alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Touran I 1.9 TDI PD 105KM (BLS/BKC/BXE)

Volkswagen Touran I 1.9 TDI PD 105KM (BLS/BKC/BXE)Wyświetleń: 36405

Volkswagen Touran I 1.9 TDI PD 105KM (BLS/BKC/BXE)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)13.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.3

Trasa: 4.9

Średnie: 5.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI14032010.26.0
1.9 TDI9021014.95.9
1.9 TDI10025013.55.9

26.10.2014TomaszTak

"Ogólnie jestem zadowolony ale niestety pompowtryski chodzą dość głośno, zdecydowanie mniejsza kultura w porównaniu do nowych diesli z bezpośrednim wtryskiem. Mam porównanie np z 1,9dCi - francuz zdecydowanie lepiej wygląda pod tym względem. Ogólnie jestem zadowolony bo jednak naprawy są dość tanie, regeneracja turbiny z wymontowaniem 700zł, dwumas+sprzegło+robocizna koło 2,5 tyś, wtrysków jeszcze nie robiłem więc nie wiem."


04.10.2014SzkodnikTak

Witam Autko jak w podpisie. Rocznik 2004, sprowadzone osobiście (więc nie kręcone) jako 5 latek z przebiegiem 207000. Teraz ma już 300000. Przez ten czas poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem ( przy ~250000)kompletne sprzęgło z dwumasem koszt 1700zł, delikatnie brzęczało, a że wybierałem się w dłuższą trasę wymieniłem profilaktycznie; i zawór EGR koszt 400 zł. Poza tym żadnych innych napraw przy silniku nie robiono. Wersja BKC to najbardziej udana odmiana wsród 105 KM PD. Gorąco polecam."


01.10.2018GrzegorzNie

Przy 210 tys. pierwszy raz robione wtryski. Przy okazji okazało się, że gniazda są już "rozwalone". Przy 260 tys.drugi raz robione wtryski. Przy 271 tys., trzeci raz i przy okazji dowiedziałem się że wałek rozrządu będzie do wymiany. Inny fachowiec to samo powiedział. Auta oczywiście już się pozbyłem... Nowego właściciela czeka poważny remont.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 61
Średnia (głosów 6):
(8.58)
Trwałość silnika
 9.17/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 9.17/10
Koszty utrzymania
 7.17/10

Głosy według opinii:

60

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 105

Opinie użytkowników

Kazik 12.01.2018
Średnia:
(8.25)
Tak
"Touran 2006 silnik 1.9 105 Km BLS z Dpf. przebieg 110 tkm. poza drobnymi awariami elektroniki (bardzo kiepska jakość przewodów elektrycznych) bez awarii. Silnik bezawaryjny. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6-7l/100km

Spalanie - trasa:5-5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Bardzo pojemny , po wyciągnieciu tylnych siedzeń.po przerobieniu moze słuzyć jako miejsce do noclegu,po wstawieniu materaca 180/100.Idealny na dalekie trasy. Polecam
Wady:, Jakość materiałów- oraz blacha bardzo szybko rdzewieje szczegolnie przy tylnej tablicy rejestracyjnej..Vw ,niestety, to już nie ta klasa wykonania i wytrzymalości co kiedyś w latach 70-80.
touran
Danielo 28.04.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Witam Touran 1T 1.9 TDI BKC Touran którego posiadam to rocznik 2004 - kupiony w 2005. W zasadzie nic sie nie zepsuło do tej pory. Ale! przejechane mam jedynie 107000 ;) Wiem już że dwumas zaczyna drgać I to chyba bardziej ze starosci niż przebiegu. Ale wypowiem się na temat spalania - z tymi 5l/100km to jakieś bajki. Na pewno przy 120km/h tyle nie pali!. Nie mozna się sugerować komputerem bo ten ma wartosci zaniżone. Ja sprawdzałem spalanie z "ręki" czyli do pełna I heja w trasę a pozniej znow do pełna. powyżej 100km/h będzie spalanie powyżej 5litrów. a przy 160km/h to juz powyzej 9litrów. Auto jest wysokie "taczkowate" I opory powietrza są duże. To nie jest golf III tdi zeby palił 5l/100km ! Fizyki się nie oszuka :) Jesli w trasie pali 5.5 - 6 to mozna uznac to za sukces ale jada do 120km/h. Poza tym 105 kM to jednak troche mało jak na takie auto. Na autostradzie nie jest az tak miło - trzeba cisnąć 130-140 I zaczyna robić się w środku głośno od silnika I od wiatru. Ale moze to moje tylko spostrzezenia bo generalnie nie słucham w aucie radia ;) Dla osób które mają tez rozbierznosc w odczycie spalania z komputera a doswiadczeniem ze stacji benzynowej proponuje zrobić korektę na liczniku poprzez procentowe dodanie do pokazywanego spalania. Ja musiałem w sumie wpisać w computer dla tej wartosci 13% więcej I teraz mam spalanie takie jakie jest w rzeczywistosci. Aha do baku wejdzie mniej wiecej 55litrów I trzeba się mocno natrudzic zeby 1tys km zrobic ;) Dla pocieszenia dodam ze VW daje gratis kilka KM i Nm na silnik u mnie na hamowni pokazał 116KM. Co nie zmienia faktu że aby się sprawnie poruszać to należy zrobić mu nową mapę silnika I już powyżej 130Km można mieć dużo większą przyjemność z jazdy. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5-6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:tani w utrzymaniu i spala mało przy tych gabarytach
Wady:głośny w środku od silnika i powietrza ale tylko przy prędkosciach autostradowych
1T 2004 1.9 TDI BKC
Tomasz 02.04.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"Touran 1.9 tdi silnik bls,rocz 2006.Auto spisuje się dobrze, Bardzo ekonomiczne na trasie przy prędkości do 120km/godz,spalanie 4,5-5 l ON, jak dotychczas bez większej awarii, wymiana akumulatora. Serwis olejowy ,filtry, klocki, itp. DPF nie stwarza problemu(autostrada na stałych obrotach) ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5-7l/100km

Spalanie - trasa:4.5-5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:polecam na długie trasy (ekonomiczne i wygodne)
Wady:nie polecam do jazdy miejskiej,
Touran,2006,BLS,115000
Marek 31.05.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Niezawodny samochód, nigdy nie było problemów z silnikiem ani z osprzętem. Problemem (niewielkim ale) jest zapalanie się kontrolki podgrzewania świec - związane jest to z awaryjnością czujnika stopu. Oleje i płyny systemowe wymieniane i dolewane zgodnie z instrukcją i terminami przeglądów (przebiegiem). Po przebiegu 238000 brak wycieków z silnika czy też innych elementów. Jestem zadowolnony z tego egzemplarza silnik bkc 1,9 tdi"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Trwały niezawodny silnik (bkc), regularne wymiany oleju, paska rozrządu zgodnie z instrukcją
Wady:awarie czujka stopu,
Touran T1, 2006, 238000
Marcin 23.09.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ekstra auto dla cztero osobowej rodziny. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Bardzo dużo miejsca,
Wady:Kosztowne naprawy
T1 DSG 2005 165000
<<<12>>>