alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)

Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)Wyświetleń: 16140

Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2004-2009

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)11.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI1052501904.7
2.0 TDI1102801955.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.1

Trasa: 4.5

Średnie: 5.3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 6):
(5.75)
Trwałość silnika
 5.5/10
Niezawodność auta
 4.83/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 5.67/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 195

Głosy według opinii:

42

Opinie użytkowników

konrad 16.03.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto godne polecenia, duże i wygodne, bardzo pojemny bagażnik, dobry wydajny Climatronic i bardzo oszczędne :-) z wad to jak na tą masę auta silnik 1.9 TDI 105 KM 250 Nm trochę za słaby, co do silnika BXE koniecznie trzeba skontrolować panewki zanim dojdzie do awarii, pozatym po 170 000 km wystąpił problem z uszczelniaczami pompowtrysków a wymiana oringów nie rozwiązała do końca problemu bo gniazda były za bardzo wyrobione - konieczna regeneracja głowicy, pozatym raczej ok, kultura pracy motoru jak w każdym dieslu"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:oszczędność paliwa, wygoda i ergonomia wnętrza, pojemny bagażnik, dużo praktycznych schowków
Wady:możliwe problemy z silnikiem diesla
Octavia II liftback 1.9 TDI 105 KM 2006 rok
Tomek 13.01.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"wada silników BXE 1.9TDI"
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:złom BXE
Wady:rozlatuje się silnik
Octavia II 2008r 105 80tyś km
Marek 16.09.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Rewelacyjne autko, zero awarii, małe spalanie, duży bagażnik, mam teraz 87000km i zamierzam zrobić rozrząd."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Wszystko w najlepszym porządku
Wady:niskie zawieszenie
Octavia II 2008r 105KM 87tyśkm
08.07.2015
Średnia:
(6.75)
Tak
""Posiadam osobiscie równa praca,żadnych dziwnych dzwiekow spod maski,Osobiscie polecam" "
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:duża dostępność części
Wady:awarie kół dwumasowych
Skoda Octavia II 1,9 tdi 105kw
Szczepan 02.12.2014
Średnia:
(2.50)
Nie
"1.9TDI BXE 2007-2008 to najgorsze silniki jakie mogły być wymieniłem w skodzie 2 silniki przy przebiegu 200tyś pierwszy i drugi się rozlatywały korbowód się urywał w jednym i drugim silniku. trzeci wstawiłem starszy i od seata ibiza. "
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:duża dostępność części
Wady:awaria koła dwumasowego, duże zużycie oleju od wymiany do wymiany nawet 4l na 15tyś. km
octaviaII 2008/290000
Karol 02.11.2013
Średnia:
(7.25)
Tak
"Posiadam osobiscie-równa praca,żadnych dziwnych dzwiekow spod maski,Osobiscie polecam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:silnik bardzo trwały , duża dostępność części , łatwość naprawy , nie skomplikowana jednostka -pompo-wtryskiwacze.niskie spalanie
Wady:głośna praca silnika, awarie kół dwumasowych
Skoda Octavia II 1.9 tdi 105km{77kW)

Komentarze użytkowników

0 #1 paweł 13.01.2016
1.9TDI model BXE wadliwe(wadliwe panewki

01.04.2014AlojzyTak

1.9 AVF 130 HP w Passacie B5FL 2005r. Znakomita dynamika (mieszkam w górach), bezproblemowe palenie na każdym mrozie, warunek dbanie o układ paliwowy i akumulator, na 190 tys. czyszczenie turbiny (zaklejona).Wady: burcząca osłona plastikowa nad silnikiem i "traktor", przy skrzyni 6 straszna turbodziura na niskich obrotach na 2 biegu(zejście do dwójki, zejście z obrotów i start pod górę - jest rzeźnia). Z niepokojących objawów to leje dość mocno z okolicy nad kolektorem dolotowi a pokrywą zaworów. Temat do uszczelnienia. Zuzycie paliwa: jeżdżę głównie po Nowym Sączu: 6,5-6.8 lato. Zimą do 7,5 l/100. Trasa do 5.5-8l przy super ciśnięciu w okolicach 160-180km/h. Inaczej na 55 litrów przelatuję 1100 trasa długa i 780-870 miasto.


27.01.2016TomaszTak

Silnik w porządku, najsłabszy jego punkt to pompowtryski i kultura pracy.


21.02.2015danielTak

spalanie wroclaw 8-9l trasa 7.auto kupilem bo jest sporych rozmiarow,traktuje go jak wola roboczego,jak zapakuje zone 2 dzieci,2 psy mozliwie wygodnie sie przemieszczam.to co trzeba to wymieniam olej filtry czyli zwykle sprawy eksploatascyjne,jedyna usterkaktora mnie nieodmiennie irytuje to przepalajace sie zarowki h7.wczesniej mialem sharana 1 i nic sie nie dzialo tylko strasznie rdzewial:(pozdrawiam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

paweł
13.01.2016
0
1.9TDI model BXE wadliwe(wadliwepanewki

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 44

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.