alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia I 1.9 TDI (110KM)

Skoda Octavia I 1.9 TDI (110KM)Wyświetleń: 13399

Skoda Octavia I 1.9 TDI (110KM)

Okres produkcji: 1996-2010

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]235
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101805.0
1.9 TDI1012401825.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.1

Trasa: 4.7

Średnie: 5.4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(9.88)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

Krzysztof 13.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"110km, 2004r, 206 tys km, krajówka. Spalanie na poziomie 3.8-4.0 jest spokojnie do osiągniecia, ale trzymając się 78-80km/h miewam srednie 3.6, natomiast normalnie jadąc spokojnie 4.5 (klima, okolo 90-100km), nie stosujac ecodrivingu sie ma bez trudu. Sam silnik bezobslugowy, nawet po chipie na 150km (wtedy skrzynia jest za krótka). "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Spory bagaznik, spora kabina, wydajna klimatyzacja, dobrze sie trzyma drogi, cichy
Wady:Zdecydowanie za slabo dziala wspomaganie oraz widocznosc do tylu jest mizerna
O1, 2004r, 1.9tdi 110
Piotr 26.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Skoda kupiona była jako dwuletnie (2000rok prod) auto z przebiegiem ok 25tyś km od pierwszego właściciela.Od 2002 do dzisiaj jest praktycznie bezawaryjne, mało pali, bezpieczne i jest dużo miejsca. Najpierw jeździł tata do 2009r, potem ja do 2014r, a od 2014 moja żona. Skoda obecnie ma 204500km i żadna turbina nie była ruszana, silnik jest jak dzwon. Od nowości lany jest mobil 1. Na 15000km dolałem może z litr oleju. POLECAM "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Zarombista rodzinna fura.
Wady:Za nisko miska olejowa.
octawia/2000/204000km
Darek 02.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"302tys silnik tylko olej,paliwo-zwieszenie gumy stabilizatora przednie rok 1999"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:male spalanie
Wady:drogi pasek+napinacze
octavia sw 1999 302tys
Mati 19.03.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Idealne rodzinne cztery kółka,jeszcze mnie nie zawiodło .Prostota wnętrza połączona z dobrym prostym silnikiem daje dobry efekt .Mianowicie samochód bezawaryjny ,leje tylko ropę i wymieniam filtry,olej i opony i tyle .Silnik starszej generacji ale za to bezawaryjny a w razie czego każdy zakład go naprawi .Pali nie wiele jak na takie gabaryty auta ,dobry na wczasy w daleką podróż i można nim sporo rzeczy przewieść ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:bezawaryjna jednostak, mało pali, dużo miejsca, trwałe zawieszenie
Wady:troche twardy
Octawia 2004 r przebieg 174 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

19.06.2016SebaTak

Długo poszukiwane audi!było warto auto zadbane i nie zniszczone!miałem starsze audi z tym silnikiem 1.9tdi nigdy mnie nie zawiódł!bez problemu mogłem pokonywać długie dystanse czy też krótkie bez mniejszych problemów!


10.03.2016A6 C5Tak

Świetny silnik


14.11.2014GrzegorzTak

Świetny silnik! Przede wszystkim trwałość. Moja wersja to AJM 115KM PD w Audi A4. Zdecydowanie najmniej trwała turbosprężarka, ale jej regeneracja stosunkowo nie droga ze względu na popularność. Rozrząd dość drogi ze względu na napinacz hydrauliczny ale na tym sie nie powinno oszczędzać. Ważne żeby pilnować terminowej wymiany oleju i lać dobre paliwo a owiane złą sławą pompowtryski napewno nie sprawią problemów. spalanie w mieście ok 6.5-7l a trasa ok 5.5l. Zimą -20C pali za pierwszym. Nigdy mnie nie zawiódł... Gorąco polecam ten silnik!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.