alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Lupo 1.2 TDI (61KM)

Volkswagen Lupo 1.2 TDI (61KM)Wyświetleń: 5497

Volkswagen Lupo 1.2 TDI (61KM)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1191
Moc [KM]61
Moment obrotowy [Nm]140
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna165
Przyspieszenie (0-100km/h)14.3
Spalanie - miasto [l/100km]3.7
Spalanie - trasa [l/100km]2.7
Spalanie - średnie [l/100km]3.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak - może występować od 2003r
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 TDI751951704.3
1.7 SDI601151574.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 3.9

Trasa: 2.6

Średnie: 3.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Marsel 30.11.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Jest świetny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:2.3l/100km

Spalanie - średnie:4l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania Łatwe naprawy we własnym garażu
Wady:Słabiutkie zawieszenie i oryginalne magnezówki
Lupo/2000/150000
Bartek 03.04.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"ma 14 lat mamy go 10. orginalny przebieg 293 tys skrzynia walnela przy 245. koszty jej sa zajebiscie drogie ale poza tym nigdy mnie nie zawiodl. olej sprawdzac regularnie(choć i tak nie pije:)) i zawsze do celu.:) z zalem go sprzedaje:(..oplaty niewielkie spalanie po tylu latach i kilometrach jest:miasto Lato 3.3 zima 4.2( ogrzewanie caly czas na full bo to taka mala puszka jest ktora szybko traci temperature:)) Ogolnie polecam tylko sprawdzie skrzynie! jedyny minus tego auta. poza tym 10/10:) teraz za 156 na stacji do pelna i po miescie 780km minimum! zalezy od jazdy.. trasa teraz 900 na bide. przyjechal z pod holenderskiej granicy na jednym baku 34 litry. to tyle..:P"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:3.3l/100km

Spalanie - trasa:2.8l/100km

Spalanie - średnie:3.5l/100km

Zalety:oszczednosc, bezawaryjnosc.
Wady:droga skrzynia.
Lupo 1.2 tdi 2000r. 293tys

Kod antyspamowy
Odśwież

30.04.2014Żaba Tak

Lupo mojego taty ma ten silnik,auto ma 12 lat przebieg 180tyś i nigdy przy silniku nie było nic robione.Spalanie bardzo niskie nawet 3.4L to na dzisiejsze czasy super sprawa.Wadą jest to że silnik nie pracuje równo i jest głośny ale auto służy na dojazdy do pracy i zakupy więc nie ma co narzekać .


30.03.2013Tak

jestem szczęśliwym posiadaczem lupo o mocy 75KM,w dieslu oszczędność to po prostu czyste szalenstwo , niestety dojechałem wtryski kiepskim paliwem podobno... tak mówili w warsztacie udało się zregenerować więc nie popłynąłem jakoś strasznie finansowo :D ,ogólnie auto polecam jako pojazd z punktu A do punktu B na krótkich odcinkach,w trasie silnik trochę trzeba pomordować zwłaszcza na autostradzie,le piej trzymać się prawego pasa bo wyprzedzanie może być trudne


08.02.2015WiesiekTak

silnik typowy do miasta na żadne autostrady,bardzo słaba dynamika,niska kultura pracy bardzo głośny,ale za to bezawaryjny i mało palący średnio 4L i to największy atut tego silnika.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.