alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia I 1.9 TDI (110KM)

Skoda Octavia I 1.9 TDI (110KM)Wyświetleń: 14231

Skoda Octavia I 1.9 TDI (110KM)

Okres produkcji: 1996-2010

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]235
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101805.0
1.9 TDI1012401825.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.1

Trasa: 4.6

Średnie: 5.4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 5):
(9.55)
Trwałość silnika
 9.8/10
Niezawodność auta
 9.8/10
Spalanie ON
 9.6/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 35

Głosy według opinii:

50

Opinie użytkowników

Tomasz 15.10.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Polecam taki silnik to złoto moj ma 530 000 km tylko turbo pare pierdoł i tak śmiga Skoda octavia 1 liftback 2004 "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Niezawodność Trwałość Bagażnik Dynamika
Wady:Lekkie Korodowanie Brak wad
Octavia 1 1.9 TDI 110km Przebieg 530 000km Liftback
Krzysztof 13.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"110km, 2004r, 206 tys km, krajówka. Spalanie na poziomie 3.8-4.0 jest spokojnie do osiągniecia, ale trzymając się 78-80km/h miewam srednie 3.6, natomiast normalnie jadąc spokojnie 4.5 (klima, okolo 90-100km), nie stosujac ecodrivingu sie ma bez trudu. Sam silnik bezobslugowy, nawet po chipie na 150km (wtedy skrzynia jest za krótka). "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Spory bagaznik, spora kabina, wydajna klimatyzacja, dobrze sie trzyma drogi, cichy
Wady:Zdecydowanie za slabo dziala wspomaganie oraz widocznosc do tylu jest mizerna
O1, 2004r, 1.9tdi 110
Piotr 26.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Skoda kupiona była jako dwuletnie (2000rok prod) auto z przebiegiem ok 25tyś km od pierwszego właściciela.Od 2002 do dzisiaj jest praktycznie bezawaryjne, mało pali, bezpieczne i jest dużo miejsca. Najpierw jeździł tata do 2009r, potem ja do 2014r, a od 2014 moja żona. Skoda obecnie ma 204500km i żadna turbina nie była ruszana, silnik jest jak dzwon. Od nowości lany jest mobil 1. Na 15000km dolałem może z litr oleju. POLECAM "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Zarombista rodzinna fura.
Wady:Za nisko miska olejowa.
octawia/2000/204000km
Darek 02.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"302tys silnik tylko olej,paliwo-zwieszenie gumy stabilizatora przednie rok 1999"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:male spalanie
Wady:drogi pasek+napinacze
octavia sw 1999 302tys
Mati 19.03.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Idealne rodzinne cztery kółka,jeszcze mnie nie zawiodło .Prostota wnętrza połączona z dobrym prostym silnikiem daje dobry efekt .Mianowicie samochód bezawaryjny ,leje tylko ropę i wymieniam filtry,olej i opony i tyle .Silnik starszej generacji ale za to bezawaryjny a w razie czego każdy zakład go naprawi .Pali nie wiele jak na takie gabaryty auta ,dobry na wczasy w daleką podróż i można nim sporo rzeczy przewieść ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:bezawaryjna jednostak, mało pali, dużo miejsca, trwałe zawieszenie
Wady:troche twardy
Octawia 2004 r przebieg 174 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

15.06.2013PawełTak

Nie ma prostszego w obsłudze silnika. Odrobina wiedzy plus walizka dobrych kluczy i o mechanikach można zapomnieć. Wprawna diagnostyka pozwala zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy. Silnik wzdłuż czyli rozrząd to sama przyjemność. Koszt remontu (panewki, pierścienie, głowica i uszczelki) tańsze niż komplet pompowtrysków i silnik starczy lekko na kolejne 400 000 km lub więcej. No i zwiększanie mocy w przyzwoitej cenie. Tylko Diesla trzeba znać i umieć nim jeździć a nigdy nie zawiedzie!!!


04.03.2014SławomirTak

jeżdżę moim passatem b5 fl 2003 rok i mimo ze to mój pierwszy diesel to muszę szczerze powiedzieć ze jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i jeżeli może to komuś pomóc w dokonaniu zakupu dobrego samochodu to jak najbardziej polecam vw passata


07.04.2015kskoTak

Coś tutaj dziwnego jest. Albo 1.9 TDI albo 1.9 TDI PD. PD to silnik oparty o pompowtryskiwacze a nie pompe wtryskową. Dlatego pisanie w "-" tej konsturkcji między innymi o "awarie pompy wtryskowej" czy "niska kultura pracy silnika" bo jest to nieprawdą.Kultura pracy tego silnika jest niezła a pompa wtryskowa nie istnieje - co najwyżej POMPA TANDEM, która jest pompą podciśnienia i pompą paliwa ale nie pompą wtryskową. Za wtrysk odpowiadają wtryskiwacze ze zintegrowanymi elektrozaworami i częścią ciśnieniową (tłoczącą). To zasadnicza różnica jeśli chodzi o klasyczne jednostki TDI i TDI-PD. A teraz do rzeczy - silniki te są b.żywotne. Np. panewki wałka rozrządu przy regularnych wymianach oleju co 15kk nie co 30kk (longlife) kończą się przy przebiegu około 450-500kk. Jest to czas naturalnego zużywania się tych elementów (wiem z doświadczenia) i obligatoryjnie należy wykonać wtedy kompletny remont głowicy. Jeśli stosowane były regularnie wymiany oleju dobrej jakości to z pewnością sam wałek (pomijając awarie np. rozrzadu) jeszcze posłuży kolejne 250kk (też wiem z doświadczenia). Najważniejsze dla PD to olej spełniający odpowiednią specyfikację oraz jakość paliwa. Niemniej jednak 500kk to też czas na regenerację iglic (części tłoczącej). Warto wspomnieć też o kluczowej wymianie oringów wraz ze śrubami (obligatoryjnie) pompowtryskiwaczy co max. 200kk. Oczywiście rozrząd komplet nie więcej niż 90kk a lepiej 60-80kk (doglądać). Jeśli te podstawowe sprawy będą prioirytetem użytkując silnik PD to z pewnością 500km będzie przebiegiem takim, do którego dociągnie bez większego problemu jednak nie unikniemy tutaj już naturalnego zużycia i remontu. Warto przed ściągnięciem głowicy sprawdzić kompresję i zadecydować o ewentualnej wymianie pierścieni (obejrzeć panewki wału wcześniej i ewentualnie kapitalny remont - co raczej zdarza się rzadziej). Przeważnie kończy się na głowicy (tutaj szczególną uwagę poświęcić gniazdom pompowtryskiwaczy i szczelności płaszcza wodnego). Silnik bezawaryjny - mój obecnie 700kk przebiegu. Sprzęgło wytrzymuje 320-350kk (oryginalne z dwumasą). Oczywiście wszystko zależy też od stulu jazdy. Przy wym. sprzęgła obligatoryjnie wymienić łożysko prowadzące wałek i uszczelniacz wału (50zł dodatkowe to żaden koszt a ustrzeże nas przed ponownym zdejmowaniem skrzyni).


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.