alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia I 1.9 TDI (110KM)

Skoda Octavia I 1.9 TDI (110KM)Wyświetleń: 15442

Skoda Octavia I 1.9 TDI (110KM)

Okres produkcji: 1996-2010

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]235
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101805.0
1.9 TDI1012401825.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.1

Trasa: 4.6

Średnie: 5.4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 5):
(9.55)
Trwałość silnika
 9.8/10
Niezawodność auta
 9.8/10
Spalanie ON
 9.6/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 35

Opinie użytkowników

Tomasz 15.10.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Polecam taki silnik to złoto moj ma 530 000 km tylko turbo pare pierdoł i tak śmiga Skoda octavia 1 liftback 2004 "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Niezawodność Trwałość Bagażnik Dynamika
Wady:Lekkie Korodowanie Brak wad
Octavia 1 1.9 TDI 110km Przebieg 530 000km Liftback
Krzysztof 13.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"110km, 2004r, 206 tys km, krajówka. Spalanie na poziomie 3.8-4.0 jest spokojnie do osiągniecia, ale trzymając się 78-80km/h miewam srednie 3.6, natomiast normalnie jadąc spokojnie 4.5 (klima, okolo 90-100km), nie stosujac ecodrivingu sie ma bez trudu. Sam silnik bezobslugowy, nawet po chipie na 150km (wtedy skrzynia jest za krótka). "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Spory bagaznik, spora kabina, wydajna klimatyzacja, dobrze sie trzyma drogi, cichy
Wady:Zdecydowanie za slabo dziala wspomaganie oraz widocznosc do tylu jest mizerna
O1, 2004r, 1.9tdi 110
Piotr 26.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Skoda kupiona była jako dwuletnie (2000rok prod) auto z przebiegiem ok 25tyś km od pierwszego właściciela.Od 2002 do dzisiaj jest praktycznie bezawaryjne, mało pali, bezpieczne i jest dużo miejsca. Najpierw jeździł tata do 2009r, potem ja do 2014r, a od 2014 moja żona. Skoda obecnie ma 204500km i żadna turbina nie była ruszana, silnik jest jak dzwon. Od nowości lany jest mobil 1. Na 15000km dolałem może z litr oleju. POLECAM "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Zarombista rodzinna fura.
Wady:Za nisko miska olejowa.
octawia/2000/204000km
Darek 02.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"302tys silnik tylko olej,paliwo-zwieszenie gumy stabilizatora przednie rok 1999"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:male spalanie
Wady:drogi pasek+napinacze
octavia sw 1999 302tys
Mati 19.03.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Idealne rodzinne cztery kółka,jeszcze mnie nie zawiodło .Prostota wnętrza połączona z dobrym prostym silnikiem daje dobry efekt .Mianowicie samochód bezawaryjny ,leje tylko ropę i wymieniam filtry,olej i opony i tyle .Silnik starszej generacji ale za to bezawaryjny a w razie czego każdy zakład go naprawi .Pali nie wiele jak na takie gabaryty auta ,dobry na wczasy w daleką podróż i można nim sporo rzeczy przewieść ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:bezawaryjna jednostak, mało pali, dużo miejsca, trwałe zawieszenie
Wady:troche twardy
Octawia 2004 r przebieg 174 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

18.08.2013MariuszTak

Ja mam golf 3 z pierwszym tdi jaki wyszedł czyli 1z 90km i powiem ze silnik jest nie do zajechania ma przechulane 300000km i chodzi jak zegarek napewno karoseria predzej padnie niż tdi.polecam spalanie około 5,6l niejest źle jak na ten przebieg.


01.04.2014AlojzyTak

1.9 AVF 130 HP w Passacie B5FL 2005r. Znakomita dynamika (mieszkam w górach), bezproblemowe palenie na każdym mrozie, warunek dbanie o układ paliwowy i akumulator, na 190 tys. czyszczenie turbiny (zaklejona).Wady: burcząca osłona plastikowa nad silnikiem i "traktor", przy skrzyni 6 straszna turbodziura na niskich obrotach na 2 biegu(zejście do dwójki, zejście z obrotów i start pod górę - jest rzeźnia). Z niepokojących objawów to leje dość mocno z okolicy nad kolektorem dolotowi a pokrywą zaworów. Temat do uszczelnienia. Zuzycie paliwa: jeżdżę głównie po Nowym Sączu: 6,5-6.8 lato. Zimą do 7,5 l/100. Trasa do 5.5-8l przy super ciśnięciu w okolicach 160-180km/h. Inaczej na 55 litrów przelatuję 1100 trasa długa i 780-870 miasto.


21.04.2017MalthealTak

Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w naprawach. Milion cześć zamiennych. Bardzo małe spalanie, wspaniałe pod chipowanie. Niezniszczalne, dynamiczne tylko trochę głośne... jak ktoś ma niech szanuje i się cieszy, bo te silniki już nie wrócą. Pancerne jednostki i jeszcze jedna ważna rzecz. Każdy zdiagnozuje naprawi za grosze. Miałem okazje jeździć AVF który miał 760 tys km przejechane... Auto chodziło jakby miało dopiero 200 tys. Szacun dla grupy VAG.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.