alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia II FL 1.6 TDI (105KM)

Skoda Octavia II FL 1.6 TDI (105KM)Wyświetleń: 16485

Skoda Octavia II FL 1.6 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5- 7/DSG
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.8
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1052501924.9
2.0 TDI1102801955.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.6

Trasa: 4.9

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 78

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

Jola 12.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Skoda octavia 1,6 tdi bardzo fajny dynamiczny silnik i zarazem bardzo ekonomiczny ,oszczędny !Polecam.Przez 2 lata uzytkowania nic mi sie nie dzieje a troche km robię,oleju nie dolewam bo nie ma takiej potrzeby jest ok! Jesli sie dba o samochód wymienia sie tak jak należy oleje filtry to auto bedzie jeżdzić "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:wszystko ok
Wady:brak
1,6 Tdi CR
Łukasz 13.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam. Z racji wyjazdów słuzbowych od 2011 posiadam Skoda Octavia II FL liftback ma juz przejechane ponad 320000 km. Przebieg jest Autostradowy. Serwisowane na bieżąco, Duzo miejsca , nie kiedy pakuję do środka dwa rowery (nie złozone), Nigdy nie miałem przypadku ,że auto odmówiło posłuszeństwa. Z silnikiem 1.6 tdi przy pełnym baku jestes w stanie jadać do 130 km/h przejechac (autostrada) ponad 1000 km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wygodne, bezawaryjne, dużo miejsca,zawieszenie
Wady:brak
Octavia II FL liftback 2011 320000km
Skoda Octavia/2011r/135000 22.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Hmm.. Silnik świetny, bezawaryjny. Spalanie przy jeździe max 95 km/h 3.9 L/100km. Przy agresywnej jeździe za miastem po POLSKICH drogach spalanie 5.6. Jazda na autostradzie 170km/h i więcej spalanie w granicach 7-8 litrów. Bardzo oszczędny samochód, polecam. Mimo małego silnika bardzo dobrze przyśpiesza od 2500obr/min, szczególnie widać to na 3 biegu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Silnik, tanie części, wygoda
Wady:Zmienić znaczek na Audi i będzie petarda ;) bo jednak znaczek to połowa sukcesu, niestety..
Grześ 20.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto firmowe a więc nie specjalnie oszczędzane i po za serwisem nic sie nie dzieje,ale trzeba uważać na wyższe prędkości na autostradach bo spalanie rośnie szybko do 6.5L a przy spokojnej jeżdzii do 110km to po niżej 5L.Jak na TDI to silnik idealny cicho chodzi jest elastyczny i nie ma takich wahań obrotów jak w 1.9.Zdecydowanie jego atutem jest niskie spalanie,również auto nie przynosi przykrych niespodzianek,zawieszenie jak na nasze drogi OK.Polecam "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:niskie spalane,dobre osiągi,brak awarii,dobre zawieszenie,niskie koszty ekspluatacji
Wady:nie ma
Octawia 2008r 190tys

Kod antyspamowy
Odśwież

09.02.2015MariuszTak

silnik bardzo dobry 5 lat użytkowania żadnych problemów a jeżdże autem w trudnym terenie,górski,zimy.Brak jakich kolwiek awarii ,dynamiczny i oszczędny spala średnio 5L


18.11.2013audi a1Tak

Silnik 1.6 tdi idealnie spasowany do modelu audi a6, jeśli chodzi o dynamikę, elastyczność i poziomy spalania, do tego naprawdę zadowalająca kultura pracy, niestety opcjonalne z filtrem cząstek stałych jednak potencjalna awaria dopiero przede mną przebieg (25 tyś)


14.04.2017SebastianTak

Codziennie dojeżdżam ok 16 km do pracy - 80% w mieście. Od czasu do czasu (średnio może raz w miesiącu) dalsze przejażdżki. Na takie potrzeby silnik dopasowany idealnie. Zima: średnie spalanie około 6,5l/100; temp. robocza po około 5km; wyjazd na narty 4 os + sprzęt na dachu w boksie i trasa w 90% autostradą z prędkością 130km/h - spalanie 7l/100 Lato: średnie 5,2l/100; temp robocza po około 3 km; wyjazd wakacyjny 4 os (bez boksa) i też autostradą 6,2l/100. Można zatem uznać że auto zdecydowanie prorodzinne. Rekord spalania - na dystansie 50km jazda z przepisową prędkością (ok. 50% terenie zabudowanym, średnia prędkość przelotowa 54 km/h, temperatura powietrza 15 st.C) - 3,5 l/100 wg wskazania komputera. Nigdy bym w to nie uwierzył gdybym sam nie doświadczył! Ale jest też druga strona medalu: autostrada 160km pokonane w 55 min. to spalanie 9,7 l/100 - tutaj kłania się pięciobiegowa skrzynia. No właśnie - tego szóstego biegu brakuje. Ale zważywszy, że autostrady w PL to nadal luksus - to jak to mówi klasyk: jak się nie ma co się lubi to się ma co się nie lubi. Podsumowując: do spokojnej jazdy silnik ten nadaje się idealnie. Polecam.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.