/100km. Na autostradzie przy szybkiej jeździe 140-160km zużył średni 5,44l/100km. Przy delikatnej jeździe na trasie można zejść poniżej 5l/100km. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Niskie zużycie paliwa, komfort jazdy, bezawaryjność, długie okresy międzyprzeglądowe
Wady:brak
VW Passat B7 Kombi/2011/74000km