alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia II FL 1.6 TDI (105KM)

Skoda Octavia II FL 1.6 TDI (105KM)Wyświetleń: 12603

Skoda Octavia II FL 1.6 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5- 7/DSG
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.8
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1052501924.9
2.0 TDI1102801955.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.6

Trasa: 4.9

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 69

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

Jola 12.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Skoda octavia 1,6 tdi bardzo fajny dynamiczny silnik i zarazem bardzo ekonomiczny ,oszczędny !Polecam.Przez 2 lata uzytkowania nic mi sie nie dzieje a troche km robię,oleju nie dolewam bo nie ma takiej potrzeby jest ok! Jesli sie dba o samochód wymienia sie tak jak należy oleje filtry to auto bedzie jeżdzić "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:wszystko ok
Wady:brak
1,6 Tdi CR
Łukasz 13.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam. Z racji wyjazdów słuzbowych od 2011 posiadam Skoda Octavia II FL liftback ma juz przejechane ponad 320000 km. Przebieg jest Autostradowy. Serwisowane na bieżąco, Duzo miejsca , nie kiedy pakuję do środka dwa rowery (nie złozone), Nigdy nie miałem przypadku ,że auto odmówiło posłuszeństwa. Z silnikiem 1.6 tdi przy pełnym baku jestes w stanie jadać do 130 km/h przejechac (autostrada) ponad 1000 km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wygodne, bezawaryjne, dużo miejsca,zawieszenie
Wady:brak
Octavia II FL liftback 2011 320000km
Skoda Octavia/2011r/135000 22.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Hmm.. Silnik świetny, bezawaryjny. Spalanie przy jeździe max 95 km/h 3.9 L/100km. Przy agresywnej jeździe za miastem po POLSKICH drogach spalanie 5.6. Jazda na autostradzie 170km/h i więcej spalanie w granicach 7-8 litrów. Bardzo oszczędny samochód, polecam. Mimo małego silnika bardzo dobrze przyśpiesza od 2500obr/min, szczególnie widać to na 3 biegu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Silnik, tanie części, wygoda
Wady:Zmienić znaczek na Audi i będzie petarda ;) bo jednak znaczek to połowa sukcesu, niestety..
Grześ 20.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto firmowe a więc nie specjalnie oszczędzane i po za serwisem nic sie nie dzieje,ale trzeba uważać na wyższe prędkości na autostradach bo spalanie rośnie szybko do 6.5L a przy spokojnej jeżdzii do 110km to po niżej 5L.Jak na TDI to silnik idealny cicho chodzi jest elastyczny i nie ma takich wahań obrotów jak w 1.9.Zdecydowanie jego atutem jest niskie spalanie,również auto nie przynosi przykrych niespodzianek,zawieszenie jak na nasze drogi OK.Polecam "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:niskie spalane,dobre osiągi,brak awarii,dobre zawieszenie,niskie koszty ekspluatacji
Wady:nie ma
Octawia 2008r 190tys

Kod antyspamowy
Odśwież

29.07.2013KrzysiekTak

Posiadam Golfa 6 z silnikiem 1,6 TDI zrobiłem nim jakieś 25tyś km. Spalanie to w trasie między 3,8-4,5l/100km. Miasto już nie wygląda tak dobrze między 7-8 l/100km.Silnik bardzo dynamiczny, cichy,bezawaryjny,same plusy (na razie oczywiście). Tankuję zwykłe paliwo ale na sprawdzonych dużych stacjach i cieszę się jazdą. Polecam kupić bogatą wersję, drobnostki cieszą . POZDRAWIAM


17.01.2015AlanTak

super silnik dobra dynamika dobra elastyczność potrafi się zebrać z piątego biegu przy prędkości 80km/h bez najmniejszego problemu.Auto pa;i nie wiele średnio 5L ,obecnie przebieg 85 tys żadnych problemów.


20.11.2014MarcinTak

Posiadam od kilku miesięcy vw jettę z 2011 rok, przebieg 72 tys km. chip w v-techu na 145 km 320 Nm, inne auto zużycie paliwa spadło do około 4,2 l/100 km.Duża kultura pracy tej jednostki napędowej. wersja Highline polecam super samochód.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.