alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia I 1.9 TDI (110KM)

Skoda Octavia I 1.9 TDI (110KM)Wyświetleń: 16961

Skoda Octavia I 1.9 TDI (110KM)

Okres produkcji: 1996-2010

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]235
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.1

Trasa: 4.6

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101805.0
1.9 TDI1012401825.2

04.10.2014SzkodnikTak

Witam Autko jak w podpisie. Rocznik 2004, sprowadzone osobiście (więc nie kręcone) jako 5 latek z przebiegiem 207000. Teraz ma już 300000. Przez ten czas poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem ( przy ~250000)kompletne sprzęgło z dwumasem koszt 1700zł, delikatnie brzęczało, a że wybierałem się w dłuższą trasę wymieniłem profilaktycznie; i zawór EGR koszt 400 zł. Poza tym żadnych innych napraw przy silniku nie robiono. Wersja BKC to najbardziej udana odmiana wsród 105 KM PD. Gorąco polecam.


10.01.2015ŻwirekTak

Silnik 1.9 TDI ATD fabrycznie 101KM, w rzeczywistości na hamowni wyszło 118KM, bez żadnego chipowania z mojej strony, sprawuje się rewelacyjnie, od początku reg. serwisowany i nie katowany. Najważniejszą rzeczą to odpowiednie grzanie i chłodzenie turbiny. Polecam.


14.11.2014GrzegorzTak

Świetny silnik! Przede wszystkim trwałość. Moja wersja to AJM 115KM PD w Audi A4. Zdecydowanie najmniej trwała turbosprężarka, ale jej regeneracja stosunkowo nie droga ze względu na popularność. Rozrząd dość drogi ze względu na napinacz hydrauliczny ale na tym sie nie powinno oszczędzać. Ważne żeby pilnować terminowej wymiany oleju i lać dobre paliwo a owiane złą sławą pompowtryski napewno nie sprawią problemów. spalanie w mieście ok 6.5-7l a trasa ok 5.5l. Zimą -20C pali za pierwszym. Nigdy mnie nie zawiódł... Gorąco polecam ten silnik!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 5):
(9.55)
Trwałość silnika
 9.8/10
Niezawodność auta
 9.8/10
Spalanie ON
 9.6/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 36

Opinie użytkowników

Tomasz 15.10.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Polecam taki silnik to złoto moj ma 530 000 km tylko turbo pare pierdoł i tak śmiga Skoda octavia 1 liftback 2004 "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Niezawodność Trwałość Bagażnik Dynamika
Wady:Lekkie Korodowanie Brak wad
Octavia 1 1.9 TDI 110km Przebieg 530 000km Liftback
Krzysztof 13.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"110km, 2004r, 206 tys km, krajówka. Spalanie na poziomie 3.8-4.0 jest spokojnie do osiągniecia, ale trzymając się 78-80km/h miewam srednie 3.6, natomiast normalnie jadąc spokojnie 4.5 (klima, okolo 90-100km), nie stosujac ecodrivingu sie ma bez trudu. Sam silnik bezobslugowy, nawet po chipie na 150km (wtedy skrzynia jest za krótka). "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Spory bagaznik, spora kabina, wydajna klimatyzacja, dobrze sie trzyma drogi, cichy
Wady:Zdecydowanie za slabo dziala wspomaganie oraz widocznosc do tylu jest mizerna
O1, 2004r, 1.9tdi 110
Piotr 26.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Skoda kupiona była jako dwuletnie (2000rok prod) auto z przebiegiem ok 25tyś km od pierwszego właściciela.Od 2002 do dzisiaj jest praktycznie bezawaryjne, mało pali, bezpieczne i jest dużo miejsca. Najpierw jeździł tata do 2009r, potem ja do 2014r, a od 2014 moja żona. Skoda obecnie ma 204500km i żadna turbina nie była ruszana, silnik jest jak dzwon. Od nowości lany jest mobil 1. Na 15000km dolałem może z litr oleju. POLECAM "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Zarombista rodzinna fura.
Wady:Za nisko miska olejowa.
octawia/2000/204000km
Darek 02.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"302tys silnik tylko olej,paliwo-zwieszenie gumy stabilizatora przednie rok 1999"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:male spalanie
Wady:drogi pasek+napinacze
octavia sw 1999 302tys
Mati 19.03.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Idealne rodzinne cztery kółka,jeszcze mnie nie zawiodło .Prostota wnętrza połączona z dobrym prostym silnikiem daje dobry efekt .Mianowicie samochód bezawaryjny ,leje tylko ropę i wymieniam filtry,olej i opony i tyle .Silnik starszej generacji ale za to bezawaryjny a w razie czego każdy zakład go naprawi .Pali nie wiele jak na takie gabaryty auta ,dobry na wczasy w daleką podróż i można nim sporo rzeczy przewieść ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:bezawaryjna jednostak, mało pali, dużo miejsca, trwałe zawieszenie
Wady:troche twardy
Octawia 2004 r przebieg 174 tyś