alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)

Skoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)Wyświetleń: 25752

Skoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5- 7/DSG
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.8
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.6

Trasa: 4.9

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI11028011.05.2
2.0 TDI1403209.55.3
2.0 TDI1703508.35.8

21.09.2015MarekTak

"Przejechałem już 80 tys. km, silnik bez najmniejszych problemów, spalanie bardzo niskie "


03.02.2015RafałTak

"Posiadam auto od 4 lat zrobiłem nim już 220tyś i powiem tak. Silnik jest całikiem fajny, ale ma małą turbo dziurę lekko z opóźnieniem reaguje na pedał gazu. Spala różnie od 5.1- 8.8l/100km sporo robie tych kilometrów w trasie i jeslisię trzyma prędkość około 170-190km/h to spala właśnie tyle jeśli się w trasie leci maz 130-140km/h to spala poniżej 6 litrów. Nigdy nie leje paliwa typu Verva itp tylko standardowe Orlen Shell Statoil BP. Nigdy z silnikiem nie było problemu przy 130tyś padła pompa wody ale została wymieniona na gwarancji. Poza gwarancją w promocji zrobienie rozrządu to koszt 1200zł z częściami w ASO. Silnik polecam "


14.04.2017SebastianTak

"Codziennie dojeżdżam ok 16 km do pracy - 80% w mieście. Od czasu do czasu (średnio może raz w miesiącu) dalsze przejażdżki. Na takie potrzeby silnik dopasowany idealnie. Zima: średnie spalanie około 6,5l/100; temp. robocza po około 5km; wyjazd na narty 4 os + sprzęt na dachu w boksie i trasa w 90% autostradą z prędkością 130km/h - spalanie 7l/100 Lato: średnie 5,2l/100; temp robocza po około 3 km; wyjazd wakacyjny 4 os (bez boksa) i też autostradą 6,2l/100. Można zatem uznać że auto zdecydowanie prorodzinne. Rekord spalania - na dystansie 50km jazda z przepisową prędkością (ok. 50% terenie zabudowanym, średnia prędkość przelotowa 54 km/h, temperatura powietrza 15 st.C) - 3,5 l/100 wg wskazania komputera. Nigdy bym w to nie uwierzył gdybym sam nie doświadczył! Ale jest też druga strona medalu: autostrada 160km pokonane w 55 min. to spalanie 9,7 l/100 - tutaj kłania się pięciobiegowa skrzynia. No właśnie - tego szóstego biegu brakuje. Ale zważywszy, że autostrady w PL to nadal luksus - to jak to mówi klasyk: jak się nie ma co się lubi to się ma co się nie lubi. Podsumowując: do spokojnej jazdy silnik ten nadaje się idealnie. Polecam."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 6):
(9.71)
Trwałość silnika
 9.83/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

60

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 88

Opinie użytkowników

Tomek 21.09.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Skoda octavia 1.6tdi 105 km, 152000 nakulalem i jedyna awaria to egr,, wymiana 1900zl "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Dużo miejsca, przyjemna i wygodna jazda
Wady:Brak głośników w tylnych drzwiach oraz przewodów głośnikowych w instalacji
Skoda octavia 2 fl
GRZESIU 30.05.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"moja octavia smiga po miescie bez problemów .spalanie w miescie 6,3 w trasie ile jedziesz tyle pali przy 140 ok 5,7 polecam moim zdaniem to udany silnik.Żadnych problemow z DPF MAM ZROBIONE 120 TYS KM."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Duże komfortowe auto dla rodziny i w trasy tez daje rade .mozna w rtasie leciec 160 kmh dobre audio.niemam żadnych problemów.
Wady:rACZEJ UBOGIE WERSJE
OCTAWIAII2011
Jola 12.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Skoda octavia 1,6 tdi bardzo fajny dynamiczny silnik i zarazem bardzo ekonomiczny ,oszczędny !Polecam.Przez 2 lata uzytkowania nic mi sie nie dzieje a troche km robię,oleju nie dolewam bo nie ma takiej potrzeby jest ok! Jesli sie dba o samochód wymienia sie tak jak należy oleje filtry to auto bedzie jeżdzić "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:wszystko ok
Wady:brak
1,6 Tdi CR
Łukasz 13.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam. Z racji wyjazdów słuzbowych od 2011 posiadam Skoda Octavia II FL liftback ma juz przejechane ponad 320000 km. Przebieg jest Autostradowy. Serwisowane na bieżąco, Duzo miejsca , nie kiedy pakuję do środka dwa rowery (nie złozone), Nigdy nie miałem przypadku ,że auto odmówiło posłuszeństwa. Z silnikiem 1.6 tdi przy pełnym baku jestes w stanie jadać do 130 km/h przejechac (autostrada) ponad 1000 km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wygodne, bezawaryjne, dużo miejsca,zawieszenie
Wady:brak
Octavia II FL liftback 2011 320000km
Skoda Octavia/2011r/135000 22.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Hmm.. Silnik świetny, bezawaryjny. Spalanie przy jeździe max 95 km/h 3.9 L/100km. Przy agresywnej jeździe za miastem po POLSKICH drogach spalanie 5.6. Jazda na autostradzie 170km/h i więcej spalanie w granicach 7-8 litrów. Bardzo oszczędny samochód, polecam. Mimo małego silnika bardzo dobrze przyśpiesza od 2500obr/min, szczególnie widać to na 3 biegu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Silnik, tanie części, wygoda
Wady:Zmienić znaczek na Audi i będzie petarda ;) bo jednak znaczek to połowa sukcesu, niestety..
<<<12>>>