alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)

Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)Wyświetleń: 31298

Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2004-2009

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)11.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W-30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI1052501904.7
2.0 TDI1102801955.2

01.04.2016Tak

"Jeżdżę od nowości Skodą Octavia II z silnikiem 1.9 TDI - do tej pory nie miałem żadnej awarii silnika, wymieniane regularnie - olej Long Life, filtr paliwa, filtr powietrza i filtr oleju co około 30 tys. km zgodnie z zaleceniami serwisu. Jednakże po rozmowach ze znajomymi mechanikami zaleca się wymieniać co 15 tys. km - i tak będę robił. Zamierzam dalej nim jeździć. Polecam wszystkim ten silnik."


04.10.2014SzkodnikTak

Witam Autko jak w podpisie. Rocznik 2004, sprowadzone osobiście (więc nie kręcone) jako 5 latek z przebiegiem 207000. Teraz ma już 300000. Przez ten czas poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem ( przy ~250000)kompletne sprzęgło z dwumasem koszt 1700zł, delikatnie brzęczało, a że wybierałem się w dłuższą trasę wymieniłem profilaktycznie; i zawór EGR koszt 400 zł. Poza tym żadnych innych napraw przy silniku nie robiono. Wersja BKC to najbardziej udana odmiana wsród 105 KM PD. Gorąco polecam."


02.04.2018MarcinTak

Miałem 3 auta z tym silnikiem najmniej dynamiczny był Roomster 105KM, ale bardzo przyjemnie się jeździło, Octavia jak Octavia, ale Fabia z 1.9 tdi 115KM to było cudo! Dynamiczna, zrywna co byś nie robił na trasie to spalanie nie przekroczyło 6, ale jeśli jechałeś spokojnie to bez łaski 4,4 a czasami poniżej 4 - wiem co piszę, bo 5 lat jeździłem 30 km (w jedną stronę) do pracy przez miasto, obwodnicę, wioski... Jak kupowałem Octawię 10 lat temu w salonie to sprzedawca powiedział: "dopłaci pan te parę tysięcy i będzie pan miał silnik nie do zarżnięcia - te silniki robią bez łaski po 400 tysięcy". Pod koniec zeszłego roku przyjaciel w tym samym salonie kupował Rapida w wersji Monte Carlo - na moje pytanie jaki przebieg wytrzyma ten silnik usłyszałem cyt.: "to nie istotne i tak pana przyjaciel wymieni u nas auto po 5 latach - odkupimy w dobrej cenie i damy dobry kredyt"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 64
Średnia (głosów 10):
(7.13)
Trwałość silnika
 7.1/10
Niezawodność auta
 6.4/10
Spalanie ON
 7.9/10
Koszty utrzymania
 7.1/10

Głosy według opinii:

