alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Bora 1.9 TDI (115KM)

Volkswagen Bora 1.9 TDI (115KM)Wyświetleń: 9863

Volkswagen Bora 1.9 TDI (115KM)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]285
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1002401885.6
1.9 TDI1102351935.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.1

Średnie: 6.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 2):
(8.38)
Trwałość silnika
 8.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Robert 30.11.2015
Średnia:
(8.25)
Tak
"Witam, jeżdżę Borą Variant 1.9 DTi model 2001 r. 6 biegów 4-motion. Auto sprawuję się świetnie w jeździe zarówno po mieście jak i w trasie. Spalanie najmniejsze jakie osiągnąłem to 5,7l/100km a najwyższe 10,5l/100km. Jest odrobinę głośne, ale to mała wada pośród wielu zalet. Osobiście, też trafił mi się model który musiał być kręcony - do wymiany turbo, wtryski, mosiężne tuleje głowicy. Po wymianie zużytych części chodzi jak trzeba. Co jakiś czas sprawdzane są osiągi via VAG. Ogromną zaletą jest 4-motion, które nie raz ratowało mi du*e w śniegu po maskę lub wypadzie na trasy o dużej zmianie nachyleń i z brakiem drogi utwardzonej."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Świetnie trzyma się drogi. Zadowalająca dynamika jazdy.
Wady:Kręcony, odrobinę głośny.
Bora Variant 2001 1.9 TDI 4-motion
Dominik 29.06.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Witam posiadam borewicza z silnikiem 115 konnym. niestety nabylem model z strasznie kreconym licznikiem jak sie dobrze dogrzebalem okazalo sie ze ma juz przelatane grubo ponad 300k km poprzedni wlsciciel nieumiejetnie obslugiwal sie z turbinka ktora wymienilem na nowa zregenerowana i autko chodzi jak marzenie 115 koni moze nie jest jakims rewelacyjnym wynikiem ale 310 Nm momentu obrotowego dostepnego od 1600 obrotow przy takim przebiegu naprawde robi wrazenie:) silnik godny polecenia aczkolwiek warto przed zakupem wybrac sie z kims ogarniajacym VAGa zeby posprawdzac dokladnie turbinke i wtryski i mozna cieszyc sie bezusterkowym uzytkowaniem:) od wymiany turbinki w moim przypadku stuknelo 8 tys km i dzisiaj wlasnie zrobilem sobie kontrole stanu turba i wtryskow od 1600 obrotow turbinka bije ladnie cisnienei jak na zawolanie bez zadnej turbo dziury operujac obrotami silnika w zakresie 1600-2600 mamy bardzo ladna dynamike przy znikomym zyzyciu paliwa:) u mnie srednie 5.3 litra z czego raczej mam ciezka noge:) "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Niskie zuzycie paliwa, Wysoki moment obrotowy dostepny w przedziale 1600-2600 obr/min (310-325 Nm), Tani w serwisowaniu
Wady:Mnogosc aut z kreconym przebiegiem i historia serwisowa, Ciezko znalesc auto z utrzymanym w dobrym stanie ukladme wtryskowym i turbina
VW Bora 1.9 TDI 115 km AJM

Kod antyspamowy
Odśwież

22.05.2016TomTak

"Audi A4 B7 kupiłem. Były oczywiście 2-litrowe w tej cenie ale zdecydowałem sie własnie na ten silnik. Nieważne że kultura słaba że głośniejszy ale za to nic a nic sie nie psuje. Wymieniam filtry i oleje i w trase. Nie zawiódł mnie ani razu. Dla porównania żonie kupiłem Forda Mondeo 2013r. z przebiegiem 63000km (teraz ma 70000) 1.6 diesel i samochód już dwa razy stał w serwisie a raz laweta zwiozła go z drogi. Audi zrobiłem bezawaryjnie 153000km, a Fordem 7000km z ciagłymi problemami. Polecam silnik 1.9 TDI/PD !!!!!!"


14.11.2014GrzegorzTak

"Świetny silnik! Przede wszystkim trwałość. Moja wersja to AJM 115KM PD w Audi A4. Zdecydowanie najmniej trwała turbosprężarka, ale jej regeneracja stosunkowo nie droga ze względu na popularność. Rozrząd dość drogi ze względu na napinacz hydrauliczny ale na tym sie nie powinno oszczędzać. Ważne żeby pilnować terminowej wymiany oleju i lać dobre paliwo a owiane złą sławą pompowtryski napewno nie sprawią problemów. spalanie w mieście ok 6.5-7l a trasa ok 5.5l. Zimą -20C pali za pierwszym. Nigdy mnie nie zawiódł... Gorąco polecam ten silnik!"


07.01.2018PiotrTak

Koszty napraw śmieszne, małe spalanie, przy przebiegu 370 pompki do regeneracji, przy 385 turbo do regeneracji, hamulce, płyny, przewody podciśnienia, w rozsądnych pieniądzach. Trasa ponad tysiąc kilometrów Polska - Holandia dwa razy w roku leci bez problemu. Znane silniki mechanikom, duży dostęp do części nowych, zamiennych i jeszcze większy do używanych. Wiele napraw można zrobic samemu pod blokiem. Dosyć głośna praca silnika rekompensuje dosyć solidne wykończenie wnętrza, spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie, miasto średnio ok. 6,2l na 100 trasa idzie zejść do 5 - 5,5l na 100km Na autostradzie tira nie ma co się bać wyprzedzić, wciskamy gaz chwila i z 90 robi się 140.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów