alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Fabia II 1.4 TDI (80KM)

Skoda Fabia II 1.4 TDI (80KM)Wyświetleń: 7803

Skoda Fabia II 1.4 TDI (80KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]80
Moment obrotowy [Nm]195
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna172
Przyspieszenie (0-100km/h)13.2
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 TDI701551634.8
1.9 TDI1052401904.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.9

Trasa: 3.9

Średnie: 4.3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(8.25)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Głosy według opinii:

11

Opinie użytkowników

tomek 14.11.2016
Średnia:
(6.50)
Nie
"brak mi słów na ten silnik "
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4l/100km

Zalety:mało pali
Wady:zatarcie się silnika przy 200 tysiącach km
skoda fabia ii
asdasd 04.10.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silnik "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.1l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:elegancko się zbiera.
Wady:narazie nie zauważyłem
Fabia 1/ 2007/ 149 tyś.

Kod antyspamowy
Odśwież

27.05.2015TomaszTak

jeżdżę ibizą 1.4 tdi od 5 lat , w ciągu tego czasu wymieniłem świece żarowe i regularnie zmienialem olej to wszystko , dynamika silnika nie powala ale jesli chodzi o wyprzedzanie na trasie nie ma sie czego wstydzić , ładnie sie zbiera. Zużycie paliwa 4,7 l i to w cyklu mieszanym, poza tym silnik praktycznie nie bierze oleju. Fakt kultura pracy dosyć niska ale mi sie podoba, to specyficzny silnik albo to polubisz albo nie:) przebieg 200 tyś km zero awarii.


02.02.2014IGNACYTak

bardzo udany i trwały przejechane ma już 400000 km wcześniej robiłem tylko turbinę w silniku ,nic nawet świece chyba jeszcze oryginalne i w mrozy odpala bez problemu do jazdy w mieście pierwsza klasa


15.01.2017Janek Tak

Silnik booster bardzo różni się spalaniem od pozostałych 1.4TDi polecam, trudno dostać tą wersję przyjemne przyśpieszenie, obniżone zawieszenie Na mieście nie przekracza 4l/100km


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.