alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B7 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)

Volkswagen Passat B7 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)Wyświetleń: 31019

Volkswagen Passat B7 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.9

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI14032010.04.6
2.0 TDI1703508.84.7
2.0 TDI1773808.75.9

22.04.2018KonradTak

Użytkowałem ten silnik w aucie VW Passat B7 1.6 TDI 105KM. Silnik bardzo elastyczny i cichy oraz oszczędny i trwały do 145tys bez usterki za wyjątkiem pompy wody. Nie wytrzymała do wymiany rozrządu zgodnie z interwałem i padła przy 140tys km. Cała reszta bez zarzutu to godny następca 1.9 choć pewnie trwałością mu nie dorówna


25.02.2014ZbigniewTak

"Masa samochodu jak i niski wspolczynnik oporu powietrza wplywaja znacznie na spalanie. Olbrzymi plus, przy spokojnej jezdzie z elementami ECO-driving'u :autostrada- 900km srednia predkosc 91km/h- 4,7 l/100km, 900km srednia predkosc 110km/h 5,1 l/100km. Dom-praca, droga gminna spokojna jazda okolo 80km/h na odcinku 20km spalanie okolo 3,3l/100km. W miesiacu srednie spalanie na poziomie 4,3l/100km.(opony zimowe, letnie nie byly jeszcze monotwane). Skrzynia manualna 5 biegowa. Czy 6-cio biegowa powinna byc montowana, nie jestem przekonany, przelozenia sa wystarczajaco dlugie aby przy ciaglej jezdie 140km/h silnik nie wylecial z ramy a momentalne spalanie na plaskim odcinku wahalo sie w granicach 5,2-5,6 l/100km Dynamika siwetna jednak powyzej 130km/h zaczyna wraznie wolniej przyspieszac, stad odjete pol gwiazdki. Trwalosci niestety po 6000km nie mozna dokladnie ocenic, puki co wszystko dziala idealnie. "


19.08.2015MirekTak

"Chociaż, nie lubię chwalić aut, bo zazwyczaj potem padają, to napiszę. Mam służbowe 1.6 tdi w Golfe 6 rocznik koniec 2011 i od kupienia od "nowości" ok 3000km przejechane 115 tyś KM. Paliwo najtańsze, bo takie muszę kupować. Serwisów nie robie w ASO, bo za drogie. Miałem Wymiana olejów 1 po 15 tyś, drugie po 25 tyś, 3 po 30 tyś, 4 35tyś i teraz jeszcze na tym oleju. Używam tylko oleju zalecany Castrol. Werdykt Przepalona żarówka, wymiana ok 10zł Nic innego się nie dzieje. Co do dynamiki, to 2 osoby ok, od 4 osób już czuć, że to 105km już mają co robić. Z Wrocław do Chorwacji Makarska, spalił 6,0l równe wg PC, pełen zapakowany. Odpukać, ale jak do tej pory mogę polecić. Muszę jednak zaznaczyć, że jak już jadę tym autem to minimum 20km robie. a zazwyczaj długie trasy. Prawie w ogóle nie robie takich krótkich tras."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 46
Średnia (głosów 5):
(7.4)
Trwałość silnika
 7.6/10
Niezawodność auta
 6.8/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7.2/10

Głosy według opinii:

41

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 177

Opinie użytkowników

Tomek 18.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Passata z roku 2011. Aktualny przebieg 200 tys. Własnie wyminiłem rozrząd z pompą. Auto bardzo dobre (nie bierze wogóle płynu chłodzącego jak to ktoś pisał, nie dolewam również 1 litra oleju co 15 tys jak to pisze Rafał). Kultura pracy jest bardzo dobra, w kabinie bardzo cicho. Troche sie bałem małego silnika do całkiem sporego auta ale jestem w pełni zadowolony - samochód spełnił moje oczekiwania. Jak do tej pory nic mnie negatywnie nie zaskoczyło w tym samochodzie. Po przesiadce z "francuza" jestem mile zaskoczony komfortem, a przede wszystkim brakiem drobnych awarii, które potrafia doprowadzić do "szewskiej pasji".Polecam!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Silnik, skrzynia biegów, ergonomia, jakośc wykonania
Wady:brak
Passat B7 1,6 tdi bleumotion
kris 25.08.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Aktualnie 330 tys.km. Tylko z egrem był problem. Pasek wymieniony przy 220 tys. Wielkim plusem jest 6 biegów.Skrzynia nadrabia małą moc silnika."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Bezawaryjność i ekonomia
Wady:Troszkę słaby,ale ja wyrosłem z wyścigowania się
Passat B7 1,6 TDI
Konrad 16.07.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Nie będę oceniał auta bo jeżdżę nim bardzo krótko, ale silnik 1.6 TDi to bardzo fajna jednostka. Niby mało koni bo 105, ale 170 konna Insygnia w automacie wydaje się przy 1.6 wołowata i powolna. Świetna kultura pracy, cichutko cyka i mięko, spalanie - chyba się już mniej nie da w relacji pojemność do karoserii. Silnik przy przebiegu 130 tys, suchutki, czyściutki, dynamiczny jak na 105 koni i bez żadnych zastrzeżeń. Pracuje równo i bardzo cicho."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
vw passat/2011/130 tys
Rafał 27.12.2014
Średnia:
(8.00)
Nie
"Wszystko super....ale koni brakuje jak na taką masę , da się jeździć. Tylko jak dostałem zastępczego z serwisu 2.0, to różnica jest kolosalna....za to mój mało pali ok 5,8/5,9 średnie . Minusy jak wszędzie 1 litr oleju co 15000km i strasznie je płyn chłodzący , nawet po serwisowej wymianie chłodnicy i całego układu... Co m-C dolewka....gdzie to idzie...nie wiem."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.1l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Duży , komfortowy, fajnie wyposażony
Wady:Olej, płyn chłodzący , głośny w środku
Passat/2012/75000
Roman 14.11.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Eksploatuję B7 kombi od roku.Rocznik 2011. Bez zarzutu. Spalanie średni przy większości jazd miejskich np. dojazd do pracy 2 km itp. nie przekracza 6l/100km. Na autostradzie przy szybkiej jeździe 140-160km zużył średni 5,44l/100km. Przy delikatnej jeździe na trasie można zejść poniżej 5l/100km. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Niskie zużycie paliwa, komfort jazdy, bezawaryjność, długie okresy międzyprzeglądowe
Wady:brak
VW Passat B7 Kombi/2011/74000km