alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Bora 1.9 TDI (115KM)

Volkswagen Bora 1.9 TDI (115KM)Wyświetleń: 8361

Volkswagen Bora 1.9 TDI (115KM)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]285
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1002401885.6
1.9 TDI1102351935.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.1

Średnie: 6.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(8.38)
Trwałość silnika
 8.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Robert 30.11.2015
Średnia:
(8.25)
Tak
"Witam, jeżdżę Borą Variant 1.9 DTi model 2001 r. 6 biegów 4-motion. Auto sprawuję się świetnie w jeździe zarówno po mieście jak i w trasie. Spalanie najmniejsze jakie osiągnąłem to 5,7l/100km a najwyższe 10,5l/100km. Jest odrobinę głośne, ale to mała wada pośród wielu zalet. Osobiście, też trafił mi się model który musiał być kręcony - do wymiany turbo, wtryski, mosiężne tuleje głowicy. Po wymianie zużytych części chodzi jak trzeba. Co jakiś czas sprawdzane są osiągi via VAG. Ogromną zaletą jest 4-motion, które nie raz ratowało mi du*e w śniegu po maskę lub wypadzie na trasy o dużej zmianie nachyleń i z brakiem drogi utwardzonej."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Świetnie trzyma się drogi. Zadowalająca dynamika jazdy.
Wady:Kręcony, odrobinę głośny.
Bora Variant 2001 1.9 TDI 4-motion
Dominik 29.06.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Witam posiadam borewicza z silnikiem 115 konnym. niestety nabylem model z strasznie kreconym licznikiem jak sie dobrze dogrzebalem okazalo sie ze ma juz przelatane grubo ponad 300k km poprzedni wlsciciel nieumiejetnie obslugiwal sie z turbinka ktora wymienilem na nowa zregenerowana i autko chodzi jak marzenie 115 koni moze nie jest jakims rewelacyjnym wynikiem ale 310 Nm momentu obrotowego dostepnego od 1600 obrotow przy takim przebiegu naprawde robi wrazenie:) silnik godny polecenia aczkolwiek warto przed zakupem wybrac sie z kims ogarniajacym VAGa zeby posprawdzac dokladnie turbinke i wtryski i mozna cieszyc sie bezusterkowym uzytkowaniem:) od wymiany turbinki w moim przypadku stuknelo 8 tys km i dzisiaj wlasnie zrobilem sobie kontrole stanu turba i wtryskow od 1600 obrotow turbinka bije ladnie cisnienei jak na zawolanie bez zadnej turbo dziury operujac obrotami silnika w zakresie 1600-2600 mamy bardzo ladna dynamike przy znikomym zyzyciu paliwa:) u mnie srednie 5.3 litra z czego raczej mam ciezka noge:) "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Niskie zuzycie paliwa, Wysoki moment obrotowy dostepny w przedziale 1600-2600 obr/min (310-325 Nm), Tani w serwisowaniu
Wady:Mnogosc aut z kreconym przebiegiem i historia serwisowa, Ciezko znalesc auto z utrzymanym w dobrym stanie ukladme wtryskowym i turbina
VW Bora 1.9 TDI 115 km AJM

Kod antyspamowy
Odśwież

13.09.2013JareckiTak

Z mojego garażu i 12 lat obserwacji: TDI 90KM na pompie w Golfie III przejechałem 240 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów(o turbo i paliwo trzeba dbać). TDI 101KM pompowtryski w Golfie IV przejechałem 200 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu i raz świece), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów,sprzęgło dwumasowe - ZERO problemów(chyba że ktoś zawsze musi być pierwszy z pod świateł, jedynka 4 tys.obr i strzał...) Pompowtrysk lepiej pali przy mrozach (-15 i mniej) od TDI na pompie. Polecam, oby nie zajechane... a takich niestety jest najwięcej. Przed kupnem najlepiej sprawdzić: kompresję, korekcję dawki na wtryskach i turbo.


01.04.2014AlojzyTak

1.9 AVF 130 HP w Passacie B5FL 2005r. Znakomita dynamika (mieszkam w górach), bezproblemowe palenie na każdym mrozie, warunek dbanie o układ paliwowy i akumulator, na 190 tys. czyszczenie turbiny (zaklejona).Wady: burcząca osłona plastikowa nad silnikiem i "traktor", przy skrzyni 6 straszna turbodziura na niskich obrotach na 2 biegu(zejście do dwójki, zejście z obrotów i start pod górę - jest rzeźnia). Z niepokojących objawów to leje dość mocno z okolicy nad kolektorem dolotowi a pokrywą zaworów. Temat do uszczelnienia. Zuzycie paliwa: jeżdżę głównie po Nowym Sączu: 6,5-6.8 lato. Zimą do 7,5 l/100. Trasa do 5.5-8l przy super ciśnięciu w okolicach 160-180km/h. Inaczej na 55 litrów przelatuję 1100 trasa długa i 780-870 miasto.


26.10.2014TomaszTak

Ogólnie jestem zadowolony ale niestety pompowtryski chodzą dość głośno, zdecydowanie mniejsza kultura w porównaniu do nowych diesli z bezpośrednim wtryskiem. Mam porównanie np z 1,9dCi - francuz zdecydowanie lepiej wygląda pod tym względem. Ogólnie jestem zadowolony bo jednak naprawy są dość tanie, regeneracja turbiny z wymontowaniem 700zł, dwumas+sprzegło+robocizna koło 2,5 tyś, wtrysków jeszcze nie robiłem więc nie wiem.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.