alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Touran I 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BMM)

Volkswagen Touran I 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BMM)Wyświetleń: 16153

Volkswagen Touran I 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BMM)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)10.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 0

Trasa: 5.5

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI10025013.55.9
2.0 TDI1703509.06.6
1.9 TDI9021014.95.9

22.03.2019Passat B6 SedanTak

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od nowości rok 2007. Wymieniłem tylko zaciski tył wraz z tarczami i kl. Przy 45tyś zawieszenie przód (tuleje wahacza do wymiany), do teraz mam spokój. Przy 70tyś. akcja serwisowa na PD. W 2018r dla świętego spokoju wymieniłem ołówek w DSG. Olej wymieniam co 10tyś. Auto ma 150tyś przebiegu. To jest limuzyna i tym się nie wariuje i nie ciągnie lawet. Wg serwisu VW silnik spokojnie zrobi 500tyś i więcej, tylko o auto trzeba dbać.


11.05.2013Nie

Uwaga na pękające bloki silnika w jednostkach z oznaczeniem BKD - usterka BARDZO popularna - wadliwe odlewy bloku. Czyli początki życia produkcyjnego jednostek 2.0. Koszt wymiany (ewentualnie spawania) - spory - raczej omijać duuużym łukiem


15.01.2018AndrzejTak

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (300zł) po za tym olej, filtry i wio. Auto bardzo dynamiczne,oszczędne. Gorąco polecam!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 1):
(4.25)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 1/10
Spalanie ON
 6/10
Koszty utrzymania
 3/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

Darek 27.07.2013
Średnia:
(4.25)
Tak
Opinia: Posiadam turana od nowego z listopada 2004.Silnik BKD.W tej chwili auto posiada przebieg 350 tys km.Sam silnik sprawuje sie do tej pory bez zarzutu.W aucie wymienilem kolo dwumasowe po przjechaniu 120tys(jezdzilem na wysokich biegach na niskich obrotach) nastepnie przy 230 tys (padl czujnk obrotow walu korbowego mechanicy z marek nie potrafili wymienic bez wyjmowania skrzyni biegow.Mysle ze bym jeszcze pojezdzil na tym kole).Po 320 tys wymienilem wysprzeglik(poprzedni mechanik powinien go wymienic).Po wyjeciu skrzyni okazalo sie ze sprzeglo zostalo uszkodzone prze wysprzeglik.Kolo dmumasowe bylo w dobrym stanie.Wstawilem sprzeglo od 170 konnej jednostki.Przy przebiegu 170 tys padla geometria turbiny.Zregenerowalem ja ,nastepnie wzmocnilem silnik do 170 km.Przy tym przebiegu zaczela huczek skrzynia na 5 biegu.Przy przebiegu 215 tys ponownie padla geometria turbiny.Okazalo sie .ze przyczyna jest awaria swiecy zarowej.Turbina zostala przerobina na hybryde nastepnie ponownie zminilem program .Silnik osiagnal moc 194km oraz 396 niutow.Od przebiegu 170 tys stosuje olej Midland Synowa 5w40 oraz Fraction Modiefier.Po przejechaniu 340 tys rozsypala sie skrzynia biegow.Wstawilem od modelu z 2009 roku.Pracuje bez zarzutow.
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:ok 7l/100km

Spalanie - trasa: 5.5-8l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Ekonomiczne i wygodne auto.Polecam do jazdy w dalekie podroze.
Wady:Halas we wnetrzu
Rocznik / Przebieg:Vw Touran 2 tdi-BKD=2004-350 tys