alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Touran I 1.9 TDI (100KM)

Volkswagen Touran I 1.9 TDI (100KM)Wyświetleń: 6201

Volkswagen Touran I 1.9 TDI (100KM)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna177
Przyspieszenie (0-100km/h)13.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak - może występować
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.6

Trasa: 5

Średnie: 5.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101715.9
1.9 TDI1052501795.9

18.08.2013MariuszTak

Ja mam golf 3 z pierwszym tdi jaki wyszedł czyli 1z 90km i powiem ze silnik jest nie do zajechania ma przechulane 300000km i chodzi jak zegarek napewno karoseria predzej padnie niż tdi.polecam spalanie około 5,6l niejest źle jak na ten przebieg.


19.05.2013Tak

mam 1.9 TDI 90KM ALH 240tyś przebiegu i żadnych problemów, kolega około 300tys i to samo; regularna wymiana oleju+filtr - to wszystko jesli chodzi o wydatki


13.09.2013JareckiTak

Z mojego garażu i 12 lat obserwacji: TDI 90KM na pompie w Golfie III przejechałem 240 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów(o turbo i paliwo trzeba dbać). TDI 101KM pompowtryski w Golfie IV przejechałem 200 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu i raz świece), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów,sprzęgło dwumasowe - ZERO problemów(chyba że ktoś zawsze musi być pierwszy z pod świateł, jedynka 4 tys.obr i strzał...) Pompowtrysk lepiej pali przy mrozach (-15 i mniej) od TDI na pompie. Polecam, oby nie zajechane... a takich niestety jest najwięcej. Przed kupnem najlepiej sprawdzić: kompresję, korekcję dawki na wtryskach i turbo.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(8.5)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

buba 30.06.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Rewelacyjne auto, wszystkie kombi (niskie) zostają daleko w tyle pod względem komfortu i awaryjności."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:CIcho, dużo miejsca, duży bagażnik, wygodnie, dobra wentylacja, spalanie, przyśpieszenie
Wady:brak
Touran/2004/178tys.