alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia II FL 1.6 TDI (105KM)

Skoda Octavia II FL 1.6 TDI (105KM)Wyświetleń: 13118

Skoda Octavia II FL 1.6 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5- 7/DSG
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.8
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1052501924.9
2.0 TDI1102801955.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.6

Trasa: 4.9

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 70

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

Jola 12.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Skoda octavia 1,6 tdi bardzo fajny dynamiczny silnik i zarazem bardzo ekonomiczny ,oszczędny !Polecam.Przez 2 lata uzytkowania nic mi sie nie dzieje a troche km robię,oleju nie dolewam bo nie ma takiej potrzeby jest ok! Jesli sie dba o samochód wymienia sie tak jak należy oleje filtry to auto bedzie jeżdzić "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:wszystko ok
Wady:brak
1,6 Tdi CR
Łukasz 13.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam. Z racji wyjazdów słuzbowych od 2011 posiadam Skoda Octavia II FL liftback ma juz przejechane ponad 320000 km. Przebieg jest Autostradowy. Serwisowane na bieżąco, Duzo miejsca , nie kiedy pakuję do środka dwa rowery (nie złozone), Nigdy nie miałem przypadku ,że auto odmówiło posłuszeństwa. Z silnikiem 1.6 tdi przy pełnym baku jestes w stanie jadać do 130 km/h przejechac (autostrada) ponad 1000 km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wygodne, bezawaryjne, dużo miejsca,zawieszenie
Wady:brak
Octavia II FL liftback 2011 320000km
Skoda Octavia/2011r/135000 22.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Hmm.. Silnik świetny, bezawaryjny. Spalanie przy jeździe max 95 km/h 3.9 L/100km. Przy agresywnej jeździe za miastem po POLSKICH drogach spalanie 5.6. Jazda na autostradzie 170km/h i więcej spalanie w granicach 7-8 litrów. Bardzo oszczędny samochód, polecam. Mimo małego silnika bardzo dobrze przyśpiesza od 2500obr/min, szczególnie widać to na 3 biegu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Silnik, tanie części, wygoda
Wady:Zmienić znaczek na Audi i będzie petarda ;) bo jednak znaczek to połowa sukcesu, niestety..
Grześ 20.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto firmowe a więc nie specjalnie oszczędzane i po za serwisem nic sie nie dzieje,ale trzeba uważać na wyższe prędkości na autostradach bo spalanie rośnie szybko do 6.5L a przy spokojnej jeżdzii do 110km to po niżej 5L.Jak na TDI to silnik idealny cicho chodzi jest elastyczny i nie ma takich wahań obrotów jak w 1.9.Zdecydowanie jego atutem jest niskie spalanie,również auto nie przynosi przykrych niespodzianek,zawieszenie jak na nasze drogi OK.Polecam "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:niskie spalane,dobre osiągi,brak awarii,dobre zawieszenie,niskie koszty ekspluatacji
Wady:nie ma
Octawia 2008r 190tys

Kod antyspamowy
Odśwież

09.02.2015MariuszTak

silnik bardzo dobry 5 lat użytkowania żadnych problemów a jeżdże autem w trudnym terenie,górski,zimy.Brak jakich kolwiek awarii ,dynamiczny i oszczędny spala średnio 5L


23.09.2013GonzoTak

Silnik z 1.6 Tdi jak większość mniejszych silników z tej rodziny charakteryzuje się dużą trwałością i niską awaryjnością. Moje 105 konne Audi A3 z tym silnikiem kooperuje naprawdę nieźle. Nie jest to może demon prędkości, ale do jazdy zarówno w jeździe miejskiej jak i w trasie daje radę. Troszkę głośny na wyższych obrotach, ale za to średni bardzo niski poziom spalania około 5l!!rekompensuje wszelkie niedogodności.


21.02.2014waldekNie

Przejechałem na nim aż 48 tys i jest jeszcze na gwarancji. Obecnie wystąpił problem z układem paliwowym i części pojechały do expertyzy. Nie wiem co będzie dalej.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.