alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia I 1.9 TDI (90KM)

Skoda Octavia I 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 18358

Skoda Octavia I 1.9 TDI (90KM)

Okres produkcji: 1996-2010

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]210
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)13.7
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski pompa Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 SDI681331635.2
1.9 TDI1012401825.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.2

Średnie: 5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 8):
(9.34)
Trwałość silnika
 9.75/10
Niezawodność auta
 9.25/10
Spalanie ON
 9.88/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

80

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 94

Opinie użytkowników

KK 08.09.2017
Średnia:
(7.75)
Tak
"Samochód całkiem udany. Największą zaletą auta to silnik. Praktycznie całkowicie bezawaryjny tzw. idiotoodporny. Ewentualne naprawy nie są drogie i można je zrobić w każdym warsztacie. Jeżeli chodzi o sam samochód jest przeciętny. Auto to typowy wół roboczy bez polotu. Zdarza się trochę usterek, może nie są one bardzo kosztowne ale jeżeli się pozbiera i podliczy wszystkie utrzymanie samochodu już nie wychodzi bardzo tanio. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Bezawaryjny silnik, stosunkowo niskie spalanie jak na masą auta, tanie części, prosta konstrukcja.
Wady:Nagromadzenie drobnych usterek, nisko zawieszona misa olejowa, awarie EGR, awarie przepływomierza, kiepskie zawieszenie samochód pływa po drodze.
Octavia/2002/290000
Wiktor 01.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"200k km - przebieg rzeczywisty po 13 latach jazdy. Taki wynik możliwy dzięki pracy na pompie i braku jakichkolwiek EGR'ow itd."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Trwałość silnika
Wady:Typowa budżetowa buda - trzeszczacy plastik, słabe wyposażenie itd
Skoda Octavia gen 1/ALH/1.9 TDi
Mirek 18.01.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Z przebiegiem 365 kkm, nadal latem w trasie spala najczęściej 3,6-3,8 l/100km, zimą do 4,2 l/100km Szkoda, że w XXI wieku, nie produkuje się już tak niezawodnych samochodów."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5-6.5l/100km

Spalanie - trasa:3.6-4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Niezawodny, nie generuje dodatkowych (prócz matariałów ekspoloatacyjnych) kosztów utrzymania
Wady:Głośny przy ujemnych temperaturach
Octavia 1,9 TDI AGR
Krystian 07.02.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Bardzo dobre auto."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Trwały silnik. Niskie spalanie
Wady:elektryka szyb i korodujące progi.
octavia 1/ 1998/307.000
łukasz 04.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"bardzo trwały silnik 260 tyś i zero wycieków jak znasz się trochę na mechanice to większość rzeczy naprawisz sobie sam "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:bardzo trwały silnik spalanie
Wady:głośny silnik na zimno
octavia 2003r 262 tyś.
Paweł 06.07.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Silnik niezawodny, mam 180 tyś. i w silniku nic nie ruszałem od 9 lat. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Niskie spalanie, bezawaryjny, komfortowa
Wady:trzeszczace plastiki
Skoda Octavia I 2004 180tyś km
JULIA 29.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"silnik bardzo trwały ,duża dostępność części ,łatwość naprawy ,ŁATWY DOSTĘP SERWISU, SAMOCHÓD PRAKTYCZNIE BEZ AWARYJNY. PRZY 80/100KM SPALANIE PO ZA MIASTEM 3,5-3,7L (KOMPUTER POKAZUJE. DUŻY OBSZERNY BAGAŻNIK. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.6l/100km

Spalanie - średnie:4l/100km

Zalety:MAŁE SPALANI, AUTO PRAKTYCZNIE BEZAWARYJNE, NISKIE OPŁATY, NISKI KOSZT EKSPLOTACJI
Wady:BRAK KLIMATYZACJI, DBAM O SILNIK I NIE LEJE SYFU ZAMIAST ROPU TO WTRYSKI MAM OK! 2X WYMIENIAŁAM LINKE OD KLAMKI
45 TYS
Andrzej 01.05.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik wieczny. Przy mądrej eksploatacji potrafi odwdzięczyć się bezawaryjnością."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.0l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie, Bardzo duża trwałość .
Wady:Wymiana paska rozrządu co 90000 km
Skoda Octavia AGR 2000,r. 350000

Kod antyspamowy
Odśwież

28.06.2013KubaTak

Mam ten silnik w Octavi I generacji, zbliżam się do 500 tysi i nic się z silnikiem nie dzieje, ciągnie równo nie kopci. Jedyne co zaczyna się pojawiać to dwumas (niestety), przy ruszaniu już nieźle się autko trzęsie... Auto to typowy wół roboczy i nie bede już go dalej naprawiał... Kupie sobie coś innego, oczywiście z TYM silnikiem !!!


10.03.2016A6 C5Tak

Świetny silnik


08.06.2013HubertTak

Mam ten silnik w audi 80 . przebieg 267 000 tys km Jestem bardzo zadowolony, auto kupiłem w Niemcach od jednego właściciela , rocznik 44 :) Przejechałem już ok 30 tyś , jestem bardzo zadowolony z eksploatacji tego motoru. Ojciec były mechanik mówi ,że spokojnie przy regularnych wymianach oleju co 10 - 15 tysięcy i ogólnej dbałości przejadę jeszcze ponad 200 000 tyś km. Polecam ten silnik


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.