alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia I 1.9 TDI (90KM)

Skoda Octavia I 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 20575

Skoda Octavia I 1.9 TDI (90KM)

Okres produkcji: 1996-2010

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]210
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)13.7
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski pompa Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.3

Średnie: 5.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 SDI681331635.2
1.9 TDI1012401825.2

26.10.2014TomaszTak

Ogólnie jestem zadowolony ale niestety pompowtryski chodzą dość głośno, zdecydowanie mniejsza kultura w porównaniu do nowych diesli z bezpośrednim wtryskiem. Mam porównanie np z 1,9dCi - francuz zdecydowanie lepiej wygląda pod tym względem. Ogólnie jestem zadowolony bo jednak naprawy są dość tanie, regeneracja turbiny z wymontowaniem 700zł, dwumas+sprzegło+robocizna koło 2,5 tyś, wtrysków jeszcze nie robiłem więc nie wiem.


28.04.2013Tak

tdi 90km w b5 przebieg ponad 310 tkm rocznik 2000, auto od nowości w rodzinie, praktycznie zero awarii poza końcówkami wtrysków które zaczęły lać, egr i przepływomierze m. dynamika może nie powala ale przynajmniej auto nie stoi co kilka miesięcy na warsztacie a i o jakość paliwa specjalnie bać się nie trzeba, o tym silniku mam bardzo dobrą opinię i mogę każdemu go polecić tyle tylko że trzeba wybierać z głową, silniki typu jtd, cdi hdi itd są lata świetlne na tdi, szkoda że wycofano je z produkcji.


27.01.2016TomaszTak

Silnik w porządku, najsłabszy jego punkt to pompowtryski i kultura pracy.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 26
Średnia (głosów 9):
(9.31)
Trwałość silnika
 9.67/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 9.78/10
Koszty utrzymania
 8.44/10

Głosy według opinii:

90

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 94

Opinie użytkowników

Rafał 10.06.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dorosły samochód ze 188 tysiącami km. Poważnych awarii brak. Usterek w silniku - w sumie też brak, przez 10 lat współwłaścicielstwa wysiadł alternator, termostat, raz poszedł pasek. Turbina dalej zdrowa, w silniku nic więcej się nie działo. Samochód z dość podstawowym, surowym wnętrzem. Mój egzemplarz lubi marudzić na elektrykę, styki i kable (oświetleniowe i wewnątrz kabiny), więc często jest coś do wymiany. Trzeba też uważać podczas jazdy, bo bez osłony można łatwo zawadzić miską olejową. No i przy cięższych ładunkach szybko siada na zawieszeniu."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Prosta konstrukcja, tanie części, niespecjalnie jest w nim co zepsuć. Mało pali, tankuję co 900-970 km do pełna - raczej trudne do osiągnięcia w nowym silniku 1.9. Sporo rzeczy można przynajmniej próbować wymienić samemu (zarówno w silniku, jak i w całm p
Wady:Brakuje mocy w wersji 90KM, jazda powyżej 130 km/h paliwożerna i głośna (generalnie jazda jest dość głośna, ale nie uciążliwa). Na zimno i bardzo zimno mógłby być cichszy.
Octavia I, 2000, 188500
KK 08.09.2017
Średnia:
(7.75)
Tak
"Samochód całkiem udany. Największą zaletą auta to silnik. Praktycznie całkowicie bezawaryjny tzw. idiotoodporny. Ewentualne naprawy nie są drogie i można je zrobić w każdym warsztacie. Jeżeli chodzi o sam samochód jest przeciętny. Auto to typowy wół roboczy bez polotu. Zdarza się trochę usterek, może nie są one bardzo kosztowne ale jeżeli się pozbiera i podliczy wszystkie utrzymanie samochodu już nie wychodzi bardzo tanio. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Bezawaryjny silnik, stosunkowo niskie spalanie jak na masą auta, tanie części, prosta konstrukcja.
Wady:Nagromadzenie drobnych usterek, nisko zawieszona misa olejowa, awarie EGR, awarie przepływomierza, kiepskie zawieszenie samochód pływa po drodze.
Octavia/2002/290000
Wiktor 01.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"200k km - przebieg rzeczywisty po 13 latach jazdy. Taki wynik możliwy dzięki pracy na pompie i braku jakichkolwiek EGR'ow itd."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Trwałość silnika
Wady:Typowa budżetowa buda - trzeszczacy plastik, słabe wyposażenie itd
Skoda Octavia gen 1/ALH/1.9 TDi
Mirek 18.01.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Z przebiegiem 365 kkm, nadal latem w trasie spala najczęściej 3,6-3,8 l/100km, zimą do 4,2 l/100km Szkoda, że w XXI wieku, nie produkuje się już tak niezawodnych samochodów."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5-6.5l/100km

Spalanie - trasa:3.6-4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Niezawodny, nie generuje dodatkowych (prócz matariałów ekspoloatacyjnych) kosztów utrzymania
Wady:Głośny przy ujemnych temperaturach
Octavia 1,9 TDI AGR
Krystian 07.02.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Bardzo dobre auto."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Trwały silnik. Niskie spalanie
Wady:elektryka szyb i korodujące progi.
octavia 1/ 1998/307.000
<<<12>>>