alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Lupo 1.4 TDI (75KM)

Volkswagen Lupo 1.4 TDI (75KM)Wyświetleń: 4604

Volkswagen Lupo 1.4 TDI (75KM)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]195
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)12.0
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]3.5
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.2 TDI611401653.0
1.7 SDI601151574.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.9

Trasa: 3.6

Średnie: 4.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Paweł 08.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto naprawdę godne polecenia, łączy w sobie tanią eksploatację i wygodę jazdy (szczególnie po mieście), mnie jeszcze w przeciągu 2 lat i przejechaniu w międzyczasie 50.000 tyś. km nie zawiodło, dołożyłem tyle co rozrząd, wymiany oleju + filtrów i dla własnej wygody wymieniłem zawieszenie, stosunek mocy do masy sprawia że auto ładnie przyśpiesza i daje sobie radę, maksymalna prędkość jaką uzyskałem to 190 km/h (wbrew temu co podaje producent gdzie prędkość maksymalna wynosi 170 km/h) uważam że dociągnął by do magicznego zamknięcia budzika [200km/h] lecz to auto jest zdecydowanie do jazdy ekonomicznej a nie żyłowania go na max obrotach ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.8l/100km

Spalanie - trasa:3.6l/100km

Spalanie - średnie:4.1l/100km

Zalety:Jak dla mnie niezawodny, Małe spalanie, W zatłoczonym mieście niezastąpiony ;)
Wady:Czasami pojawia się zgrzyt przy wrzuceniu trzeciego biegu
Lupo/2002/205680
xxx 31.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
":)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.0l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.0l/100km

Zalety:100KM i 250nm
Wady:brak
lupo 2001 1.4 tdi

Kod antyspamowy
Odśwież

11.01.2016AleksanderTak

Mam polo 2002 1.4 tdi 75 koni, ogolnie jezeli chodzi o bezawaryjnosc to jest na bardzo wysokim poziomie poniewaz robi sie tylko regularny serwis i nic wiec, przy przebiegu prawie 300 tys km auto nie pali grama oleju a jest zalane syntetykiem 5w40 spelniajacym specyfikacje vw z PD. Silnik ogolnie chodzo podobnie do silnika wartburga 2 suwowego miedzy 1800 a 2500 obrotow. Jest w miare dynamicznym silniczkiem i bez problemu osiaga 130 km/h. Jezeli chodzi o spalanie to u mnie srednia wychodzi 7 litrow, ale autem dojezdzam tylko do pracy. Powiem tak, jezeli komus nie przeszkadza dzwiek tego silnika i chce nim jezdzic po miescie to nie ma lepszego silnika, nie ma dpf ani dwumasy a i turbawka jest zwykla bez udziwnien.


30.04.2013Tak

Mam ten 75km w polo 2002 3 lata i nie ma co narzekać, tuleje wahacza wcześniej pojda jak coś w silniku, twardo chodzi jak zimny i plastiki trzeszcza jak cieple i motor cieply jest ok dynamika dobra jak na 1,4 Pooolecam


22.12.2014KrystekTak

spalanie naprawde imponujace ponizej 5 jak ktos chce mocy to 1.9 130km jak na 70km przyspieszenie naprawde robi wrazenie praca silnika przy przeciaganiu na biegach jak w benzynie na zimnym silniku (zima) troche szarpniecie przy odpalaniu po rozgzaniu jest duzo lepiej wersja 70 km jest duzo cichsza niz 80 km lecz nie cicha ale to w koncu 3 gary kultura pracy silnika wiadomo moglo byc lepiej ucieta wersja silnika 1.9 po za tym wszystko to samo


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.