alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia I 1.9 TDI (90KM)

Skoda Octavia I 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 16884

Skoda Octavia I 1.9 TDI (90KM)

Okres produkcji: 1996-2010

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]210
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)13.7
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski pompa Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 SDI681331635.2
1.9 TDI1012401825.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.2

Średnie: 5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 8):
(9.34)
Trwałość silnika
 9.75/10
Niezawodność auta
 9.25/10
Spalanie ON
 9.88/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 93

Głosy według opinii:

80

Opinie użytkowników

KK 08.09.2017
Średnia:
(7.75)
Tak
"Samochód całkiem udany. Największą zaletą auta to silnik. Praktycznie całkowicie bezawaryjny tzw. idiotoodporny. Ewentualne naprawy nie są drogie i można je zrobić w każdym warsztacie. Jeżeli chodzi o sam samochód jest przeciętny. Auto to typowy wół roboczy bez polotu. Zdarza się trochę usterek, może nie są one bardzo kosztowne ale jeżeli się pozbiera i podliczy wszystkie utrzymanie samochodu już nie wychodzi bardzo tanio. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Bezawaryjny silnik, stosunkowo niskie spalanie jak na masą auta, tanie części, prosta konstrukcja.
Wady:Nagromadzenie drobnych usterek, nisko zawieszona misa olejowa, awarie EGR, awarie przepływomierza, kiepskie zawieszenie samochód pływa po drodze.
Octavia/2002/290000
Wiktor 01.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"200k km - przebieg rzeczywisty po 13 latach jazdy. Taki wynik możliwy dzięki pracy na pompie i braku jakichkolwiek EGR'ow itd."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Trwałość silnika
Wady:Typowa budżetowa buda - trzeszczacy plastik, słabe wyposażenie itd
Skoda Octavia gen 1/ALH/1.9 TDi
Mirek 18.01.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Z przebiegiem 365 kkm, nadal latem w trasie spala najczęściej 3,6-3,8 l/100km, zimą do 4,2 l/100km Szkoda, że w XXI wieku, nie produkuje się już tak niezawodnych samochodów."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5-6.5l/100km

Spalanie - trasa:3.6-4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Niezawodny, nie generuje dodatkowych (prócz matariałów ekspoloatacyjnych) kosztów utrzymania
Wady:Głośny przy ujemnych temperaturach
Octavia 1,9 TDI AGR
Krystian 07.02.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Bardzo dobre auto."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Trwały silnik. Niskie spalanie
Wady:elektryka szyb i korodujące progi.
octavia 1/ 1998/307.000
łukasz 04.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"bardzo trwały silnik 260 tyś i zero wycieków jak znasz się trochę na mechanice to większość rzeczy naprawisz sobie sam "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:bardzo trwały silnik spalanie
Wady:głośny silnik na zimno
octavia 2003r 262 tyś.
Paweł 06.07.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Silnik niezawodny, mam 180 tyś. i w silniku nic nie ruszałem od 9 lat. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Niskie spalanie, bezawaryjny, komfortowa
Wady:trzeszczace plastiki
Skoda Octavia I 2004 180tyś km
JULIA 29.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"silnik bardzo trwały ,duża dostępność części ,łatwość naprawy ,ŁATWY DOSTĘP SERWISU, SAMOCHÓD PRAKTYCZNIE BEZ AWARYJNY. PRZY 80/100KM SPALANIE PO ZA MIASTEM 3,5-3,7L (KOMPUTER POKAZUJE. DUŻY OBSZERNY BAGAŻNIK. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.6l/100km

Spalanie - średnie:4l/100km

Zalety:MAŁE SPALANI, AUTO PRAKTYCZNIE BEZAWARYJNE, NISKIE OPŁATY, NISKI KOSZT EKSPLOTACJI
Wady:BRAK KLIMATYZACJI, DBAM O SILNIK I NIE LEJE SYFU ZAMIAST ROPU TO WTRYSKI MAM OK! 2X WYMIENIAŁAM LINKE OD KLAMKI
45 TYS
Andrzej 01.05.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik wieczny. Przy mądrej eksploatacji potrafi odwdzięczyć się bezawaryjnością."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.0l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie, Bardzo duża trwałość .
Wady:Wymiana paska rozrządu co 90000 km
Skoda Octavia AGR 2000,r. 350000

Kod antyspamowy
Odśwież

19.08.2016MichałTak

Genialny silnik. Mankamentem w 5-biegowej skrzyni VW (Passat 1995) przy przebiegu ~300kkm jest ciężko wskakująca jedynka. Z racji wieku wychodzą głupie rzeczy.. np popękane przewody paliwowe, urwana łapa pod poduszką. Można jednak go spokojnie rasować do 140KM bez dymienia


04.04.2016Kamil/łódzkieTak

Silnik 1,9TDi 90km z turbiną bez zmiany geometrii łopatek naprawdę jest wart polecenia. Skoda octavia jaką mam ma obecnie 16 lat i od nowości jest w mojej rodzinie. Sprawuje się dokonale, 330 tys na liczniku. Turbinę wymieniłem dawno, najbardziej wadliwą część sinika - przepływomierz też dość dawno. Poza tym OK. pali mało - od 3,9 do 5,7 - zależy od stylu jazdy. Obecnie brakuje trochę koników względem nowszych TDi. Nieskomplikowana konstrukcja, mało elektroniki, możliwość naprawienia czegoś samemu i ten słynny klekot... to jest to, za co ja uwielbiam ten silnik!!! Polecam 100%


21.05.2016MarekNie

Większość aut z tym silnikiem jest już wyeksplorowana więc znalezienie dobrego egzemplarza graniczy z cudem , bo większość ma przejechane masę kilometrów lub jest po prostu zaniedbana. Sam szukałem auta w TDI i muszę stwierdzić że kiedyś był to dobry motor ale teraz to już w większości to szmelc!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 24

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów