alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia I 1.9 TDI (90KM)

Skoda Octavia I 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 21994

Skoda Octavia I 1.9 TDI (90KM)

Okres produkcji: 1996-2010

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]210
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)13.7
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski pompa Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.3

Średnie: 5.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 SDI681331635.2
1.9 TDI1012401825.2

21.05.2016MarekNie

Większość aut z tym silnikiem jest już wyeksplorowana więc znalezienie dobrego egzemplarza graniczy z cudem , bo większość ma przejechane masę kilometrów lub jest po prostu zaniedbana. Sam szukałem auta w TDI i muszę stwierdzić że kiedyś był to dobry motor ale teraz to już w większości to szmelc


11.05.2013Tak

Miałem Leona 1,9 110 konna wersja - kod silnika AHL - przygody - oberwany blok silnika przy wjechaniu w zapadniętą studzienkę - wyrwany blok na szpilce przy poduszce. Ponoć się zdarzało - późniejsze konstrukcje np asz miały już dodatkowe wzmocnienia na odlewie i to się nie zdarzało . W efekcie była wymiana na używany inny blok - nikt nie dawał gwarancji że spaw będzie trzymał . Poza tym "kosmosem" z silnikiem nie było problemów (nawet po przekładce) . Awarie trapiły skrzynkę (synchronizator i łożyska) oraz wieczne wymiany czujnika położenia stopu . Ale silnik poza jedną wtopą :) - ok .


10.03.2016A6 C5Tak

Świetny silnik


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 9):
(9.31)
Trwałość silnika
 9.67/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 9.78/10
Koszty utrzymania
 8.44/10

Głosy według opinii:

90

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 96

Opinie użytkowników

Rafał 10.06.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dorosły samochód ze 188 tysiącami km. Poważnych awarii brak. Usterek w silniku - w sumie też brak, przez 10 lat współwłaścicielstwa wysiadł alternator, termostat, raz poszedł pasek. Turbina dalej zdrowa, w silniku nic więcej się nie działo. Samochód z dość podstawowym, surowym wnętrzem. Mój egzemplarz lubi marudzić na elektrykę, styki i kable (oświetleniowe i wewnątrz kabiny), więc często jest coś do wymiany. Trzeba też uważać podczas jazdy, bo bez osłony można łatwo zawadzić miską olejową. No i przy cięższych ładunkach szybko siada na zawieszeniu."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Prosta konstrukcja, tanie części, niespecjalnie jest w nim co zepsuć. Mało pali, tankuję co 900-970 km do pełna - raczej trudne do osiągnięcia w nowym silniku 1.9. Sporo rzeczy można przynajmniej próbować wymienić samemu (zarówno w silniku, jak i w całm p
Wady:Brakuje mocy w wersji 90KM, jazda powyżej 130 km/h paliwożerna i głośna (generalnie jazda jest dość głośna, ale nie uciążliwa). Na zimno i bardzo zimno mógłby być cichszy.
Octavia I, 2000, 188500
KK 08.09.2017
Średnia:
(7.75)
Tak
"Samochód całkiem udany. Największą zaletą auta to silnik. Praktycznie całkowicie bezawaryjny tzw. idiotoodporny. Ewentualne naprawy nie są drogie i można je zrobić w każdym warsztacie. Jeżeli chodzi o sam samochód jest przeciętny. Auto to typowy wół roboczy bez polotu. Zdarza się trochę usterek, może nie są one bardzo kosztowne ale jeżeli się pozbiera i podliczy wszystkie utrzymanie samochodu już nie wychodzi bardzo tanio. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Bezawaryjny silnik, stosunkowo niskie spalanie jak na masą auta, tanie części, prosta konstrukcja.
Wady:Nagromadzenie drobnych usterek, nisko zawieszona misa olejowa, awarie EGR, awarie przepływomierza, kiepskie zawieszenie samochód pływa po drodze.
Octavia/2002/290000
Wiktor 01.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"200k km - przebieg rzeczywisty po 13 latach jazdy. Taki wynik możliwy dzięki pracy na pompie i braku jakichkolwiek EGR'ow itd."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Trwałość silnika
Wady:Typowa budżetowa buda - trzeszczacy plastik, słabe wyposażenie itd
Skoda Octavia gen 1/ALH/1.9 TDi
Mirek 18.01.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Z przebiegiem 365 kkm, nadal latem w trasie spala najczęściej 3,6-3,8 l/100km, zimą do 4,2 l/100km Szkoda, że w XXI wieku, nie produkuje się już tak niezawodnych samochodów."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5-6.5l/100km

Spalanie - trasa:3.6-4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Niezawodny, nie generuje dodatkowych (prócz matariałów ekspoloatacyjnych) kosztów utrzymania
Wady:Głośny przy ujemnych temperaturach
Octavia 1,9 TDI AGR
Krystian 07.02.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Bardzo dobre auto."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Trwały silnik. Niskie spalanie
Wady:elektryka szyb i korodujące progi.
octavia 1/ 1998/307.000
<<<12>>>