alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)

Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)Wyświetleń: 21923

Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2004-2009

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)11.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI1052501904.7
2.0 TDI1102801955.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.1

Trasa: 4.5

Średnie: 5.3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 6):
(5.75)
Trwałość silnika
 5.5/10
Niezawodność auta
 4.83/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 5.67/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 279

Głosy według opinii:

42

Opinie użytkowników

konrad 16.03.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto godne polecenia, duże i wygodne, bardzo pojemny bagażnik, dobry wydajny Climatronic i bardzo oszczędne :-) z wad to jak na tą masę auta silnik 1.9 TDI 105 KM 250 Nm trochę za słaby, co do silnika BXE koniecznie trzeba skontrolować panewki zanim dojdzie do awarii, pozatym po 170 000 km wystąpił problem z uszczelniaczami pompowtrysków a wymiana oringów nie rozwiązała do końca problemu bo gniazda były za bardzo wyrobione - konieczna regeneracja głowicy, pozatym raczej ok, kultura pracy motoru jak w każdym dieslu"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:oszczędność paliwa, wygoda i ergonomia wnętrza, pojemny bagażnik, dużo praktycznych schowków
Wady:możliwe problemy z silnikiem diesla
Octavia II liftback 1.9 TDI 105 KM 2006 rok
Tomek 13.01.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"wada silników BXE 1.9TDI"
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:złom BXE
Wady:rozlatuje się silnik
Octavia II 2008r 105 80tyś km
Marek 16.09.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Rewelacyjne autko, zero awarii, małe spalanie, duży bagażnik, mam teraz 87000km i zamierzam zrobić rozrząd."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Wszystko w najlepszym porządku
Wady:niskie zawieszenie
Octavia II 2008r 105KM 87tyśkm
08.07.2015
Średnia:
(6.75)
Tak
""Posiadam osobiscie równa praca,żadnych dziwnych dzwiekow spod maski,Osobiscie polecam" "
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:duża dostępność części
Wady:awarie kół dwumasowych
Skoda Octavia II 1,9 tdi 105kw
Szczepan 02.12.2014
Średnia:
(2.50)
Nie
"1.9TDI BXE 2007-2008 to najgorsze silniki jakie mogły być wymieniłem w skodzie 2 silniki przy przebiegu 200tyś pierwszy i drugi się rozlatywały korbowód się urywał w jednym i drugim silniku. trzeci wstawiłem starszy i od seata ibiza. "
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:duża dostępność części
Wady:awaria koła dwumasowego, duże zużycie oleju od wymiany do wymiany nawet 4l na 15tyś. km
octaviaII 2008/290000
Karol 02.11.2013
Średnia:
(7.25)
Tak
"Posiadam osobiscie-równa praca,żadnych dziwnych dzwiekow spod maski,Osobiscie polecam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:silnik bardzo trwały , duża dostępność części , łatwość naprawy , nie skomplikowana jednostka -pompo-wtryskiwacze.niskie spalanie
Wady:głośna praca silnika, awarie kół dwumasowych
Skoda Octavia II 1.9 tdi 105km{77kW)

Komentarze użytkowników

0 #1 paweł 13.01.2016
1.9TDI model BXE wadliwe(wadliwe panewki

13.09.2013JareckiTak

Z mojego garażu i 12 lat obserwacji: TDI 90KM na pompie w Golfie III przejechałem 240 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów(o turbo i paliwo trzeba dbać). TDI 101KM pompowtryski w Golfie IV przejechałem 200 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu i raz świece), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów,sprzęgło dwumasowe - ZERO problemów(chyba że ktoś zawsze musi być pierwszy z pod świateł, jedynka 4 tys.obr i strzał...) Pompowtrysk lepiej pali przy mrozach (-15 i mniej) od TDI na pompie. Polecam, oby nie zajechane... a takich niestety jest najwięcej. Przed kupnem najlepiej sprawdzić: kompresję, korekcję dawki na wtryskach i turbo.


15.06.2013PawełTak

Nie ma prostszego w obsłudze silnika. Odrobina wiedzy plus walizka dobrych kluczy i o mechanikach można zapomnieć. Wprawna diagnostyka pozwala zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy. Silnik wzdłuż czyli rozrząd to sama przyjemność. Koszt remontu (panewki, pierścienie, głowica i uszczelki) tańsze niż komplet pompowtrysków i silnik starczy lekko na kolejne 400 000 km lub więcej. No i zwiększanie mocy w przyzwoitej cenie. Tylko Diesla trzeba znać i umieć nim jeździć a nigdy nie zawiedzie!!!


05.05.2013Tak

u mnie 322tkm i wciąż rośnie, silnik 1.9tdi 90KM 1995r. (Audi A4), przelatałem nim 100tkm i jak narazie bez problemów - odgłos silnika kojarzy się z ciągnikiem ale bezawaryjność jest ogromnym plusem, o siągach myślę że nie warto pisać ;) Następna też A4 1.9TDi ----ONLY AUDI---- Pozdrawiam i zachęcam wszystkich do kupna aut z tym silnikiem:)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

paweł
13.01.2016
0
1.9TDI model BXE wadliwe(wadliwepanewki

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 46

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.