alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Lupo 1.2 TDI PD 61KM (ANY/AYZ)

Volkswagen Lupo 1.2 TDI PD 61KM (ANY/AYZ)Wyświetleń: 8950

Volkswagen Lupo 1.2 TDI PD 61KM (ANY/AYZ)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1191
Moc [KM]61
Moment obrotowy [Nm]140
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna165
Przyspieszenie (0-100km/h)14.3
Spalanie - miasto [l/100km]3.7
Spalanie - trasa [l/100km]2.7
Spalanie - średnie [l/100km]3.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak - może występować od 2003r
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 3.9

Trasa: 2.6

Średnie: 3.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 SDI6011516.04.4
1.4 TDI7519512.04.3

30.03.2013Tak

jestem szczęśliwym posiadaczem lupo o mocy 75KM,w dieslu oszczędność to po prostu czyste szalenstwo , niestety dojechałem wtryski kiepskim paliwem podobno... tak mówili w warsztacie udało się zregenerować więc nie popłynąłem jakoś strasznie finansowo :D ,ogólnie auto polecam jako pojazd z punktu A do punktu B na krótkich odcinkach,w trasie silnik trochę trzeba pomordować zwłaszcza na autostradzie,le piej trzymać się prawego pasa bo wyprzedzanie może być trudne


23.05.2014LucekTak

jeżeli chodzi o awaryjność to jest zerowa,spalanie bardzo niskie,i to koniec jego plusów.Silnik tylko do miasta,głośny,bardzo mizernie się zbiera,zero elastycznośći.Nie wiem czy polecić czy nie ?na pewno do miasta i na pewno tani w utrzymaniu,ale ja bym auta z tym silnikiem nie kupił.


08.02.2015WiesiekTak

silnik typowy do miasta na żadne autostrady,bardzo słaba dynamika,niska kultura pracy bardzo głośny,ale za to bezawaryjny i mało palący średnio 4L i to największy atut tego silnika.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Marsel 30.11.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Jest świetny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:2.3l/100km

Spalanie - średnie:4l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania Łatwe naprawy we własnym garażu
Wady:Słabiutkie zawieszenie i oryginalne magnezówki
Lupo/2000/150000
Bartek 03.04.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"ma 14 lat mamy go 10. orginalny przebieg 293 tys skrzynia walnela przy 245. koszty jej sa zajebiscie drogie ale poza tym nigdy mnie nie zawiodl. olej sprawdzac regularnie(choć i tak nie pije:)) i zawsze do celu.:) z zalem go sprzedaje:(..oplaty niewielkie spalanie po tylu latach i kilometrach jest:miasto Lato 3.3 zima 4.2( ogrzewanie caly czas na full bo to taka mala puszka jest ktora szybko traci temperature:)) Ogolnie polecam tylko sprawdzie skrzynie! jedyny minus tego auta. poza tym 10/10:) teraz za 156 na stacji do pelna i po miescie 780km minimum! zalezy od jazdy.. trasa teraz 900 na bide. przyjechal z pod holenderskiej granicy na jednym baku 34 litry. to tyle..:P"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:3.3l/100km

Spalanie - trasa:2.8l/100km

Spalanie - średnie:3.5l/100km

Zalety:oszczednosc, bezawaryjnosc.
Wady:droga skrzynia.
Lupo 1.2 tdi 2000r. 293tys