alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Fabia II 1.4 TDI (80KM)

Skoda Fabia II 1.4 TDI (80KM)Wyświetleń: 5846

Skoda Fabia II 1.4 TDI (80KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]80
Moment obrotowy [Nm]195
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna172
Przyspieszenie (0-100km/h)13.2
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 TDI701551634.8
1.9 TDI1052401904.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.9

Trasa: 3.9

Średnie: 4.3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(8.25)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Głosy według opinii:

11

Opinie użytkowników

tomek 14.11.2016
Średnia:
(6.50)
Nie
"brak mi słów na ten silnik "
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4l/100km

Zalety:mało pali
Wady:zatarcie się silnika przy 200 tysiącach km
skoda fabia ii
asdasd 04.10.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silnik "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.1l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:elegancko się zbiera.
Wady:narazie nie zauważyłem
Fabia 1/ 2007/ 149 tyś.

Kod antyspamowy
Odśwież

22.12.2014KrystekTak

spalanie naprawde imponujace ponizej 5 jak ktos chce mocy to 1.9 130km jak na 70km przyspieszenie naprawde robi wrazenie praca silnika przy przeciaganiu na biegach jak w benzynie na zimnym silniku (zima) troche szarpniecie przy odpalaniu po rozgzaniu jest duzo lepiej wersja 70 km jest duzo cichsza niz 80 km lecz nie cicha ale to w koncu 3 gary kultura pracy silnika wiadomo moglo byc lepiej ucieta wersja silnika 1.9 po za tym wszystko to samo


28.02.2016KrzysztofTak

Dojezdzam autem codziennie 60km do pracy. Ergonomia jest bardzo slaba. Autem zrobiłem jak dotąd 14tys km. W tym okresie wymieniłem uszczelniacze pompowtryskiwaczy oraz uszczelke pompy VACUM. Bardzo ekonomiczny silnik. Do pracy silnika można sie przyzwyczaić. Jest naprawdę tanio, ale dość mało komfortowo. Po passacie b5 i astrze H chciałem auto, które będzie mnie mało kosztować i naprawdę mało kosztuje eksploatacja tego małego traktorka. Polecam jeżeli, ktoś nie chce wydawać fortuny na utrzymanie auta.


26.02.2015Paweł Tak

Silnik w aspekcie kultury pracy rzeczywiście bez rewelacji (stosunkowo głośny, bez większej dynamiki). Ale wg mnie ma dwie wielkie zalety. Pierwsza zaleta to rewelacyjne spalanie: 5. bieg, 80-90 km/h - spalanie może spaść nawet do nieco ponad 3L/100km. Druga zaleta to bezawaryjność. Ponad 6 lat jazdy (a samochód kupiłem jako 5-cio letni) i absolutnie żadnej awarii silnika. Zmieniałem tylko regularnie olej i nic więcej. Podsumowując: dla kogoś kto na pierwszym miejscu stawia ekonomikę i nie musi wyrabiać rekordów przyspieszeń jest to dobry wybór. Dla lubiących dynamiczną jazdę nie polecam.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.