alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)

Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)Wyświetleń: 26728

Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2004-2009

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)11.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W-30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI1052501904.7
2.0 TDI1102801955.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 56
Średnia (głosów 10):
(7.13)
Trwałość silnika
 7.1/10
Niezawodność auta
 6.4/10
Spalanie ON
 7.9/10
Koszty utrzymania
 7.1/10

Głosy według opinii:

82

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 290

Opinie użytkowników

adam 13.01.2018
Średnia:
(8.50)
Tak
"BXE .swietnie nadaje sie na auto rodzinne. ...do tego mozna w miare tanio kupic i jest duzo czesci, poniewaz sa to auta flotowe.trzeba uwazac a raczej kontrolowac panewki korbowodowe BXE.. niby 2006-2008...najlepiej od razu zmieic na nowe wzmacniane i miec spokój ok 500zl +robota ...czytalem o przypadkach wyskoczenia korbowodu przy 100tys km a nawet 3krotnych wymianach silnikow...sam kupilem przy 280kkm flotowe serwisowane zrobilem 50kkm i zadnej awari,szwagier 150kkm ma 300kkm i to samo ...2 pompowtryski ...które mozna za 200 sztuka kupic-smiech...znalazlem 2 lata temu 5 letnia z przebiegiem 500kkm na chodzie...czyli jak ktos dba tak ma ...jedyne co mnie irytuje to wygluszenie ...wolal bym audi a4b7 niby ten sam koncern a cichsze za to ma mniej miejsca a cena podobna ...zalezy kto jakie ma wymagania...wydaje mi sie ze proporcja cena/jakosc jest ok. co do komentarzy ze wymiana silnika z seata, to czy seat czy skoda czy vw to jest ten sam silnik wiec bez rozniczy ...co do brania oleju 4 l na 15kkm ... napraw silnik lub wymien albo podpal... mi wchodzi 3.8 l i od wymiany do wymiany dolewam ok 2-5 setek...duzo miejsca pod maska latwe dlubanie :) co do spalania jak jezdze jak emeryt to w trasie jasne ok 4.5-5 l przy 80 nawet komputer pokazuje 4l...przy normalnej jezdzie ...nie palowaniu do odciecia w cyklu mieszanym 12 trasy 6 miasta wychoddzi ok 6-6.5l"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Tania eksploatacja pompowtryski juz za 200zl...brak wielowahaczu...niby lepszy ale nie na nasze drogi,proste naprawy wiekszosc mozna dokonac samemu,duza dostepnosc czesci nowych i uzywanych,sporo miejsca.
Wady:panewki korbowodowe w niektorych rocznikach,troche za mala moc jak na taka bude,slabe wykonczenie -trzeszczace plastiki, dwumas...zrobilem 40kkm i juz lekko czuc ..i slychac
octavia 2fl 2009 330000
Rafał 28.12.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Posiadam taką Skodę 1.9 TDI 105KM BXE, przebieg 272 000 i zero jakichkolwiek problemów, silnik chodzi równo, nie bierze oleju. Wadą na pewno jest elektryka samochodu, ponieważ zdarza się, że radio przerywa albo jest dyskoteka na desce rozdzielczej."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:-dostępność części -niski koszt utrzymania -spalanie -pojemność bagażnika -prosta konstrukcja
Wady:-problemy z elektryką -jakoś użytych materiałów we wnętrzu mogłaby być lepsza (plastiki dość szybko się wycierają, to samo z kierownicą)
Octavia II 1.9 TDI 105KM BXE/2007/272tys.
alek 22.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"SO 2008 rok, silnik o oznaczeniu BXE, 347 tyś. wszystko przy silniku oryginalne, poza tym wymienione sprzęgło, spalanie ok.5 l/100, dodam, że nie katuję, rozgrzewam i jeżdżę bardzo delikatnie. Wcześniej naczytałem się historii o silnikach BXE, obawiałem się zakupu, należy naprawdę wziąć poprawkę na to co piszą "inni"."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.1l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Trwałość, brak problemów.
Wady:niewielkie ogniska korozji.
Skoda Octavia 1,9 tdi
Marcin 12.10.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Super silnik, bezawaryjny pod warunkiem uczciwego serwisowania. Jeśli dbasz o samochód nic Cie nie zaskoczy, dwumas należy wymienić przy pierwszych objawach, żeby nie zniszczył skrzyni i nierozhuśtał całego nadwozia i jazda! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Umiarkowane ceny oryginalnych części, trwałość, przestronność jak na tą klasę, ogólna ekonomia użytkowania.
Wady:Trochę długo nagrzewa się zimą, kiepski patent montażu bagażnika dachowego - zarysowania lakieru,ubogie wyposażenie
octavia II/2008/228 000 km
konrad 16.03.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto godne polecenia, duże i wygodne, bardzo pojemny bagażnik, dobry wydajny Climatronic i bardzo oszczędne :-) z wad to jak na tą masę auta silnik 1.9 TDI 105 KM 250 Nm trochę za słaby, co do silnika BXE koniecznie trzeba skontrolować panewki zanim dojdzie do awarii, pozatym po 170 000 km wystąpił problem z uszczelniaczami pompowtrysków a wymiana oringów nie rozwiązała do końca problemu bo gniazda były za bardzo wyrobione - konieczna regeneracja głowicy, pozatym raczej ok, kultura pracy motoru jak w każdym dieslu"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:oszczędność paliwa, wygoda i ergonomia wnętrza, pojemny bagażnik, dużo praktycznych schowków
Wady:możliwe problemy z silnikiem diesla
Octavia II liftback 1.9 TDI 105 KM 2006 rok
Tomek 13.01.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"wada silników BXE 1.9TDI"
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:złom BXE
Wady:rozlatuje się silnik
Octavia II 2008r 105 80tyś km
Marek 16.09.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Rewelacyjne autko, zero awarii, małe spalanie, duży bagażnik, mam teraz 87000km i zamierzam zrobić rozrząd."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Wszystko w najlepszym porządku
Wady:niskie zawieszenie
Octavia II 2008r 105KM 87tyśkm
08.07.2015
Średnia:
(6.75)
Tak
""Posiadam osobiscie równa praca,żadnych dziwnych dzwiekow spod maski,Osobiscie polecam" "
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:duża dostępność części
Wady:awarie kół dwumasowych
Skoda Octavia II 1,9 tdi 105kw
Szczepan 02.12.2014
Średnia:
(2.50)
Nie
"1.9TDI BXE 2007-2008 to najgorsze silniki jakie mogły być wymieniłem w skodzie 2 silniki przy przebiegu 200tyś pierwszy i drugi się rozlatywały korbowód się urywał w jednym i drugim silniku. trzeci wstawiłem starszy i od seata ibiza. "
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:duża dostępność części
Wady:awaria koła dwumasowego, duże zużycie oleju od wymiany do wymiany nawet 4l na 15tyś. km
octaviaII 2008/290000
Karol 02.11.2013
Średnia:
(7.25)
Tak
"Posiadam osobiscie-równa praca,żadnych dziwnych dzwiekow spod maski,Osobiscie polecam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:silnik bardzo trwały , duża dostępność części , łatwość naprawy , nie skomplikowana jednostka -pompo-wtryskiwacze.niskie spalanie
Wady:głośna praca silnika, awarie kół dwumasowych
Skoda Octavia II 1.9 tdi 105km{77kW)

Komentarze użytkowników

0 #1 paweł 13.01.2016
1.9TDI model BXE wadliwe(wadliwe panewki

Najnowsze komentarze

paweł
13.01.2016
0
1.9TDI model BXE wadliwe(wadliwepanewki

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów