alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Lupo 1.4 TDI (75KM)

Volkswagen Lupo 1.4 TDI (75KM)Wyświetleń: 8378

Volkswagen Lupo 1.4 TDI (75KM)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]195
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)12.0
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]3.5
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.9

Trasa: 3.6

Średnie: 4.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.2 TDI611401653.0
1.7 SDI601151574.4

12.04.2016AdamTak

Trochę głośny ale nie przeszkadza mi to. Chciałbym doświadczonych użytkowników zapytać o technikę jazdy. Przy jakiś obrotach należy zmienić bieg. Jeżdżę jednostajnie 2000-2500 biegi zmieniam powyżej 2500. Proszę o poradę. Naczytałem się naprawdę mnóstwa o obrotach w tym silniku a opinie były czasem tak sprzeczne że można zgłupieć.


22.12.2014KrystekTak

spalanie naprawde imponujace ponizej 5 jak ktos chce mocy to 1.9 130km jak na 70km przyspieszenie naprawde robi wrazenie praca silnika przy przeciaganiu na biegach jak w benzynie na zimnym silniku (zima) troche szarpniecie przy odpalaniu po rozgzaniu jest duzo lepiej wersja 70 km jest duzo cichsza niz 80 km lecz nie cicha ale to w koncu 3 gary kultura pracy silnika wiadomo moglo byc lepiej ucieta wersja silnika 1.9 po za tym wszystko to samo


30.04.2013Tak

Mam ten 75km w polo 2002 3 lata i nie ma co narzekać, tuleje wahacza wcześniej pojda jak coś w silniku, twardo chodzi jak zimny i plastiki trzeszcza jak cieple i motor cieply jest ok dynamika dobra jak na 1,4 Pooolecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Paweł 08.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto naprawdę godne polecenia, łączy w sobie tanią eksploatację i wygodę jazdy (szczególnie po mieście), mnie jeszcze w przeciągu 2 lat i przejechaniu w międzyczasie 50.000 tyś. km nie zawiodło, dołożyłem tyle co rozrząd, wymiany oleju + filtrów i dla własnej wygody wymieniłem zawieszenie, stosunek mocy do masy sprawia że auto ładnie przyśpiesza i daje sobie radę, maksymalna prędkość jaką uzyskałem to 190 km/h (wbrew temu co podaje producent gdzie prędkość maksymalna wynosi 170 km/h) uważam że dociągnął by do magicznego zamknięcia budzika [200km/h] lecz to auto jest zdecydowanie do jazdy ekonomicznej a nie żyłowania go na max obrotach ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.8l/100km

Spalanie - trasa:3.6l/100km

Spalanie - średnie:4.1l/100km

Zalety:Jak dla mnie niezawodny, Małe spalanie, W zatłoczonym mieście niezastąpiony ;)
Wady:Czasami pojawia się zgrzyt przy wrzuceniu trzeciego biegu
Lupo/2002/205680
xxx 31.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
":)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.0l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.0l/100km

Zalety:100KM i 250nm
Wady:brak
lupo 2001 1.4 tdi