alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Touran I 1.9 TDI (90KM)

Volkswagen Touran I 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 5983

Volkswagen Touran I 1.9 TDI (90KM)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]210
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna171
Przyspieszenie (0-100km/h)14.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1002501775.9
1.9 TDI1052501795.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.8

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Lucjusz 14.11.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jestem posiadaczem Touran z 2007 r. i silnikiem 1.9 90 km wersji BXJ z filtrem DPF . Auto zakupione od pierwszego właściciela w Polsce, który nie mógł już nim jeżdzić, po operacji nogi. Właściciel zapewniał Mnie, że auto nie wymaga wkładu finansowego. Wymieniłem wszystkie tarcze hamulcowe i klocki bo były tak zapieczone że musiałem używać kątówki. I po miesiącu użytkowania słychać świst turbo przy przyśpieszaniu- prawdopodobnie wina jest przewodów, bo turbina była wymieniona przez właściciela na nową?! Jest to mój drugi samochód z wersją 1.9 i nie żałuje zakupu mimo drobnych usterek. Jest przestronny w środku i posiada mnóstwo praktycznych schowków. Srednie spalanie na drodze w mieście według komputera 6.2 l. Niestety, kupując auto używane w Polsce (sprowadzone czy krajowe) będzie wymagało wkładu finansowego, którego nie chciał ponosić, poprzedni właściciel. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:przestrzeń w kabinie; pojemnośc bagażnika; dość bogate wyposażenie m.in . 8 poduszek powietrznych; dobre wyciszenie; przystępna cena i łatwo dostępne części; niskie spalanie; według innej strony trwała wersja 90-konna (BRU, BXF i BXJ ;) lub 101-konn
Wady:jak w każdym aucie z dużym przebiegiem;
Toran/2007/250000

Kod antyspamowy
Odśwież

11.05.2013Tak

Miałem Leona 1,9 110 konna wersja - kod silnika AHL - przygody - oberwany blok silnika przy wjechaniu w zapadniętą studzienkę - wyrwany blok na szpilce przy poduszce. Ponoć się zdarzało - późniejsze konstrukcje np asz miały już dodatkowe wzmocnienia na odlewie i to się nie zdarzało . W efekcie była wymiana na używany inny blok - nikt nie dawał gwarancji że spaw będzie trzymał . Poza tym "kosmosem" z silnikiem nie było problemów (nawet po przekładce) . Awarie trapiły skrzynkę (synchronizator i łożyska) oraz wieczne wymiany czujnika położenia stopu . Ale silnik poza jedną wtopą :) - ok .


25.03.2014sławekTak

spalanie w trasie 4,3 średnie 5,o dynamiczna jazda i kręcenie do końca wtedy spali 6,2 polecam jak macie okazje to nie bać wersji 130 km [że niby za bardzo wyżyłowana ]


17.01.2016SławekTak

znakomity motor. Ostatni Mohikanin w dieslach. Mój w VW Passacie 3BG 1.9AVN 320 Nm. Najlepszy tdi w tej klasie. Mam go 10lat i 223tys km bez awarii. Olej co 12 tys 505.01 oraz 100% filtrów. Tak trzymać...


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów