alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)

Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)Wyświetleń: 23627

Skoda Octavia II 1.9 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2004-2009

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)11.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI1052501904.7
2.0 TDI1102801955.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.1

Trasa: 4.5

Średnie: 5.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 7):
(6.32)
Trwałość silnika
 6.14/10
Niezawodność auta
 5.43/10
Spalanie ON
 7.43/10
Koszty utrzymania
 6.29/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 284

Głosy według opinii:

52

Opinie użytkowników

Marcin 12.10.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Super silnik, bezawaryjny pod warunkiem uczciwego serwisowania. Jeśli dbasz o samochód nic Cie nie zaskoczy, dwumas należy wymienić przy pierwszych objawach, żeby nie zniszczył skrzyni i nierozhuśtał całego nadwozia i jazda! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Umiarkowane ceny oryginalnych części, trwałość, przestronność jak na tą klasę, ogólna ekonomia użytkowania.
Wady:Trochę długo nagrzewa się zimą, kiepski patent montażu bagażnika dachowego - zarysowania lakieru,ubogie wyposażenie
octavia II/2008/228 000 km
konrad 16.03.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto godne polecenia, duże i wygodne, bardzo pojemny bagażnik, dobry wydajny Climatronic i bardzo oszczędne :-) z wad to jak na tą masę auta silnik 1.9 TDI 105 KM 250 Nm trochę za słaby, co do silnika BXE koniecznie trzeba skontrolować panewki zanim dojdzie do awarii, pozatym po 170 000 km wystąpił problem z uszczelniaczami pompowtrysków a wymiana oringów nie rozwiązała do końca problemu bo gniazda były za bardzo wyrobione - konieczna regeneracja głowicy, pozatym raczej ok, kultura pracy motoru jak w każdym dieslu"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:oszczędność paliwa, wygoda i ergonomia wnętrza, pojemny bagażnik, dużo praktycznych schowków
Wady:możliwe problemy z silnikiem diesla
Octavia II liftback 1.9 TDI 105 KM 2006 rok
Tomek 13.01.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"wada silników BXE 1.9TDI"
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:złom BXE
Wady:rozlatuje się silnik
Octavia II 2008r 105 80tyś km
Marek 16.09.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Rewelacyjne autko, zero awarii, małe spalanie, duży bagażnik, mam teraz 87000km i zamierzam zrobić rozrząd."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Wszystko w najlepszym porządku
Wady:niskie zawieszenie
Octavia II 2008r 105KM 87tyśkm
08.07.2015
Średnia:
(6.75)
Tak
""Posiadam osobiscie równa praca,żadnych dziwnych dzwiekow spod maski,Osobiscie polecam" "
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:duża dostępność części
Wady:awarie kół dwumasowych
Skoda Octavia II 1,9 tdi 105kw
Szczepan 02.12.2014
Średnia:
(2.50)
Nie
"1.9TDI BXE 2007-2008 to najgorsze silniki jakie mogły być wymieniłem w skodzie 2 silniki przy przebiegu 200tyś pierwszy i drugi się rozlatywały korbowód się urywał w jednym i drugim silniku. trzeci wstawiłem starszy i od seata ibiza. "
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:duża dostępność części
Wady:awaria koła dwumasowego, duże zużycie oleju od wymiany do wymiany nawet 4l na 15tyś. km
octaviaII 2008/290000
Karol 02.11.2013
Średnia:
(7.25)
Tak
"Posiadam osobiscie-równa praca,żadnych dziwnych dzwiekow spod maski,Osobiscie polecam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:silnik bardzo trwały , duża dostępność części , łatwość naprawy , nie skomplikowana jednostka -pompo-wtryskiwacze.niskie spalanie
Wady:głośna praca silnika, awarie kół dwumasowych
Skoda Octavia II 1.9 tdi 105km{77kW)

Komentarze użytkowników

0 #1 paweł 13.01.2016
1.9TDI model BXE wadliwe(wadliwe panewki

13.07.2013AdamTak

ARL a żaden inny. osiągi na poziomie nieco ponad 7 sek. moze konkurowac z limuzynami trzy litrowymi, nie jednemu gały wychodzą jak wącha mój czarny dym. a przy tym spalanie na poziomie 5 litrow na trasie. silniki które mają ponad 200 koni nie dają rady mojemu silnikowi ARL. dziękuje bardzo, zdecydowanie POLECAM!


13.01.2016ManiekNie

najgorszy silnik 1.9 tdi od 2007r. zaczęło się osłabianie konstrukcji tych silników, a w szczególności tego modelu 1.9 TDI BXE. tu nie chodzi o ochronę środowiska tylko o biznes i o jak najszybsze rozlatywanie i psucie się silników. już nigdy nie będą produkować takich samochodów jak mercedes W123 czy 1.9SDI, 1.9TDI 90, 1.9TDI 110 na zwykłej pompie.


18.08.2013MariuszTak

Ja mam golf 3 z pierwszym tdi jaki wyszedł czyli 1z 90km i powiem ze silnik jest nie do zajechania ma przechulane 300000km i chodzi jak zegarek napewno karoseria predzej padnie niż tdi.polecam spalanie około 5,6l niejest źle jak na ten przebieg.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

paweł
13.01.2016
0
1.9TDI model BXE wadliwe(wadliwepanewki

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 49

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.