82

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 299

Opinie użytkowników

adam 13.01.2018
Średnia:
(8.50)
Tak
"BXE .swietnie nadaje sie na auto rodzinne. ...do tego mozna w miare tanio kupic i jest duzo czesci, poniewaz sa to auta flotowe.trzeba uwazac a raczej kontrolowac panewki korbowodowe BXE.. niby 2006-2008...najlepiej od razu zmieic na nowe wzmacniane i miec spokój ok 500zl +robota ...czytalem o przypadkach wyskoczenia korbowodu przy 100tys km a nawet 3krotnych wymianach silnikow...sam kupilem przy 280kkm flotowe serwisowane zrobilem 50kkm i zadnej awari,szwagier 150kkm ma 300kkm i to samo ...2 pompowtryski ...które mozna za 200 sztuka kupic-smiech...znalazlem 2 lata temu 5 letnia z przebiegiem 500kkm na chodzie...czyli jak ktos dba tak ma ...jedyne co mnie irytuje to wygluszenie ...wolal bym audi a4b7 niby ten sam koncern a cichsze za to ma mniej miejsca a cena podobna ...zalezy kto jakie ma wymagania...wydaje mi sie ze proporcja cena/jakosc jest ok. co do komentarzy ze wymiana silnika z seata, to czy seat czy skoda czy vw to jest ten sam silnik wiec bez rozniczy ...co do brania oleju 4 l na 15kkm ... napraw silnik lub wymien albo podpal... mi wchodzi 3.8 l i od wymiany do wymiany dolewam ok 2-5 setek...duzo miejsca pod maska latwe dlubanie :) co do spalania jak jezdze jak emeryt to w trasie jasne ok 4.5-5 l przy 80 nawet komputer pokazuje 4l...przy normalnej jezdzie ...nie palowaniu do odciecia w cyklu mieszanym 12 trasy 6 miasta wychoddzi ok 6-6.5l"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Tania eksploatacja pompowtryski juz za 200zl...brak wielowahaczu...niby lepszy ale nie na nasze drogi,proste naprawy wiekszosc mozna dokonac samemu,duza dostepnosc czesci nowych i uzywanych,sporo miejsca.
Wady:panewki korbowodowe w niektorych rocznikach,troche za mala moc jak na taka bude,slabe wykonczenie -trzeszczace plastiki, dwumas...zrobilem 40kkm i juz lekko czuc ..i slychac
octavia 2fl 2009 330000
Rafał 28.12.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Posiadam taką Skodę 1.9 TDI 105KM BXE, przebieg 272 000 i zero jakichkolwiek problemów, silnik chodzi równo, nie bierze oleju. Wadą na pewno jest elektryka samochodu, ponieważ zdarza się, że radio przerywa albo jest dyskoteka na desce rozdzielczej."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:-dostępność części -niski koszt utrzymania -spalanie -pojemność bagażnika -prosta konstrukcja
Wady:-problemy z elektryką -jakoś użytych materiałów we wnętrzu mogłaby być lepsza (plastiki dość szybko się wycierają, to samo z kierownicą)
Octavia II 1.9 TDI 105KM BXE/2007/272tys.
alek 22.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"SO 2008 rok, silnik o oznaczeniu BXE, 347 tyś. wszystko przy silniku oryginalne, poza tym wymienione sprzęgło, spalanie ok.5 l/100, dodam, że nie katuję, rozgrzewam i jeżdżę bardzo delikatnie. Wcześniej naczytałem się historii o silnikach BXE, obawiałem się zakupu, należy naprawdę wziąć poprawkę na to co piszą "inni"."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.1l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Trwałość, brak problemów.
Wady:niewielkie ogniska korozji.
Skoda Octavia 1,9 tdi
Marcin 12.10.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Super silnik, bezawaryjny pod warunkiem uczciwego serwisowania. Jeśli dbasz o samochód nic Cie nie zaskoczy, dwumas należy wymienić przy pierwszych objawach, żeby nie zniszczył skrzyni i nierozhuśtał całego nadwozia i jazda! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Umiarkowane ceny oryginalnych części, trwałość, przestronność jak na tą klasę, ogólna ekonomia użytkowania.
Wady:Trochę długo nagrzewa się zimą, kiepski patent montażu bagażnika dachowego - zarysowania lakieru,ubogie wyposażenie
octavia II/2008/228 000 km
konrad 16.03.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto godne polecenia, duże i wygodne, bardzo pojemny bagażnik, dobry wydajny Climatronic i bardzo oszczędne :-) z wad to jak na tą masę auta silnik 1.9 TDI 105 KM 250 Nm trochę za słaby, co do silnika BXE koniecznie trzeba skontrolować panewki zanim dojdzie do awarii, pozatym po 170 000 km wystąpił problem z uszczelniaczami pompowtrysków a wymiana oringów nie rozwiązała do końca problemu bo gniazda były za bardzo wyrobione - konieczna regeneracja głowicy, pozatym raczej ok, kultura pracy motoru jak w każdym dieslu"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:oszczędność paliwa, wygoda i ergonomia wnętrza, pojemny bagażnik, dużo praktycznych schowków
Wady:możliwe problemy z silnikiem diesla
Octavia II liftback 1.9 TDI 105 KM 2006 rok
<<<12>>>